December 2007 mama's deel 3!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door sanneke, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Darmen van slag, vezelrijk eten eten: groenten, fruit en volkoren producten. Veel water drinken. Even matigen met koffie ;). Zuivel wil ook nog wel eens helpen, met name yoghurt. Al die speciale darmdrankjes en yoghurtjes zijn niet beter dan gewone huistuinenkeukenyoghurt ;)

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Misskeita, wat een opluchting dat je nu bijna bent afgestudeerd zeg! Krijg je inmiddels al veel complimentjes over je verloren kilo's? Lief van Jan dat hij op de meiden kwam passen.

Complimentjes van je peuterkindje zijn echt geweldig! Senna kan er ook leuke en lieve uitspraken uit flappen!

Claartje, heb je geen buddy meer? Hoop zo dat je meisje gezond ter wereld is gekomen!

Salapio, wij hadden vorige week zomerfeest van de speelzaal. Thema was Sesamstraat; het was heel druk maar ook erg leuk. Jullie feestje klinkt ook erg gezellig! Tobe is een snelle jongen met zijn tandjes zeg! Geen wonder dat hij een beetje van slag is/was.

Dee, ik word ook helemaal blij als iemand zegt dat Evi op mij lijkt! Protesterende darmen zijn niet fijn. Maar Salapio had al goede tips voor je las ik.

Alieke, kan me voorstellen dat je op je tandvlees loopt en dat je elk moment in huilen kan uitbarsten. Wat een moeilijke beslissing om tijdelijk uit elkaar te gaan. Ik heb het idee dat jullie wel sterk zijn en het liefst voor jullie gezin willen gaan. Echt niet tof dat er te veel andere problemen in de weg zitten. Heel veel sterkte meid.

Miep, zie je al goede verbetering wat betreft Jari zijn hoofdje? Het feit dat er al een nieuwe helm moet komen, is een goed teken toch? Al meer duidelijkheid over die MRI die je moet laten maken?

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Heeft iemand iets gehoord over die file op de A12 vandaag? Daar stond ik dus in...Gezellig kletsend met andere automobilisten. Pas om half drie vanmiddag kon er weer gereden worden.
    Nu ben ik heel dapper geweest en ben ik na twee uur stil staan, onder een groot bord door en via een behoorlijke greppel naar een parallelweggetje gereden. Vervolgens weer terug door Woerden (waar het inmiddels erg druk was omdat veel mensen dat deden) naar huis gereden om te plassen en drinken. Daarna weer binendoor naar mijn werk gereden waar ik uiteindelijk om 11.15 aankwam. (8.00 vertrokken)

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Meiden, tot over een paar dagen. Geniet van het zonnetje!

Kus olga

5. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Sanneke..wat een lief kaartje!! Super Bedankt!!! Lieff!!:)

Alieke..meid wat vreselijk..maar als t zo niet werkt..is t misschien wel beter..
    Hele Dikke knuffel meid!!:(

Dee..hopelijk zijn je darmen weer een beetje rustig...

Salapio...een leuk zomerfeest gehad!!!leuk!!:)

Olga..er lijkt wel verbetering in te komen met het helmpje..je voelt nu allemaal bubbeltjes..heel gek..maar t hoort zo te gaan zeiden ze..;)
    Jeetje joh wat een gedoe in die file!! Maar nu genieten hè!!
    veel plezier!!

Wat een hitte hè vandaag....maar we hebben ons weer vermaakt met t badje in de tuin..;)
    Mika gaat trouwens ook niet meer tussen de middag naar bed..alleen als ie echt moe is..dus na gym of zo..
    Maar t lastige is dan wel dat ie rond half 5 een dipje heeft..
    maar goed..daar moet ie maar aan wennen..;)

6. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Salapio: dat zomerfeest klinkt superleuk.

@Olga: had de file idd meegekregen. Pfoe, geen pretje, zeker niet met dit weer. Stoer om gewoon door de greppel te gaan!

@Miep: Mika geen middagslaapje meer. Ik wil er ook naartoe. Als Hannah nu tussen de middag slaapt zit ik 's avonds tot 23.00 met een klaarwakker, vrolijk meisje. Dus op de dagen dat ze thuis is gaat ze niet of hooguit een uur slapen. Helaas willen ze er op 't KDV pas aan als ze 3 is. Baal daar echt van. Bij alles gaan ze uit van wat het kind wil/kan/aangeeft, maar bij slaapjes houden ze lijnrecht vast aan hun 'regels'. Ga daar toch eens over praten... Fijn dat Jari's helmpje goed werkt

@DeE: whahahaha, Estelle doet een Bonny&Clyde. Geweldig! Zou stiekem ook best wel trots zijn hoor. Trouwens al last van zwangerschapskwaaltjes?

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Mogge,
    Dee, sterkte met je kwaaltjes. En je bent alweer 9 weken! Vind je het zelf ook snel gaan of mag het wel wat sneller? (kan me voorstellen dat je de eerste 3 maanden graag gehad hebt)

misskeita, wat suf van dat slapen.

hier vandaag korte dag kraamzorg en jan is werken maar gelukkig komen mn ouders voor niels

kom later wel meer kletsen. doeidoei

8. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Goedemorgen!

Dee..wat een actie joh..zeker schrikken voor de leidster!!
    en lekker je rust nemen wanneer dat kan hoor!!

Misskeita..wat raar dat ze die regel hebben bij t kdv!
    ik ben er dus ook mee begonnen omdat als ie sliep en ik moest m wakker maken dat ie dan de rest van de middag vervelend was omdat ik m uit z'n slaap haalde..
    En savonds tot 9 uur aan t feesten was in bed...Hannah zelfs tot 23.00 uur..ja dat kan toch eigenlijk niet hè..

Sanneke..korte dag kraamzorg..fijn dat je ouders komen helpen!
    Hoe gaat ie verder? al een klein beetje gewend?

Net even aan de poets geweest..vanmiddag als Jan thuis is even de boodschappen doen.

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    dee, mn ouders staan op decamping hier dichtbij en ze zijn speciaal voor Lotte hier! En om ons te ontlasten door veel op Niels te passen. Niels is helemala dol op ze en zij op Niels. Echt heel fijn. Bovendien koken ze deze week voor ons! Echt geweldig.

Miep, wat leuk dat je je hier laat zien!!!! Fijn dat het helmpje van Jari goed gaat!

En gewend aan 2 kindjes, nog niet. Ik dacht net: er ligt een pop op de bank.

Lotte drinkt inmiddels best goed maar vannacht had ze moeite met mijn enorme watermeloen om de tepel vast te pakken. dus een heel jank en kolfavontuur in de nacht. Maar het is goedgekomen en ze was goed gegroeid vandaag!!

10. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Sanneke..tuurlijk kom ik hier..ik wil wel op de hoogte blijven van jullie hoor!!;)
    en nog niet helemaal gewend..ahja dat komt snel genoeg hoor...:D
    Wel lastig dat Lotte moeite heeft met drinken...maar gelukkig toch goed gekomen!!
    En als ze maar groeit hè!!T is ook wel erg warm nu hè voor zo'n klein hummeltje!!

Wat een hitte vandaag hè...gewoon maar niet teveel doen..
    Jari heeft z'n helmpje vandaag ook maar af..t is nu echt te warm hè..

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zwaaaaaaaai!

12. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Ole, ik heb borstontsteking.
    Voel me klote en gisteravond kwam lotte elk uur, was onrustig. Echt niet leuk allemaal. Jan is nu voor de 2e keer vanmiddag naar amersfoort.Eerst om plas weg te brengen voor b.o. controle. Daar kwm uit dat er wel iets van ontsteking ergens is maar niet aan mn blaas. En toen kwam de mobiele huisarts. Die deed nog ff dr sirene aan voor NIels. Hij vond het geweldig. En nu is Jan antibioticum aan het halen.
    ik ga weer naar mn bedje, doeidoei

13. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Sanneke..hè gets..dat is vervelend meid..hopelijk slaat de kuur gauw aan..
    Lijkt me heel pijnlijk...:(
    Lukt de borstvoeding nu nog wel? Hele dikke knuffel!!
    Niels de dag van z'n leven gehad met die sirene..geweldig!!

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sanneke wat onwijs vervelend! Dat ieder uur komen zijn waarschijnlijk regeldagen, hoewel het met een borstontsteking ook zo kan zijn dat ze er moeilijk melk uit krijgt. Als je met je hand 'afkolft' komt de melk dan wel? Eventueel kun je een kolfapparaat huren (als je die niet hebt) en eenmalig je bortsen helemaal leeg kolven. De eerste weken (1-3) is BV echt aanpoten omdat je productie op gang moet komen, jij moet wennen, je borsten moeten wennen en L ook moet wennen. Maar daarna vind ik het iig makkelijker dan het geklooi met flesjes ;) (maar dat is misschien wel erg persoonlijk :D). Je borsten warm houden schijnt ook wel te helpen tegen de pijn. Dikke knuf!

(en super voor Niels dat de sirene aanmocht!)

Miep, gezellig hoor dat je weer meekletst :)

15. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Sanneke: au, borstontsteking. Hopelijk slaat de AB snel aan. Succes ermee!

Nog steeds geen Claartje-nieuws he? Hopelijk is alles goed gegaan!

@Loopy: hoe doet Rens het thuis?

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Em hoest met jou en je meiden? Al kunnen genieten van je vakantie? Gaan jullie nog op vakantie?

17. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Hier alles goed! Heb een hele stapel boeken klaarliggen voor de komende 7 weken. De eerste is uit :D Over drie weken ga ik twee weken camperen met de meiden. 'T is op een alleenstaande ouder-camping. Heb er ontzettend veel zin in!

18. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    is die van ikea dee, die wil ik ook voor niels!
    maar voorlopig mag mn grote beer in zn ledikantje blijven :)

hier gaat het wel iets beter maar ik voel me nog slapjes. beetje diaree van de antibiotica. Lotte doet het goed maar ze is echt niet wakker te krijgen voor een voeding. Mens, wat kan dat kind slapen. Verder is ze niet suffig hoor. Wie heeft nog wakkermaaktips behalve het geijkte?
    Salapio, bedankt voor je kaartjes :) leuk hoor!
    Nelly ook!

19. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Misskeita lekker bijna op vakantie met de meiden!!

Dee..wat een leuk shirt!! en het bed is ook handig zeg!!
    leuk!!Wat voor matrasmaat is het? wel gewoon groot of een peutermaatje?

Sanneke..fijn dat het iets beter gaat met je!!
    En Lotte zo'n slaapkoppie..heerlijk toch..;) tja heb niet echt tips voor je..misschien een koud washandje op de voetjes leggen..:D

Wij hebben vanmorgen een nieuw helmpje voor Jari opgehaald!
    Heeft ie weer wat meer groeiruimte!
    Zometeen nog even wat boodschapjes doen...

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    miep, jij natuurlijk ook bedankt voor je kaartje, die was er als eerste

koud washandje doen we al :)

Deel Deze Pagina