Wat een heerlijke foto! M wil helaas niet meer op de foto. Dus of afgekeerd hoofd, of mokkend of boos
Salapio en Dee, wat zijn jullie een leuke foto's aan het showen! Salapio, wat is T alweer een ventje zeg! Mooi koppie! En erg snel met zijn tandjes inderdaad. Senna ook pas met 8 maanden de eerste. M is ook zo 'n schatje en flink gegroeid in een half jaar tijd. Nu dus echt naar maatje 92! Miep, minder werken...tja...dat is ook minder geld in het laatje he! Ik werk 24 uur en dat vind ik echt wel het maximum voor mezelf. We willen wel graag sparen, op vakantie kunnen en leuke dingen blijven doen, dus ik weet waarvoor ik werk! En het werk vind ik meestal ook wel leuk hoor, maar het is soms erg pittig. Misskeita, gaat het al beter met Hannah of ben je bij de HA geweest? Lijkt wel een beetje op de bof? Maar daar is ze wel voor ingeent.
Even egopraat: onze kat is terug!!! Hij zat 4 huizen verderop achter een houtstapel en wist waarschijnlijk niet meer hoe hij terug moest. Hij kwam er s nachts wel achter weg want dan lag er pies op de tegels bij de buurvrouw of een gieter ondersteboven enz. Vandaag zag ze hem ineens wegschieten en door mijn flyers dacht ze er aan dat ie wel eens van ons kon zijn. Hij is broodmager maar gedraagt zich wel heel erg als zichzelf. HIj is 3 weken weggeweest. De andere poes blaast steeds. straks naar het verjaardags/ afscheidsfeest van mn nichtje en zus en zwager. Ze gaan voor min. 2 jaar naar Amerika, sniksnik. Het eerste 'grote' uitje voor Lotte (en mama). Hopelijk houdt ze het een beetje vol met de warmte.
Salapio..leuke foto's!! en Mika doet tegenwoordig niet meer elke dag een slaapje hoor..mag van mij niet.. Dee..wat een leuke foto's! En lekker in haar grote bed geslapen..wel sneu dat ze een bloedneus kreeg.. maar gelukkig wel goed doorgeslapen!! Olga..tja idd je moet afwegen wat je belangrijk vindt hè.. Wij hadden natuurlijk ook altijd 2 fulltime lonen...en sinds de bevalling van Mika ook niet meer.. Maar ik vind het nu wel ontzettend fijn om thuis te zijn hoor.. ook al was het niet de bedoeling.. Sanneke...wat een leuke foto's!! die van Niels in bad..geweldig! en de kat weer terug..arm beest...hopelijk trekt ie gauw weer een beetje bij! Succes vanmiddag met die warmte.. Vanmorgen is hier een screen op t dakraam geplaatst voor Jari.. kijken of dat beter werkt als een laken eroverheen.. En vanmiddag het badje opgezet voor Mika..die heeft heerlijk liggen smeren met water.. Net alles opgeruimd..en zometeen is t alweer tijd om te eten!
Sanneke, wat fijn dat de kat weer terug is! Vreemd dat de buurvrouw hem niet eerder heeft ontdekt, maar gelukkig dacht ze wel gelijk aan jullie! Hij zal wel lekker veel eten. Hopelijk zijn de twee katten weer snel maatjes. Oh wat moeilijk om zo lang afscheid te moeten nemen van familie. Nichtje en Niels schelen niet zo veel toch? Gaan ze die kant op in verband met werk? Heerlijk dat Niels nu lekker in de tuin kan spelen zeker! Gaat het met jezelf al weer beter? Geen last meer van de borstontsteking en lichamelijk aan het opknappen? Miep, was het zo warm en licht bij Jari op zijn kamertje? Hoop dat de screen wat helpt. Fijn toch dat je lekker kunt genieten van de jongens omdat je thuis bent. Heb je nooit het gevoel dat je toch weer wilt gaan werken? Merk je het erg wat betreft financieen en uitgave patroon of valt het mee? Dee, wat leuk dat Estelle zo goed in haar grote bed heeft geslapen! En....heb je al een ijsbuik?
Wat een hitte vandaag...dat maakt mijn werk nog een stuk zwaarder... Senna was helemaal ingestort en is om 7 uur gelijk gaan slapen! Evi heeft alleen een behoorlijk hysterisch huiluurtje gehad...
Dee...en heb je lekker ijs gehaald??jammie!! Het screen is er echt voor de zon en warmte gekomen.. Het is er pikkedonker.. dus daarvoor was het niet nodig..echt voor de warmte.. Ik deed met warme dagen altijd een wit laken om het dakraam heen.. alleen komt dan de warmte nog binnen door het losstaande raam en als er regen dreigt dan kan t niet..vandaar nu toch maar gedaan.. Olga..tja tuurlijk merken we het financieel..logisch toch..? ik werkte altijd 5 dagen en 4 avonden..en ineens niks meer.. ja dat hakt er wel in ..alleen ben ik er nu wel een klein beetje aan gewend.. Of ik weer wil gaan werken..nou misschien ooit eens..of als t nodig mocht zijn.. maar als t zo kan dan blijf ik eerst nog lekker bij huis.. In het begin vond ik het wel wennen hoor..zou natuurlijk gewoon blijven werken..had kdv geregeld enz.. maar goed..t went vanzelf..en ik kon natuurlijk ook niks meer..dus dan moet je wel hè.. en ik moet zeggen dat ik nu wel blij toe ben hoor..ik zou nu echt niet kunnen werken met die duizeligheid.. Wat een warmte hè vandaag...t is nu boven nog 30 graden..dus Jari heeft t helmpje maar af hè.. Vanavond even de boodschappen gehaald..hoef ik morgen alleen nog even op pad voor brood.
*even binnenwippen* sanneke ik schaam me diep, het kaartje voor je ligt (nog steeds zucht) klaar.....grom....alvast mijn diepe excuses..hij gaat op de post hoor! verder doe ik het af met een zwaai. Hier gaat alles goed, kids doen het prima. TIs wel errug warm (klaag klaag) maar daar zal iedereen last van hebben. Gelukkig hebben de kids er niet/nauwelijks last van dus dat scheelt. Nog 2 weekjes werken en dan hebben we vakantie!!! Vanavond gaan de kids (voor het eerst*bloos*) uit slapen bij mijn ouders..wij gaan samen naar Anouk. Iedereen dikke knuffel en een fijn weekend!
Miep, jij maakte wat werk betreft inderdaad wel veel uurtjes voor je Mika had. Kan me voorstellen dat je het soms wel eens mist. Maar het is ook heerlijk om bij de kinderen te zijn natuurlijk. En inderdaad toen met je polsen en nu met de duizeligheid zou het ook niet te doen zijn. Johana, fijn dat de kinderen weinig last hebben van de warmte. Veel plezier bij Anouk vanavond! Sanneke, hoe doet Lotte het met deze hitte? Salapio, hoooooooi! Heb je al vakantie of volgdende week pas?
Vanmorgen was Senna het al snel weer zat. Veel huilen en mopperen. We zijn nog wel even naar het zwembad geweest. Samen met Jan in het diepe (voor Senna dan) bad springen. Hij gaat dan kopje onder, echt heel stoer! Natuurlijk wel met vleugeltjes om he! Hij kan ook op zijn hondjes een stuk zwemmen. Morgen misschien naar het strand met vrienden. Nog even aankijken hoe heet het wordt en of het gaat onweren. Senna heeft wel last van de hitte en Evi kan af en toe echt niet slapen overdag en is dan huilerig.
Olga, ik moet nog 2 weken werken. Ik heb 'maar' 5 weken vakantie . Stoer van Senna! En veel plezier op het strand 8) Wij gaan vanmiddag naar de plassen hier op 15 min lopen vandaan. Toch wel luxe hoor dat we vanuit huis daar zo naartoe kunnen. Het heeft geen strandje, maar M springt vanuit de kant zo het water in en loopt dan rond in het water (staat tot aan haar nek). Voor iemand die zo angstig is in het zwembad verbazingwekkend en ook heel stoer. Misschien is ze meer van het natuurwater (net als dr ouders trouwens). Hier lijkt het wel mee te vallen met last van de warmte. Hoewel T misschien wel wat korter slaapt. Beide kinderen hebben door de knallen heen geslapen, ongelofelijk! M werd altijd direct wakker van onweer en begon dan keihard te brullen. wij hadden al hele strategieën doorgesproken, maar niet nodig geweest T wel wat vaak wakker vannacht. Ik denk vanwege een dwarszittende poepbroek. Wel een genot om het licht aan te doen, zodra hij me ziet gaat ie enorm lachen. Even knuffelen en soms ook wat drinken en dan slaapt ie weer verder (soms eerst lange gesprekken met zichzelf in zn bedje). Het wakker worden is wel vermoeiend, maar dit is nog te overzien ... bij M waren we zo een uur bezig per keer.
Pfoeoeoe, wat een hitte afgelopen weekend. Gelukkig was het bij ons binnen heerlijk koel! En wat een weekend was het... Onzekerheid op het bedrijf van mijn ouders. Afgelopen vrijdag is er beslag gelegd op alle bank/girorekeningen. Kwestie sleept al lang. Klant is ons geld schuldig, maar heeft het zo gedraaid dat wij hem een (bijna 6-cijferig) bedrag moeten betalen. Echt te belachelijk voor woorden, maar we kunnen er niets tegen doen. Advocaat draait overuren... Dusss... Hoop geregel en gedoe extra. Zaterdag, verschrikkelijk onweer gehad. Wijzelf hadden geen schade. Jah, een geknakte hortensiabloem en de bladeren van de dakbomen zijn kapotgehageld. Ik kneep 'm wel ontzettend, ik zag onze nieuwe tuin al helemaal de vernieling ingaan. Wat een noodweer... Echt niet normaal. Bij mijn ouders was het een grote ravage... Bomen als luciferhoutjes geknakt of met wortel en al uit de grond. Gaten in de wegen. Hagelstenen van zo'n 5cm doorsnee. Flinke deuken in auto's. Lichtplaten (van de loods) finaal aan gort gehageld. Alles overstroomd. Geen blad meer aan de bomen... Bij de buren is een megagrote kastanjeboom op de koeienstal terechtgekomen. Een grote trampoline lag 100 meter verderop. Alle mais, bieten, aardappelen, aardbeien, helemaal weg! Helemaal weggezogen. Gelukkig geen persoonlijke ongevallen. Vanavond komt de hele familie helpen om de rotzooi op te ruimen. Zondag zijn we naar mijn schoonouders gegaan. Was wel gezellig, maar ik zag weer hoe schoonpapa achteruit is gegaan met zijn alzheimer. Wat is dat confronterend zeg. We zaten aan de lunch en ik zag dat hij mes en vork verkeerd om had. Hij bleef maar proberen te prikken met zijn mes en snijden met zijn vork. 't Gaat echt hard... Op de terugweg hadden we ook nog autopech. Daar sta je dan met twee jengelende ukken in de hitte... Vooraan was het een en ander onder de auto losgegaan. Met wat improvisatie (gevonden schoenveter en schaartje uit de E.H.B.O.-doos) kon manlief de auto toch fixen zodat we naar huis konden. Pfff... Ik zal binnenkort wat foto's posten. 'k Moet ook nog steeds onze nieuwe tuin showen, niet? En onze meiden + frummel natuurlijk. Nou, ik ga weer even aan het werk. 'k Hoop dat ik straks toch naar huis kan fietsen tussen de plensbuien door. Groetjes, Nelly ff tekst aangepast... stond ineens een E.H.B.O.-link in mijn tekst???
Enne, DeE, heel herkenbaar van de echo... Je hoort meer en gaat er ook meer over denken... Maar het gaat ook heel vaak goed hoor! Dikke knufff!