december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.551
    301
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    @Olga, spannend hoor, kijken naar een ander huis. Hopelijk zijn er toch wel opties voor jullie.

@Sanneke, veel beterschap voor N.

@Salapio, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad. Dat was dus een mooi verjaardagscadeau. Natuurlijk ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. (een beetje laat, maar niet minder gemeend).

@Alieke, mooi dat je meisje het zo goed doet en dat je 2 andere meiden zo positief zijn.

Ik heb nu eindelijk een paar foto's van mijn meiden. Nathanja groeit lekker. Gisteren weer naar het CB geweest en ze is nu 61,5 cm lang en ze weegt 5730 gram. Niet slecht dacht ik zo. En vanochtend zijn wij weer oom en tante geworden van een nichtje met de naam Thirza Naomi. Ze is +/- 55 cm en 9,6 pond. (ouders zijn beide lang). Het is het derde kindje van mijn broertje.

2. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Parel: mooie foto's!
    @Olga: balen zeg.
    @Alieke: fijn dat de echo goed was.

Hier ook een ziek meisje. Moest vandaag S van het kdv ophalen. Ze heeft hele erge diarree, maar lijkt verder in orde. Ben benieuwd hoe ze de nacht doorkomt.

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    @juffie. wat een moeilijke beslissing. dan zal mijn berichtje wel niet lekker gevallen zijn. onze beslissing lijkt dan opeens niet zo moeilijk of zwaar meer. ik hoop dat jullie er uit komen en vrede vinden met welke beslissing er ook volgt.

@salapio, gefeliciteert! spannend hoor.
    Hier was Poepen op het potje voor Sven ook een drama in het begin. Hij is daar in maart geloof ik zindelijk mee geworden, tijdens een vakantie. Veel verdriet en paniek, ik zag het soms niet meer zitten, maar opeens was het voorbij! en nu is het nooit meer een probleem. Veel blijven steunen en dan komt het allemaal goed.

@amber, wat een heerlijke vakantiefoto's!

@olga, ook al zo'n lekkere vakantieweek gehad. en het weer, sja, het blijft nederland. maar stampen in de plassen blijft hier ook favoriet. En verhuizen, ik snap je helemaal. ik zit net zo in elkaar. maar dan moet je maar zo denken: kinderen zijn vaak véél flexibeler dan wij zijn en zijn vaak binnen een paar dagen gewend.

@beate, ik denk dat het wel goed komt met de kleintjes samen in een groep, en als jij het gevoel hebt dat S het aan kan, dan lijkt het me geen probleem. Maar denk dat je voornamelijk je eigen gevoel moet volgen.

@pareltje, wat een mooie foto's!

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij zijn er inmiddels wel uit. nou ja, ik was er eigenlijk steeds al uit, maar Gerben moest er echt nog even aan wennen. hij dacht met name met z'n verstand en niet met z'n gevoel. en als je puur practisch kijkt, sja, dan is een jaartje wachten handiger. Maar qua gevoel vind ik het belachelijk om het nu weg te laten halen, omdat het volgend jaar handiger is. Dat vind ik zo raar :(
    We hebben dus besloten er gewoon voor te gaan en alle practische zaken, sja, dat lost zich allemaal vast wel weer op! mijn vriendin heeft al aangegeven dat ze wil komen helpen met de huishouding als dat nodig is, mijn moeder staat ons altijd bij en ik heb me voorgenomen hard aan mijn conditie te werken. De hometrainer komt dus weer van zolder haha. verder doe ik tegenwoordig al alles op de fiets, dus ik ben al redelijk fit.
    Verder is het nog erg wennen aan het idee, een vierde. Ik voel me nog helemaal niet zwanger, dus wat dat betreft ben ik er ook nog niet zo mee bezig, maar ach, het is ook nog maar zóóóóó pril haha.

Vandaag eerst maar eens een beetje in huis bezig. er is een hoop blijven liggen met de vakantie van de jongens, dus dat moet in het weekend dan maar ingehaald. gelukkig is het lekker weer, dus de heertjes kunnen fijn in de tuin spelen.

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, oei roodvonk wat sneu voor N zeg. Volgens mij kan dat lang duren voor een kind weer helemaal fit is? Of heeft de HA daar niets over gezegd?

Pareltje, wat een lieve meiden zeg! En gefeliciteerd met je nichtje!

Claartje, fijn dat jullie nu samen achter de beslissing staan. Jeetje een vierde...die doe je er gewoon bij toch?! ha ha! Succes op de home trainer.

Beate, knapt S al op?

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    brrr een superenge spin net in de gang, haha. Gelukkig was jan in de buurt

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ah ja joh, een vierde, daar draaien we onze hand niet meer voor om, doen we gewoon blindelings hahaha.
    gister een nieuwe positiebroek gekocht, die slijten bij mij echt in 1 zwangerschap door. wordt nu toch wel wat echter. ook de nieuwe kinderwagen alvast uitgezocht. we gaan voor eht eerst een superduur en super de luxe ding kopen haha. eerst even sparen.

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    claartje, hoever ben je?

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hoi elfje81

10. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Claartje; Respect voor jullie, een 4de! Gaat vast helemaal goed komen!! Gaat het allemaal passen in de auto? (is het eerste wat ik denk hihi) :D

Ik geloof dat ik nu toch écht alles aan 50/56 gewassen en gestreken heb. Jeetje.. wist niet dat ik zoveel had gekocht *schaam*
    We hebben besloten om onze Quinny voorlopig maar te houden en aankijken met duowagen. Ik vond het best lastig om die keus te maken omdat we de winter in gaan en Loïs straks op school zit dus ook vaker met 2 dan 3 kids naar de winkels ga. De Quinny is nog gloed nieuw, best zonde om alweer weg te doen dus!

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Alieke, als je het zo verteld lijkt het inderdaad heel logisch om de Quinny te houden! Zeker aangezien Lois straks op school. Lukt het echt niet , dan kun je altijd nog verder kijken. Vaak ben je misschien ook met zijn tweetjes als je met 3 kids op pad gaat en dan is een gewone buggy natuurlijk veel goedkoper om erbij te hebben!

Sanneke, hoe is het met N? Bij ons veel spinnen en een grote kikker in de tuin. Ik schrok me rot toen hij ineens omhoog sprong terwijl ik gebukt stond om iets te pakken. Hoe is het met L? Loopt ze al aan de hand/twee handen?

Claartje, opeens helemaal aan het idee van een vierde gewend dus en gelijk grootse plannen! Wanneer heb je eerste echo?

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Wij zijn vanmiddag naar Scheveningen gegaan. Was natuurlijk super druk dus duurde even voordat we een plek voor de auto hadden gevonden. Het waaide behoorlijk hard en was een beetje frissig, maar wel even heerlijk. Senna heeft zijn nieuwe vlieger uitgeprobeerd en vond het geweldig! Ik had gisteren namelijk een mooie vlieger voor hem gekocht van 15 voor 4 euro! Evi speelde heerlijk met emmer, schep, zand en schelpen en natuurlijk moesten beide kindjes met de voeten door het water lopen! Lekker een patatje gehaald en langs het strand opgegeten.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heerlijk zo'n strandtripje :).

Hier alles prima. Gisteren mn verjaardag gevierd, was heel gezellig. En we kregen leuk nieuws: mn schoonzusje is zwanger van de tweede, ws uitgerekend in apr/mei ... Haar zoon en T schelen slechts 4 maanden en de nu komende kleintjes dus nog minder ... :)

14. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Joepieeeeeeeeeeeeeeee!!!

Ik dacht ff dat alle zomerkleding van Jay voorgoed weg moesten. Ze groeit als kool dus ik verwacht niet dat ze volgend jaar het 1 en ander zal aantrekken...
    Maar mn man heeft mij net verrast met een najaarsvakantie richting Zuid-Spanje en Marokko! Momenteel is het daar tussen de 35 en 39 graden. Over 3 weken zeker 30 graden.
    We vertrekken 15 september voor 2 weken.
    Na dagenlang dat deprigevoel voel ik mij eindelijk een beetje beter!

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    oh juffie, wat zaaaaalig! komen jullie vast lekker van bij. wat lief van je man!!!

een dagje scheveningen lijkt mij ook zalig. met een beetje mazzel gaan wij zondag een dagje naar schiermonnikoog. mijn ouders gaan een weekje heen en dus kunnen we lekker een dagje 'langs waaien'.

@sanneke, ik heb niet echt een zeker idee hoe ver ik ben haha. volgens mijn laatste menstruatie ruim 10 weken, maar mijn ovulatie was volgens mij veel later, dus dan 8 weken.

een echo staat nog niet gepland, heb nog niet eens een afspraak bij de vlos. omdat we nog wat zaten te twijfelen was dat nog niet op gang gekomen. vandaag ga ik bellen en zullen we eens zien wanneer de afspraken gaan zijn.

de auto.... eh.... sja.... eh.... haha
    komt ook goed. mijn ouders kunnen volgend jaar een seat alhambra overnemen van een oudcollega van mijn vader. daar kunnen 7 stoelen in, dus voor dagjes weg zitten we dan goed. verder heb ik uiteraard mijn fiets met fiets kar, dus ook dan kan ik met 5 kinderen op pad. Gerben heeft morgen een sollicitatie voor een baan met auto. mocht hij die krijgen, kunnen we altijd eens informeren of een auto met mogelijkheid tot 7 zitplaatsen een optie is.

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, wat leuk dat je weer samen met schoonzusje zwanger bent!

Juffie, oh wat lekker meid om nog even twee weekjes naar de zon te gaan!

Claartje, blijft dus nog spannend hoe ver je zwanger bent. Hopelijk snel een echo.

Wat een rotweer. Hier regen en onweer, bah!

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier geen onweer, wel af en toe regen. het is gewoon net niks.
    kinderen zijn de vakantie ook wel weer flauw, sven vroeg gister al of hij wel weer naar school mocht. arm kind, nog twee weken wachten

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Gisteren nog bij een ander financieel mannetje geweest en het ziet ernaar uit dat we toch best een kans kunnen maken op het huis. Dat wil zeggen, als we er nog het nodige van de prijs af kunnen krijgen...
    Maar voordeel is dat het een oud mevrouwtje is die naar een bejaardenhuis in Friesland wil. Misschien wil ze graag van haar huis af. We zijn al bij haar buren geweest en die hebben goed contact met die mevrouw, dus dat kan altijd in het voordeel werken (mits we een goede indruk bij de buren hebben achter gelaten) Voor zover we weten zijn er nog niet veel kijkers geweest. De verkopend makelaar had ook aangegeven dat er best wat rek in de prijs zat, dus wie weet?

Claartje oh Sven nog twee weken vakantie...hopelijk ook nog even wat zonnestraaltjes dan!

19. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Olga: wordt dus nog spannend. Gaan jullie bieden?

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Claartje, dus misschien ook een maartkindje, leuk :). Wij hebben nu een peugeot 306 en gaan waarschijnlijk voor een peugeot 807. De eerdere versie (806) is voor weinig ook al te koop, vaak met extra stoelen ...

Olga, spannend hoor, hopelijk gaat het toch lukken!

Deel Deze Pagina