december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Britteke en Alieke, wat een heerlijk stel zeg!

Wat heeft Lois donkere haren gekregen. In mijn beleving is ze nog altijd blond! En Roan met die mooie krullen! Hij lijkt al zo groot!

2. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ja ze heeft zeker donkere haren gekregen!! Dana & Roan zijn volgens mij ook een leuk koppel ;)

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Alieke, denk je dat jullie nog een derde meiden-naam kunnen bedenken? Ik weet er wel eentje voor jullie...

4. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Mae blijft bij ons erg hangen maar ideeën zijn altijd welkom dus kom maar op :D

5. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Dee; We hebben het niet bewust tegen Loïs gezegt, ze is nogal een tante bep die het tegen iedereen zegt. Ze zegt tegen anderen dat ze een broertje krijgt, lekker laten misleiden dus ;) Haar juffie vroeg net wel of ze het wist omdat ze nu ineens zegt dat ze een zusje krijgt. Dana snapt er helemaal niks van.. hoeft ook nog niet, komt dan wel :)

Vandaag een dagje zonder kids, ze zijn op het kdv en ik heb een weekje vrij. Pfff wat ben ik blij dat ze daar vandaag zijn, wat waren ze DRUK! Ze matten de juffies vandaag maar af ;)
    Project van vandaag: Loïs' kamer herindelen.. Haar bed staat nu bij de deur en ze word zo snel wakker dus wil ik proberen hem achterin haar kamer te zetten. Die nachten beginnen behoorlijk op te breken nu.. ookal ben ik niet eens degene die eruit hoeft. Het is nu iedere nacht vaste prik van 02.00 tot 03.15 *grumpf*

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    't Liefst wil ik uitgebreider reageren, maar ik zit op mijn werk. Helemaal alleen, want mijn ouders en een collegaatje zijn naar de uitvaart van de buurvrouw.
    En ik zit er even helemaal doorheen. Vanochtend Annabel en Evelien naar het KDV gebracht, toch wel vreemd om ze allebei in dezelfde groep te brengen. Daarna met Marjolein naar mijn werk gegaan. Ons meiske heeft alleen maar gehuild. Geen idee wat er aan de hand was. Uiteindelijk om half elf (een uur "te vroeg") toch maar de borst gegeven en na een laatste huilbui was ze eindelijk in haar bedje in slaap gevallen. Ik ben gaaaaaaaaaaaaaaaar.
    En ik ben al niet zo fit. 'k Heb al een paar dagen zo'n ik-moet-ongesteld-worden-buikpijn, maar er komt maar niets. Niet dat ik het mis, maar zo is het ook niet leuk. Ik heb in ieder geval weer maandverband in mijn tas gedaan, mochten de maandelijkse ongemakken weer beginnen. Bij Annabel en Evelien was dat rond de 7 maanden, dus 't kan zomaar weer gebeuren. Blegh...

Einde geklaag.

Dankjulliewel voor de felicitaties! Het was echt een supergeslaagde verjaardag! Wat heeft Evelien genoten van de aandacht en de kadootjes. En Annabel ook trouwens, ze was helemaal niet jaloers, zo knap!
    Een aanrader is het keukentje van Ikea! Dat gezichtje, geweldig! En ze spelen ermee alsof hun leven eraf hangt. Helemaal toen opa en oma zondag met de pannetjes e.d. aan kwamen zetten. Heel leuk, metalen pannetjes. Duurde niet lang voor ze erachter kwamen dat je daar veel herrie mee kunt maken. Hihi...
    En de schommelwip en de (peuter)step zijn ook een groot succes. Wat kunnen ze spelen! En ruzieen over wie erop mag, haha...

Wauw, Alieke, drie meiden straks! Leuk joh! Mooi fotootje! Hoe vind je het zelf, omdat je eerst dacht dat je een jongetje zou krijgen? Ik had dat heel sterk tijdens de zwangerschap van Evelien en toen ze geboren werd, moest ik er echt even aan wennen dat het een meisje was. Erg he...
    Blegh, Lois een nachtbrakertje. Hopelijk helpt het verzetten van het bed! Doe je wel rustig aan op je vrije dag? Haha...

Britteke & Alieke: aaaah, wat een gezellig kluppie!

Pareltje: super om te lezen dat het zo goed gaat met je meiden! Was Nathanja nog veel aangekomen?

DaphneEnEstelle: hier ook zo'n mooi-weer-binnenblijvertjes en als het slecht weer is naar buiten willen... Gekke meiden!

sanneke: ach, Niels uit bed gevallen. Hier Annabel laatst ook weer een keer. Zat ze zo heerlijk suf naast haar bedje te kijken.
    Oooh, vakantie... Die moeten wij ook nog boeken! Lekker eruit met de caravan.

johana79: en Ikea leeggekocht? En Danielle van haar middagdutje af. Dat zal 's avonds vast wel schelen.

Lindy: leuk koopje, die autostoelen!

olga: grappig dat jullie kids zo verschillen in karakter. Lekker van genieten hoor!
    Voor Plopsaland zou je anders een foto kunnen maken van Senna naast de meetlat, als ze echt moeilijk willen doen. Maar ik zou ook voor het kinderkaartje gaan. Bij Annabel zouden ze daar niet in trappen, denk ik. Die was eind maart al 108cm lang.

amber: yesss, je man heeft zijn rijbewijs! Gefeliciteerd!

We moeten eigenlijk een keer een datum prikken voor een meeting. Heerlijk om die ukken bij elkaar te zien. Iemand een voorstel?

7. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    'k Ben wel erg benieuwd hoe het met Annabel en Evelien gaat op het dagverblijf. Vandaag voor het eerst de hele dag in dezelfde groep.
    Volgende week dinsdag gaat Marjolein ook naar het KDV. Ik denk dat ik daar wel erg aan zal moeten wennen. "Kinderloos" op dinsdag en donderdag...

Oh, ik zie net op de beveiligingscamera mijn ouders terugkomen van de uitvaart.

Groetjes!

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, hi hi ik moet wel een beetje lachen om je stiekeme berichtjes vanaf je werk! Maar je hebt in ieder geval weer een update kunnen doen! De meiden dus weer samen op een groep op het KDV. Denk dat ze misschien juist wel hun eigen gang zullen gaan of niet?
    En Marjolein ook al bijna naar het dagverblijf...spannend voor je!

Wat een mooie kado's heeft Evelien voor haar verjaardag gekregen! Dat Ikea keukentje hoor ik goede verhalen over! Neemt alleen gelijk weer veel ruimte in denk ik?

Alieke, misschien helpt het verplaatsen van Lois haar bedje wel, ik hoop het voor je! Doe je wel voorzichtig en rustig aan of gaat het beter met je klachten?
    Ik vond Pien wel leuk klinken in het rijtje van jullie meiden namen. Het is wel een heel ander soort naam, maar met 1 lettergreep klinkt er wel goed bij.
    Andere namen met 1 lettergreep: Tess, Liz, Jis, Pip, (zijn wel wat 'modernere' of 'hippe' namen)

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dee, jammer dat je niet kon uitrusten, maar wel leuk om nadine alweer zo te zien ontwikkelen!

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Evi moest vandaag weer naar het CB.

Ze is 80 cm lang (4 cm gegroeid in 2 1/2 maand!)

En ze weegt 10,1 kilo. Ik had zwaarder verwacht, dus valt mee.

1e prik onderging ze heel stoer. 2e prik zette ze haar keel op en moest niks meer van die mevrouw hebben. Ze keek haar echt met een vernietigende blik aan.

11. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @DaphneenEstelle: pfff... balen dat je geplande rustdag niet lukte. Wel erg herkenbaar... Maar heerlijk dat Nadine zich zo aan het ontwikkelen is!

@olga: ach, arme Evi weer geprikt... Maar wel mooie cijfertjes! Ik had even zitten kijken, Evelien was op die leeftijd 80cm en woog 9,1kg en Annabel was 82cm en woog 10,3kg.

Vanmiddag heb ik de meiden opgehaald op het KDV. Poeh, 't is dat ik de deur nog vast had, want ze vlogen echt naar mijn benen. Heerlijk, zo'n enthousiast onthaal!
    Evelien had het goed gedaan op de nieuwe groep. Ze had goed geslapen op de stretchers tijdens de gezamelijke middagdut en zelfs op het potje geplast. Volgens de leidster was Annabel echt een moedertje. Ze legde Evelien precies uit wat er wel en niet mocht in de groep. Dat zal nog wel minder worden, hoop ik.

'k Was nog vergeten te vertellen. Vorige week maandag moesten Evelien en Marjolein naar het CB. Ze doen het allebei goed. Evelien is nu 89cm en weegt 11,7kg volgens die zitweegschaal, maar daar geloof ik niks van, want met zomerkleertjes aan woog ze 12,7kg. Je kan mij niet wijsmaken dat een kort broekje, een shirtje en een romper een kilo wegen.
    Marjolein is nu 68cm en weegt 8kg. Haar lijntje zwakt iets af, maar die grafiekjes van het CB zijn gebaseerd op flesgevoede kindjes, dus het klopt gewoon helemaal.
    Annabel had geen zin om gemeten of gewogen te worden, maar die is met 3 jaar en 9 maanden geloof ik weer aan de beurt.

Pfff... Zo te horen slapen de oudste twee nu ongeveer. Manlief had ze naar bed gebracht, maar hij besteedt naar mijn zin teveel tijd aan het bedritueel. Hij geeft telkens toe aan een slokje water, kusje, knuffel, etc. Wel lief, maar niet zo effectief.
    Marjolein ligt nog wat in de box te spelen, die wilde niet meteen na het badje gaan slapen. Hm... Als je het over de duivel hebt. Bedtijd, Marjolein!

Groetjes,
    Nelly

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Heeeeey Alieke, ook online?

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oja, dat was ik nog vergeten. Je had het een aantal posts terug over het wel/niet aanschaffen van een duowagen. Ik heb op marktplaats een duowagen gekocht toen Marjolein er nog niet was. 't Is een Urban Jungle, geloof ik. Wel een fijne wagen, maar ik gebruik hem amper.
    Als ik lees hoe jouw meiden zich gedragen... Echt, twee druppels water met die oudste twee van ons! 't Zelfde taaltje, dezelfde streken. En nu krijgen jullie ook nog een derde meid. Typisch zeg...

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @entingen: toen Marjolein de vorige keer haar prikjes kreeg, vertelden ze dat het tweede prikje gemener is, omdat het een dikkere vloeistof is.

@DaphneenEstelle: lastig dat Estelle vandaag zo vervelend is. Jaag haar anders even naar buiten, dat ze zich daar lekker kan uitleven?
    Aaah, en die reactie van je neefje gisteren, geweldig!

@Alieke: ik zat nog een beetje te brainstormen over een derde meidennaam voor jullie kleintje. Hou je vast... Fay, Iris, Isa, Joyce, Katie, Kiki, Krystl, Mette, Nikki, Peggy, Ruth, Suze, Tess, Vicky of Zoë?
    Succes! ;)

Groetjes,
    Nelly

15. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    #2055 Alieke, 1 jun 2011
    Laatst bewerkt: 1 jun 2011
    Hello Ladies!

Namen; Leuke korte namen zitten er tussen. Pien vind ik wel grappig maar Jan vind hem iets te grappig ;) Verder vind ik Fae ook leuk (lijkt natuurlijk op Mae) maa mijn beste vriendinnetje heet zo (Faye) dus vind het dan niet zo leuk om te doen. JONGENS NAMEN ZIJN ERG WELKOM.. wil tenslotte wel een achterhandje hebben ;)

Duowagen; Wij zijn maandagmiddag bij Babypark geweest om de Donkey in de auto te proberen. Wij kunnen geen "standaart" duowagen in de auto kwijt en deze past er super in! Ik wilde Dana er ook even in passen omdat ik had gehoord dat de zittingen smal zijn. Het viel mij mee alleen Dana was WOEST toen ze eruit moest, ze heeft de hele tent bij elkaar geschreeuwd. Nu eerst onze Quinny kwijt zien te raken en eigenlijk zijn we er al uit dat het die word :)

Nelly; Evelien ook een slank meisje he? Allemaal ook wel geloof ik bij jullie... Grappig is dat, Dana woog de vorige keer al 12kg dus zal nu wel meer zijn ;) Agh.. ze is een heel stuk slanker geworden maar zal altijd een bully blijven. En of ik het leuk vind dat het een meisje is ookal had ik een jongen verwacht (vroeg jij toch?) Ik moest heel erg wennen omdat ik er zo zeker van was! Ik vind het nu juist onwijs leuk, voor de band die ze samen hebben. Een jongen na 2 meiden zal toch een hele omslag zijn. Nu is het "gezamelijk" kleuren, plakken enz enz.. zoals het nu ook al gaat. Als jongen zijnde val je snel erbuiten met interesse's naar auto's enz enz en zullen die meiden ook echt samen gaan hangen denk ik! Ook vind ik jongensnamen ook nooit leuk dus het komt goed uit ;)

Dee; Och ja dat zal je altijd zien, frustrerend is dat dan he.. Wel lief dat ze andere 2 even weggingen.

**
    Gisteren een behoorlijke bestelling gedaan voor ukkie. Ik verwacht dat dit niet zo'n flinkerd als Dana zal gaan worden (vk ook niet) Ik heb een heel groot vermoeden dat ze erg op Loïs gaat lijken, puur een gevoel.

Vandaag wat vriendinnen op bezoek gehad. Erg gezellig! Loïs speelt heerlijk met het buurmeisje, de hobbelen van de ene tuin naar de ander. Dan weer een rondje steppen,fietsen of racen (op de loopfiets). Het is nu alleen wel lastig om Dana in de tuin te houden. Ze mag van mij in de poort spelen maar niet om het blok alleen en ja ik heb echt geen zin om er iedere keer achteraan te hobbelen. Best lastig voor haar om te begrijpen maar ze pakt het wel goed op. Jan gaat zometeen voor een trapoline en (andere) zandbak kijken, om een leuk speelhoekje te maken :) Eerst is zijn taak om die meiden in bed te krijgen.. tegenwoordig doet hij dat, erg fijn!

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Alieke, jullie zijn heel wat van plan zeg! Nieuwe spullen voor in de tuin en je zinnen gezet op een mooie duowagen. Fijn dat die Donkey wel in de auto past! Wat lekker dat Jan de meiden op bed legt. Hier doen we het meestal samen of anders ik alleen.
    Ik vond Mette ook wel een leuke naam, maar wat minder passen bij de andere namen. Esra is ook wel leuk en voor een jongensnaam zal ik even nadenken...
    Komt ´ie: Seb/Zeb, Melle, Jaro, Kick, Jappe, Joaz....

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, Evelien was ook een tenger meisje vorig jaar! Is ze dat nog steeds? En Annabel is ook lang en slank, maar jij bent ook best lang toch?

Dee, vandaag zat Estelle zichzelf en jou behoorlijk in de weg zo te lezen...Jammer.

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik ga tassen inpakken, want morgen gaan we weer voor een paar daagjes naar Belgie!

Als ik jullie niet meer spreek...fijne dagen met hopelijk lekker weer!

19. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Olga; Ja haha klinkt wel erg overdreven als je het zo opnoemt ;) Die wandelwagen komt voorlopig nog niet hoor, eerst even sparen. Wij hadden nogsteeds plannen om een leuke speelhoek voor de meiden te maken, vooral nu Dana vaak alleen speelt als Loïs oppad is. Oohh Kick stond er hoog op mijn lijstje, Jan vond het niks helaas.. net als Sepp.. Hij vind Viggo erg leuk, ik persoonlijk helemaal niet. Lastig hoor..
    Veel plezier!!! Heerlijk!!

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Alieke, Finn? En voor een meisje vind ik Fae erg goed passen bij je meiden. Als alternatief voor Pien: Fien, Fiene, Fenne, Fenna? Uniseks: Puck (al vind ik het meer een meidennaam). Viggo vind ik ook echt helemaal niets, Kick wel ok, Sepp erg leuk! Lenn?

Deel Deze Pagina