december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Britteke: hele leuke foto's! Idd ontzettend verschillende jongens :)

Vandaag hier een H-dag. S naar het kdv gebracht en hele dag met H op stap geweest. Eerts met de tram naar het centrum. Nieuwe schoenen gekocht voor H en haar verwend met wat leuke prullaria. Daarna ergens thee met taart. Toen met de metro naar het zwembad. Uren lol gehad in het water. Jammergoenoeg ook gecrasht in de waterglijbaan. Was voor mij traumatischer dan voor H, gelukkig. Daarna uitgebreid geluncht in een restaurantje. Toen het tijd was om anar huis te gaan wilde H nog een kadootje kopen voor S 'want ik heb haar zo gemist vandaag'. Dus nog even snel een bellenblaas geklocht en toen weer snel naar het KDV om S op te halen.

Echt een heerlijk dagje. Even de volle aandacht op 1 kind. Vond het wel lastig hoor, om alleen S naar het KDV te brengen. Een andere keertje doe ik het andersom ;)

2. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Beate, dat klinkt als een heerlijke dag. Het is wel eens lekker om al je aandacht op 1 kind te leggen he. Gebeurt hier ook te weinig. Ik denk dat H. echt wel genoten heeft en S. heeft het gelukkig toch nog niet door...toch??

3. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    klinkt heerlijk beate. Balen van die glijbaan... daarom ga ik liever niet meer in die dingen :)

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Beate, wat een leuke dag heb je gehad met H! Zo te lezen heeft zij ook dubbel en dwars genoten van een mamadagje.

Britteke, ja je was vorig jaar veel afgevallen he. Blijf dat knap vinden en zeker om op gewicht te blijven. Moet zelf nog steeds 5 a 6 kilo kwijt...
    Wat viel er tegen in Burgers Zoo? Wij zijn er jaren geleden eens geweest zonder kinderen, maar kan het me niet goed meer herinneren.

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Amber, fijn aan het genieten van de vakantie? Lekker veel op pad met de kinderen denk ik. Of gaan jullie ook nog weg?

Dee, hoe is het met jullie? Ook nog vakantieplannen?

6. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Olga, ik vond Burgers Zoo best klein en niet veel duren maar wel heel mooi opgezet! Maar misschien denk jij er wel anders over toch...??

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    drupdrupdrupdrupdrup

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    spetter-spetter-spat...

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Beate: aaaah, heerlijk van H kunnen genieten, alleen balen van die glijbaan. Wat lief dat ze voor S een kadootje mee wilde nemen.

@Britteke: halloooooo! Gezellig dat je weer mee wil lezen. Jeetje, je boys lijken echt voor geen meter op elkaar! Maar het zijn wel twee knapperds!
    Heerlijk alleen met Sam uit geweest. Ik geniet ook zo van de 1 op 1 tijd met Annabel. En de Beekse Bergen, dat kunnen we in de vakantie ook wel eens gaan doen. Haha, Sam de dierenkenner... Een tweede Diego?
    Jammer dat Sam geen interesse heeft voor zijn fiets. Misschien Roan straks?

@frederike80: heeeey, ik zag je net online! Hoe gaat het met jullie?

@olga: aaah, de kids lekker met water gespeeld. Heerlijk om te zien hoe ze zich daarmee kunnen vermaken he.
    Hoe was de kraamvisite?

@Salapio: gaat het nog steeds goed met de zwangerschap?
    Hier trouwens vanaf maart 2007 tot nu toe maar 8x ongesteld geweest, dus dat is wel relaxed. Ik miste het in ieder geval niet. 't Is een kwestie van wennen, maar ik heb gewoon geen zin in die maandelijkse regelmaat...
    't Is alleen balen dat het zo heftig is. Maar ik ga ervan uit dat dit gewoon "opstart"problemen zijn. Ik voel niet zoveel voor hormonen slikken/spiraaltje, maar als het zo heftig blijft, ga ik het wel overwegen.

@sanneke: ik had ook al gegoogled en zag dat hesje voorbij komen. Inderdaad wel handig joh! Als Annabel aangeeft dat ze zonder zijwieltjes wil fietsen, ga ik er zeker wel eentje aanschaffen.
    Is L's tandje nu doorgekomen?

Hier niet veel spannends.
    Ik ben vandaag ziek thuis. Snotverkouden en alles doet pijn.... Weinig slaap, drukke kids... Pfff...

Annabel wil soms graag weer een pamper aan. Tijdens onze vakantie had ze diarree gehad en toen had ik haar voor de zekerheid voor de nacht een (eigenlijk te klein) pampertje van Evelien aangedaan. En nu is het iedere keer als ze "rare poep" heeft, dat ze om een pamper vraagt. We proberen het wel een beetje af te houden, maar ik vind het niet erg.
    Verder is ze volop in ontwikkeling. Ze wil perse haar brood smeren en dat gaat haar eigenlijk best goed af. Alleen lastig dat Evelien dat dus ook wil...
    Annabel is trouwens wel grenzen aan het opzoeken. Begint meteen ontzettend zielig te huilen als ze haar zin niet krijgt, best irritant.

Met Evelien gaat het ook goed. Ze wil alles doen wat haar grote zus doet.
    Alleen wel irritant, dat als je het ergens over hebt, ze meteen in actie komt. Dan heb je het bijvoorbeeld over dat ze na het eten in bad gaan en dan staat madammeke al halverwege de trap.
    Vanochtend zei Evelien ineens "Wat doe je, Annabel?". Een echte hele zin! Voorheen was het voornamelijk "Abel doen?". Ik vond het zo knap.

Marjolein doet het ook wel goed. Maandag was ik met haar naar het CB geweest en ze was ruim een ons afgevallen. Oeps? De wijkverpleegkundige was allemaal dingen aan het opsommen waar dat dan aan zou moeten kunnen liggen en ik had zoiets van doe maar rustig hoor. Ze krijgt gewoon borstvoeding en ze is nog niet zo happig op vaste voeding, maar dat komt wel. Marjolein is gewoon fit en erg beweeglijk de laatste tijd. Ik maak me daar echt niet druk om. Ik zal over twee weken netjes naar het inloop gaan om haar te wegen.
    Haha, ik heb ook het tandjes-excuus gebruikt. Ik heb er zo'n hekel aan, dat mensen telkens zeggen als Marjolein de boel onderkwijlt, dat zeker tandjes krijgt. Natuurlijk krijgt ze die wel, EEN KEER! Maar voorlopig hier nog een tandenloos bekkie.
    Net even gekeken in de groeiboekjes, Annabel was bijna 7 maanden en Evelien ruim 8 maanden oud toen ze het eerste tandje kregen.

Pfff... Honger!

Groetjes,
    Nelly

10. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    nelly, n kreeg pas met 10 maanden de eerste tandjes (4 tegelijk) en heeft wel vanaf 6 mnd er last van gehad.

L heeft dr nieuwe tand/ kies nog niet. Ze heeft wel veéél verhoging, best maf eigenlijk.

superknap van evelien dat ze opeens goed gaat praten! leuk he. en je vergeet zo snel hoe het was toen ze iets nog niet deden.

we gaan straks naar boerderijpret in Ermelo met een vriendin en kindjes. L ligt al 3 kwartier in bed maar slaapt nog steeds niet.. ik vermoed een drol... dan maar niet slapen. meestal lijdt haar humeur er niet onder.

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Wat een bagger weer vandaag zeg....Er lagen overal enorme takken en de bomen stonden zowat horizontaal van de wind...

Ga nu snel wat zooi bij elkaar zoeken voor mijn kampeer weekend. Hopen dat de regen weg blijft!

12. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, ik wens je heulveul plezier en hoop dat je op een droog stukje zit

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik heb mijn hele leven met mijn ouders gekampeerd in een tent, maar daarna nooit meer. (op af en toe eens 1 of twee nachtjes na in een koepeltentje...)

Kom net tot de ontdekking dat ik maar 1 luchtbed heb. We hebben ook wel zo´n self-inflatable matje, maar dan liggen Senna en ik dus niet ´gelijkvloers´. Nou ja, maakt niet uit. Maar wat een troep moet je mee zeg en dan hoef ik niet eens voor de tent, tafel en stoelen te zorgen. Ik ben echt er benieuwd wat Senna er van vindt.

Ik ga gauw verder met zooi zoeken. Wil straks nog mijn nieuwe foto camera bewonderen. Die is net binnen gekomen via MP en is zo goed als nieuw, dus kan ik lekker mee aan de gang van het weekend!

14. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.548
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    @Salapio, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk blijft het allemaal goed gaan.

@Alieke, Fijn dat ze nu weten wat er aan de hand is, minder prettig dat ze er niets aan kunnen doen. Ik hoop voor je dat de pijn binnen jouw grenzen blijft en dat je meisje nog lekker lang kan blijven zitten in haar holletje.

@Olga, hopelijk is het op jullie kampeerplek droog. Ik wens je een leuke tijd toe.

@Beate, wat leuk zo'n dag alleen met H en wat lief dat ze een cadeautje wou kopen voor haar zusje.

@Sanneke, ik hoop voor jou en voor L. dat ze gauw haar tandje/kiesje doorkrijgt. Sterkte ermee.

Gisteren met Nathanja naar het bureau geweest, zij is nu 59,5 cm lang en 5030 gram zwaar. Ter vergelijking; Eliora was met 2 maanden 55 cm en 4090 gram. Nathanja is met haar gewicht keurig op het 0-lijntje en met haar lengte iets erboven. Ze heeft ook haar eerste prikjes gehad en ik heb haar niet eerder zo hard en boos horen huilen. Ze heeft wel wat last van verhoging en slaapt daardoor veel. Ze slaapt alweer een paar weekjes door en dan maakt ze echt nachten van ongeveer 7,5 uur. Echt prettig voor mij.

Eliora heeft nog steeds geen zin om naar de wc te gaan en grote meid zonder luier te worden. Ik vind dat wel eens een beetje irritant, vooral als ze weer gepoept heeft.

Verder nog iets leuks; wij krijgen de vorige auto van een oom van manlief; een opel astra van 1994 en daar zijn wij heel erg blij mee.

Nathanja slaapt alweer, ik ben benieuwd wanneer ze weer komt voor een voeding.

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    *klaagmodus aan*
    Is het nu net stralend weer buiten, zit ik samen met Marjolein ziek binnen. Arm gupje was vanochtend om kwart over vier al wakker van het hoesten. Na druppels Tussikind en de borst ging ze gelukkig rond vijven weer slapen, maar ik ben echt gebroken! Dus manlief heeft Annabel en Evelien vanochtend naar mijn moeder gebracht, want dat trek ik echt niet vandaag.
    Ik moet wel zeggen dat nu ik rustig aan kan doen, voor zover dat met een zieke baby kan, dat het wel ietsje beter gaat.
    Als dat doorzet, ga ik vanavond misschien met mijn moeder eventjes winkelen of ergens koffie drinken. Heb ik eigenlijk wel heel erg zin in.
    *klaagmodus uit*

Ik zoek trouwens een leuke tuinkabouter voor mijn verjaardag. Iemand een idee waar ze die hebben? Ik ben nog niet bij een tuincentrum geweest, maar bij Marskramer en Blokker hebben ze alleen van die superneppers. Ik zoek meer zo'n David-de-Kabouter-stijl...

Hmm... Marjolein kan de slaap weer niet vatten. We zijn net even naar de apotheek gelopen voor wat medicijnen en in de kinderwagen sukkelde ze op de terugweg bijna in slaap. Maar nu in bedje heeft ze het er weer moeilijk mee.
    Ik ga even kijken...

Liefs,
    Nelly

16. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    nellly, beterschap!!

olga, gelukkig schijnt de zon! hopelijk op jouw camping en het hele weekend!!

17. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    vakantietijd hier? wat een stilte!

fijn weekend allemaal

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Kampeer weekend met mijn lieve Senna was geweldig! Morgen doe ik verslag. Nu ga ik snel de was ophangen en nog even op de bank hangen waar ik waarschijnlijk in slaap zal vallen...

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Olga, super man! en best redelijk weer of niet?

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    3 actieve gebruikers, wie nog meer????

Deel Deze Pagina