Hi, sauna gisteren was heerlijk! Was pas om 23.00 weer thuis en heb als een blok geslapen vannacht! Vanmiddag naar een babyshower voor een vriendin geweest. Was ook leuk. jan was het wel zat nadat hij vrijdag, zaterdag en vanmiddag met de kinderen alleen was. Ehhh wie was er vorige week het hele weekend weg...*hij zat in Dublin*. En nu heb ik gewoon thuis geslapen en de ochtenden hoefde Jan ook niet alleen te doen.
goedenavond dames. even jullie raad en advies vragen hoor! Lasse slaapt al een paar weken heel slecht in op zijn eigen kamertje. anderhalf uur huilen, helemaal overstuur en alleen maar bij mama willen liggen. we hebben hier een tijdje van alles mee geprobeerd, maar niks werkte. nu hebben we hem bij sven op de kamer gelegd, omdat het voor een groot gedeelte bang zijn en niet alleen willen zijn was. Sven heeft een halfhoogslaper en we hebben daar voor Lasse een bedje onder gemaakt. Het huilen is nu voorbij!!! jippie!!! alleen......... nu zijn ze elke avond anderhalf uur aan het keten. Lasse struint de hele kamer door (uiteraard sturen we hem steeds weer in bed) en Sven hangt dan half uit z'n bed en ze zijn alleen maar aan het kletsen en geinen. Ze missen nu echt belangrijke slaap, normaal slaapt sven tussen half 7 en 7 en nu is het steeds 8 uur of zelfs 9 uur. Zou dit iets tijdelijks zijn of moeten we echt andere maatregelen gaan overwegen? op zich vind ik het wel fijn dat ze een kamer delen, dan hebben we straks weer een kamertje vrij voor de baby, maar het is geen moeten natuurlijk. wat denken jullie?
Hoi Claartje, lastig probleem. Hoe dicht zijn hun slaapkamers bij elkaar? misschien vindt lasse het alleen-zijn niet tof en als hij weet dat sven in de buurt is, kan hij rustiger slapen in zn eigen kamer? dus wel allebei in hun eigen kamer maar met de deur open ofzo? olga, lekker weggeweest dus. En jan dus zat... tsss. Issie dan pissig op jou?
de slaapkamertjes liggen naast elkaar. we hebben de deuren inderdaad een tijdje open gezet, ofwel, die van sven staat altijd wagenwijd open haha en die van lasse toen dus ook. ze kunnen elkaar dan altijd horen en met elkaar praten. dat hielp een beetje, maar dan begon hij na een half uur alsnog te huilen.
Claartje, ik denk dat ik het een week of zo zou laten gaan. Wel om het kwartier terug om te zeggen dat het nu klaar moet zijn (zo streng als je kunt). Eventueel met een minuutje timeout op zn oude kamertje. Lasse is op zich oud zat om te begrijpen dat hij in zn bedje moet blijven toch (ben het even kwijt hoe het was met een bijna 3jarige )? Eventueel zelf er 15 min bij blijven? Ik zou het zelf niet direct opgeven, ook niet na die week. Wellicht werkt het helemaal laten gaan misschien ook wel beter (moeilijk moeilijk). *** Heerlijk weekend gehad!
Sanneke, nee hoor...Jan was niet pissig op mij. Hij was het gewoon zat. Hij is het ook niet gewend om paar dagen achter elkaar alleen met de kinderen te zijn. Claartje, heb niet zo goed andere tips voor je eigenlijk. Hoewel...Senna heeft een tijd in zijn campingbed op zijn eigen kamer gelegen. Maar die was toen wel wat jonger. Was ook drama met slapen en kon de hele nacht huilen en eruit komen. Frederike, hoi hoi!
Ik heb een beetje de bibbers om mijn kindjes straks een klein weekje ´achter´te laten... Vind het heerlijk om samen met jan op pad te gaan en als we eenmaal weg zijn zal ik zeker genieten. Maar denk dat ik wel een paar moeilijke momentjes ga krijgen...
Alieke, van harte gefeliciteerd met je derde dochter. Een beetje laat, maar niet minder gemeend. Manlief, Nathanja en ik zijn een paar dagen in het vakantiehuisje van mijn schoonouders geweest en Eliora heeft een paar dagen bij vrienden van ons gelogeerd. Het was een leuke tijd voor ons allemaal. Ik zal deze week nog even proberen of ik nog een paar foto's kan plaatsen. Een fijne dag allemaal.
Hi ladies, heb weer eens een beetje bijgelezen. Hier alles goed. Lekker druk Heb vorige week tickets geboekt: in de kerstvakantie ga ik met de kids naar Afrika! Heb er nu al zin in! @Salapio: dat duurt dus nog wel even tot de echo. Spannend! Heb je een voorgevoel over het geslacht? Dat verhaal over die pretecho was trouwens echt te erg voor woorden! @Olga: lekker dat je er met Jan tussenuit gaat. Dat dubbele gevoel: herkenbaar. Het leukste van het weggaan is dan toch wel echt het thuiskomen. Ik ga volgend jaar mei en spetember weer een weekje voor mijn werk naar het buitenland. @Frederike: haai! En wat een mooie foto's zag ik pas op hyves! @Jufffie: je up ontroerde me echt. Inderdaad zo belangrijk dat je kind lekker in het velletje zit. Volgens mij ben jij een ontzettende top-mama. En spannend, denken aan een brusje. Dikke knuffél!
Hey dames, Ben al lang niet meer hier geweest. Altijd maar druk druk druk. Vraagje, zijn hier nog steeds december kindjes die nog steeds niet zindelijk zijn?(en dan bedoel ik totaal niet hooguit 1 keer per week een plas op de pot) Bjorn doet het helemaal niks, als ik hem zonder luier laat lopen gaat het best goed (behalve als hij heel erg druk is aan het spelen). Maar zodra hij een broekje aanheeft dan gaat het mis. Gisteren heeft hij weer de hele dag in de blote billetjes rond gelopen en heeft hij eindelijk eens op het potje gepoept en dat was pas de 2e keer in zijn hele leven. Van de oude generatie krijg ik altijd te horen ...het zijn de luiers die zijn te droog. Dus een lading stoffen luiers gekocht ....jammer dan, meneer is nat tot in zijn nek en het maakt hem niks uit. Maar ik kan toch niet altijd met een naakt kind rond lopen. Heeft nog iemand tips voor het zindelijk krijgen??? Groetjes Kelly
kelly, lastig. N is wel zindelijk, heeft lang geduurd. voor hij eindelijk wilde, maar toen de knop om was, was het ook goed. Wat heb je al geprobeerd? Groetjes
Kelly, ik was ook wanhopig tot ze 3 jaar en 11 maanden oud was! En opeens was ze zindelijk! Ze deed haar luier uit en klaar!!! Suc6! Het komt goed!!!
Hoi meiden! Hier weer even een update. We zijn ondertussen een weekje verder!! Maey doet t super.. heeft wel last van krampen en zoekt nog erg naar geborgenheid (net als haar zus Loïs). Ik heb zelf wel wat "donkere" dagen gehad, erge last van een dip gehad nadat de kraamzorg weg was. Ik heb gehuild enz enz vanaf zaterdag.. Waarmee het temaken heeft? Ik denk het afsluiten van alles, ik kan het moeilijk achter mij laten. Alle controle's, de zwangerschap en de bevalling die mij misschien "iets-wat" teveel van het goede is geweest. Vandaag ging het al een stuk beter maar voel me snel down als ik aan mijn kraamtijd denk. Ik weet zelf ook niet wat mij overkomt, dit is totaal niks voor mij en heb dit de andere keren helemaal niet gehad. Ik moet uit die sleur komen denk ik.. *zucht*
Haha! Ja zo lang dat ze bleef zitten (vergeleken met de andere 2) had ze inderdaad ineens haast! Ik kan het inderdaad (nogsteeds) niet bevatten dat die bevalling zo snel voorbij is gegaan. Het is me echt overkomen zeg ik tegen de meesten. Het was zo fijn om het met de KZ erover te hebben, dat mis ik nu wel! Gelukkig is Jan deze week ook nog thuis geweest en hij doet hier erg veel. Ook de fles snachts is meestal voor hem.. Nu hopen dat ik snel van die hormonen af ben!
Ik heb een beloningskaart waar hij een stikker op mag plakken, hij heeft al 1x een volle kaart gehad dus hij weet dat hij als beloning iets moois krijgt. Stoffen luiers. Potje met een geluidje. Potje in de woonkamer laten staan. Op vaste tijdstippen met hem naar de wc gaan. En met blote billen laten rondlopen, dit werk nog het beste. Hem vragen waarom hij in zijn luiertje blijft poepen en plassen (antwoord:"dat is toch makkelijk mamma") Filmpjes laten zien: prinses op de pot. Ik hoop wel dat hij voor zijn 18e niet meer in zijn broek doet want dan ga ik zijn billen niet meer schoonvegen
Kelly, ik zou het een maand helemaal laten rusten en dan opnieuw beginnen. Met M heb ik nooit aan training gedaan, die deed het gewoon op eens. Alleen poepen koste wat meer moeite, maar dat had niets met zindelijkheid te maken ...