december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.546
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    @Alieke, weer een meisje dus. Hoe vindt je man het om de enige man in huis te zijn?

@Sanneke, veel succes met het schrijven van de rapporten.

@Beate, een dikke knuffel voor jou.

@Nelly, Wat fijn dat je meiden het zo goed doen.

@Dee, leuk dat je steeds meer het karakter van Nadine kunt zien. Ik ben wel benieuwd wat wij de komende tijd bij Nathanja gaan ontdekken. Hoewel ik nu al het idee heb dat zij wat rustiger en bedachtzamer is dan Eliora, maar dat moet natuurlijk nog wel blijken.

@Olga, hopelijk hebben jullie fijne dagen in Belgie gehad.

Nathanja woog afgelopen dinsdag 4140 gram en ze was 54 cm lang. Dat betekend dat ze met haar gewicht iets boven het gemiddelde zit en haar lengte is gemiddeld. Dat is dus andere koek dan bij Eliora.

Gisteren zijn we naar het chaletje van mijn schoonouders geweest en Eliora heeft daar heerlijk gespeeld met haar neefje en zij is daar gebleven om bij opa en oma te logeren. Morgen komt ze weer terug. Nathanja slaapt sinds gisternacht op haar eigen kamertje en dat gaat beter dan de tijd dat ze bij ons op de kamer heeft geslapen. Echt super dus.

2. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    loopfiets is een superleuk ding, doen dus (weet niet meer wie)

beate, gaaf dat je tante wordt!! leuk dagje gehad met je meiden?

pareltje, fijn dat Nathanja zo goed groeit!

salapio, die spiraal laat ik denk ik niet plaatsen als ik onder de klerriederrie zit... lijkt me btje genant, ook al doen ze het wel vaker

---

vandaag lekker geshopt in bataviastad, vooral voor jan. We waren er om half 11 en om half 1 gingen we weer terug. L was al die tijd wakker en heeft geen kik gegeven. Ze ging alleen niet slapen, maar dat doet ze nooit als we weg zijn. N deed het ook prima en viel in de auto ook in slaap, net als L
    Vanmiddag nog hier in de stad verder gekeken naar leuke jurkjes en bh's. In totaal 2 jurkjes, 1 strandjurkje, n vest en een vestje, 2 bhs, 2 basichemdjes en een setje ondergoed gekocht. Héérlijk! Alleen beetje armer, maar t was voor het eerst sinds tijden dan ik echt weer es goed geslaagd ben.

Nu zitten we in de tuin bij de vuurkorf. Gezellie.

Fijn weekend allemaal!
    k Heb helemaal een zaterdaggevoel, maar die komt lekker nog!

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M's kunst

4. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Goodmorning!

Salapio; Een echte picasso! :)

Mag ik mijn buikfoto met jullie delen?

Komtie..

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    wow, wat mooi getekend van m!!

6. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Alieke: mooi!!!

@Salapio: echt heel mooi getekend! Hier beginnen de poppetjes van H ook steeds meer op echte poppetjes te lijken :)

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mooi Alieke!

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Wat een gezellig veel geklets meiden!

Beate, moeilijk om zo bewust te beseffen dat je gevoel rondom S haar geboorte heel anders is geweest dan bij H. Wel fijn dat je met vlam nu mooie dingen van je meiden kan delen.

Salapio, wat tekent M al mooi zeg! En leuke avatar en banner heb je weer!

Alieke, mooie buik meid! En met de naam van het derde prulleke komt het vast goed.

Sanneke, heerlijk geshopt, wat kan dat lekker zijn he!

Dee, Nadine dus ook al een heel ander meisje dan estelle. Leuk om te merken hoe jong ze al zij he!

Pareltje, nathanja dus goed gegroeid! En Eliora lekker gelogeerd, leuk!

Juffie, zindelijkheid komt wel...Snap dat het fijner is voordat ze naar school gaat, maar anders is het niet anders toch. En jay dus ook lekker aan het kletsen, gezellig he! Kinderwens van jan is heel begrijpelijk een gevoelig punt voor jou. Ook al zou je zelf ook graag willen, je hebt toch een moeilijke geschiedenis achter de rug. Ik zou wel je gevoelens uiten bij jan en eventueel contact met je gyn zoeken om hierover te praten.

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hier een heerlijk weekend gehad in België!

Plopsaland was erg leuk. Senna moest even de kat uit de boom kijken, maar kwam toen helemaal los. Moest trouwens wel bijbetalen omdat Senna een halve cm te groot was. Echt belachelijk! Het online kaartje voor jan was dus uiteindelijk nog goedkoper dan wat ik voor Senna betaald heb.

Verder nog gezwommen, speeltuin gespeeld, railbiken, ijsjes gegeten, en laat naar bed. Maar ze hebben allebei wonderwel heel goed geslapen! Jan en ik sliepen drie nachten gescheiden (allebei bij een kind) want we vonden het geen goed idee om schoonouders bij de kinderen onder te brengen. Vanavond kan ik dus weer lekker tegen jan aankruipen!

Evi heeft zich goed vermaakt in een badje met water onder een parasol. Echt genieten om dan naar haar te kijken. En natuurlijk steeds helemaal onder het zand en continu met stenen in haar mond...

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Samen met Senna in de achtbaan geweest wat hij heel tof vond. (het is maar hoe enthousiast je het zelf ook brengt he!) In de botsauto's kreeg iedereen een vernietigende blik omdat ze tegn hem aan botsten. Senna stuurde namelijk als een echte coureur keurig netjes overal tussendoor! Later in de verkeerstuin kon hij voor het 'echie' autorijden. Stoppen voor de stoplichten en netjes over de rotondes heen met een super geconcentreerde blik! Echt mooi! Later nog in zijn onderbroek door de waterstralen gerend waarbij hij na een tijdje een frontale botsing had met een ander kind. Van de pijn, paniek en vermoeidheid kreeg hij spontaan weer een Breath holding spell aanval. Gelukkig had ik hem al vast toen hij wit werd met blauwe lippen en helemaal verslapte en dus 'out' ging. Daarna erg huilen en even van de schrik bekomen, maar toen ging het wel weer.

11. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben blij dat manlief niet thuis was, want ik heb onbeschaamd heerlijk op de bank zitten brullen bij "er komt een vrouw bij de dokter"...

Nu ga ik nog even wat pagina's teruglezen.
    Tot zo!

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Alieke: waaaauw! Wat een mooi buikje!!!
    Hier zijn het Ikea-keukentje, de schommelwip en de step (van Puky) echt een succes! Even denken wat Evelien nog meer gehad heeft... Oja, 2 my little pony-tjes, houten rijgkralen, veeeeeel bellenblaas, enorme knuffelbeer, mini babyborn en boekje Tellen in de Tovertuin van Woezel en Pip. Als het goed is krijgt ze nog een skippybal of een waterbaan van schoonzus, maar die heeft afgebeld voor morgen.
    Yup, Evelien is geen dikkertje. Echt geen gezicht, die knokige spillebeentjes onder een korte broek.
    Heerlijk alweer babyspulletjes gekocht. Toch altijd wel leuk!
    Jongensnamen... Even geen ideeen...

@Beate: wauw, wat knap dat H zonder zijwieltjes fietst! Annabel crosst hier nog vrolijk rond met zijwieltjes.
    Welke frame-maat heeft de fiets van H trouwens?
    Ooooooh, GEFELICITEERD, aanstaande tante! Wat een leuk nieuws!
    Heerlijk dat je zo van je kids kunt genieten. Hihi, H ook lekker aan het moederen. Wat een ontwikkelingen he.
    Jeetje, meid, wat zit je weer in een emotionele rollercoaster. Niet leuk! Dikke knuf-knuf-knuffel!

@DaphneenEstelle: aaaah, Nadine in de ik-wil-niet-alleen-zijn-fase... Ach, is (meestal) ook wel gezellig, toch?
    Haha, Estelle wil niet buitenspelen, maar wel fietsen! Wat een eigenwijsje toch...

@johana: waaaaah, ik lach met je mee. Mevrouwtje ik-ben-drie-en-ik-wil-het-nie... Heerlijk!
    Super dat je nieuwe functie goed bevalt!
    't Weekend overleeft met twee ukken in je uppie?
    En lekker genoten in Apenheul?

@jufffie: super dat Jay zich ook lekker aan het ontwikkelen is. Vertel, vertel, vertel over haar dwaze taferelen!!!
    Pfoeh... Basisschool komt echt dichtbij voor Jay, wat een mijlpaal. Ik heb wel makkelijk praten, maar ik denk zeker wel dat de zindelijkheid en de spraak echt wel goed komt hoor! Dikke knufff!!! Gaat Jay trouwens naar een kdv of peuterschool? Misschien dat ze daar van andere kindjes ziet hoe het moet? Of hebben de juffies tips...
    En wat moeilijk, die sterke kinderwens van je man, zeker met jullie geschiedenis. Ik zou het in jouw situatie ook niet weten. Maar vertrouw op je eigen gevoel. Nog een dikke knufff!

@olga: super dat Senna toch zo genoten heeft van Plopsaland. Balen van die halve centimeter te groot, wat een zeikerds zeg.
    En die aanval, poeh, die had ik van de week bij ons buurjongetje meegemaakt, toen ik een afspraak wilde maken voor kraambezoek. Echt een naar gezicht, maar je weet dat er eigenlijk niets aan de hand is. Hij had een enorme woede-aanval en haalde op een gegeven moment dus geen adem meer. Buurvrouw stond paniekerig met de baby op de arm te sjorren aan haar zoontje. Toen ik hem geruststellend over zijn rug en buik wreef, schokte hij een paar keer en ging weer ademen en toen de buurman erbij was, kwam hij weer echt bij. Toch heftig hoor...
    Yup, hier inderdaad allemaal lange lijsjes. Evelien is echt tenger, maar die staat zeker haar mannetje. Annabel was eerst ook erg dun, maar nu kloppen de verhoudingen weer. Marjolein is in vergelijking met haar zussen echt een dikzakkie. Tja, en dat ze lang zijn, daar ontkomen we niet aan. Ik ben zelf 1,84m en manlief iets van 1,95m dus dat wordt later nog een heel kleding- en schoenenprobleem... Maar goed, misschien hebben ze tegen die tijd wel wat meer keus voor de langere vrouw met grotere voeten.

@pareltje2212: heerlijk er even tussenuit geweest. En wat fijn dat Nathanja goed op haar eigen kamertje slaapt.

@salapio: waaaauw... Ik sta perplex, wat een mooie tekening! Annabel is nu zover dat ze zonnetjes met gezichtjes tekent of heel veel rondjes om elkaar heen, maar daar houdt het bij op. Soms doet ze alsof ze schrijft en dan staat er een kronkelige slinger op papier, maar dat gezichtje straalt dan wel van trots.
    Oooh, bij jullie ook zo'n sociale klusbuurman... Grrr... Je zou ze toch?!
    Heerlijk om die verhalen over je kids te lezen! Dat stappen en die geluiden van T en het testen van M.

@sanneke: waaaaah, wat heerlijk dat je zo goed geslaagd bent met het shoppen.

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Haha, wij hebben vandaag nog kraambezoek gehad voor Marjolein. Een oude buurvrouw van mijn moeder kwakkelt erg met haar gezondheid, maar wilde wel graag een keer langskomen. Was supergezellig, we hebben zelfs buiten nog frietjes gegeten.

Ik had trouwens weer een oproep voor het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker, want de vorige keer had ik het uitgesteld vanwege zwangerschap. Ik vraag me nu net alleen af of ik dat nu wel kan/mag laten doen, want ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en ik geef nog borstvoeding. Als ik eraan denk, zal ik morgen even de huisarts bellen.

Oja, Marjolein rolt sinds een paar dagen op haar buik, dus we hebben meteen het dunne stoffen boxkleed maar uit de box gehaald en nu ligt ze op het kunststoffen kleed. Verder wil ze er graag bij zijn. Ze "eet" nu steeds vaker mee aan tafel. We zijn nu een dikke week bezig met dunne-derrie-voer, maar dat pikt ze echt niet, dus komende week mag ze lekker stukjes groenten en soepstengels/broodkorst in haar knuistjes pletten. Ik ben benieuwd...

Verder ben ik op zoek naar een leuk houten kindertuinsetje. Ik zoek een tafel met een los bankje en twee stoeltjes, maar ik kan nergens iets naar mijn zin vinden. Ik heb bij een speelgoedwinkel een superleuk setje gezien, maar daar ontbrak de tafel van en ze konden niet bijbestellen, dus dat schiet niet op.

@alieke: toch nog een jongensnaam... Jack? En dan niet uitspreken als "zjak", maar stoer als "djek".
    En niet om je af te vallen, maar ik zou niet voor Levi kiezen, omdat Loïs ook al met een L begint.

Groetjes,
    Nelly

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Haha, en wat vindt je van Clark? Hihi... Sorry, meeeeeelig!

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lieve foto's!

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Grmbl... Als je het over de (rode) duivel(s) hebt...
    Eerste probleem is sinds vanochtend dus opgelost... Fijn hoor...

@DaphneenEstelle: leuke foto's! Wat gaat het hard he...

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nelly, die borstvoeding kan wel een probleem geven geloof ik, dus ik zou even bellen met HA en vragen hoe en wat. Ik heb met ruim 12 maanden het uitstrijkje gehad, maar gaf toen niet heel veel BV meer.

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, je had er zin in gisteren met vertellen! Je buurjongetje dus ook zo´n nare aanval gehad. Ziet er best eng uit. Mijn jan raakt er altijd een beetje overstuur van. Hij vindt het net lijken alsof Senna het loodje legt. Bah...
    Zelf blijf ik er wel rustig onder; hou hem lekker vast en praat tegen hem en troost hem.
    Ik heb die film al eens gezien, maar heb toen ook enorm zitten janken. (ook bij het boek trouwens)

Dee, nadine aan de rijstepap...volgens mij vindt ze het niet vies. Lieve foto´s van haar. En die van estelle in het zwembad ook! Wat lekker om zo´n groot bad in de tuin te hebben!

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    dee, gave foto's! En wat wordt Nadine alweer groot!

Olga, fijn dat je Senna vast had toen het ff misging. Kan me voorstellen dat Jan het eng vindt.

Nelly, hier ook weeer rode tante op bezoek :) Dus ik kan de spiraal laten plaatsen :)
    En Clark vind ik echt VRE SE LIJK

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, belachelijk die halve centimeter!

Deel Deze Pagina