Olga..Ja klopt hoor dat Mika op zich best wel makkelijk is..en als ie wat doet dan luistert ie meestal best goed..ahum.. Ach ik sport dan meestal 2 keer in de week savonds eventjes.. en dat is dan de tijd voor mezelf.. Lekker dat je binnenkort weer naar de sauna gaat!! Zou je mij geen plezier mee doen.. Evi niet alleen een bolle toet.. Jari ook niet.. echt zo'n spekkie..Mika is ook vrij mager..dus net als met Senna ook een groot verschil tussen de kids..
Miep, nu je dat schrijft van het slapen van Jari schiet me opeens weer te binnen dat Mika in het begin overdag zo ontzettend lang sliep, toch? Dee, hoe was het bij de vk? Ben vandaag wat meer wiegslapen gaan toepassen bij Lotte en heb haar wat meer laten huilen als ik dacht dat ze wel moe was maar als ze toch ging brullen in de wieg. en na een poosje viel ze zowaar in slaap! Hopelijk pikt ze het snel op want ze was overdag wel veel wakker en vond het ook wel lekker om bij iemand te zitten en dan in slaap te vallen. Als ze ff alleen in de box lag of in de wagenbak begon ze al snel te sputteren. Vanmiddag heb iik ook een heerlijk slaapje gedaan en ga er zo ook weer in
He he....eindelijk foto´s besteld van Evi van geboorte tot nu! Ik heb losse fotobladen gemaakt bij de Hema. Kun je steeds aanvullen. Staan nu zo´n 120 foto´s op de bladen. Heb natuurlijk veeeeeel meer foto´s, maar probeer het een beetje te beperken met afdrukken. Hoewel ik van Evi lang niet zo veel foto´s heb als van Senna geloof ik. Het zijn vaak series en dan hoef ik er niet 5 van af te drukken. Bewaar ze dan wel op de externe harde schijf hoor en druk zo af en toe wat lossen foto´s af om mee te showen!
Sanneke, ik ben met Evi ook vrij vlot begonnen met slapen in haar wiegje. Voor zover mogelijk met halen/brengen speelzaal of boodschappen doen. Nu ligt ze bijna nooit te huilen in haar bedje. Soms een paar keer het speentje geven, maar meer ook niet. Was bij Senna wel anders.
GOedemorgen! Sanneke..klopt..Mika sliep altijd heel veel..ik moest m wakker maken voor de fles en direct na de fles ging ie zo t bed weer in.. Jari heeft echt zijn "speeltijd"nodig zeg maar.. Slapen in bed heb ik altijd gedaan..nooit beneden gehouden..ook niet met Mika.. Lotte nu ook lekker in t wiegje slapen nu..fijn joh!! heb je zelf ook even iets meer rust! Olga foto's besteld..hier ook pas weer gedaan.. en gek hè..je maakt toch automatisch minder foto's...hier net zo..
Goeoeoeoeoeoeoeiemorgen meiden! Hier even snel een ego-berichtje tussendoor. Vandaag ben ik jarig, maar ik vier het zaterdag. Ik heb er zo'n zin in. Lekker buiten barbecuen met een gezellig cluppie. Ik ben zo verliefd op onze nieuwe tuin! Kids lekker op het gras latten spetteren met water en spelen in de speeltent. Ik zie het zo voor me! Vanmiddag nog even werken. Zometeen moet ik met de dames naar het cb voor Evelien haar 4e ronde prikjes. Leuk verjaardagscadeautje he... En ze was al zo zielig. Afgelopen zondag had ze wat verhoging door een doorkomend kiesje. Maar dat is nu wel over. Vanochtend heb ik al wel kadootjes gehad. Een beschilderd vogelhuisje van Annabel en een beschilderde bloempot met nep-margrietjes van Evelien en verjaardagsknutsels van het kdv. Van papa en de meiden heb ik oorknopjes gekregen van Rabinovich. Ik heb alleen wel alle kadootjes zelf gekocht of manlief ervoor op pad gestuurd... Vond ik wel jammer. Maar papa heeft wel met de meiden geschilderd en de kadootjes ingepakt. Ik denk dat papa trouwens ook last heeft van zwangerschapsdementie, want vanochtend hing het hele huis vol 30-ballonnen. Lief dat hij me jonger inschat, maar ik ben nu toch echt 31... Goed, nu met Annabel even aan de fruithap. Evelien ligt te pitten, dus die krijgt een zakje knijpfruit op het cb. Annabel is ook zo heerlijk aan het groeien. Gisterenavond hoorden we wat gestommel op haar kamertje. Toch even wezen kijken, zat ze met haar blote billen op het potje. Geen plasje, maar stiekem toch wel goed van haar! Wel even gezegd dat ze ons toch eerst even moet roepen als ze moet plassen... Zondag heeft ze trouwens heerlijk gespeeld in het grote zwembad van mijn jarige nichtje. 't Water was toch wel wat koud, maar ze genoot er echt van! 't Was ook geweldig om te zien hoe ze zich vermaakte. Gisteren zijn we trouwens naar de gynaecoloog geweest. Zag er allemaal goed uit. Kindje had netjes de kin op de borst. Hopelijk blijft dat zo. Ik moest wel bloed laten prikken op ijzer en glucose, omdat ik me toch nog moe voel en wat duizelig ben. Vanmiddag even bellen voor de uitslag. Groetjes, Nelly
Nelly gefeli! Dee, joepie keboinkkeboinkkeboink All, zwaai! (T heeft vannacht van 0-6 geslapen ... duimduimduim dat het niet eenmalig is )
@DaphneenEstelle: whieoe! heerlijk om dat hartje voor het eerst te horen! Super meid! Jah, achteraf moest ik eigenlijk ook wel lachen. Toch is het wel een lieve oelewapper met zijn 30-ballonnen. @Salapio: heerlijk dat Tobe door heeft hoe fijn het is (ook voor mama) om door te slapen. Ik ben nu op mijn werk/ouders thuis. Nu even tijd voor een krabbel. Zodadelijk lunchen en dan begint het werk weer. Even wat facturen voor de bouwvak eruit sturen. Leuke vakantieverrassing voor onze klanten... hihi... Naja, 't moet toch. Maar goed. Evelien is in ieder geval weer goedgekeurd op het cb. Ze weegt nu 9100 gram bij een lengte van 79,5cm. Lengte netjes op de lijn en gewicht wat eronder, onze gespierde spijker. Prikjes vond ze "niet zo leuk"... Dat heeft de hele buurt kunnen horen, haha. Toen ze weer bedaard was, zwaaide ze meteen de arts uit, zo van "doei, ik ben hier weg hoor". De kleine grapjas. Daarna heerlijk op de fiets (dikke 5km) met mijn meiden. Onderweg vlogen er vier straaljagers over en hoorde ik ineens achter me een lief meisje spontaan "hoog in de wolken wil ik wezen, etc." zingen. Ikke helemaal eeeeeeeeeemo. Heerlijk hoor. Tegenwoordig Oja, Annabel weegt met kleertjes (spijkerminirokje + hemdbloesje) aan 15.7 kg. Ze vond de meetlat wel interessant, maar ging er niet tegenaan staan. Maar we kwamen ook niet voor haar. Thuis eens een keer proberen. Groetjes, Nelly
@ Dee Wat geweldig dat je het hartje van je kindje hebt gehoord. @Olga Wat een mooie dochter heb je toch. Echt een lekker ding @Miep Mika een lekker makkelijk mannetje ! Fijn Jesse is ook behoorlijk makkelijk. Wel leuk dat je twee verschillende mannekes hebt. Dat is hier ook zo. (al lijken ze qua uiterlijk wel op elkaar) @MissK Wat een rot gedoe zeg je scriptie afgekeurd en dan die **** Jan met zijn streken. @Salapio Wat heerlijk een nacht doorslapen. Hopelijk krijgt Tobe de smaak te pakken En idd dezelfde boerderij droom. Volgend jaar toch maar eens een staatslot aanschaffen Betreft lengte en gewicht Ik heb Jesse net zelf opgemeten 93 cm (flink gegroeid sinds jan toen 88 cm) En zijn gewicht blijft 13,5 kg. Vorige week bij de huisarts gewogen. Jesse draagt maat 92 en ook nog wat dingen 86 (broeken)
Vandaag een hele trieste dag achter de rug. Vanmorgen om 11.45 was de crematie van Jan zijn beste vriend. Wat was dat emotioneel zeg. Ben er nu nog naar van. De ceremonie was wel echt op zijn manier. Met veel muziek en niet te veel "mooie"woorden wat je op begrafenissen altijd ziet.
@Amber: knuff! Zag je blog op hyves. Verschrikkelijk, zo'n jonge man. Heel veel sterkte voor jou en je Jan natuurlijk. @Nelly: gefeli! Hmmz, een Jan met zw. dementie en die je er zelf opuit moet sturen voor kadootjes. Wat fijn dat je zo geniet van je nieuwe tuin! Hopelijk wordt het zaterdag een superfeest. Veel plezier alvast. @DeE: yes, hartje van kleine frummel gehoord. Geweldig! Estelle mag al bijna haar shirtje aan. Leuk! @Alieke: morgen je kleinste meisje alweer 1 jaar. Alvast een leuk feestje toegewenst. @Olga: fijn dat Senna bij de dokter helemaal in orde bleek. En wat is Evi een prachtig meisje! @Salapio: heerlijk, zo'n doorslaapnacht. Hopelijk vannacht weer.
Toevallig hier ook Hannah opgemeten/gewogen afgelopen weekend. Ze is nu 106 cm en 17,7kg. Op het KDV gaat het steeds meer opvallen hoe groot ze is. En dan ook nog die wijze opmerkingen die ze af en toe heeft. Vandaag: 'Mama, ik ga opera zingen!' 'Nou, laat maar eens horen' Schraapt haar keel en zet in (op de wijs van 'poesje mauw') 'Opera, opera, ope ope opera' Geniaal toch Net bij Sarah twee boventandjes ontdekt. Ze zit nu echt zo stevig dat ik morgen met de meiden op de fiets naar het park ga. Verder druk met het voorbereiden van de vakantie. Wat een gedoe. Word er zelfs een beetje zenuwachtig van. Vinnut toch wel eng, zo alleen met de meisjes kamperen. We vertekken zaterdag voor 2 weken.
Hannah, wat ben je een leuk wijs meisje zeg! Tobe, goed zo manneke, slaap maar lekker in de nachten! Jesse, je bent van hetzelfde formaatje als Senna. Hij is ook 93 cm en 13 kilo. Geef je mama een dikke knuffel! Annabel, gefeliciteerd net je mama! Baby van Dee, wat groei je goed kindje! Fijn dat je je hartje liet horen!
Jenna is zich nu een beetje aan het optrekken aan de box, vond het wel een grappig filmpje vooral omdat ze zo nijdig word haha.. Ze is overal iets langzamer mee als Liv (vind ik helemaaaaaal niet erg..) Twee ondertanden heeft ze al en haar twee laterale snijtanden boven zijn door, best apart dat deze eerder komen ipv haar voortandjes. Grappig om lengtes en gewicht een beetje te vergelijken. Liv is nu 100cm en weegt 15 kilo, haar schoenmaat is 25. (mijn gewicht verklap ik niet...8))
Liv, ook al zo'n lieffie! En dat setjes staat je leuk hoor! Wat ben je al een lange meid trouwens. Maar je mama is ook lang natuurlijk!