december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    waar zijn jullie allemaal?
    hier wederom regen. Zie Zeeland komende donderdag niet zo zonnig in... Hopelijk wordt het stiekem toch mooi weer

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Help het je hopen Sanneke. Wij gaan dit weekend of maandag naar Frankrijk, maar niet met de huidige voorspellingen: niet echt warm, best veel regen en gewoon koud snachts :(. Zit nu een beetje te zoeken naar vliegvakanties (Menorca oid) maar das duuuuuuur! Goedkoopste is totaal 2000 euro. Ach ja. Groeit aan de bomen ...

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Zo ook even tijd om een update te geven.

Kamperen was dus helemaal leuk! We kwamen om 18.00 aan en Senna moest even wennen, maar ging al snel met de anderen spelen (voetballen, rennen) op het grote veld vlakbij de tent. Het was vrijdag natuurlijk lekker weer, dus heerlijk voor de kids.

We hebben broodjes hamburger gemaakt. Zo schattig die 4 kleintjes met hun stoeltjes aan de tafel en wij er omheen. Na het eten nog lekker lang buiten gespeeld. Ik had een bellenblaas apparaat meegenomen die het super goed deed en losse bellenblaassop met allerlei grote attributen waarmee ze veel en grote bellen konden maken. Dat was het echt helemaal, ze vonden het geweldig!

Kindjes lagen om 21.00 uur in bed en Senna kwam er maar 1 keer uit. Waarschijnlijk om even te weten waar ik was. Wij hebben de hele avond met dikke vesten buiten gezeten en lagen om 00.30 in bed. Na een half uur kreeg ik het steenkoud en zelfs met allerlei laagjes aan kreeg ik het niet warm meer. Dus heb maar weinig geslapen. Zaterdag ochtend zijn we na een douche en ontbijt naar de pyramide van Austerlitz gegaan waar ze zich hebben vermaakt in de speeltuin en eenmaal terug op de camping om 14.00 heeft het onafgebroken geregend!

Dus hoppa allemaal de tent in. De jongenstent heeft zich vermaakt met kleuren, spelletjes doen en de mama's hebben heeel veel boekjes voorgelezen! Eind van de middag zijn we gewapend met paraplu's en regenjassen een wandeling door het bos door de regen gaan maken en daarna naar het resaurantje gegaan om te eten en vooral om warm en droog te worden!

De kinderen zijn ook de 2e nacht weer heerlijk gaan slapen en wij hebben met zijn vieren op een kluitje in de tent gezeten, gekletst en gelachen en de jongens sliepen heerlijk door! Zelf was ik beter voorbereid op de nacht met een badlaken onder mijn luchtbed om de kou te isoleren en twee vesten op mijn slaapzak over me heen en ik heb het niet koud gehad en best aardig geslapen.

Zondag ochtend is het gelukkig de hele tijd droog gebleven toen wij alles weer moesten opruimen en inpakken. Daarna zijn we naar een zwembad gegaan en hebben zo het weekend afgesloten.

Ik ben echt trots op Senna dat hij het zo goed gedaan heeft. Hij was de jongste en stond best wel zijn mannetje en ging ook echt met de anderen 'spelen'. Heerlijk om alle aandacht voor hem te hebben en hem te zien genieten!

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, ga je 2 weken naar Zeeland? Het kan soms ook best snel weer opklaren aan de kust toch? Ik hoop dat het meevalt met de regen.

Salapio, jullie al aan het kijken voor eventueel iets anders dus... Mijn zusje zou van het weekend voor 2 weken naar castricum gaan, maar zijn toch van plan veranderd en zitten nu in zuid frankrijk.

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna speelt al een kwartier zelf met de houten treinbaan! Hij kletst er zelfs bij, leuk! Dus ik probeer mijn laptop bezigheden even te rekken en stiekem naar hem te kijken en luisteren!

6. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Olga: klinkt als een heerlijk weekend! Leuk dat het zo geslaagd was.

Ik ga zaterdag voor 2 weken naar een camping in NL. Pfff, hoop toch echt dat het snel wat beter weer gaat worden. Anders ga ik denk ik gewoon tussendoor naar huis. Geen bal aan.
    Vind het sowieso wel moeilijk om de meiden de hele dag binnen te vermaken. Net even naar Ballorig geweest. Word er zelf niet vrolijk van, maar de meiden gelukkig wel.

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Beate, ik vindt het ook lastig om Senna binnen te vermaken...
    Heb even geholpen met de treinbaan bouwen en nu ligt hij bijna in slaap in zijn treinbaan naar Woezel en Pip te luisteren.
    Waar ga je kamperen?

8. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    We gaan kamperen in de Achterhoek.
    Misschien zo maar even naar de bieb in de stad. Daar hebben ze een hele leuke knuffelhoek waar je lekker kan zitten en boekjes kunt lezen.

9. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Nelly, Leuk. Als je alleen met de meiden naar de Beekse Bergen komt moet je maar wat laten weten. Dan komen wij wel hoor.. gezellig. Je hebt mijn nummer he? haha
    Ik stelde ook al voor aan Roan of hij niet wilde gaan fietsen op een grote fiets maar nee... hij zag t nog niet zitten :)
    Wat betreft de zindelijkheid van Annabel. Sam poepte ook lang in een luier tot ik het op een dag bui was om die giga dikke stinkluiers te verschonen en hij naar me toekwam... "mama ik moet poepen, mag ik een luier" Ik heb het pertinent geweigerd. Met pijn in mijn hart. Het resultaat was een paar minuten ongemak bij sam..beetje huilen totdat hij uiteindelijk toegaf en op de wc ging zitten. Sindsdien geen problemen meer gehad.... Of het pedagogisch verantwoord is weet ik niet hoor :)

Olga, klinkt als een heerlijk weekend met je oudste zoon!!! Lijkt me ook heerlijk! Hoe vond je Burgers Zoo?

Sanneke, ik ga duimen voor zon in Zeeland :)

Salapio, waarom niet kamperen in Frankrijk?? Stukken goedkoper en beter weer maar ik ga net als voor Sanneke duimen voor beter weer in NL. Hebben wij er ook nog wat aan. Hoe verloopt je zwangerschap? Geen bloed meer verloren?

Beate, wij laatst ook gekampeerd met slecht weer. Gewoon laarsjes meenemen en genoeg kleding. Onze kids hadden de tijd van hun leven en dan is het voor ons als ouder als snel goed toch?

10. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Lieve warme groeten vanuit Cote d'Ázur

11. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Hier redelijk drukjes... familie van Jan in het land. De grootste club gaat morgen weer naar huis gelukkig. Het vergt wel van je hoor maar ze komen veelal voor de kids dus ja wat doe je dan?

Vandaag met Sam bij de tandarts geweest. Wat een grote vent is het dan ineens he. We waren klaar en hij zei: wat een aardige man he mama die tandarts? hahaha. Alles was gelukkig oke. Supertrots op mijn mannetje.

De boys maken wel superveel ruzie zeg de laatste dagen. Roan begint nu van zich af te bijten. Pittig mannetje ook. Sam kan zijn borst nat maken zeg ik.... ;)

Ik hoorde vandaag dat bij mijn schoonzusje (van mijn broertje, borderline) de spiraal er weer uit is. Kay is nu 10 maanden. Ik vind het heel erg. Ik kan moeilijk heel blij voor ze zijn. Is heel dubbel maar te veel ga ik er hier ook niet over uitwijden ivm mogelijke meelezers ;)

12. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Jufffie, hele dikke knuffel meissie!

13. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    hmmm misschien tijd voor een nieuwe ava... ;)

Hoi Frederike, gespot!!

14. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Zo dat is ook weer gebeurd, nieuwe avatar :)

15. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Goedemorgen!

Even een korte update van hier..

Ondertussen zit ik volledig in de zw (wat een naar woord). Vorige week heb ik samen met de arboarts besloten dat het niet meer gaat zo. Ik heb zoveel pijn! Ik zou deze week nog wel werken (3 ochtendjes) maar ook dit is niet meer te doen dus gisteren ben ik al ziekgemeld. Daarna hebben wij 3weken vakantie en dan zou ik nog 3 weken moeten werken maar die skippen we dus. Ik baal er zo van... ondertussen zijn we thuis aan de slaapkamer bezig en vriendlief zit er nu ook doorheen. Ik vind verbouwen ook erg leuk maar had niet verwacht dat ik lichamelijk nog zo'n klapper zou maken. Gisteren weer onder de douche gestaan van de buikkrampen, ik denk dat het door mijn nier komt. Ik kan eigenlijk alleen maar zitten want een stukje lopen doet erg pijn. Zondag had ik de kids alleen, de hele dag rustig aan gedaan alleen 1x naar de supermarkt voor een kleine boodschap.. ik ging stuk! *grumble* *klaag* *klaag*

Ik ga de kids zometeen naar het kdv brengen en eventjes op mijn groepje gluren.. Ik kan het toch nog niet helemaal loslaten!

16. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Alieke, wat een ellende meid. Zoiets verwachts je natuurlijk nooit maar probeer toch maar goed je rust te pakken en te genieten zoveel het kan. Knuffel!

17. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    alieke, knuffie!

brit, leuke ava!

Hebben jullie het nieuwste weer al gehoord :) me happy

18. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    AMSTERDAM – Er is plotseling een einde gekomen aan het extreem natte weer in Nederland. Meteorologen van Weerplaza voorspellen op de lange termijn zelfs een flinke verbetering van het weer.

Er zou vandaag een regengebied uit Frankrijk naar Oost-Nederland en West-Duitsland trekken. Door noodweer in Zuid-Frankrijk is de koers echter gewijzigd, stelt meteoroloog Michiel Severin van Weerplaza.nl.
    In Nederland schijnt vandaag de zon geregeld en valt er verspreid over het land een enkele bui. Het droge weer overheerst en het wordt vandaag 20 of 21 graden. Morgen kan het 23 graden worden.

Tot begin volgende week blijft het licht wisselvallig weer en kunnen er elke dag buien vallen. Maar op de langere termijn kan het beter worden. Halverwege volgende week neemt de kans op regen af, krijgt de zon meer

19. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Sanneke, heerlijk he!!! Is al dat duimen van mij toch nog ergens goed voor geweest haha.

Ik heb vanmorgen al een hele volle mand was weggestreken. Helaas hangt het wasrek nog vol... maar dat is voor vanavond denk ik. Als Roan zo op bed ligt verschoon ik de bedden en dan vind ik het prima voor vandaag. Ik ga nog wat online shoppen. Moet even voldoen aan mijn koopbehoefte :)

20. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ooohhh ik hoop zo dat het weer beter word!! Zaterdag vieren wij Dana's verjaardag en hoop toch echt buiten te zitten!

Zijn hier al kids die snachts zindelijk zijn?

Wij zijn nu 1,5week ermee bezig omdat Loïs zovaak wakker werd, lieten we haar ook maar meteen even plassen. De eerste dagen ging goed maar eigenlijk gaat het de laatste dagen niet zo goed. Ze plast echt nog heel veel, ookal laten we haar vaak plassen. Afgelopen nacht heeft ze om 21.00, 23.00 en 02.30 op het potje geplast. Om 3.15 en om 06.30 kwam ze de slaapkamer in dat haar bed nat was. Ik denk dat ze er nog niet helemaal aan toe is.. Ze wil het zelf wel graag maar ze heeft het niet onder controle.

Deel Deze Pagina