Salapio, wat fijn dat het M lukte met een poepie op het potje. Sneu dat het doorgaans zo moeilijk gaat en ze er verdrietig van wordt. Heb je een leuke verjaardag gehad?Heb je binnenkort nog een echo of moet je echt wachten tot de 20 weken?
Moeilijke keuze Olga! Maar het klinkt wel goed . In principe gewoon wachten tot de 20w echo, maar ik denk dat ik met 17w een geslachtsbepaling wil laten doen en dan kunnen de kinderen ook rustig mee. Bij de medische echo wil ik dat liever niet, ook omdat ik dan zelf alles rustig wil volgen ...
*zwaai* Ben nog steeds erg verdietig om vrijdag dus ga nu ff niks tikken over onze kinderwens! Jay is sinds ruim 2 weken zindelijk, geen ongelukjes, ook niet op de opvang of buiten! Ik ben zo trots op mijn meisje! Alle sgata in de wc; poepen en plassen! Billen vegen doet ze ook en daarna handen wassen! heel netjes! Vandaag kennismakingsgesprek gehad met haar juf. Donderdag gaat ze voor het eerst 3 uurtjes wennen in de ochtend!
Jeeeeeetje, wat is er veel gebeurd in een paar dagen! Ehm... Oeps twee weken... Mijn gevoel van tijd is echt weg. Zo druk de laatste tijd. @Alieke: weer terug van vakantie! Heerlijk dat de meiden zo konden spelen. Wat "raar" dat je maar zo weinig aangekomen bent, terwijl de kleine nu al krap zit. Ik ben ook erg benieuwd hoe zwaar ukkie zal zijn. Ik ben bij alledrie de zwangerschappen ongeveer 10-12 kilo aangekomen en de meiden wogen rond de 7 pond bij geboorte, dus ik kan je geen vergelijk bieden. Aaah, het eerste babywasje... Nesteldrang? Wat leuk dat Lois de box mee opbouwde. Wat zijn ze dan trots he! @amber1978: wauw, weer een flinke up! Lekker op vakantie geweest dus en nu nog niet hoeven werken. Ik ben jaloers! Leuke foto's. @Beate: ook weer terug van vakantie! Aan de foto's te zien is het een geweldige vakantie geweest! Wat een cuties! Hopelijk komt er wat uit de medische onderzoeken. Wat kl*te dat het met exJan en de meiden niet goed ging. Ik zit hier ook gewoon boos te worden. Knuffie! Aaah, wat jammer dat je vriendje toch niet je grote liefde was... Fijn dat de meiden genoten hebben van het Nijntjemuseum. Als ze er inderdaad aan toe is, zou ik S gewoon over laten gaan. Voor mij voelde de overgang van Evelien naar Annabels groep ook net zo. Gelukkig bleef het bij Annabel meer bij rondleiden en als ze echt bleef moederen, grepen de leidsters wel in. Nu gaan ze gewoon hun eigen weg op het KDV, maar ze zijn natuurlijk wel hechter dan met andere kindjes. @Claartje79: ja he, school komt al zo dichtbij... Annabel mag na de kerstvakantie pas beginnen, maar ze is er zo aan toe. Typisch dat je veel dingen van jezelf in Sven terugziet. Heerlijk hoe je Lise's karakter omschrijft. En Lasse, zo lekker nuchter. Echt genieten dus van je totaal verschillende kids. Poeh, ongepland, maar toch eigenlijk wel gewenst zwanger! Wat moeilijk in jullie situatie. Veel succes met het nemen van een beslissing. En nog gefeliciteerd met Gerbens verjaardag! @DeE: waar ben je? Kom eens uppen over je meiden! Hoe gaat het met je? De laatste keer dat je hier gepost had, zou je nog uitslagen krijgen van bloedonderzoek... @johana79: nog zo'n vakantieganger terug! Ik ben dan echt geen paardenmens, maar het klinkt wel geweldig, zo'n strandrit! Haha, heerlijk toch dat "dweilen". Je bent gewoon echt mama! En een verbouwing in de planning. Gaan de kids dan naar zolder? @Jufffie: potverdikkie, wat een kl*te situatie weer. Ik hoop dat jullie er uit komen. Maar mijn respect hoor! Hoe jullie je door al die tegenslagen heenslaan! Ik denk dat je "gewoon" je eigen gevoel moet volgen, het is tenslotte jouw lichaam. Jullie zijn zo sterk, jullie komen er samen wel uit. Heel veel knuffies. Ooooh, Jay ineens zindelijk! Yesss, wat goed! Spannend dat ze donderdag al voor het eerst naar school mag. Ik voel ook gewoon een knoop in mijn buik. @olga: je verkoop op MP gaat wel lekker! Leuk dat de kids er een kadootje van gekocht hebben. Ondanks het weer toch een superleuke vakantie gehad! Wat knap van Senna, dat hij zover heeft gelopen. Wauw, op huizenjacht! Wat lastig met je dubbele gevoel, maar daar kan ik me helemaal in plaatsen. Al zou ik nu wel doorzetten, dat scheelt een hoop rompslomp met het wisselen van scholen en het wennen van de kids later. Je zou evt. Senna al op die andere school aan kunnen melden, dat hij niet van school hoeft te wisselen. Maar het is niet niks om met kleintjes door een verbouwing heen te gaan. Kan je dan niet een tijd bij familie logeren? @Salapio: wat een cute vakantiekiekje van je kids in je avatar! Heavy hoor, T op ontdekkingstocht op vakantie. Groot gelijk dat jullie eerder naar huis gingen. Whahahaaa, "ijs op"! Grappig dat M zo met de zwangerschap bezig is. Nog GEFELICITEERD met je verjaardag! En natuurlijk met de goed echo, wat een leuk verjaardagskadootje. En misschien een lentekindje. Gingen M en T "over datum"? Hihi... Aaaah, wat goed van M dat ze op het potje heeft gepoept! En dat ze er zo trots op was. De eerste stap! @sanneke: weer terug van weggeweest! Balen van N zijn beentje, arme puppy ... Hier gelukkig niet zo'n dwarse kindjes, maar dat zal bij N zeker wel te maken hebben dat hij rustig aan moet doen. Gisteren ook weer begonnen met werken. Hoe ging het in de nieuwe groep?
Zo, en nu ik. Afgelopen week was een beetje rommelig. Mijn laatste week van de bouwvak en manlief had ook vrijgenomen. Maar het was niet echt gezellig tussen ons. Die vrijdag ervoor was hij 's avonds dus weer naar die "vriendin" van zijn werk gegaan, terwijl ik duidelijk aangegeven had dat dat mij gewoon niet lekker zat. Zeker omdat onze relatie de weken daarvoor weer gewoon supergoed was. 't Is niet dat er iets zou gebeuren, maar met die eerdere voorvallen zit er zo'n deuk in mijn vertrouwen. Dat heeft gewoon veel tijd nodig voor ik het een plekje kan geven. Maar goed, gisteren hebben we het uitgepraat en zitten we weer op een lijn. Woensdag waren we met de kinderen naar het bos geweest en hebben we het kabouterpad gevolgd. Zo leuk om te zien hoe enthousiast ze de "opdrachtjes" uitvoeren bij de kabouters! Vrijdag was ook geweldig. We waren naar een kinderboerderij geweest met een mooie speeltuin. Ondanks het wat frisse weer hebben ze zich flink uit kunnen kuren. Maar wat een schijtlijsters zijn het toch. Ze bleven op een meter afstand van het hek bij een hangbuikzwijn en in de geitenweide renden ze weg voor de geitjes... 's Avonds heeft Evelien bij mijn ouders gelogeerd om even wat rust in de tent te krijgen. Heerlijk hoor, een op een aandacht met je oudste en Evelien vond het ook geweldig bij opa en oma. Ze stond er een beetje verbaasd van te kijken dat zij nu gewoon met "Annabels duplo" kon spelen. Zo schattig! Zaterdag mocht Annabel bij opa en oma logeren en hebben we samen met Evelien haar spijlenbed omgebouwd tot peuterbed. Jeetje, wat was zij trots! En het ging ook meteen goed. Ze komt telkens vertellen dat ze in het grote bed slaapt. Dat wordt nog wat als haar nieuwe bed binnenkomt. Dat hebben we afgelopen donderdag besteld. Naja, we gingen eigenlijk alleen voor een extra kast, maar dat werden dus twee complete sets (bed+kast+nachtkastje)... Was een mooie actie en het spul hebben we uiteindelijk toch nodig. De kamer hebben we in ieder geval vast omgebouwd, dat het nieuwe spul er straks makkelijk in kan en de bedden niet verplaatst hoeven te worden. Verder gaat het met mij wel goed. De runningtherapie werpt zijn vruchten af. Ik voel me een stuk fitter en kan meer hebben. Komende twee weken moet ik het alleen wel zelf doen, want dan is mijn fysio met vakantie. Dus ik moet even ergens een potje zelfdiscipline open zien te trekken... Iemand misschien tips voor muziek waarop je goed door kunt wandelen? Poh, ik ben wel een uur bezig geweest met bijlezen en reageren. Mijn bedje roept... Weltrusten en de groeten! Nelly
Oja, met Marjolein gaat het ook goed. Ze kan nog niet zitten of kruipen ofzo, maar 't is echt geen babietje meer. Ze kan zo wijs kijken en echt wel laten merken wat ze wil. En ze heeft nog steeds geen tandjes, zo schattig! Het zoontje van mijn vriendin (is 2 dagen ouder) heeft er gewoon al acht! Vorige week zondag had ze ineens een paar dagen hoge koorts, dus gaf ik doorkomende tandjes de schuld, maar tot op heden dus nog niks. Wat het wel geweest was, weten we niet, maar ze was verder eigenlijk wel fit, wel wat hangeriger. Tja... Ik ben trouwens ook druk bezig met het zilveren jubileum van de zaak van mijn ouders. Veel laatste-moment-werk, daar baal ik wel van. Mijn moeder die ineens vraagt of ik "eventjes" de uitnodigingen wil maken, maar niet doorheeft hoeveel werk daarin zit en al helemaal als ze niet precies weten wat ze willen. *zucht* En er moeten ook nog jubileumlogootjes voor de werkbussen geregeld worden. Valt niet mee als je geen inspiratie hebt... Zelf moet ik nog steeds achter een kadootje aan. Van het personeel krijgen ze een kunstwerk, gemaakt door een lokale kunstenaar, opgebouwd uit allemaal onderdelen uit het magazijn. Morgen ga ik kijken hoe het geworden is. Van de buurvrouw krijgen ze een fotolijst met foto's van het gezin. Haar zoon is fotograaf en heeft vorige week zondag een fotoshoot bij ons verzorgd. Er zitten echt mooie foto's tussen. Tja, en van ons vind ik gewoon moeilijk. Totaal geen inspiratie, doordat ik zelf ook niet lekker in mijn vel zat en met manlief botste en natuurlijk de kinderen die de aandacht vragen. Maar nu ben ik er denk ik wel uit. Van mijn broertje en ons krijgen ze een spiegel met daarin het bedrijfslogo gegraveerd. Onze meiden wil ik wat laten kleuren/schrijven en ook op een spiegel laten graveren. Maar het wordt wel erg kort dag... Hopelijk lukt het allemaal nog. En nu naar bed!
Even kort: bedankt voor jullie adviezen. Vind het bij zulke dingen gewoon lastig dat ik met niemand kan overleggen. Denk dat mijn matig enthousiaste gevoel ook te maken heeft met het feit dat dit voor S weer een periode afsluit en ik haar juffen echt ga missen. Ze hebben mij zo gesteund tijdens scheiding, zwangerschap, opvoedingsperikelen etc. Denk dat dat meer het probleem is to be quit honest
Olga we hebben nu één grote zolder, maar daar willen we een grote en kleine kamer van maken. Danielle heeft nu de grote kamer op de eerste verdieping maar die gaat dan naar zolder en Roel krijgt dan danielle's kamer. Dan hebben we 5 kamers. Olga, jullie ook op huizenjacht.Ik vind het altijd zo leuk om te doen (eigenlijk gewoon om te kijken bij een ander in huis, haha) en om te bedenken hoe je het zelf zou maken. Beate wat lastig, enerzijds heel leuk natuurlijk en fijn dat ze erover meedenken maar ik snap je 'probleem'. Ik geloof dat ik het wel zou doen...maar ja kan niet voor je beslissen natuurlijk Juffie wat heerlijk dat Jayda zindelijk is zeg! en mbt kinderwens, hmm lastig, volg je gevoel zou ik zeggen. M. op het potje gepoept, fijn dat het gelukt is! Nelly wat rot dat het met manlief niet altijd wil boteren. (zou ook niet blij zijn als mijn ega steeds naar een 'vriendin' zou gaan overigens). Fijn dat het met jou wat beter gaat. Tja tips heb ik niet echt, heb altijd een mp3 op met alle muziek die ik mooi vindt (en dat is vooral hardrock,haha...metallica en ramstein en wat u2) en dat loopt prima. (rustgevend is het niet ) En ook lekker bezig geweest met de kids lees ik, heerlijk! Hier een dagje oppas. Op woensdag pas ik op de twee kids van mijn dinnetje (vrijdag past ze op de onze) dus het huis is vol nu. Maar wel gezellig hoor!
Even snel...we zijn net weer bij het huis wezen kijken en eigenlijk ben ik best heel positief erover! Als je overal ´doorheen´kunt kijken en je eigen ideetjes er bij denkt, kan het echt wel wat worden. En dan die tuin...whaaa echt zo lekker groot en die garage is ook enorm! Verder is alles met hardhouten kozijnen in heel goede staat. Een mooie, dure trap erin. Alleen is alles nu donker eikenhout. Spreek jullie later uitgebreid meiden. Ga nu snel Senna erin leggen, want die had bij opa en oma gegeten en komt net thuis. Daarna lekker een stuk wandelen met een vriendin.
wow, veel bij te lezen! k Heb alles gelezen maar weet ff niet meer wat te reageren... Hier weer weekend. Eerste dagen waren fijn. De helft van mn groep is nieuw (12 van de 27). De andere 15 zaten een gedeelte van vorig jaar al bij mij in de combi 4/5 als groep 4 en nu dus groep 5. En die had ik ook al in groep gehad en zelfs een poosje de woensdag in groep 2 Maar k heb ze nog nooit een heel jaar gehad ivm verlof, dus het is prima zo. Die andere 12 zijn ook schatjes, dus ik ben helemaal happy. Kids deden het goed bij de oppas. Niels is nu alleen ziek, griepje, want het was van het een op het andere moment dat hij klaagd eover kou en keelpijn en de koorts ging ook snel omhoog. Hij ligt nu lekker te slapen met een pil in zn bil
Nou, niels heef thet mooi uitgekiend, mama weer vrij en hij ziek. Koorts en keelpijn. Gelukkig dat ik niet weg hoef, heeft ie tot en met zondag om beter te worden alleen jammer van de pzs, daar zou hij morgen voor het eerst heen, maar hij mga wel heel hard opknappen voor ik hem wegbreng morgen
Olga, spannend! Sanneke, beterschap! Nelly, tja ... muziek die jezelf fijn vindt, dat is zo persoonlijk . Ik zou zelf denk ik gaan lopen zonder muziek ... lekker de wind in mn oren
haha, t was maar een uurtje en daarna werd n heel vervelend wakker. Hij is zoooooooooooo irritant ziek.... zeuren zeiken en piepen... Hij is echt heel lief hoor, maar hier is niks aan
Eventjes ego; Om nog eventjes verslag te geven van de echo van gisteren. Alles gaat goed met ons vrouwtje.. Ze is goed gegroeit de afgelopen weken. Ze weegt nu 1710 (schatting 32 weken is 1800) en zal rond de 40weken 6 á 7 pond zijn. Ik hou me er niet teveel aan vast maar ben allang blij dat ze "gemiddeld" is tot nu toe Ze lag al mooi laag maar nog niet ingedaalt, zal ook niet gebeuren voor die tijd denk ik. Kids waren deze keer niet mee maar Loïs vond het prachtig om weer een foto te zien. "Aawwhh mama!! de baby is ZO lief en schattig!!" zegt ze met een piep stemmetje. Dana "Kijke!! kijke!!" Erg grappig om te zien..
Vanmiddag bij een financieel adviseur geweest en eigenlijk ziet het er helemaal niet zo optimistisch uit voor de huizen waar wij op zoeken en dus ook niet zo veelbelovend voor dit specifieke huis...is best een beetje een algehele tegenvaller... Sanneke, is N al opgeknapt? Alieke, fijn dat babymeisje nu precies gemiddeld is!
alieke, leuk die echo weer! Ik heeb hem op hyves gezien. olga, balen dat het er niet zo positief uitziet... maar weet je wel waar je aan toe bent. N heeft roodvonk... vroeger was dat echt heel erg, maar de besmettelijkheid valt mee. de huisarts twijfelde aan roodvonk of 6e ziekte (via de telefoon..) omdat de kororts vanmorgen al een stuk minder was en hij niet zo'n heel zieke indruk maakte. Maar alle symptomen wijzen op roodvonk: tong wit, keelpijn, hoofdpijn en uitslag die op kippenvel lijkt hij slaapt nu lekker
Alieke, fijn dat de echo helemaal goed was. En schattig hoe de grote zussen reageren Sanneke, hopelijk voelt N zich snel weer beter! Olga, he bah wat balen!