december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Evi had/heeft ook ontstoken oogjes. Vieze gele prut komt eruit, maar verder heeft ze er weinig last van.

Alieke, voel je je al wat beter?

Salapio, hoe is het met jou en de zwangerschap?

Claartje, fijn dat het mogelijk is dat de jongens 4 ochtenden naar de speelzaal kunnen. Als ze het er naar hun zin hebben is het goed toch!

Pareltje, Eliora heeft dan best wel een groeispurtje gemaakt denk ik? Senna was 2 maanden terug 101 cm, dus dat scheelt niet zo veel...

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    zo. hè hè. druk dagje gehad. koopzondag, dus we hebben daar gebruik van gemaakt door extra keukenkastjes te halen bij de ikea. we zijn in januari begonnen met de verbouwing van de keuken, maar omdat we een klein budget hebben, doen we alles zelf en in gedeeltes. ik werd nu echter knettergek van het gebrek aan opbergruimte, dus heb meteen 3 kastjes gehaald haha.
    daar kan gerben mooi mee aan de knutsel deze week.

ook de tuin hebben we dit weekend aangepakt. de oude konijnenhokken zijn afgebroken, een mooi nieuw exemplaar siert de tuin en de ruimte die we over hebben is weer netje betegeld. wat een verandering dan opeens!

morgen gaan de heertjes weer naar school. 4 ochtenden vinden ze inderdaad geweldig! je kunt echt merken dat ze na 6 weken voornamelijk op elkaar aangewezen te zijn, ze écht weer toe zijn aan hun speelvriendjes, een jaar verschil tussen de jongens is op zo'n leeftijd echt enorm! ze willen beide andere spelletjes doen en willen dat best met een ander erbij, maar ze worden het maar niet eens over wat ze gaan spelen en hoe. op de psz hebben ze dan toch meer keus in een speelkameraadje haha.

hopelijk slapen ze vanacht wat beter dan afgelopen nacht. ze hebben alledrie om de beurt gespookt tussen 12 en 3 :(
    gelukkig had ik al bijgeslapen. ik was 'even' gaan liggen om 6 uur en werd dus pas om 12 uur wakker :$ zelfs het badje en naar bed maken van de 3 ukken heb ik niet mee gekregen. en die schat van een Gerben heeft me lekker laten slapen!

vanavond dus toch maar even een stapje extra doen haha

3. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Mag ik even komen pronken?

4. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hier gaat alles verder redelijk.. die ijzertabletten helpen echt super!! Alleen slapen de kids op t moment erg slecht! Zijn er meer kids die van iedere "scheet" wakker worden?!!

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lieve foto Alieke! M slaapt gelukkig op het moment heel behoorlijk en T slaapt meestal wel goed ... TUFTUFTUF ...

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Alieke, wat een prachtige meiden! Fijn dat de tabletten goed werken. Jammer van het slechte slapen van de meiden...
    Hier zelf ook de laatste tijd veel eruit. Evi ligt om onverklaarbare reden veel te huilen de laatste nachten. Nou ja, niet helemaal onverklaarbaar...zal wel met de hoektanden, prutoogjes en verkoudheid te maken hebben. En voor Senna moet ik er vaak 1 keer uit omdat hij dan doorgelekt is...Zo blijf je bezig he!

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, heeft senna s nachts een luier? niels was ook vaak doorgelekt, maar sinds hij weer een romper aan heeft s nachts bijna nooit meer nat... Hij lag vaak met zn pielemuis te spelen :) waardoor hij de verkeerde kant op wees en hij er snel bij langs pieste, haha. Nu kan hij er niet meer bij

8. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Alieke wat een prachtige meiden heb je zeg! super foto :D

Hier geen onrustige nachten, Roel is tegenwoordig in de avond nog wel eens onrustig. dan staat hij een keer of 2 in zijn bedje en roept heel hard,"MAAAMMAAA". (klinkt heel grappig) maar als we boven komen gaat hij netjes liggen en slaapt weer verder....dusss....snachts slaapt hij door.

Hmm donker weer vandaag, geloof dat de herfst is aangebroken :(
    Zondag een mooie winterjas voor Roel gekocht, dus we kunnen er tegen ;) (al hoop ik dat hij nog even in de kast kan blijven hangen)

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    #2569 olga, 6 sep 2011
    Laatst bewerkt: 6 sep 2011
    Sanneke, ja senna heeft een luierbroekje en een onderbroek aan. Geen idee of hij in zijn slaap in zijn luier zit, maar ik weet wel dat hij veel op zijn buik ligt. Ik moet hem eigenlijk voor ik ga slapen nog even laten plassen, maar ik ben zo blij dat hij lekker slaapt dat ik het niet durf...
    Hij moet dan op het kleine potje en is altijd heel zielig en onvast op zijn benen. Maar het zal me waarschijnlijk wel een vochtig bed schelen...

Johana, je kindjes zijn dus bestand tegen het koudere weer met winterjassen. Senna past die van vorig jaar nog en daar wil ik denk ik een goedkope bij kopen. En voor Evi heb ik er afgelopen januari eentje gekocht voor 9 euro bij de Hema. (lang leve de sticker korting!)
    Lekker dat de kinderen zo goed slapen toch!

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Evi is echt weer niks waard. Heeft weer ruim 39 koorts en blijft snotteren, hoesten en prutoogjes houden. Arm meiske...

Senna blijft ook erg verkouden, maar is desondanks aardig te spreken gelukkig!

Rondom het huis weer allerlei ontwikkelingen. Eerst wilde de eigenares weinig zakken in prijs en een snelle overdracht. Toen hebben wij dat afgeketst en nu zakt ze toch nog 10.000 euro en de overdracht over 7 maanden vanaf nu. Kijk daar worden we blij van! Hoewel we het wel heel spannend vinden om maar een half jaar voor de verkoop van ons eigen huis te hebben. We moeten wel wat extra geld incalculeren voor dubbele lasten. Maar wie weet is het met 4 maanden al verkocht, je weet nooit!
    Morgen nog even naar het financiële mannetje en dan waarschijnlijk akkoord gaan en een voorlopig contract laten opstellen. Zo spannend allemaal. We zitten nu 40.000 onder de vraagprijs, maar de makelaar was het er wel mee eens dat de vraagprijs wat aan de hoge kant was en we zitten natuurlijk met die kwestie van het grondwaterpeil waardoor we vonden dat ze moest zakken in de prijs.

11. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Olga: wat superspannend van het huis! En beterschap voor Evi.
    @Alieke: je dochters zijn echt plaatjes!

12. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Olga wat spannend!! ik duim :D
    Beterschap met je kleine meid.

13. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, spannend wel van je huis. En beterschap voor Evi.

Alieke, mooie foto's, ook op hyves!

net hardgelopen door de herfst... was heerlijk

14. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Vandaag voor de laatste keer met H bij het CB geweest. Ze is 19,5 kg en 115 cm. Ze zeiden dat ze hier nog nooit zo'n lang meisje hadden gehad met 3 jaar 9 maanden. Haar gewicht is voor haar lengte wat laag. Tja, 3 jaar gehoord dat ik een te zwaar kind had. Zo zie je maar weer. Alle testjes gingen goed. Laatste enting gehad, geen kik gegeven. Mijn stoere meid! :)

15. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Beate, hier ook het laatste bezoek gepland. Wat een lange meid idd. Hier 12 cm korter :)

---
    ik heb net de videocamera van de trap laten vallen (eigenlijk Lotte, maar ik had hem op een plekje gezet waar ze bij kon, dus het was mijn schuld...) Nu doet ie het niet meer, hellllp. k Heb dr buikpijn van.

16. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hoi dames, ik kreeg een Pbtje van DEE waarin ze vroeg of ik het volgende met jullie wil delen. Ik had haar gepbt of ze nog es langskwam en kreeg vandaag dit antwoord
    Hoi Hanneke,

17. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Oh, wat naar en verdrietig zeg!

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    pfoe, heb wel even bijgelezen, maar heel eerlijk gezegd ben ik het grootste gedeelte ook al weer vergeten. wordt zwangerschapsdementie per zangerschap erger? dan begin ik toch een redelijk probleem te krijgen zolangzamerhand haha
    ben zelfs vandaag mijn eerste les voor costumière vergeten! ik heb nog niet eens betaald :$

alleen het berichtje van Dee viel op, wat naar zeg, moeilijk hoor. hoop dat ze er uit komen.

hier veeeeeeeel last van vermoeidheid en misselijkheid. 's ochtendsvroeg begin ik het liefst meteen met croissantjes ham/kaas (doe ik niet natuurlijk) om daarna de de hele dag kwakkelig te zijn. koffie gaat er momenteel helemaal niet in en dat maakt het geheim houden van de zwangerschap best moeilijk, ik ben namelijk een enorme caffeine junk. 10 koppen op een dag is bij mij normaal echt weinig! mijn vader keek me al heel raar aan gisteren toen ik thee dronk bij mijn ouders, ik heb het idee dat zelfs híj (ueberman en zal nog niet denken dat je zwanger bent als je staat te puffen met een enorme buik) een vermoeden heeft. :D

de jongens en het huishouden doen gaat nog redelijk, maar ik lig toch ook regelmatig even plat als gerben thuis komt van z'n werk. hopelijk gaat het snel wat beter.

volgende week donderdag heb ik mij 'pret'echo voor een second opinion van hoe ver ik ben, ben erg benieuwd. als zij ook op hetzelfde uit komt ben ik overtuigd ;)

momenteel probeer ik wel alles weer op de fiets te doen, om een beetje conditie te houden. ik heb voor Lise bij de kruidvat een voetenzak met poncho gekocht die helemaal om het stoeltje heen gaat, geweldig ding! vanochtend op de fiets had ik ook het regentunneltje er over heen die ik op koninginnedag voor een tientje nieuw op de kop wist te tikken. ze vond het zo super in haar eigen tentje. ze lag in de hoosbui met haar hoofdje achterover te slapen.

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Lieve Dee, wat een ontzettend verdrietig berichtje. Ik hoop dat jij en Jurgen er samen uit gaan komen. Veel sterkte voor jullie en de kindjes...

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een verdrietig bericht van/voor Dee. Dikke knuf!

Deel Deze Pagina