December 2007 mama's deel 3!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door sanneke, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nu even journaal kijken ;)

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    #122 olga, 7 jul 2010
    Laatst bewerkt: 7 jul 2010
    Dee, heb je nog lekker even geslapen vanmiddag? Alweer 10 weken zwanger! Buiten de moeheid niet veel last van nare kwaaltjes geloof ik?

Nelly, volgens mij is het ook wel heel leuk om drie meiden te hebben. Maar ja, de derde een jongetje is natuurlijk ook wel een kadootje. Fijn dat de echo in ieder geval goed was! Hier trouwens een 12 inch fietsje voor Senna en dat gaat echt prima. Geen idee hoeveel groter een 16 inch nu precies is. Annabel is natuurlijk wel een lange meid...
    Lekker dat de tuin af is. Annabel vind het ook helemala te gek. Leuk idee om verschillende vogelhuisje op te gaan hangen. Wij hebben onze wc omgetoverd tot ons persoonlijke reis-museum. Hangt helemaal vol met mooie foto's/uitvergrotingen en er staan allemaal spulletjes die we op mooie plekken verzameld hebben.

Ess, gaat het gelijk al wat beter met het kuurtje en de ventolin van Liv? Echt sneu voor het meiske dat ze er al zo lang zoveel last van heeft. Show je ons je mooie meiden nog eens...is al zo lang geleden! Ik laat Senna trouwens wel eens alleen beneden als hij even televisie kijkt. Daar wordt hij dan erg door in beslag genomen en kan ik mooi Evi wassen en omkleden. Hij is dan ongeveer 15 minuten alleen, maar tussendoor kijk ik vaak een keertje of heb ik even verbaal contact met hem. Senna is wel ondeugend maar haalt geen halsbrekende toeren uit zeg maar... Onze achtertuin komt uit op een pleintje met glijbaan, wipje en speelauto. Met het lekkere weer zijn er veel buurkindjes buiten. Ik ben er eigenlijk altijd bij, maar soms rommel ik even wat in de tuin of ik ruim wat boodschappen op als hij daar speelt. Ik heb dan de garagedeur open staan en kan hem meestal gewoon horen en ik kijk vaak om een hoekje. Het pleintje grenst ook niet direct aan een weg.

Miep, ik werk nu de ene week drie dagen achter elkaar en de andere week 1 dag los en later twee achter elkaar. Wel even wennen om drie dagen de kinderen te missen en het werk ik ook best zwaar. Maar goed, toen ik nog full time werkte had ik dat natuurlijk altijd. (alleen toen niet twee kindjes en een huishouden)

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hechtingen zijn verwijderd, maar de plek is nog erg gevoelig. Straks alles goed uitwassen en maar eens kijken hoe het eruit ziet.

De kids zijn vandaag bij mijn zusje geweest en het is prima gegaan. Ze had er dus vandaag drie! Ze heeft heel erg genoten en veel geknuffeld met Evi. Senna en nichtje hebben zich ook prima samen vermaakt.

Joepie, het lijkt erop dat Senna zonder uit zijn bed te komen in slaap gevallen is! Die keren zijn op 2 handen te tellen het afgelopen half jaar!

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    afgelopen weekend

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    samen

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    racemonster

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    schommelen

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Jan is naar een concert van Cypress Hill en ik kijk op sbs6 naar een bevallingsdocu....zit hier af en toe echt mee te janken. Kan het gevoel en de emoties weer helemaal terug halen.

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Heeft iemand toevallig ook die docu gezien? Er werd een baby geboren met een gedeeltelijk open buikje waar de darmen buiten lagen. Dat werd bij 10 weken dus ook bij Evi gezien...een zak buiten het lichaam. Alleen heeft haar lichaam zelf de sluiting nog gemaakt.

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nou ja zeg...ik zit leker te monologen...

Ik zag wel meerdere meiden online, maar niemand zin om mee te kletsen?

Hier ondertussen de was gevouwen. Nu lekker douchen, Evi de fles geven, even lezen en dan slapen.

Doei1

11. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Prachtige foto's Olga! Docu niet gezien.

Maak me zorgen om Hannah. Ze heeft een huilerige nacht achter de rug. Ze gloeit ontzettend (beetje verhoging, niet echt koorts) maar heeft tegelijkertijd rillingen. Net zag ik dat ze een hele dikke wang krijgt. Nu klaagt ze ook over pijn in haar mond. Maar ze krijgt haar mond niet open zodat ik kan kijken. Denk dat ik het nog even aankijk, maar 't zit me niet zo lekker.

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nelly, fijn dat de echo helemaal goed was. En toch nieuwsgierigheid kunnen bedwingen, knap hoor ;). Jongen is leuk, maar drie meiden ook! Ik zou met Annabel naar een fietsenwinkel gaan en uitproberen.

Es, moet trouwens wel toevoegen aan het alleen laten dat M echt heel braaf is. Die kan ik met een luistercd met een gerust hart alleen laten. Volgens mij is Liv veel ondeugender ;)

Olga, snap heel goed dat je het moeilijk vindt om drie dagen achtereen te werken. Heb ik al als ik twee dagen achter elkaar werk. Maar goed dat is niet meer zo (di en vr). Fijn dat S zo goed is gaan slapen. En ik vind S en E toch wel echt broer en zus (qua gelijkenis), alleen is E wel echt een meiske en een lekkere bolle toet. Ik zou ook emo worden van dat soort docu's ;)

Missk, ik zou toch even naar HA gaan hoor! Knuffie voor je meissie.

Hier gaat het goed. T had een onrustig nachtje. Hij kwijlt enorm en zn tandjes zijn al zichtbaar en voelbaar. Eigenlijk heel vervelend dat ie ze nu al krijgt. M was 7 maanden dus die gaven we broodkorst en soepstengel om lekker op te kauwen. T moet het doen met vinger/speelgoed :D

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M is behoorlijk gegroeid. Ik had al het gevoel dat ze langer was geworden en gisteren zeiden twee andere moeders het ook. Ze eet ook als een bootwerker. Klopt helemaal met wat onze HA altijd zegt: kindjes groeien in de zomer (net plantjes) ;). Dus gemeten en idd: met 2 jaar was ze 86 cm en nu 90cm :)

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Herkenbaar hoor dat uittesten ... meestal kan ik er wel goed mee omgaan, maar na een baggernacht is mijn geduld zeeeeeeeer beperkt. Net heb ik M in dr bed gelegd tot 2x toe. Daarna kwam ze huilend in mn armen en hebben we afgesproken dat ze gewoon aan tafel dr bammetjes op gaat eten ;). Maar M gaat zeker niet lachen als ik boos word. Dan zou ik haar gewoon zonder iets te zeggen op dr plekje op de gang zetten.

En straffen in de auto ... euhm ... hier nog nooit nodig geweest eigenlijk. M valt vaak in slaap of vermaakt zich met dr auto-speelgoed (wat babyboekjes waarbij ze zelf liedjes verzint en een hele foute roze geluidtelefoon) of we zetten een M-cdtje aan ;) (misschien zijn dat suggesties dan voorkom je het hele gedoe).

Ik denk dat het belangrijkste is
    1. Geduld bewaren (maar soms)
    2. Consequent en duidelijk zijn
    3. Soms niet straffen of boos worden maar met humor oplossen

Mooi opgeschreven he?! Als dat allemaal niet lukt, naar de Gamma voor behang + lijm ;)

15. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    hallo dames

sanneke wat een mooi meid echt lief. Fijn dat alles goed gaat met jullie.

olga ook super leuke fotos wat word ze groot smelt.

Ik krijg nu ook kriebels als ik zo leuke fotos ziet. En me vriendin krijgt ook babys tweeling zo gaaf.

Met ons gaat super goed lekker genieten van mooi weer.

verder zwaaai

16. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Essebes..wat zielig dat Liv zo moet hoesten..gelukkkig kan je al snel naar de kno!
    Hopelijk kan er wat aan gedaan worden!!
    en over je vragen...vriendjes spelen..nog niet echt van toepassing hier..
    Alleen naar de speeltuin..kan hier echt niet..we zitten direct aan een weg waar hard wordt gereden..
    Alleen beneden..ik kan wel even naar boven lopen om wat snel te doen of pakken..maar niet lang want dan hangt ie te brullen aan t traphekje..;)

Nelly..fijn dat beebje goed is gekeurd!
    en hier nog geen fietsje...maar zou naar de fietsenmaker gaan om te passen..;)

Olga..zou je niet minder willen werken dan?
    Wat een leuke foto's!! Senna echt aan t racen!! en Evi zo lieff!!
    En valt t mee hoe t eruit ziet na t wassen? ;)
    Heb die docu ook niet gezien...hier stond ook voetbal op en ik was zelf aan t sporten..;)
    Zal wel heftig zijn om te zien...

Misskeita..hoe gaat t nu met hannah? ik zou ook even de ha bellen hoor!!

Salapio..T al bijna tandjes...Jari nog niks..maar Mika had precies een week voordat ie 1 werd 1 tandje..dus Jari zal ook wel een laatbloeiertje zijn..;)
    En Mirre zo goed gegroeid! heerlijk hè!!

Ayse..fijn dat alles goed gaat met jullie!!

Dee..Estellen je lekker aan t uittesten..en ook nog eens je bliksemafleider kapot..:D
    lastig!..;)

We zijn even boodschappen wezen doen...en heb Mika net toch maar even in bed gegooid..
    Dat warme weer mat wel af hè..dus eventjes een dutje en dan zo nog maar even in badje denk ik..
    als t niet te benauwd is buiten..

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bliksemafleider voor Dee:

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met heeeeeel veel moeite kun je zn tandjes ook zien op de foto :D.

Miep, lekker hoor dat Mika nog een tukje doet. Ik lag net even met M op bed en vertelde haar een verhaal over prinses M. Op het moment dat haar ogen begonnen dicht te vallen, sprong ze snel op om op het bed te gaan springen ... Dus nu zit ze op de bank naar Jip en Janneke te luisteren ...

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Prinses M mokt:

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dit is niet M als ze boos is hoor, hier gaat er iets niet zoals ze wil. Meestal weer weg zodra ik in de lach schiet (kan ook niet anders met zo'n smoelwerk). M echt boos is ook een donderwolk inclusief gillen, brullen en meer van dat drama.

Deel Deze Pagina