Olga, als je je zorgen maakt toch ff naar de ha Heeft het ook met de warmte te maken? Drinkt hij genoeg? Net niels opgehaald bij de oppas. Ik had lotte toch maar meegenomen want ze was vrij onrustig vlak van tevoren. NIels aan een polsbandje mee. Hij vond het 100 meter interessant en ging toen op de grond zitten Hij ging uiteindelijk wel mee natuurlijk.
@Olga: volgens mij is het gedrag van Senna (op de vraag om een zetpil na dan) best kenmerkend voor kindjes die in de overgangsfase zitten van wel naar geen middagslaapje. Kan je anders niet het CB bellen voor advies? En als je je zorgen maakt, zou ik gewoon naar de HA gaan.
Hier gaat t een beetje matig. Heftig weekend achter de rug met Jan. Daarbij is het concept van mijn scriptie afgeschoten door de opleiding. Tenminste, wat ik had ingeleverd was heel erg goed. Ik was alleen de literatuuranalyse vergeten. Literatuuranalyse? O, had ik niet gezegd dat dat moest dan? NEE! Ben zo klaar met die piep-opleiding. Nu dus nog een paar dagen+avonden doorhalen om 'm aan te vullen. Als ik geslaagd ben, mogen ze m'n diploma opsturen. Bah! Hannah en Sarah gaan prima. Hebben vandaag heerlijk in het badje in de tuin gezeten. Sarah kan eindelijk zitten. Ze is in vergelijking met Hannah behoorlijk traag qua ontwikkeling. Maar ik maak me geen enkele zorgen. Het is een blij meisje
Sanneke, ik was al van plan om toch even naar de HA te gaan. Maar het is wel een vaag iets. Heb je geen plankje op de wagen voor Niels? En is hij erg van het weglopen? Wel lekker dat je een dagje samen met lotte had. Misskeita, eigenlijk slaapt Senna al heel lang niet meer tussen de middag. Voor Evi er was, ging hij op de bank uitrusten en sinds ze er is, is het helemaal klaar met de middagdut. Hij ziet ook erg witjes af en toe. En het vertellen dat hij moe is doet hij ook al vroeg in de morgen. Tussendoor is hij dan opeens weer helemaal actief en hyper. Voor mijn gevoel is het anders dan een maandje geleden. Wie weet wat ijzertekort of bloedarmoede? Maar het kan natuurlijk ook gewoon normaal zijn en inderdaad een overgangsfase...
Misskeita, wat een rotstreek dat je niet wist van de literatuuranalyse waardoor je scriptie nog niet goed gekeurd is. Moet je hem straks ook nog mondeling verdedigen of is dit echt het laatste? Leuk dat de meiden zo verschillend zijn in ontwikkeling. Ik merk ook echt verschil tussen Senna en Evi als baby.
Salapio..T druk met buikspieroefeningen..geweldig! Olga..idd misschien gewoon eens overleggen met de huisarts..kwaad kan t niet toch?! Sanneke..korte nachtjes..slaapt Niels nog wel overdag? zodat jij ook kan bijtukken? Misskeita..wat balen van je scriptie! Dus nu nog druk met aanvullen..Succes!! Ontwikkeling: Jari zit nog niet..en kruipt ook nog niet..is wel druk aan t oefenen..maar t lukt m nog net niet.. Maar Mika was ook vrij laat met kruipen..ik geloof 10maand.. en lopen was ie 14 maand ongeveer.. Dus weet niet beter. Het wordt vandaag weer zonnig warm..alles staat nu nog even los.. kan t nog even doortochten in huis.. Straks alles maar zoveel mogelijk dicht gooien..
MOgge grappig hoe ieder kindje zich weer anders ontwikkelt he. En uiteindelijk boeit het niet wanneer ze wat doen, want voor ze 18 zijn doen ze het toch wel Miep, Niels slaapt wel tussen de middag maar Lotte is dan vaak onrustig dus ik moet maar afwachten of ik ook kan slapen. Niels gaat om half 11 nog ff met een vriendje spelen en bij de oppas slapen. Die haal ik half 4 weer op, dus ik heb het vanmiddag ff rustig. Hier ook de boel open tegen elkaar, das dan weer het voordeel van vroeg wakker zijn. Niels is al vanaf 7 uur wakker en Lotte ligt nog lekker te knorren. Gisteravond was ze iets eerder klaar met de krampjes gelukkig maar want de avonden ervoor was het kwart voor 1 en dan is de nacht wel heel kort met voedingen er nog bij. Ik sliep om half 12 al Om 2 uur een voeding die snel klaar was en om half 6 ofzo was het afgelopen met de slaap Maar ik voel me redelijk uitgerust. Je went er ook aan he, en ik houd me maar voor dat het vanzelf beter wordt. Weer een heel ego verhaal
Olga, NIels is errug van het weglopen en een plankje gaat niet werken vrees ik. Ik denk dat hij het even interessant vindt en daarna er weer afspringt en wegholt. Die polsband werkt wat dat betreft beter. Daphne, gespot!
Dee, ja het is voor het oudste kind niet niks met die veranderde gezinssituatie en ritme. Je Neefje heeft er dus ook last van. Het gekke bij Senna is dat hij 's morgens al verteld dat hij moe is of dat hij het zat is. Daarbij gaat hij dan ook op de bank hangen. Maar een kind is dan weer zo flexibel dat ze tussendoor hele oplevingen hebben, maar wel met een kort lontje zeg maar. Jullie een rustige ochtend zonder Estelle om mee op te starten. Goed dat ze bij oma ook plast op het potje! Succes bij de VK vanavond! * Senna komt vertellen dat hij moet poepen! Gisteren een klein opstapkrukje gekocht zodat hij zelf op de wc kan gaan zitten. En ja hoor...weer een hele grote boodschap achter gelaten! Hij doet ook zelf zijn luierbroekje en onderbroek weer aan! Trotse mama!* Sanneke, aha Niels gaat er vandoor tijdens het wandelen. Hier was het eerst een probleem dat Senna niet op het plankje wilde. Maar Senna loopt over het algemeen keurig met me mee. Het is meer eigenwijzigheid dat hij stopt of gaat zitten. Hij loopt niet zomaar een weg over. Lekker dat je een iets betere nacht had. En het is wel waar wat je zegt....je went er echt aan. Miep, lijken Jari en Mika veel op elkaar qua persoontje?
Dee, wat leuk dat Neefje zo voor haar op kwam! Ben toch even naar de HA geweest. Alles gecheckt...hartje en longen geluisterd, oren en mondje gekeken en HB gecontroleerd. Ons jochie is prima in orde! Hij moet gewoon maar even door deze periode heen bijten dus. (en ik ook)
Vriendin vertelde net dat ze zwanger is en zo gaan kijken of er een 2e kindje in haar buik zit. Ze heeft voor haar dochter (nu 11 maanden) twee miskramen gehad rond 9 weken. Ze denkt nu ongeveer 10 weken te zijn, dus het is erg spannend voor ze. Hoop dat alles goed is. Dan scheelt het bijna 1,5 jaar tussen nummer 1 en 2.
aaah wat lekker uitslapen zeg daphne, bij niels heeft dat 0,0 effect, al denk ik dat het op lange duur wel effect heeft. Maar hij heeft zn slaapje nog veel te hard nodig. Olga, fijn dat Senna helemaal ok is. Weet je ook gelijk dat het niet lichamelijk is. Met Lotte naar de weeginloop geweest en ze was nu 3745 gram (vorige week 3460) Dus ze doet het goed op mamamelk.Lekker hoor!
Dee, het gaat dus ook beginnen met het slaapje overslaan bij Estelle. Als ze verder nog gezellig blijft is het helemaal goed toch! Sanneke, lekker om te weten dat Lotte goed groeit denk ik! Loopt de BV nu ook soepel? Vandaag wel een lekker dagje gehad met Lotte? Ik vond het in mijn verlof zo fijn dat Senna op donderdag naar opa en oma ging zodat ik een hele dag voor mezelf en Evi had. En op wma en woe ochtend ging hij later naar de speelzaal, dus kon ik Evi in bad doen en door mijn huis rennen met stofzuiger, ha ha. Klinkt lullig voor Senna maar zo bedoel ik het niet. De rust voor mezelf en de aandacht voor Evi vond ik heerlijk. Nu op mijn twee vrije dagen ien en een gesloten speelzaal, is het af en toe wel erg druk en vermoeiend. Maar aan de andere kant loopt het wel allemaal. Alleen wat weinig tijd voor mezelf op een dag. Maar al met al valt het me best mee hoor.
Olga, ik snap wat je bedoelt, ik vind het ook HEERLIJk als Niels ff bij de oppas is. Hij vraagt toch veel aandacht. En het contract met de gastouder loopt geweoon door in mn verlof en als ik hem niet breng moet ik toch betalen dus dan breng ik hem ook maar gewoon. Ik vind op die eerste foto dat Evi echt een Sennablik heeft Wat een heerlijk koppie heeft ze!
Sanneke..Niels dus nog wel een middagslaapje..ja en als Lotte dan onrustig is kan je net niet even bijtukken hè.. En korte nachten..Hopelijk worden die snel ietsje langer!! Lotte lekker gegroeid!! heerlijk!! Dee..succes bij de vlos vanavond!! Hopelijk heb je een goede bloeduitslag!! a gossie..wat lief van neefje!! Olga..wat goed van Senna dat ie t zelf aan geeft van plassen en poepen!! En ook nog eens zelf aankleedt! Geweldig!! Fijn dat alles goed was bij de HA..is toch een geruststelling!! Och wat een lieve foto's!! Evi lijkt idd wel op Senna hoor!! alleen volgens mij een iets bollere toet? En of Jari en Mika op elkaar lijken? Qua uiterlijk niet maar qua karakter tot nu toe ook niet echt.. Tenminste zover je daar nu wat over kan zeggen hè.. Jari slaapt veel minder..en is al veel ondernemender. Ik vind het altijd wel grappig dat jullie t zo fijn vinden om even een momentje zonder oudste te zijn.. Hier is Mika altijd bij me..eigenlijk nog nooit naar oppas geweest zonder dat ik ergens heen moest dat ie niet mee kon zeg maar.. Zal m straks met de psz vast wel gaan missen.. Vandaag even het badje opgezet voor Mika..kon die even kliederen met water..
Miep, volgens mij is Mika ook echt om op te vreten! Al zal hij natuurlijk ook wel eens kattekwaad uithalen of je geduld op de proef stellen...Ik merk dat ik zowiezo wel erg de behoefte heb om af en toe echt helemaal tijd voor mezelf te hebben. Hoeft niet eens zo lang te zijn. Ik kan dan weer bijtanken en even genieten met b.v. vriendinnen of partner. binnenkort ga ik eindelijk weer eens naar de sauna! O ja, en Evi heeft niet alleen een bolle toet! Senna was en is gewoon mager.