December 2007 mama's deel 3!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door sanneke, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Lindy, geniet van de vakantie!! Tot over twee weekjes..:)

De kids & ik zijn allemaal ziek geworden, we hebben het echt flink te pakken...blergh...
    Ook nog dat vreselijke depri weer erbij! *klaagklaagklaag*
    Vannacht met alle twee de koters er vaak geweest en ik voel me zelf ook zo beroerd.
    Liv had vannacht 39.2...vond ik echt hoog.
    Jan is de hele week s'ochtens vroeg weg (5u) en pas rond 22u thuis. Daarom gaat hij er s'nachts niet uit.
    Op deze momenten vind ik dat wel heftig hoor.
    Ik hoop dat het weer vanmiddag wat beter zal worden, dan (als ze niet hoger als 38 hebben) ga ik zeker even naar buiten, de dag gaat anders zoooooo langzaam...

?Hoe komen jullie zulke dagen door?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Es, wat vervelend dat jullie ziek zijn en dat je er feitelijk alleen voor staat 's nachts. Deze dagen komen we door dmv: schilderijen maken, boekjes lezen, spelen met duplo ed, regen trotseren met regenjassen en dan stampen in de plassen, bij mensen (met kinderen) langs en als ik het echt niet meer weet dan mag M een dvdtje kijken :D

Grrrrr ... de buren van de buren hebben klussers die aan het boren en beuken zijn in de buitenmuur. Klinkt alsof onze muur gesloopt wordt en natuurlijk aan de kant van de kinderkamer. Ik snap echt niet dat ze dit niet even van te voren melden. Dan kan ik daar ook rekening mee houden in de planning. T ligt nu op onze kamer in het logeerbedje. Wonder boven wonder nog niet wakker (ze zijn net weer begonnen).

Pols, tijdens zwangerschap geen last, ook niet van tintelvingers oid dus wat dat betreft lijkt het geen carpaal tunnel syndroom, maar ik hoop eigenlijk dat het dat wel is. Ik heb wel eerder last gehad, volgens mij bij beide kampeervakanties (dus 1x last toen M 7 maanden was en vorig jaar, dus toen was ik wel zwanger :D). Misschien een augustuskwaaltje :)

3. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Tjee! Pittig! Het weer werkt ook niet mee, lange dagen zijn het zo.
    Ik kom zulke dagen met ups en downs door, altijd even een inkak moment dat je zelf ook wil slapen maar dus niet gaat. Als het echt de pan uit loopt zet ik Loïs voor een dvdtje. Gewoon niet te moelijk denken meid, de kids willen waarschijnlijk nu ook zo min mogelijk doen. Soms zitten ze dan lang voor de dvd maar agh, dat moet soms dan maar even zo.. als iedereen tevreden is, is het toch goed? Mama rust en de kids kijken hun favo dvdje, niks mis mee hoor! Je kan jezelf wel helemaal gek maken om dingen "moeten" doen maar je mag ook eens voor jezelf kiezen! Succes ermee!

4. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Alieke & salapio, om het eerlijk te bekennen kom ik vandaag ook niet echt verder als een DVD, woezel & pip staat nu voor de tweede keer aan. (wel echt een aanrader, erg lief en leuke liedjes)
    Normaal gesproken ben ik altijd wel crea bezig hoor...nu echt ff geen fut voor, de kids trouwens ook niet.
    Ligt wel een grootr "kleed" met alles van Fisher Price, daar gaan we regelmatig zitten en dan spelen we met de poppetjes. Mama is vandaag alleen niet zo goed in het verhaaltjes verzinnen hihi..

Salapio, moest aan Car.syndroom denken idd. Ik heb nu nog steeds af&aan last van mijn polsen, vind het wel raar... Misschien is het wel heel iets anders...
    Is het makkelijk te testen op reuma/artrose? (hier ook familiekwaal bTW)

Liv heeft 38.4 maar ik ga toch naar buiten, beetje wind maar we hebben hie
    *liv geeft over, ben ervandoor..*

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M voor Liv:

,.lkihhmhhhhh;,. bbnl ln;knlkk,ln k

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Ess, beterschap met je meiden hoor! En natuurlijk ook voor jezelf. Hier ook vaak een dvdtje aan. En Niels kijkt eigenlijk elke dag wel een poosje tv. Dan zit ie tenminste even rustig op zn kont, anders stuitert hij de hele dag door.

Salapio, balen van je polsen, hopelijk is het niets ernstigs...

Lindy, fijne vakantie! Geniet er van!

Juffie, van harte met je mooie meisje!! 3 jaar alweer. Ik vind de tijd zo superhard gaan!

---

Gisteravond had Niels 38.9. Ik vond hem al een beetje hangerig en zeurderig. Hij wil echt de thermometer niet meer in zn kontje. Hoe doen jullie dat? Uiteindelijk wel gelukt, maar hij vindt het vreselijk! Vanmorgen was hij weer vrolijk en had hij 36.6, dus hij is vandaag gewoon naar de oppas. Lotte ligt lekker te knorren. Dat is een grote slaapkop. Meestal slaapt ze de hele dag tot het eind van de middag. Dan is ze wat langer wakker en s avonds doet ze nog 1 wat langer slaapje en verder is ze wakker en af een toe een minidutje en beetje onrustig. Ze is alweer 9 weken, t gaat zo hard!

7. Momhairy.... JEEEEEAAAH Gefeliciteerd meid.... zo,n mooie trouwdag gehad en nu zulk mooi nieuws....echt leuk!

Miep... Fijn dat Mika goed naar de psz is gegaan!

Salapio...fijn zulke buren :x

Ess...petje af voor je hoor, snacht komt/kwam ook altijd voor mijn rekening, dus ik weet wat je doormaakt...en dan ook nog ziek
    alle drie..*blaast beterschap*
    Wat betreft de moeheid van Liv herken ik wel wat
    Nienke was ook een hele tijd lusteloos en moe, uiteindelijk naar de kinderarts geweest want zij klaagde ook over buikpijn
    Uiteindelijk zei de kinderarts dat zij zoveel indrukken opdeed en doorkreeg, dat ze daar gewoon moe van werd, en als kinderen niet lekker in hun vel zitten voelen ze dat vaak in dr buik
    Liv is volgens mij ook een alerte snelle dame toch???

Sam ...ik hoop dat het toch goed blijkt te zijn.... sterkte meid

Amber...welkom terug!!

Oja wat betreft de hangdagen doorkomen
    De tv is hier favoriet, ze mag van mij lekker tv kijken hoor, als ze daar rustig van wordt of zich er prettig bij voelt.
    Pedagogisch niet zo verantwoord, njah jammer dan

8. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Nog 1 vraag,
    Liv heeft allemaal rode spikkeltjes in haar gezicht.
    Zou het door de hoge koorts van vannacht komen?

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Ess, ik zou ff naar de huisarts gaan meis. Rode spikkeltjes horen niet op een kindergezicht

10. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    heeft ze ook jeuk? opgezette klieren?

11. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    sanneke, geen jeuk of opgezette klieren (voorzover ik dat kan beoordelen)
    vannacht had ze 39.2...zal daar miss door komen denk?

12. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Essebes: zou er bij de HA echt op staan dat je eerder terecht kunt. Je kleine meid is duidelijk niet in orde. Dikke knuff voor jou en je girls.

@Juffieeeeeee: meid, je kleine Jay alweer 3 jaar. Wat een kanjer! Heb op hyves al wat te gekke foto's gezien. Wat is 't een mooi meiske.

@Salapio: nee, je hebt m'n vakantieverhalen niet gemist. Heb er niet zoveel over geschreven. We hebben het super gehad. En over alles wat op de alleenstaande oudercamping gebeurde toen de kinders naar bed gingen, kan ik wel een boek schrijven. Men, ordinaire bende. Dronken mama's die elke avond uit een andere tent kwamen kruipen enzo. Hahaha. Ik heb me wel heel netjes gedragen hoor :) Had wel even een oogje op m'n buurman, maar die vertelde me dat hij mij ook wel zag zitten, maar mijn kinderen niet .... omdat ze getint zijn. Na ja, so much voor de leuke buurman ;)

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Es, hoe gaat het nu? Ik zou toch echt in ieder geval even bellen met de HA of HAP als je dat nog niet hebt gedaan. Het kán ook 'gewoon' een soort uitslag/eczeemachtig iets zijn door het ziek zijn. M heeft nu ook weer eczeemplekjes en T al helemaal (vooral zn wangetjes zo zielig).

Sanneke, M wil ook echt geen thermometer in dr bil. Can't blame her :D. Dus ik voel met mn handen of ze warm is, als ze echt heet aanvoelt dan hebben we een oorthermometer. Is ze ook niet gek van hoor, maar dat lukt wel redelijk. Mag ze eerst mij temperaturen en dan doen we samen de thermometer in haar oor.

Ninien, ooooo wat onverantwoord :D ;). Als M naar kindertijd/sesamstraat zit te kijken, zit T mee te gluren vanuit zn box ... die is dus al verpest ...

Huisarts kon niets ernstigs ontdekken. Kan iets van slijtage zijn, maar pols kan ook gewoon een zwakke plek zijn (was al eerder bij hem geweest hiervoor, wist hij me te vertellen :D, in 2006). Was iig geen carpaal tunnelsyndroom. Hij vermoedde geen artrose, maar dat kon hij alleen maar zeker weten door me door te verwijzen voor een foto. Omdat het in behandelmethode niets uitmaakt (met beleid blijven gebruiken) hoeft dat voor mij niet. Als het erger wordt of niet overgaat dan kan dat altijd nog.

M is net met veel misbaar naar bed gegaan. Was echt te moe. En ze is schor/hees. Hopelijk slaapt ze vannacht beter, maar ik vrees ervoor. Dr broertje werd wakker van haar gegil dus dat was even stressen, helemaal omdat Jan om 20u op toneel moest zijn. Ik denk dat het allemaal net is gelukt :)

Morgen weer mn eerste echte echte werkdag, maar vrijdag pas eerste college (830 :|)

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    OMG! Missk ... ik blijf me verbazen dat dat soort mensen bestaan! Wat een neanderthaler zeg! En hilarisch al die tenthoppende moeders :D

15. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Whaaaa wat vreselijk misskeita, ongelovelijk!

**
    Loïs gaat morgen trakteren, ze gaat naar de peuters (de kikkers). Jeetje, wat gaat het hard! Vind het best jammer dat ze daar weggaat.. het zijn zulke leuke meiden die daar op de groep staan. Maargoed, geen emo-gedoe.. hier de traktatie:

Zijn een soort flesjes, daarin zitten 2 nijntje koekjes en voor de juffie's een XL pickwick thee glas met theezakjes en chocolade ;)

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Dank jullie wel voor de felicitaties (het is trouwens mijn 4de zwangerschap en derde kindje :D;))

Sam: hoop dat het goed zit! Kan echt wel zo zijn dat je pas in de week na de laatste keer klussen je ei hebt gehad (het hoeft echt niet op de dag zelf e zijn. Fee is ontstaan van klussen 6 dagen voor eisprong!). Als je pas op 9 aug een posi test hebt gehad klopt dat ook. Ik hou hoop voor je!

Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat! Ongelofelijk hoe de tijd vliegt he!

17. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Lieve dames,

Pfieuwwwwwwwwwww verjaardag van Jayda heeft wel 3 dagen geduurd en ik mag vandaag gaan uitrusten (ik bedoel de bende hier gaan opruimen).
    Mijn meisje is alweer 3 jaar. Wat gaat het snel zeg. En ik wil dr helemaal niet over een jaar naar school brengen. Wil haar zo vaak mogelijk bij mij houden .... (En dit zegt een juf)....
    Ze is erg verwend, de bofkont!

@ Lieke; wat een leuke traktatie
    @ MissK...Wat een *piep* is die buurman van je!
    @ Ess, Arme liv *kus* Ik sms je straks
    @ Momh.. Aaaaaaaah wat leuk een brusje voor Mika *feli-kus*

18. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Jayda heeft de egel geknutseld en mama heeft de traktaties gemaakt. Verder heeft ze de uitdeelboekjes van Dikkiedik uitgedeeld.

19. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Even een uppie.
    Vannacht heeft Liv 3x overgegeven, zelfs ORS blijft niet binnen.
    Vanmorgen meteen de HA een belletje gegeven. Er zijn geen artsen beschikbaar.
    Ik kon pilletjes tegen misselijkheid bij de Apo halen.
    Na wat aandringen mag ik naar een andere arts.
    Om 14.50 heb ik de afspraak.
    Ben er wel blij mee!
    Ze zit echt als een dood vogeltje op de bank, heeft nu wel wat slokjes thee binnen gehouden gelukkig.
    Jenna gaat wel aardig gelukkig alleen slapen voor haar is ook drama met zoveel snottebellen.
    Zie er zelf uit als een spook, was weer weinig slaap en ik voel me beroerd....*klaagklaag* :D

Deel Deze Pagina