December 2007 mama's deel 3!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door sanneke, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Om even een idee te krijgen..

We hebben er een licht grijze vloer bij..

2. MamavEsmee

Groetjes ons..:D

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Keuken ziet er mooi strak uit hoor!
    Ik wil ook een nieuwe keuken!

4. MamavEsmee

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik hoor veel goede verhalen over Ikea keukens!

Gefeliciteerd trouwens met je neefje! Je zult wel regelmatig bij je zusje te vinden zijn!

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Mooie keuken judith en leuke update!

7. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Goedemorgen!

Olga..ja we zijn naar noorderdierenpark in Emmen geweest..was echt wel de moeite vond ik..;)
    En Mika kan nog niet fietsen..maar we oefenen nu elke dag eventjes..Hij vind de bel het mooist..:D
    Mooie website heeft Jan gemaakt! Ziet er goed uit!:)
    Mooie foto's!! en wat een lieve foto van jullie tweetjes!

Sanneke..wat heerlijk een nacht kunnen doorslapen!! Zou haar dan ook niet wakker maken..;)

Judith..leuke update!!Mooie keuken!! En Esmee al zindelijk! Wat goed!Leuke foto van jullie tweetjes!!
    Afvallen gaat hier gestaag door..;) en meeten kunnen we wel een keertje doen als ik me goed voel!Leuk!

De MRI heb ik gister gehad...jeetje wat maakt zo'n ding een kabaal zeg..echt niet normaal..je zou er doof van worden..
    Maar goed..het moest hè... ik was vastgebonden met mijn hoofd zodat ik niet kon bewegen..en kreeg een koptelefoon op..
    Het leek net een zonnebank met heel veel herrie..:D
    Nu wachten op de uitslag..die krijg ik als t goed is 16 augustus..

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuke up Judith!

Lieve foto Olga.

Gelukkig zit de MRI erop, spannend nog tot de 16e dus.

Sanneke, jammer van de krampjes in de avond. Wil ze dan veel drinken ook? Dat heet clusteren (fijn he als dat soort dingen een naam hebben), is vaak idd een voorbode van lang slapen.

Hier alles prima. T krijgt 's avonds een fles mamamelk met een beetje opvolgmelk met rijstmeel. Eergisteren betekende dat 2130 fles, 1u borst, 7u wakker :D. Maar afgelopen nacht 1u, 5u ... dus denk dat de fles geen wondermiddel is.

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Salapio, ik ken de term clusteren, dat deed ze de eerste week veel. En die avond heeft ze niet extreem veel gedronken. Ik denk dat ze gewoon extreem moe was van de lange avond wakker en dat ze daarom zo diep sliep (of zeg ik nou iets heel raars)
    Wanneer ben jij begonnen met flesje geven? ze raden toch tussen de 4 en 6 weken aan om flesweiging te voorkomen? Lotte is nu 5 week en ik heb genoeg "geoogst" om een fles te kunnen geven in de supersonische tommietippee fles:)

miep, zonnebank met veel herrie :) maar je bent er vast niet bruiner uitgekomen dan je was. Ik hoop voor je dat ze wat kunnen vinden op de mri en dat ze je gauw kunnen helpen.

Hier een goede nacht. Gisteravond een vrij rustige lotte-avond en ze sliep om 11 uur na een paar laatste slokken. Om 3 uur gedronken en daarna pas om half 8 weer :)

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Miep, joh...maakt dat MRI apparaat zo'n herrie? Maar verder valt het wel mee denk ik? Nog twee weken tot de uitslag...
    Senna was in het begin ook helemaal gek op de fietsbel! Leuk om met het fietsen te oefenen he!

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, echt fijn dat de BV goed gaat he! Best een prima nachtje als Lotte maar 1 keer komt voor drinken.

Salapio, hoe veel rijstebloem doe je door de melk? Bij Evi doe ik 2 1/2 schepje erin op een fles van 200 ml. Maar dat is natuurlijk alleen maar kunstmelk.
    Doe jij ook bijhouden of je gekolfte melk van de ochtend of avond is? En het dan ook op diezelfde tijdstippen geven aan T? Las ergens dat je dat het beste kunt doen omdat de melk op verschillende tijdstippen anders van samenstelling is.
    Maar dit doe of weet je vast al want jij bent ervaringsdeskundige en ik niet ha ha!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sanneke, wij zijn rond 5 weken begonnen met flesje zowel bij M als bij T. Beste is om het regelmatig te blijven doen en dat niet jij maar Jan de fles geeft.

Olga, gisteren was het 140 ml mamamelk, 60 ml water met twee schepjes nutrilon goede nacht. Dus opvolgmelk met rijstmeel erbij. Vanavond heb ik iets van 130 mamamelk en dan doen we er 90 water met 3 scheppen ;). Hou geen rekening met ochtend/avond, bij M nooit wat van gemerkt en bij T ook niet. Volgens mij niet zo belangrijk dus ;)

13. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Sanneke..nope was idd niet bruiner geworden..:D

Olga..ja die mri maakt echt een vreselijke herrie..ze had me een koptelefoon opgezet met een zelf meegenomen cdtje..;)
    Toen die aanging..ook wel zo ontzettend hard..dus ik denk nou dat worden een lange 25minuten..
    Ineens ging de mri aan..nou ik hoorde de muziek bijna niet meer...
    Jan kon in de gang meegenieten terwijl t in een ruimte was veel verder weg..
    Het oefenen met fietsen is zeker leuk alleen voor mij iets minder omdat ik dan gauw duizelig wordt..;)

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Miep, je staat er zelf niet zo bij stil wat je duizelig kan maken, maar als je er veel last van hebt, merk je dat het door alles kan komen denk ik. Naar hoor.

Salapio, aha het is een opvolgmelk met rijstebloem in 1. Evi krijgt door de laatste fles gewoon wat schepjes rijstebloem om het pappig te maken.

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Vanmiddag met zijn vieren naar het zwembad geweest. Senna heeft zich weer helemaal uitgeleefd op de glijbaan en de verschillende peuter-kleuter jungle baden. Ook samen in de golven geweest en hij zwemt op zijn hondjes. Heerlijk dat hij er zo van geniet.
    Senna is het hele weekend toch zo gezelligen lief. Tuurlijk wel wat moppertjes tussendoor, maar die vallen in het niet. Best een tijd geleden dat hij een paar dagen achter elkaar zo lief en goed in zijn vel zat.
    Tijdens het eten hadden we de sesamstraat liedjes cd op staan, dus we zaten samen wat mee te zingen. Na het eten de muziek hard gezet en samen gek gaan dansen. Hij wilde niet meer stoppen, maar ik had het heet en was ondertussen wel moe. Toch de hele cd volgedanst! De laatste twee lustige liedjes deed Evi ook nog eventjes mee.
    Werd opeens een beetje emo ervan. Ik genietend van de lol met mijn twee kindjes!
    Nu ligt Senna in bed nadat we eerst een jip en janneke verhaal uit het verzamelboek hadden gelezen. Natuurlijk over J&J die gingen zwemmen. Hij vind die verhaaltjes nu helemaal leuk. Iedere dag kiezen-zoeken we een verhaaltjes uit die gaan over iets wat die dag gebeurt is.

Evi is lief en lollig. Deze twee dagen wel een beetje rommelig met (voor haar doen) meer huilen en onrustig slapen overdag. Verder wel super gezellig.

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    ahhh, mijn meisje wil echt niet slapen...

17. MamavEsmee

Olga.. Ik moet zeggen, als we dit eerder hadden geweten was er meteen een nieuwe keuken in gekomen toen we het huis kochten.. Het enige nadeel is dat de keuken excl monteren is. Dit heeft Erwin zelf gedaan. De aparatuur hebben we niet bij ikea gekocht overigens. Is wirhlpool en zijn we niet zo weg van. ;)

Senna dus een lekker vrolijk ventje.. Ik kan er ook zo van genieten als Esmee leuk en gezellig is. De drakenbuien die ze soms heeft vergeet je dan zo weer. Al werd ze vanmiddag zo chaggie wakker dat Erwin en ik er melig van werden..:) Wat een dramaqueen! Hier ook een waterratje. Springt van het startblok het diepe in.. Gekkie! Evi wat moeite met het rommelige in het weekend? Gaat het goed bij opa en oma? Esmee is ook helemaal weg van de Sesamstraat liedjes. Ze zijn ook leuk!

Evi.. lekker slapen meisje!

Miep.. Esmee is alleen zindelijk wanneer het haar uitkomt.. ;) Als ik haar op het toilet zit doet ze netjes een plas. Als ze geen luier aan heeft en in de tuin speelt vraagt ze ook naar de wc maar zodra de luier om is geeft ze geen kick. Binnen zonder luier is me iets te riskant.;) Mika dus druk met fietsen? Umh.. met de bel! :p haha.. Komt vanzelf.. ;) Esmee deed het van de 1 op de andere dag ineens. Vanmorgen heeft ze naar mijn schoonouders gefietst.. Alleen zo lang concentreren vind ze nog moeilijk..
    Fijn dat de MRI is gelukt. Nog eventjes wachten en dan hopenlijk een oorzaak en kunnen ze er wat aan doen. Dus wel in voor een meeting? Leuk!! Misschien willen johanna en gerda ook wel mee?

Salapio.. Geef je de fles zodat hij er aan went als je straks weer moet werken? Jammer dat het geen doorslaapmiddel is he?! ;)

Sanneke.. Fijn dat Lotte gisteren wat rustiger was. Hoe vind Niels zijn zusje?

Hier een lekkere zondag gehad, vanmorgen lopend naar schoonouders en Esmee op de fiets mee.. Ging best goed!

Daarna ben ik thuis lekker aan het poetsen geweest.. Boven alles gedaan en daarna beneden nog even de stofzuiger er door getrokken, wasje gedraaid en gevouwen. Heerlijk!:D

Vanmiddag zo'n 40 minuten gefietst, broodjes mee voor de bokjes.

Nu lekker thee, straks filmpje kijken.. Nog 3 daagjes vakantie. Donderdag mijn eerste slaapdienst na de vakantie. Zit ik er meteen weer lekker in.;)

18. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Evelien heeft al vanaf vrijdag dik 39 graden koorts. Vanochtend was haar temperatuur gezakt en leek de koorts te breken, maar vanavond was het weer net geen 40 graden.
    Ze heeft er op zich niet zo'n last van, eet en drinkt overdag goed, redelijk wat plaspampers en is alleen sneller mopperig als iets niet meteen lukt of tegenvalt. 's Avonds valt ze goed zat in slaap, maar na een half uur tot een uur wordt ze wakker en begint te huilen. Als we haar troosten gaat het weer even goed. Maar 't is erg vermoeiend. Ik ben niet zo'n voorstander van medicatie, maar ze krijgt inmiddels drie keer per dag een paracetamol zetpil. Arm gupje.
    Voorheen had ze hooguit een dag wat verhoging als er een tandje of kiesje op doorbreken stond. Maar ondanks dat er dus een kiesje doorgekomen is, blijft ze koorts houden. Misschien morgen maar even langs de huisarts.

Sorry voor de off-topic ego-dreumesspam, maar ik moest het gewoon even kwijt. Als jullie tips hebben, hoor ik het graag.

Zaterdag ben ik alleen met Annabel naar mijn nichtjes eerste verjaardag gegaan. 'k Heb heerlijk genoten om haar tussen al die kids, stuk of 15, te zien spelen. Leeftijd varieerde van 0 tot 8 ongeveer. Een jochie wordt komende week 2 jaar, maar wat een verschil. Niet alleen fysiek (Annabel was bijna een kop groter), maar ook qua ontwikkeling. Qua praten, handelen en omgang ligt Annabel zo ver voor. Je had het gewoon moeten zien. Zou dat dan dus echt zoveel schelen dat ze naar een dagverblijf gaat? Poeh...
    Maar goed, ze heeft in ieder geval heerlijk gespeeld en lag op de terugweg na een paar minuten voor pampus in de auto.
    't Verschil tussen het jarig jetje en onze Evelien was ook al zo ontzettend groot. Evelien is maar twee maanden ouder maar stapt er al flink op los, zegt al best wat woordjes en drinkt uit een beker. Jetje schoof op haar eerste verjaardag nog steeds op haar buik, kreeg sap uit een flesje wat ze niet eens zelf vasthield en brabbelde amper. Ik verbaasde me daar (met name sap uit flesje) echt over, helemaal omdat moeders op een dagverblijf werkt. Het stoorde me ook enorm hoe makkelijk ze de fopspeen gaf. Ieder kikje, plop, speen erin. Maar goed, misschien ben ik wat snel met mijn oordeel.
    Haha, voor ze 18 zijn, kunnen ze het toch wel allemaal!

Met ons buikbewonertje gaat het ook goed. Is tenminste nog lekker beweeglijk, ondanks dat ik gisteren(nacht) echt last had van mijn buik. 'k Kon niet echt plaatsen wat het was, maar het was een vervelend drukkend gevoel.
    'k Heb vandaag maar rustig aan gedaan en 't is gelukkig wat gezakt. We zullen zien wat de nacht ons zometeen brengt.

Al met al eigenlijk dus nog niet zo'n lekkere start van de bouwvak. Gelukkig gaan de meiden gewoon naar het dagverblijf, dus heb ik twee dagen in de week voor mezelf en natuurlijk zijn die alle zes al volgepland! Haha...

Maar goed, morgen sta ik er weer alleen voor met de meiden, hopelijk allebei gewoon fit. Dus ik ga mijn bedje ook maar opzoeken. Weltrusten!

Groetjes,
    Nelly

19. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hm... Ik realiseer me net dat Evelien vorige week woensdag haar vierde ronde prikjes heeft gehad.
    Misschien heeft ze daar nu dan last van in combinatie met haar doorgekomen kiesje. Ik herinnerde me net dat de cb-arts zei dat het wel een week kon duren dat ze er eventueel last van zou hebben...
    Wat een verschil tussen onze meiden zeg. Annabel had echt geen last van doorkomende tandjes/kiesjes en prikjes. Evelien heeft meteen koorts...
    't Zal mij benieuwen wat nummer drie straks doet...

Weltrusten!

20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Offff, als de koorts toch zakt en Evelien krijgt vlekjes, dan is het de zesde ziekte...
    Lang leve internet voor bezorgde moeders... Grmbl... Blegh...
    We zien wel hoe het morgen gaat...

Weltrusten! (drie maal is scheepsrecht, toch?)

Deel Deze Pagina