Eerste reactie... Wat een meelbiet, die Salapio, met alleen maar d'r "hoi"... Toen verder gekeken dan mijn neus lang is... Whiehoeoeoeoe, GEFELICITEERD!!!! Leuk, leuk, leuk, leuk, leuk!!! Het eerste 2012-beebje van de december2007mama's! (ehm.. toch?) Hoe voel je je? Spannend weer zeg. Knufferdeknuffie! Nelly & de meiden
Terug van het ziekenhuis bezoekje.. Wat ben ik blij dat ik toch nog een echo gekregen heb. Mijn rechter nier werkt niet goed, het kan moeilijk de urine kwijt door de druk van de baarmoeder. Verklaart dus toch die krampen in mijn onderrug! In princiepe doen ze er nu niks aan zolang de klachten niet erger worden of als ik geen koorts krijg. Het is nu natuurlijk wel een mooi plekje voor bacteriën. Als het moet, moet het maar dan plaatsen ze een buisje maar dat geeft ook weer risico's voor de kleine. Het schijnt vaker voor te komen tijdens de zwangerschap en vaak komt het wel weer goed na de bevalling. Nu hopen dat het niet erger word en dat ik het op deze manier uit kan zingen. Heeft iemand daar wel eens vaker van gehoord?? Ik begreep dat ze vaak vrouwen niet te lang door laten lopen hiervoor omdat de druk dan te groot word?
@Alieke: pfff... Inderdaad toch maar goed dat je die echo voor je nieren had. Wel balen van de uitslag, maar laten we maar hopen dat het verder allemaal goed gaat. Gelukkig een einde aan die onzekerheid. Hou het maar goed in de gaten. Krijg je nu ook extra controle's of moet je in het ziekenhuis onder controle? Ik heb wel vaker gehoord van nierproblemen tijdens de zwangerschap, maar weet er het hoe-en-wat niet van. Dikke knufff! @Salapio: ff kijken in het decembercluppie, wanneer je jarig bent... Hmmm... Half augustus, dat is nog zover weg! Hoe zit dat dan met je spiraaltje. Die heb je dan niet zo heel lang gehad, toch? Ik had trouwens gisteren een afspraak bij de huisarts. We hebben o.a. een vragenlijst doorgenomen en ik blijk toch zeker wel een depressie te hebben. Zijn advies was om echt tijd voor mezelf te nemen en hij heeft een verwijsbrief gegeven voor runningtherapie. Vandaag de fysio gebeld, maar die mevrouw was net vrij, dus word ik morgen teruggebeld. Ik vind het nu al super, dat de eerste stappen gezet zijn om de boel weer op de rit te krijgen. Ondanks dat ik een schurfthekel heb aan hardlopen, heb ik er toch wel een goed gevoel bij. Liefs, Nelly
Salapio, whahoe! Gefeliciteerd met je 3e zwangerschap meid! Heb je ons nu heel erg om de tuin geleid met dat verhaal over spiraal? Of gewoon heel snel weer laten verwijderen? Maar ontzettend leuk voor jullie zeg! Wanneer zou je dan uitgerekend zijn?
Alieke dus toch een nier probleem. Hopelijk blijft het nu verder stabiel. Nelly, fijn dat het goed voelt dat je actie hebt ondernomen. Wat houdt die running therapie dan in?
Salapio, dat wordt dus een eind maart/begin april kindje denk ik? Dan zit er tussen alle kindjes evenveel in leeftijd als ik het goed heb.
Alieke, tjee toch goed van die echo idd. Hopelijk kun je het uitzingen tot het meisje komt! Nelly, schijnt heel verslavend te zijn dat rennen en heel goed idd bij depressie. Ik vind het stoer dat je die stap(pen) neemt! Ik heb niet gelogen over de spiraal, maar wel voor me gehouden dat ie begin juni is verwijderd. Een dag later ongesteld en nu een positieve test! Bizar hoor. Kan het niet geloven . Waarschijnlijk ergens rond (na denk ik) 13 maart, dus nét geen lentekindje (was eigenlijk wel de bedoeling ), maar weer een winterkindje. Er zit dan net een week of 2 minder tussen T en #3 dan tussen M en T. Net nog maar 2 testen gekocht bij de etos ... Ik denk trouwens dat ik eerder 3,6 week zwanger ben hoor, maar goed, dat merken we 15/8 (hopelijk) wel. Moet zeggen dat ik het bijna niet kan geloven: dat het zo is en dat het ook deze keer weer goed zal gaan ... brrr... We twijfelen ook heel erg dit keer over vertellen: 1. Als we het weer aan onze ouders/zussen vertellen dan moet M het ook weten (vinden wij), maar a. die kletst het wellicht aan iedereen door b. wat als het mis gaat (hoewel je dat natuurlijk ook wel kan vertellen aan een meisje van 3) 2. vertellen we het niemand tot de echo (yeah right) Moeilijkmoeilijkmoeilijk
salapio, toen ik alleen je smileys zag wist ik dat ik naar je banner moest kijken, haha. Gaaf meid, gefeli! Ik denk dat ik het niet aan N zou vertellen als ik nu zwanger was, want dan weet idd de hele wereld het. nelly, fijn dat er wat gaat gebeuren meid! alieke, wow, das niet zo'n leuk verhaal. gelukkig weet je nu wel waar het vandaan komt.knuf
@Alieke: jeetje, dat klinkt best heftig. Hopelijk lukt het je lijf het vol te houden totdat je meisje gezond en wel geboren wordt. @Salapio: whoehaaaaaaaa! Gefeliciteerd!!!
Salapio, ik snap je twijfel over wel/niet vertellen. Ik zou ook heel graag juist wel willen dat de oudste het dan ook zou weten als wij het anderen gaan vertellen. Maar ja...dat praatgrage mondje he...Ik denk ook dat mijn moeder zich makkelijk zou verspreken naar Senna toe ha ha... Met hoeveel weken heb je de 1e echo? Als dat met b.v. 8 weken is dan zou ik toch proberen te wachten tot het goed is en het dan eerst M en daarna de familie vertellen.
Heb net aardappels geschild voor jan en de kids en ik ga me snel omkleden, want ik ga uit eten! Goed geregeld!
zo naar het cb met L, ben benieuwd. Ze moet ook prikjes, maar ze heeft de hele week al last van iets, is verkouden en heeft s avonds steeds verhoging, dus ik ga het uitstellen.
Net bij het cb geweest, L is 8150 gr en 73 cm NOg steeds een ukje maar precies volgens dr eigen lijntje. gewicht gaat zelfs omhoog Ze is niet geprikt --- Ik heb een stijve nek, echt irri. k Werd vannaht nat van het zweet (jek) wakker en ik denk dat ik toen tocht erop heb gehad.
Olga, was het leuk? Sanneke, mooie cijfertjes toch? En balen van je nek! Vertellen, ik denk dat we aan M gaan vertellen dat ik 'misschien' een baby in mijn buik heb en dat we dat pas op mama's verjaardag zeker weten (dan is echo). Misschien wachten we tot we op vakantie gaan, dan kan ze zich ook niet verkletsen . Al maakt me dat ook niet zo heel veel uit: ouders en zussen ed mogen het gewoon weten en als vriendinnen of de buurvrouw het ook te horen krijgt van M dan is dat best ... Maar idd we willen het eerst aan M vertellen en dan pas aan de rest (zoals onze ouders), maar ik heb nu al het gevoel dat ik mn moeder niet kan opbellen oid omdat ik het zo graag wil vertellen
En op mn werk moet ik het ook deels gaan vertellen omdat dit wel prettig is met de planning (er is namelijk 1 cursus die heel makkelijk overneembaar is en die valt precies niet tijdens mn eventuele verlof). En mocht het mis gaan dan maakt dat niet uit, dan geef ik het betreffende vak gewoon.
Net wat roze/bloedverlies. Dus there goes, toch niet te optimistisch zijn. Heb ook wat verdachte krampjes. Best kut.