December 2007 mama's deel 3!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door sanneke, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ah es wat vertel je dat mooi.

Sanneke poesie weer terug...wat een kamikazekat :)
    gelukkig is ie er weer.

Momh wat erg meid, dikke knuff.

Sam hoe is de echo gegaan??

Moet lachen om het poepen in bad......*grinnik*

zag mooie strandfoto's voorbij komen, met knappe kiddo's.

Hier had jan roel uit bed gehaald en bij mij in bed gelegd vanochtend(half 7) en toen ik opkeek zwaaide roel en zij dada...haha...tis zo'n vrolijk schatje. Nu zitten we beneden en zitten ze allebei te spelen.

2. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Sam???? Hoe is het gegaan meis????

Sanneke, gekke kat van jullie...gelukkig is tie er weer! Komt waarschijnlijk door jullie verhuizing denk je niet?

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    MOMHAIRY, dikke knuf, wat onwijs kl*te!

ES, arme Liv ... en wel anderhalf uur wachten! Tjee. Zo erg maakt zelfs onze HA het niet ... Hopelijk voelt ze zich snel beter! Wat een prachtig begin van de dag :)

ALIEKE, whahaha ... lekker ontspannen zo'n warm bad ;) (M heeft maar 1x in bad gepoept en T ook)

JOHANA, vrolijke jongen dus die Roel :)

T begint steeds meer tijgerbewegingen te maken en schuift zelfs een milimeter of wat vooruit. Zwaaien probeert hij ook. En hij strekt zn armen naar me uit als ie opgetilt wil worden/wil eten :D
    M maakt de hele dag grapjes en knuffelt de hele dag door. Ook met T :)

e,mm mmkk mkcmkmjck km mvmvmmmmvm nbn/nnntnnmmgmgmjmgk kpppptkr

4. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Hey Johanna, wat leuk dat Roel al ging zwaaien naar je *smelt* Jenna doet af & toe ook een halve poging (of ik wil het gewoon voor zwaaien aanzien..:D)

Salapio, had je vandaag nu je "echte" eerste werkdag? Heerlijk dat geknuffel & gegrap..:)

5. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    sorry voor het wachten was even druk met de kindjes....

Jullie zullen het niet geloven, maar ik ben opeens 7 weken en 1 dag zwanger en het hartje klopte luid en duidelijk. Ik ben zo opgelucht. De vrouw die de echo deed snapte er ook niets van..... of het is opeens hard gegroeid of hij\zij zat verscholen achter mijn baarmoederwand.

Ik ben zo opgelucht. Ik wil nu echt gaan genieten van deze zwangerschap, want het is echt mijn aller laatste!

6. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Superrrrr! Wat een opluchting! Nu lekker genieten :)

7. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    *illegaal vanaf 't werk, speurend naar Sam-nieuws*
    YES!!!! Superfijn bericht. En nu inderdaad genieten.

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    sam, wat een gaaf nieuws! geniet ze!

dee, de banner van juffie is omdat ze tante wordt

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hooooooi,

Hier ook even illegaal van t werk voor Sam-nieuws... Wat fijn dat alles goed is! Nu inderdaad lekker genieten! Wanneer ben je uitgerekend?

En momhairy, hopelijk test je over een paar dagen toch "gewoon" zwanger. Wat een onzekerheid zo zeg... Dikke knuf! Ik duim voor je!

'k Sta al een tijdje in de meeleesmodus, heerlijk om weer ouderwets veel verschillende klets te lezen.
    'k Probeer vanavond fatsoenlijk te reageren.

Oja, Me2! Natuurlijk ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Gaat alles goed? Wanneer ben je uitgerekend?

Hm... Gatenkaasgeheugen... Zwangerschapsdementie... Geef het beestje maar een naam...
    Alieke!!! Gefeliciteerd met de geboorte van je broertje! Wel grappig dat Loïs en Dana ouder zijn dan hun oom. Maar wat een schatje op je hyves zeg!

Dat was het even snel uit mijn hoofd... Zoals gezegd, probeer ik vanavond weer gewoon te reageren.

Doei!

10. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Sam gelukkig! gefeliciteerd en idd nu lekker genieten :D

11. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Sam, super fijn dat de echo goed is! Gefeliciteerd meid! :)

Nelly, Red je het een beetje met je dikke buikje, dreumes & peuter?? Phoeee! Lijkt me zo heftig!! Vind het nu al best pittig hoor...:):)
    Hoop dat je ook een beetje hulp hebt.
    Jullie huisje weer helemaal opgeknapt? Kan soms lang blijven hangen die griepjes, hopelijk niet het geval!
    En weet je...ik ben REUZE benieuwd naar het geslacht van beebje nr3, jullie weten het niet toch? of stiekem wel? ;) Enne...hebbie nog een bolle buiken pic?

12. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    Hoi

Ik wil ook de nieuwe zwangeren even feliciteren

En de dames die een knuffel nodig hebben bij deze dan.
    Ook voor de kleintjes natuurlijk.

Fijne avond allemaal weer

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    #733 Nelly, 1 sep 2010
    Laatst bewerkt: 1 sep 2010
    @Alieke: ik geloof niet, dat Evelien zich bewust is van mijn zwangerschap. Annabel daarentegen wel. Zo schattig, dat ze soms kusjes komt geven op mijn buik. Laatst dronk ik thee en toen vroeg ze of de baby dat lekker vond.
    Blegh, wat een rotdag heb je zondag gehad zeg!
    Leuke traktatie voor het KDV.
    Whahaha, poepchinezen in bad... Hier heeft Annabel als baby een keer in bad gepoept en een keer met een half jaar oud ofzo. Evelien (nog) niet... Maar dat warme water ontspant natuurlijk. Misschien wat kouder water proberen?

@amber1978: weer terug van vakantie. Tja, vakantiewasjes...
    Ondanks het weer toch lekker tot rust gekomen?

@Ayse: kort upje! Fijn om te lezen dat alles goed gaat met Tugce. En wat stoer, een halfhoogslaper!

@DaphneenEstelle: jammer dat het weekendje weg tegengevallen was. Maar wel superleuke foto's!
    Aaaaah, mamaliefjes! Die wil ik ook!
    Heerlijk he, hoe zo'n peutertje laat merken dat ze weet dat er een baby in je buik groeit!
    Maar dat ze toch ook weer zo ontzettend dwars kunnen zijn he. Wie had die behangrol nou?
    Lekker tijd voor elkaar straks in je vakantie.
    Haha, hier ook zo'n peutertje wat een hekel heeft aan wind. Wat een heerlijke uitdrukkingen heeft Estelle!

@Essebes: hele dikke knuf voor de ziekenboeg! Gewoon naar de huisarts hoor, met Liv! Vertrouw gewoon op je moederinstinct! Jeeeeeetje, wat hebben jullie lang moeten wachten bij de dokter! Ik hoop dat de antibiotica aanslaat!
    Balen van de werktijden an je Jan. Inderdaad dan wel heftig, die nachten met ziekepiekies.
    Inderdaad DVD-tjes... Doe ik hier ook eigenlijk zo min mogelijk, maar als Annabel niet fit is of hangerig, dan mag ze van mij best kijken. Toch iets van een rustmomentje.
    Aaaaaaagh, wat een heerlijk wakker-word-moment gisterenochtend!

@gerda79: fijn om te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat bij jullie. In ieder geval heerlijk aan het genieten van Nick! Veel beterschap/succes met je man! En natuurlijk ook voor Nick, als hij aan zijn amandelen geholpen wordt...
    Hele dikke knuf voor jullie!

@Jufffie: nog gefeliciteerd met Jayda's derde verjaardag! Zo te lezen zijn jullie behoorlijk druk geweest. Wat een feest! En wat een superleuke traktaties!

@johana79: aaaaagh, nog zo'n ik-wil-wel-maar-kan-het-nog-niet-uk. Wat lief van Danielle dat ze Roel probeert te helpen.
    Wat heerlijk om met dada en een zwaai van je mannetje wakker te worden!

@Lindy: fijne vakantie!

@loopy: wat fijn om te lezen dat alles goed gaat met Rens! Geniet lekker van je kleine vent! Wat een schatje.

@Me2: leuk om te lezen dat je twee kids al lekker aan elkaar gewaagd zijn. Ik herken het ook hoor. De rollen draaien zich hier langzaamaan een beetje om. Evelien begint Annabel te "klieren", zo schattig om te zien.

@Miep en Miep: bah, wat een gesukkel met je duizeligheid en alles. Hopelijk heb je binnenkort een diagnose waar je wat mee kan.
    Spannend Mika voor het eerst naar de psz. Lekker emo-moment... Fijn dat alles goed is gegaan!
    Jammer dat Jari's hoofdje nog vrij plat was.

@misskeita: wat een achterlijke vakantiebuurman zeg. Zeker jaloers!
    En die dronken tenthoppende mama's... Dat doe je toch niet!

@Nannaf: Jonathan binnenkort ook voor het eerst naar de psz! Spannend!
    En tja, grenzen verkennen... De ukken zijn volop in ontwikkeling he!
    Naomi gaat ook lekker snel. Heerlijk genieten hoor.

@ninien: wat balen van Nienke's schoolproblemen. Hele dikke knuf!

@olga: dat leeftijdsverschil van de dochters van je vriendin is wel wat groter dan van Annabel en Evelien. Ik ben benieuwd hoe ze het straks gaan doen op een slaapkamer... De planning is eind oktober...
    Aaaaah, wat een heerlijk wijze uitspraken heeft Senna.
    En toch geen paarse TrippTrapp? Wij hebben hier twee whitewash.
    Fijne vakantie!

@Salapio: heerlijk op vakantie geweest!
    Wauw, wat knap dat M al echt gezichten tekent! Annabel tekent alleen rondjes. Balen van de nachtmerries. Super dat ze het goed naar haar zin heeft op de peuterspeelzaal.
    En T, arm manneke, wil meer dan ie kan. Die ziet natuurlijk zijn grote zus allemaal leuke dingen doen. Dikke knuf!
    Balen van de lekkage in T's kamer.
    Beterschap voor je snotaapje M en voor je polsen. Bij Annabel heb ik ook even last gehad van mijn polsen, maar dat was overbelasting (babygesjouw e.d.) en toen had ik wel baat bij een brace. Ik hoop dat het niets ernstigs is.
    Konden die buren van je niet meteen ook jullie dakraam fixen als ze toch bezig waren met verbouwen?
    Hihi, T tijgert al wel een millimeter vooruit! You go, tiger!

@Sam28: poeh, Lynn maakt het soms wel laat zeg. Heeft ze overdag misschien dan veel geslapen of haar energie niet kwijt gekunnen?

@Sanneke: kat weer weggeweest. Maf beessie...
    Wil Niels zelf nog zijn middagdutje doen? Bij Annabel was het ineen over. Maar dat betekende helaas wel dat ze 's avonds behoorlijk humeurig is...
    Wat een lief popje tussen de poppen!
    En wat een heerlijke waterfoto van Niels!
    Thermometers of zetpillen waren hier ook een probleem, maar sinds we Annabel wijs hebben gemaakt dat de "billenpil" haar beter maakt, doet ze er niet zo moeilijk meer over. Misschien scheelt het ook wel dat ze ook ziet dat Evelien ook beter wordt van een "billenpil".

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zoals beloofd dus "even" een reactie van mijn kant...

Hier gaat het zijn gangetje.
    Evelien en ik snotteren nog wat na en verhuizen de Tussikinddruppels naar Annabels kamer. Die begint nu echt verkouden te worden. Ze heeft er gelukkig geen last van, ook geen koorts ofzo, maar ze klinkt zo zielig. Zindelijkheidstraining staat nu op een laag pitje, eerst maar weer lekker fit zijn.
    De laatste tijd doet ze alleen ontzettend moeilijk met het avondeten. Maar daar zijn we vrij makkelijk in. Ze moet wel aan tafel komen zitten (da's af en toe wel een gevecht hoor) en een paar hapjes eten. Soms eet ze dan wel door, maar als ze dat niet doet, krijgt ze soms zo'n pakje knijpfruit/groente, dan heeft ze in ieder geval toch wat vitamientjes binnen. Tja, en eet ze niks, dan maar met een lege maag naar bed.

Evelien doet het ook ontzettend goed, wat gaat het snel. Ze loopt/rent/springt nu een maandje en begint echt te praten. Die meid die weet wel wat ze wil en dat zul je merken ook! Wat een decibellen kan dat kind produceren als ze het ergens niet mee eens is... En als ze dan ook nog een beetje moe is, gaat ze met haar koppie op de vloer liggen bonken, om vervolgens dus nog harder te brullen... *zucht*
    Maar wat een schatje is het. 't Is echt een mannenmeisje. Ze kan zo enorm enthousiast reageren naar mijn man en naar mijn vader, echt heerlijk om te zien. En wat een ondeugende oogjes heeft ze. Poeh, dat wordt wat later... Annabel is meer een mama/oma-typje, die kan af en toe zo lekker kleven.

Wat betreft de zwangerschap gaat het wel goed. Mijn buik geeft goed aan als ik teveel gedaan heb, hihi... Gelukkig wil Annabel veel zelf doen en hoef ik Evelien niet zoveel te tillen (zelf lopen, zelf trapklimmen).
    Toevallig hebben we eergisteren de eerste buikfoto gemaakt, maar die staat nog op het fototoestel, dus daar moeten jullie nog even op wachten...
    En het geslacht weten we niet. Maandagochtend hebben we een pretecho, misschien dat we dan het geslacht willen zien...

En verder... Kweetnietmeer...

'k Ga zo even weer aan de slag met de foto's. Die had ik afgelopen weekend ontvangen, maar... Allemaal door elkaar... Terwijl ik ze wel redelijk op volgorde had ge-upload. Naja, puzzelen maar weer!

En dan, weltrusten!

Groetjes,
    Nelly

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Supernieuws Sam!

Momhairy, hoe gaatr het?

Zwaaaaai

16. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Nelly; Jaaa buikfoto! En wat leuk, een pretecho! Wahaha, je zet sirrieus alle reacties op alfabet? :D

Momhairy; Hoe is het??

**
    Net een heerlijk stukje gewandelt, ook een kado voor mijn schoonzusje gehaald. Vanmiddag weer werken, niet zo'n zin in. Ik ben eingenlijk gestopt bij de bso, maar de planning kon niet meer verandert worden. Ik sta dus volgende ook nog daar ipv de hele dag op het kdv (op donderdag). Ik val dan in bij de oudsten, 10+.. niet zo'n mij ding :(

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zo, 't is hier rustig ineens...

He, Alieke, balen van je dagen bij de BSO... Mag je na volgende week weer gewoon op het KDV draaien?

Vanochtend was Annabel een beetje in haar fantasiewereld verzonken. Ze wilde niet naar de woonkamer vanuit de keuken, want daar zaten monsters... Dus samen de monsters weggejaagd, behalve de monsters met bruine tenen, want die waren niet stout.
    Later moest de boze wolf ineens poepen. Geen idee waar ze het vandaan haalt, maar we hebben hem meteen door de voordeur naar buiten gejaagd, dat 'ie maar buiten moest poepen!
    Heerlijk, die peuterfantasie!

En over poepen gesproken... Annabel gisterenavond: "Mama ik moet naar de wc!" Niet ik moet plassen of ik heb een beetje geplast... Maar toen ze op de wc zat, wilde het plasje niet uit de billen. Dus hebben we het potje op de wc erbij gepakt en deed ze een flinke plas en na een behoorlijk geconcentreerde blik begon het me toch te stinken! Draaide ze ineens een enorme drol zonder "ik ben een beetje bang" en paniekerig gedrag... Haha, wat klinkt dat stom, maar ik was zo trots dat ze niet een pamper nodig had om te poepen!

Vandaag is ze trouwens ook al de hele dag droog gebleven, inclusief ons boodschappenrondje en het bezoekje aan onze tandarts in Duitsland en de McDonalds daarna. Ik vond het volgens mij het spannendst, we waren behoorlijk lang zonder pamper buitenshuis.

Dus eigenlijk niet veel spectaculairs gebeurd, maar gewoon heerlijk genoten van de kleine dingetjes in het leven. *lekker oubollig cliche*

Oja, nog zo'n moment. Annabel en Evelien waren bij mijn ouders op een gegeven moment met hun jassen rond aan het sjouwen. Mijn vader hield het jasje vast voor Evelien en ze piepte zelf in de mouwen. Daarna liep ze naar de keuken, waar ik zat en ik vroeg haar "en nu?". Zegt ze doodleuk "auto"... Manlief zou ons bij mijn ouders (na een ochtendje bijbeunen) ophalen, maar die was er nog niet.
    Kleine wijsneus...

Groetjes,
    Nelly

18. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Zo zeker rustig hier!! Joehhoee??

Nelly; Wat super van Annabel zeg! Zou wel lekker zijn als ze uit de luiers is! ipv 3 in de luiers ;) Super dat ze durfde te poepen, veel kids (incl. Loïs) vinden dat toch eng.
    Sinds dat Loïs zindelijk is, durft ze niet meer te poepen. Ze mag het van mij in haar luier doen maar zelfs dan houd ze het op. Ze doet het het liefste gewoon in haar onderbroek en dan komt ze het zeggen. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, moet ik accepteren dat ze dat in haar onderbroek doet? Ze is verder helemaal zindelijk (behalve snachts dan he).

19. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oja, de tandarts ging eigenlijk wel goed. Annabel wilde eerst haar tanden niet laten zien, maar nadat Evelien en ik (beetje krabben en poetsen) aan de beurt waren geweest en ze het spiegeltje vast mocht houden, mocht de tandarts wel kijken. 't Was allemaal goed. Onder is ondertussen aan een kant de achterste kies doorgekomen en aan de andere kant is hij aan het doorkomen. Boven mist ze de achterste twee kiezen nog, maar dat zal dan ook wel niet zo lang meer duren.
    Voor zover de tandarts Eveliens gebitje kon beoordelen, wist hij ons wel al te vertellen, dat ze later waarschijnlijk een beugeltje nodig heeft... Ze heeft dus mama's tanden... Hihi, of zou hij dat zeggen, omdat hij pas een orthodontistenpraktijk in Nederland geopend heeft...

Groetjes!

20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wat lastig dat Lois niet in de pamper wil poepen...
    Annabel heeft ook een paar keer in haar onderbroekje gepoept, maar vond dat zelf (gelukkig) ook vies.
    We hebben haar 's ochtends altijd laten kiezen of ze een onderbroekje aan wilde of een pamper. Als ze dan voor een pamper koos, kon je er vanuit gaan, dat die later volgepoept werd. Daarna wilde ze dan wel weer alleen een onderbroekje aan.
    Als ze dan begon over "beetje bang", ging ik daar wel wat in mee, dat we allemaal wel eens een beetje bang zijn, maar dat dat niet erg is. En ook dat het niet erg is dat ze in de broek gepoept/geplast heeft, maar dan vraag ik wel of ze de volgende keer op de wc of op het potje wil. En samen het poepongelukje uit het onderbroekje in de wc wippen, want "daar moet je zijn, poepje".
    't Is "gewoon" een stukje bewustwording, denk ik. En ieder kindje is anders.
    Hoe gedraagt Lois zich als ze moet poepen?
    Annabel begon dan ineens te panieken. Was best zielig... Dat was denk ik net de tijd, dat ze zich echt bewust werd van die aandrang. Dan wist ze gewoon niet wat ze ermee moest doen, ook al had ze een pamper aan.

Deel Deze Pagina