december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oo Olga een gewetensvraag ... vergeet steeds een buik foto te nemen (nu te donker) ... Maar heb al een behoorlijke pens. Zo erg dat het wel duidelijk is dat ik zwanger ben ;)

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, aha je groeit al goed. Echt een buik voor een derde kindje dus! Dat verwacht ik toch echt binnenkort een foto hoor!

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Niemand geweest vandaag?!

Ik heb zoooooo veel zin om op vakantie te gaan! Nog maar een paar nachtjes slapen en dan een weekje lekker genieten van de zon!
    Ben vast even wat spullen bij elkaar aan het zoeken, want voor de kinderen moet best veel mee natuurlijk. Kijken hoe we alles ingepakt krijgen. Maar gelukkig kan er ook het een en ander mee met handbagage.
    We vliegen zondagochtend om 6 uur, dus dat betekend dat we midden in de nacht op Schiphol moeten zijn. Dat is wel iets minder, maar goed... Misschien slapen ze dan nog even tijdens de vlucht, zou ideaal zijn. En we hebben nog wat aan de dag als we aangekomen zijn!

4. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Juffie gefeliciteerd met je verjaardag meid :D

5. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
  6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Juffie, happy birthday to you!

Alieke, getsie...wat ellendig dat iemand in staat is om zoveel anderen te belazeren...

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Joehoe waar is iedereen?

Evi is vandaag precies anderhalf jaar oud! Ze heeft een gekke soort puist/ontsteking op haar wang. (schuin onder haar oog) Het is heel rood en wat dikkig en trekt helemaal door richting haar oog. Net al steeds geweekt met een doekje met soda, alleen vindt ze dat niet zo fijn. Niet zo raar natuurlijk...

Een kennis van mij is van de week 6 weken te vroeg bevallen van een dochter. Meisje ademde wel goed zelf en woog zelfs al 2500 gram.

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, gefeliciteerd en sterkte met de puist :)

wow, 6wk te vroeg is best veel. Mijn jan was ook 6 weken te vroeg (1 van een tweeling)

n vanm naar de psz geweest en die ligt nu voor pampus op de bank. straks komt er nog een neefje spelen.
    xxx

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dames, geniet van het mooie weer morgen!

Ik ga zo douchen en naar bed. Vannacht om 2 uur gaan we richting Schiphol. Heeeeeerlijk een weekje genieten van zon, zee, stand en uitstapjes! Hopelijk hebben we geen hinder van gekke stakingen met vliegverkeer en openbaar vervoer...

Tot volgende week!

10. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Olga, geniet ervan!!

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Plezier Olga :)

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Fijne vakantie, Olga!

Hier even weinig bijzonders te vertellen.
    Wat leuke woordspelingen van Annabel. Met de bakfiets lekker door het buitengebied, waar de geur van kuilvoer niet te ontkomen is. De keer erna wisten Annabel en Evelien meteen wat ze roken "bakvoer".
    En volgens Annabel hebben jongens geen spleetje, maar wel drie ballen in hun spleetje. Huh?! Waar ze dat vandaan haalt?
    Oh, en mijn vader heeft "handstokken". Hij loopt vanwege een knieblessure/ontsteking sinds een paar dagen met krukken.
    Heerlijk, die kinderlogica!

'k Ben zelf nu sinds mijn laatste menstruatie een dagboekje aan het bijhouden, want ik heb zelf het idee dat mijn depressie niet continu is, maar wel met regelmaat. Ik herken ontzettend veel klachten die horen bij PMS en PMDD. 'k Heb over een week of drie toch weer een afspraak bij de huisarts, dus dan kan ik het doornemen.
    Verder ga ik met mijn moeder binnenkort starten met een cursus bewegen onder begeleiding van een dietiste. Die extra kilo's mogen er nu onderhand ook wel weer af. Ik weeg nu ongeveer evenveel als toen ik hoogzwanger was van Marjolein...

Oja, nog een leuk nieuwtje. Dinsdag krijgen we de meubeltjes binnen voor Annabel en Eveliens kamer. We wilden eigenlijk een kast erbij hebben uit dezelfde serie als Annabels bed, maar hadden uiteindelijk twee actiesets (bed, kast, nachtkastje) besteld. Dan kan die Ikea-garderobekast mooi naar de berging. Ik ben wel benieuwd hoe vaak Evelien uit haar nieuwe bed gaat vallen. Die is zo beweeglijk in haar slaap. Niet alleen in haar slaap trouwens, haha.
    We zijn wel even bezig geweest hoe we de kamer in wilden delen, maar we zijn eruit. Ik heb er zin in! Heerlijk, een nieuw begin.
    Doet alleen wel even pijn in onze portemonnee, maar dan kunnen ze zolang ze thuis wonen ongeveer wel met deze meubels doen.

Hmmm... Evelien heeft een stuk van de doos van de bumbapuzzel opgegeten, kwam ze even vertellen... Zit ik ook even achter de pc hoor... Haha...

Groetjes,
    Nelly

13. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    haha, moet even hard lachen om de doos van de bumbapuzzel.
    Gezellig verhaal Nelly. Hopelijk kom je erachter waar je depressie vandaan komt.

Hier een niet fitte L. Niet te pruimen zeg... Vanochtend was ze er ook om 6 uur al klaar mee. Ze lag ff tussen ons in en om 7 uur ging ze weer liggen om te slapen, dus hop, naar dr eigen bed. Toen werd N ook net wakker dus die kon toen op L dr plekje. Heeft zich nog tot half 9 kalm gehouden, dus ik kon ook nog ff dommelen. L werd pas om half 10 weer wakker en heeft vanmiddag ook lang geslapen, maar dr humeur was dus niet zo super en ze heeft ook veel verhoging/ koorts. Dat had N eigenlijk helemaal niet zo veel.
    Morgen weer werken

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @sanneke: is L weer een beetje opgeknapt?

Hier een uk die ineens besluit weinig en kort te slapen overdag, terwijl ze hartstikke moe is. Naja, zal wel overgaan.
    Marjolein eet en drinkt in ieder geval gewoon goed. Drinken kunnen we sinds een paar weken ook zien. Eerst kreeg ze alleen borstvoeding, maar sinds ze op de KDV dagen kunstvoeding krijgt (waardeloze kolfopbrengst) is het een feestje als ze de fles ziet.
    Ze krijgt nu alleen nog 's ochtend en 's avonds de borst, maar ik heb niet het gevoel dat ze er een hele voeding uit haalt.
    Soms voel ik me wel schuldig dat ik overdag mijn kind niet zelf hoef te voeden. Maar van de andere kant geeft dat stukje vrijheid me ook weer wat rust.

Hm... Marjolein ligt al een tijdje wakker in bed, maar die is het nu wel beu. Ik verwacht Annabel en Evelien trouwens ook zo terug uit het speeltuintje met papa.
    Vanavond geen zin om te koken, dus wij eten frietjes! Haha, nu kan het nog. Per 4 oktober start ik bij de dietiste met die cursus bewegen o.i.d. Oooh, wat ben ik sleeeeeeecht...

Groetjes,
    Nelly

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Nog meer peuterpraat:
    Annabel en ik zijn naar de "Iejakeeja" geweest. Ze vond het enorm spannend, eerst met de pendelbus, dan door een hele lange gang en door een grote draaideur naar binnen. Ikea Eindhoven zit volop in de verbouwing, maar 't is supergoed geregeld allemaal.

Groetjes!

16. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Haha, hier heette het tot voor kort Akia. Inmiddels wel ikea, want ikea amersfoort is hier op een steenworp afstand en n weet heel goed dat ze daar lekkere ijsjes hebben.

l blijft kwakkelen, s avonds verhoging tot koorts en overdag iets korter lontje, maar kan ook vanwege een mogelijke sprong zijn.

17. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    wat een heerlijk weer he. alleen jammer dat we (n en ik) straks naar de tandarts moeten... ben benieuwd of n er een beetje zin in heeft en goed mee gaat werken

peuterpraat: n komt onze kamer in, houdt zn handen op zn rug en zegt:ik heb niks achter mn rug hoor

18. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hahaha, en dan zo'n quasi-onschuldige blik erbij!
    Hier ook zo'n deugnietje. Echt genieten hoor!

Hier vandaag een zware dag. Ik kon me totaal niet concentreren op mijn werk en zat vaak maar een beetje wezenloos voor me uit te staren. Dus vanmiddag ben ik maar naar huis gegaan. De kinderen bleven bij oma. Zometeen pikt manlief me op uit zijn werk en gaan we eten bij mijn moeder.
    Thuisgekomen kijk ik in de brievenbus. Ik begon spontaan te janken, nee echt brullen, toen ik de envelop van de school van Annabel zag. Die klotehormoonhuishouding. Ik heb mijn emoties echt niet onder controle. Als ik inderdaad last heb van PMS/PMDD, dan weet ik dat deze rollercoaster over een dikke anderhalve week voorbij is. Nog even doorbikkelen dus... Hopelijk...
    Maar goed, Annabel heeft op woensdag 14 december een kennismakingsdag en voor de ouders van de kleuters is er op 11 oktober is er een informatieavond. Ik ben benieuwd!
    Haar eerste schooldag is op 9 januari 2012, dat klinkt nog wel lekker ver weg, maar is stiekem toch ook al snel hoor. Waar is mijn kleine meisje gebleven? *snif*

Oja, gisteren zijn de meubeltjes van de kamer van Annabel en Evelien gebracht. Nou, je had die gezichtjes moeten zien toen ze hun kamer zagen. Geweldig!
    De kledingkasten, nachtkastjes en bedden zijn flink uitgetest en goedgekeurd. Wat waren ze trots!
    Ik had alleen wel verwacht dat Evelien uit haar grote-meiden-bed zou vallen vannacht, maar dat is niet gebeurd. Nog niet...

Groetjes,
    Nelly

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    nelly, als je t niet vertrouwt kun je er een matrasje naastleggen, zodat ze in ieder geval zacht valt. dat hebben we met n ook een poos gedaan en we stoppen altijd de deken nog strak in, zodat hij niet 'vrij' ligt.

tandarts was prima, n wil de volgende keer weer mee :) Hij vond het wel een beetje spannend vantevoren (ik ga niet liggen straks hoor) maar toen hij zelf getest had dat het spiegeltje geen pijn deed, wilde hij wel. En mama had ook geen gaatjes :)

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Peuter'praat'

Mn moeder was aan het oppassen. M zegt: "oma, ik wil mijn roze jurk aan". (Spaanse flamengojurk), met dr roze schoentjes met hak (alles van mn moeder gekregen ... tja ... ach ...). Alles was aan: "Oma, nu wil ik naar A (vriendje, hij woont om de hoek), want dan ga ik aan hem vragen of hij met me wil trouwen"

Zij daarheen. M: "A wil je met me trouwen?". A: "Ik wil met niemand trouwen, behalve met mijn mama!"

:D :D :D

Eerste afwijzing in de liefde ... Vandaag zei ze dat ze toch met A wil trouwen, dus het heeft niet heel veel indruk gemaakt :)

Deel Deze Pagina