december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    claartje, gezellig met zn allen naar de vk. hoevaak slaapt Lise nog? L slaapt nog 1 keer, maar bij de oppas wel 2 keer. Ze loopt nu elke dag meer en krijgt er meer plezier in, echt leuk om naar te kijken. Ze is nog heel klein en dat ziet er best raar uit, zo'n smurf die loopt. Ze is nu goed 8,5 kg en k denk 75 cm.

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    haha, en ze lopen toch al zo lekker charmant als ze klein zijn.
    Lise loopt steeds vaker een paar stappen los. ze kan het prima, maar ze vertikt het gewoon. ze vindt het veel gezelliger om bij iemand aan de hand te lopen. aandacht, aandacht, aandacht.....

ze sliep al een tijdje gelijk met lasse. van 12 tot 2 a drie uur. de laatste tijd houdt ze dat niet meer vol en is ze om 10 uur zo poepje vervelend, dat ik haar uiteindelijk maar wanhopig in bed leg. ze is dan ook meteen stil en slaapt gerust tot 1 uur. daarna is alleen de dag nog te lang, dus moet ze eigenlijk nog een keer slapen, maar dan wil ze 's avonds weer niet slapen. (ze zit nu ook beneden bij Gerben in de kamer honderd uit te kletsen).
    ze hangt er wat tussen in dus. morgen zal ze het met 1 slaapje moeten doen, hopelijk voor haar houdt ze het wat vol, ze wordt er anders zo verdrietig van.

de heren liggen inmiddels lekker op 1 oor. sven nog eerst even 'gered' van een spin, maar ook hij is nu stil.

pf. niks gedaan vandaag, toch voelt het alsof ik de hele dag gerend heb ;)

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, ja Evi heeft vorige week anderhalve dag koorts gehad. Verder is ze nu wel mopperig, maar dat komt volgens mij door hoektanden die doorkomen.
    Senna is er vannacht twee keer uit geweest. Kind voelde heel warm aan. Vanmorgen wel goed te spreken; wilde naar de speelzaal. Maar ik heb zo´n vermoeden dat hij vanmiddag op de bank ligt...
    Jij verder geen erge last van de migraine gehad? Leuk dat Lotte ook al zo goed aan het stappen is!

Claartje succes bij de VK!

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    olga, sneu dat ze zo hangerig kunnen zijn van de tanden. Lise heeft er ook veel last van. willen maar niet doorkomen, ze heeft er nog maar 6.

de vk heb ik net verzet. ben zelf een dweil en de kinderen zijn ook al zo lekker hangerig. aangezien ik volgens de echo toch pas 6+5 ben, heb ik wel wat speling.

zit er over te denken om bij het pretecho bureau een nieuwe termijn bepaling te laten doen (op eigen kosten dan). zij heeft het tot nog toe elke keer helemaal juist gehad met álles en dat kan ik van dit bureau niet zeggen. heb ik wel wat meer duidelijkheid voor mezelf. jammer alleen dat de vk die informatie nooit over wil nemen, terwijl dat pretechobureau toch echt gekwalificeert is, zij doet ook de 20wk echo's in het ziekenhuis, dus verstand heeft ze er wel van. ach ja.... vandaag eerst maar eens aan de poets. dat is er dit weekend bij gebleven en helaas doet dat zich zelf nog steeds niet hahaha

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    claartje, lastig van de echo. En lise dus tussen 1 en 2 slaapjes in... ook niet echt fijn. N heeft er ook lang over gedaan voor hij 1 slaapje aankon.

olga, geen last meer van de migraine gehad gelukkig, lag wel om 10 uur al te slapen gisteravond

http://www.youtube.com/watch?v=_4qUite1KJY

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wat een mooie stapjes!!! Lise loopt ook nét, alleen heeft dat haar vandaag een ontmoeting met de hoekpunt van de kindertafel opgeleverd. haar bovenlijf ging 'sneller' en dus viel ze voorover en van alle plekken waar ze neer kon komen, daar dus.

er prijkt nu een mooi blauw ei op haar voorhoofd.

verder een rustig dagje gehad. helaas een ziek konijn, de hokken blijven met dit weer maar niet droog. dus Gerben is vanmiddag nog naar tuinland gereden voor een degelijker exemplaar. hopelijk wordt het nu beter.

7. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    girls, er zijn vast meer meiden met dit probleem, wat doen jullie?
    Dochterlief wil sinds een maandje nauwelijks meer eten, het gaat dan echt om het avondeten. ze zit de hele tijd te miespelen en volgens haar lust ze niets (terwijl ze het eerder wel luste) vlees gaat er vaak wel in, maar groente en aardappels nauwelijks. (als we macaroni eten eet ze wel redelijk) Wat doen jullie met dit soort gedrag, pushen om te eten (al is het maar een paar hapjes) of negeren? of andere ideeen? Het is elke avond gezeur aan tafel en ben het een beetje zat. (is dit een fase?)

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, ahhh wat lief! Lekker klein humpie zeg! En wat is ze donker vergeleken bij N!

Claartje, toch maar niet naar de VK gegaan. Is het duur om een extra termijn echo te laten maken? Over een paar weken zou je toch opnieuw een echo bij de VK krijgen. Hoewel ik begrijp dat je nu graag wil weten hoe ver je nou echt bent hoor.

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    3 jaar oud dus 3 worteltjes. N heeft dit gedrag al zeker een jaar en we negeren het zoveel mogelijk. Als het wel goed gaat prijzen we hem enorm. We hebben ook alles al geprobeerd. Is ze gevoelig voor beloningssystemen? Anders kun je het daar mee proberen. Kleine hoeveelheid opscheppen en als het op is een sticker ofzo. Bij 5 stickers een kleinigheidje oid
    sterkte dr mee

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    johanna, héééééél herkenbaar hier. helaas nemen Lasse en zelfs Lise het gedrag al over. heb nooit echt willen dwingen, ben bang dat dat dan weer tegen je gaat werken. tot vorige week, was er zo zat van en at alleen met de kinderen, dus extra druk (Gerben werkt 2 avonden in de week). Ben toen heel boos geworden en dulde geen gedoe meer. heb ze alledrie gevoerd. toen ging alles er in. Wat blijkt, Sven is te moe om te eten 's avonds. als je hem voert gaat alles er in. Lasse eet nu ook weer en Lise ook. Sja..... wist niet dat het ook zo simpel kon zijn.

Olga, De echo is 55 euro, behoorlijk aan de prijs dus. echter weet ik niet zeker of ik wel een nieuwe echo krijg. heb niet echt het idee gehoord te worden bij de vk. had de assistente aan de lijn en vertelde dat de termij haast niet kan kloppen en ik kreeg geen boe of bah. daarbij ben ik het vertrouwen in dit echo bureau wat kwijt, ze hebben het geen enkele keer juist gehad en die van de pretecho elke keer weer, tot en met het krijgen van een zwaarder tweede kindje, waardoor ik oa aangedrongen heb op inleiden. het is meer een geruststelling voor mezelf dus, en sja, dan is het die 55 euro toch ook wel weer waard.

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Johana, lastig...moet zeggen dat Senna eigenlijk altijd wel goed eet. Moet er soms wel op aandringen of streng zijn, maar dat heeft vaak met moe zijn te maken.
    Heb je het idee dat ze er een spelletje van maakt of dat ze echt geen honger heeft?
    Misschien het vlees pas geven als beloning na een paar verplichte hapjes? Verder zo neutraal mogelijk blijven reageren.
    Andere ideetjes...
    ...iets maken van het eten op haar bord *b.v. gezichtje*
    ...haar zelf de hoeveelheid laten kiezen
    ...hapjes tellen
    Wat soms wel werkt is om het opeens over een heel andere boeg te gooien. Soort verassings effect zeg maar.

Vind het moeilijk en weet het eigenlijk ook niet zo goed...

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Claartje, na je verhaal zeg ik 'doen die extra echo'!

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik moest een afspraak bij het CB verzetten voor de kindjes. Nu moet ik de dag nadat we uit Griekenland terugkomen. Is misschien ook niet zo heel handig, maar ja...ik zie wel. Senna gaat dan voor de laatste keer en krijgt geloof ik prikken.

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hey wat is het opeens gezellig druk hier! Ik zie dat er 5 gebruikers online zijn!

15. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ah lief! bedankt voor het meedenken meiden.
    Belonen is ze niet erg gevoelig voor, het dreigen met 'geen toetje' of als je dooreet een ijsje helpen niet. Ze eet er niet door.
    Dreigen is niet de oplossing (die conclussie trokken manlief en ik vanaaf) dus ik ga de andere ideetjes uitproberen.
    sanx!

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Eventjes kort een reactie op johana79: Wij scheppen de bordjes vol en als ze al beginnen met "dat lust ik niet", zeggen we dat wat ze niet lusten, dat ze dat gewoon mogen laten liggen. Verder gaan we er niet op in. Als je dan vijf minuten later kijkt, is het bordje vaak halfleeg.
    Of als ze echt vervelend doen, halen we de bordjes op een gegeven moment gewoon weg. En dan draaien ze vrij snel weer bij.
    Maar over het algemeen gaan we er niet teveel op in. Natuurlijk moeten ze wel eten, maar ik heb geen zin om er strijd van te maken. Ze eten toch wel als ze honger hebben.

Pfff... En nu gauw weer verder zoeken naar iemand die mijn kado-idee kan uitwerken voor het jubileum van het bedrijf van mijn ouders. Daar ben ik al een paar weken mee bezig. Ik wil een glazen schaal laten graveren met onze vijf handen (25 vingers voor het 25-jarig jubileum), maar ik heb nog steeds niets gevonden of ik betaal er de hoofdprijs voor.
    Ik denk dat ik als alternatief zelf de handjes erop ga schilderen/stempelen. Nu alleen nog tijd zien te vinden, want het feest is a.s. donderdag al...

@all: dikke knuffels!

Groetjes,
    Nelly

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oh, en een klein nieuwtje. Marjolein komt vooruit!
    Zo grappig om te zien. 't Is een beweging tussen kruipen en tijgeren in. Heerlijk om die ontwikkelingen weer door te maken.
    En ook zo leuk om te zien hoe de grote zussen zo lief voor haar zorgen/met haar spelen.

@Sanneke: echt leuk dat L aan het lopen is gegaan. Ziet er zo schattig uit! Ik had straks Marjolein op schoot en bedacht me dat die gup even groot en zwaar is als Lotte. Maar die zie ik nog lang niet lopen! Ik heb sowieso het idee dat ze wat trager is dan haar zussen, maar goed, ieder kindje volgt zijn eigen lijntje in zijn eigen tempo, he...

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eten, M heeft zo'n periode gehad, denk nu een 3/4 jaar geleden. Wij zijn toen heel streng geweest, maar vooral omdat ze wel echt honger had. Weinig opscheppen, maar bord moet leeg. Niet doen = gang. Heeft even geduurd, maar M eet nu haar bord vrijwel altijd zonder probleem leeg. Wel met wat voeren trouwens :), maar ook dat niet altijd.

Ik denk dat er geen algemene maatregelen zijn in deze, hangt zo af van je kindje ...

Succes!

19. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    salapio ik snap dat de aanpak voor ieder kindje anders is, maar ik wordt er soms zo wanhopig van. Ik vindt (in principe) dat ze gewoon moet eten. En idd de gang ziet ze dan ook regelmatig. maar ik wil gewoon van die strijd af. Dus ik probeer te zoeken naar andere oplossingen. Vindt het lastig :D

20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ze moeten trouwens de bordjes wel gewoon op hun plek laten staan, ook al "lusten" ze het eten niet. Daar hebben ze ook even een handje van gehad. Iedere keer dat geschuif met de borden. Dat wil ik gewoon niet hebben, zeker omdat ze sinds een paar weken de borden van het normale porseleinen servies gebruiken.

Deel Deze Pagina