*Zwaaaiii* Hier even een korte update voordat ik mijn bedje in duik.. Hier gaat het niet erg lekker.. Of tja, misschien juist wel Maandag nacht een erge weeën storm gehad, na een warme douche en 2 paracetamol's ben ik een paar uur later in slaap gevallen. De volgende ochtend was het weg.. Vanmorgen eerder op controle geweest omdat ik me niet goed voel (grieperig) en ik me toch zorgen maakte om die "weeën-actie". Resultaat.. mijn bloeddruk is teveel gestegen en de kleine is helemaal niet meer ingedaald en ligt zelfs boven de bekken. Balen!! Was net zo blij dat ze deze keer wel mooi laag lag, anders had de dokter ook inwendig onderzoek willen doen maar nu dus niet. Urine = gecheckt, die was gelukkig helemaal in orde. Vrijdag moet ik terug komen.. ik ben benieuwd hoe mijn bloeddruk dan zal zijn.. Begin bloeddruk was 112/61 en nu 140/86. Sorry dat ik weinig reageer!! Ik zit met mijn hoofd op het moment bij andere dingetjes..
alieke, begrijpelijk dat je niet reageert meid! Sterkte met alles en kalm aan. Hoever ben je nu ook alweer?
@Alieke: poeh, heftig zeg! Balen dat de kleine weer omhoog gegaan is. Hopelijk zet de bevalling gauw door! Heeeeeel veel succes! En beterschap. Tja, rustig aan doen he... Met nog twee kleine kids in huis... @sanneke: 't is niet dat ik het niet vertrouw, maar ik verbaasde me er gewoon over. Die gup heeft het namelijk ook al voor elkaar gekregen om over de verhoogde rand van haar peuterbed te vallen. Fijn dat N het goed deed bij de tandarts. Hopelijk is L gauw door haar sprongetje heen. @Salapio: aaaaah, een eerste jeugdliefde! En een roze trouwjurk... Wat schattig! Hoe gaat het verder met jullie? Oh, Annabel wil ineens niet meer naar school... Ik had haar de brief voorgelezen en ze wist van gekheid niet hoe ze zich moest gedragen, zo enthousiast was ze. Wat later moest ik haar billen poetsen op de wc en toen begon ze ineens dat ze niet naar school wilde, omdat ze me dan zo ging missen. Die maar-dan-mis-ik-jou-zo-fase had ze tot een paar weken geleden op het kdv ook, maar toen ik zei dat ik haar ook miste en dat dat niet erg was, ging het weer goed. Nu heb ik haar gerust kunnen stellen dat ze op school heel veel dingen gaat leren, zoals schrijven en rekenen. Nou, dat rekenen gaf de doorslag. Dat vindt ze helemaal geweldig. Ik hoop alleen wel dat ze op school straks niet gepest gaat worden. 't Is zo'n gevoelig meisje. Een paar maanden geleden had een jongetje op het kdv tegen haar gezegd dat ze niet goed kon kleuren en daar heeft ze het nu soms nog over. Met zo'n gekwetste blik in haar ogen. Helaas erg herkenbaar... Groetjes, Nelly
@Alieke: knuffel! @Nelly: vind jouw berichten altijd zo leuk/fijn om te lezen. Volgens mij ben jij een superlieve mama! Zal ook eens even een update geven. Hier gaat het goed! H&S zijn zooo leuk en lief. Ze kunnen het erg goed met elkaar vinden. Ze gaan al een tijdje naar dezelfde groep op het KDV en ook dat gaat prima. Van de week met S naar het CB gegaan. Haar bmi was drastisch gedaald. Vorige keer was dat een aandachtspunt. Ze is nu 91cm en 14kg. Ook een lange dame dus. Ze moet nog 2 worden. Qua ontwikkeling loopt ze enorm voor. Ze praat echt heel goed. Volgens het CB finctioneert zij op het niveau van een kind van 3,5 jaar. Op het KDV hebben ze een poosje geleden hun vermoeden van hoogbegaafdheid geuit. Ach, ze is nog geen 2 en zite voorlopig in alles nog een uitdaging, dus ik houd me daar nog niet zo mee bezig. Ik zie vooral een blij kind en daar gaat het me nu om. Ze hebben al heel wat te verduren gehad met de scheiding denk ik. Met mijzelf gaat het ook redelijk. Onlangs is bij mij een zware depressie vastgesteld. Voelde als een opluchting. Ben er op verschillende manieren mee aan de slag en voel me al een pietsie beter. Verder loopt het contact met ex-Jan steeds beter. Meiden gaan nu 1 weekend per maand naar hem toe. Kan ik heerlijk bijtanken. Doet me goed. Verder ben ik een reis aan het plannen voor mij en de meiden. Ik ga de kerst-stress ontlopen door 24 december naar West-Afrika te vliegen. Op visite bij de oma van mijn meiden, die ze nog nooit hebben ontmoet. Spannend, maar superleuk!
jaaa het is geboekt, manlief en mijzelf gaan een weekendje samen naar Parijs!! Ik is blij (om onze trouwdag te vieren)
Hallo Ladies! Daar zijn wij ook weer. We hebben een heerlijke week gehad en de kinderen hebben het zo ontzettend super fantastisch goed gedaan! Vooral van Senna heb ik zo genoten! Zit weer boordevol Senna energie (en dat kon ik stiekem ook wel een beetje gebruiken...) Hij heeft echt de week van zijn leven gehad en heeft heel veel gezwommen in zwembad en zee. Hij genoot van de aandacht van ons allemaal. Hij luisterde over het algemeen goed en voelde zich stoer en groot ten opzichte van zijn zusje en nichtjes. Hij was ook steeds zo lief voor zijn 6 maanden oude nichtje. Eten en slapen ging goed. Wel af en toe wakker, maar daarna weer goed verder geslapen. Ook het bezoeken en rondlopen in Rhodos stad en andere dorpjes ging prima. Als we er maar iets leuks van maakten en af en toe eens ergens iets gingen drinken. Voor ons was het ook heel fijn dat hij niet alleen onze aandacht vroeg, maar steeds van de een naar de ander ging. En als het op regels en afspraken aankwam, konden we die wel goed met hem maken. Evi hobbelde ook lekker mee. Ze moest wel wennen aan de warmte en het andere ritme, maar heeft ook heerlijk gezwommen, rondgelopen en genoten van de aandacht. Slapen ging prima, maar het eten was wat lastiger. Geen drama van gemaakt. Dan maar weinig en ongezonder eten. Dat pakken we nu thuis wel weer aan. Paar keer ontzettend driftig en boos geweest waar opa en oma echt van stonden te kijken. Ze gaat dan b.v. slaan en als ik niet reageer krabbelt ze in mijn gezicht of geeft hoofdstoten. En van de week ging ze uit nijd haar haren trekken. Gek ding! verder vooral veel gek doen en lol maken. Voor ons een heel ander weekje dan hoe we het zelf zouden doen. Maar wel lekker relaxed. Twee dagen met zijn viertjes met de auto op pad geweest en een dagje strand-zwembad. De andere dagen met schoonouders en/of schoonzusje-zwager op pad geweest. Vliegen ging trouwens prima. Senna heeft op beide vluchten twee uur geslapen en Evi was wel wat beweeglijk en aanwezig, maar ook dat ging best. Hoewel ik het idee had dat ze met de daling last van haar oren had. (of ze was gewoon driftig dat ze weer in de riem vast moest)
Johana, wat leuk dat jullie samen weg gaan! Wanneer? En gaan de kindjes naar opa en oma? Alieke, wat naar dat je al zoveel last van voor weeen hebt. En nu ook nog hoge bloeddruk erbij...Ik hoop dat de kleine meid van plan is om niet zo lang meer te blijven zitten. Sterkt meid! Beate, het geeft je wel duidelijkheid en opluchting dat de depressie is geconstateerd denk ik. Fijn dat je er al mee aan de slag bent. Je bent een sterke vrouw met veel doorzettingsvermogen volgens mij. Dus hier kom je uiteindelijk ook wel doorheen! Wat gaaf dat je een reis voor jou en de meiden aan het plannen bent. Heb jij je ex schoonmama zelf al veel ontmoet? Nelly, ahhh ik zie al twee blije koppies voor me in hun nieuwe kamer! Senna valt nog steeds uit zijn bed als ik het plankje weg haal. Het komt maar 3 cm boven zijn matras uit denk ik, maar het is net genoeg... Senna wil ook nog niet naar de basisschool. Ik ga nog wel naar de speelzaal hoor mama zegt hij dan... Salapio, nog even je je gaat de baby al voelen! (of voel je al wat) Leuk dat huwlijksaanzoek van M! Sanneke, N ook al zo dapper bij de tandarts! Vandaag met Senna geweest en hij ging heel stoer liggen en liet alles gebeuren. Daarna stapte hij uit de stoel of het de normaalste zaak van de wereld was. Maar ik was toch best trots dat hij het zo goed deed!
Vandaag ook met beide kinderen naar het CB geweest. Evi is een lange meid met 84 cm en 10,9 kilo Senna is 103 cm en 15,7 kilo. De ogentest ging prima en de tijdens de prik zat hij gewoon heel stoer te kijken hoe ze de naald in zijn arm deed. Hij gaf echt geen kik en zei dat het bijna geen pijn deed. Is dat mijn kind??????
Olga, klinkt als een goeie vakantie ... heerlijk hoor! En ik voel de kleine idd al. Nu eigenlijk wel iedere dag (nog zacht gekriebel en geplop).
Olga, lekkere vakantie gehad! wat heerlijk dat je zo van Senna hebt genoten! Salapio, lekker getrappel al dus van ieniemini voetjes rest ben ik vergeten. we zijn op school druk met project over vliegtuigen/ luchtvaart. Maandag ballonnen opgelaten, echt supergaaf! truste
olga we gaan 28 oktober weg, vindt het zo gaaf. (10 oktober zijn we 5jr getrouwd..en al 13jr bij elkaar --still happy -- volgende week voor het laatst met danielle naar het cb, ben benieuwd. salapio wat heerlijk dat getrappel! pas om wo.dag altijd op kids van vriendin (2) dus heb het huis weer vol, oma komt zo ook koffie drinken dus dat is gezellie. Ow ja daan is snachts nu ook droog en slaapt al een tijdje zonder luier. Weet iemand waar ik zo'n zeiltje kan kopen voor op het matras?? (ze heeft nu 1x ongelukje gehad maar das nogal goor natuurlijk)
@johana79: ik had in de laatste weken voor de bevalling van Annabel bij de Hema een waterdichte molton ( waterdichte moltonhoes - HEMA ) gehaald, want dat zeiltje uit het kraampakket was verschrikkelijk! Ik vond het erg prettig. 't Zweet ook helemaal niet. Toen Annabel zindelijk werd, heb ik er nog eentje bijgehaald. Nu liggen ze alweer een tijdje in de kast totdat Evelien 's nachts zonder pamper wil. Succes!
Johana, wij gaan ook 28 okt weg met zijn tweetjes! Drukke dag met 4 kinderen in huis. Zijn ze van dezelfde leeftijd? Sanneke, wat een leuk thema op school. Zullen de kinderen ook wel erg interessant vinden...
Hoi meiden, Ondanks mijn megadipdagen nu, toch even iets opbeurends... Vanmiddag bracht ik samen met Annabel mijn bakfiets naar de fietsenmaker voor de eerste onderhoudsbeurt. Haha, rijden we langs een mevrouw gekleed in een burka, zegt die gup van ons broodnuchter: "mama, die mevrouw gaat zeker naar een halloweenfeestje?" Ik kwam niet meer bij... Liefs, Nelly
ow Nelly om je te bescheuren, haha....grappenmaker. Olga; de kindjes zijn idd in dezelfde leeftijd, die van haar zijn iets ouder (4 en 2) dus breng sochtends de odste naar school en smiddags heb ik ze allemaal. Druk idd maar het is leuk om te doen hoor (bovendien, vrijdag past vriendin op die twee van onz ) Waar gaan jullie heen Olga? (heb je vast verteld maar ik weet het niet meer). Jongens wat een herfstweer is het hier ineens....waaien! (kan je wel lekker op slapen overigens, maar goed....ik moet nu werken).
oei, al even geen update meer gegeven. krijg soms geen mailtje met de melding dat er nieuwe berichten geplaatst zijn, dan is het wel even terug lezen haha. hier gaan we richting de 13 weken. inmiddels nog een officiele termijn echo gehad en de verwachte bevallingsdatum is 16 april. maandag ben ik dan 13 weken. de kwaaltjes hakken er ook heerlijk in: moeeeeeeeeeeee......... de dagen dat gerben thuis is, slaap ik bijna de hele dag, echt idioot. maar het zal allemaal wel weer voorbij gaan, hopen we dan maar haha. de jongens zitten elkaar vreselijk in de haren, hun manieren van spelen passen niet meer bij elkaar. sven is echt toe aan de kleuterschool en lasse aan alleen zijn op de peuterspeelzaal. lise is een pittige dame die we met moeite in het gareel kunnen houden, ze is een schatje! dat absoluut, maar ook dodelijk vermoeiend haha. ben wel blij dat het weer omgeslagen is. ik hou van een zonnetje, maar werd steeds erg beroerd van de warmte, dus dit past dan beter bij mij. wel jammer dat de kinderen nu niet meer te pas en te onpas naar buiten kunnen. Lasse vindt het ook helemaal niks, vraagt de hele ochtend al of hij naar buiten mag en is dan boos dat het regent. straks dus regenjas en laarsen aan en stampen in de plassen!
Nelly, oh wat een heerlijke opmerking van Annabel! Wat een bijzondere gedachten gang kunnen die kindjes toch hebben he! Johana, vanaf januari dus alleen nog de twee jongste kindjes op woensdagochtend thuis. Is ook wel lekker. Wel fijn dat je het over en weer kunt oplossen met oppassen samen met je vriendin. Wij gaan 6 daagjes naar Marrakech toe, dus nog weer eventjes wat zon en cultuur mee pakken! Claartje, bijna 13 weken...willen jullie straks weten wat het geslacht is? En hebben jullie het nieuws inmiddels al verteld aan de omgeving? Hier is Evi ook een erg pittige dame. lach me rot om haar, maar oei wat een felle tante zeg...