Dee, volgens mij kun je met een lint en wijnkurken zelf een slang maken die beweegt als je m aan zn staart vasthoudt. Misschien een leuk knutselidee? Met een beetje peuterfantasie is dat ook een echte. Verder vind ik het vooral heel schattig en lief eerlijk gezegd . Vooral dat geruststellen, hilarisch! Misschien moet je een wurm opgraven, in luciferdoosje en daar een strik omheen doen . En idd uitleggen dat levende slagen geen huisdieren zijn voor kleine meisjes
Goedemorgen! Ik verdom diegene die de kloktijden veranderen verzonnen heeft. Mennn, ben vanaf 5uur met Dana in de weer geweest want die word normaal gesproken 6uur altijd een keertje wakker en als ze haar speentje dan weer heeft slaapt ze tot 7uur SOMS half 8. Nu heb ik vanaf 5uur wakker gelegen omdat zij wakker in bed zat te jammeren. Dit heeft ze nooit maar sinds die nieuwe tijd wel, balen!! Loïs heeft weinig last ervan gelukkig. Dee; Wat grappig dat ze met een slang aankomt! Hoe komt ze erop? Ja ik zou ook een knuffel of een gemaakte slang geven. Tenzij je zelf natuurlijk ook een echte slang wilt Bij Ikea hebben ze een lange slang-knuffel. Best grappig.. Olga; Lekker aan t winkelen voor de kids! Leuk allemaal! ** Wij wilden natuurlijk graag een fiets met zijwieltjes geven. Mijn vader had van mijn zusje nog dr fietsje staan.. dus dat hoeft al niet meer! Kunnen we weer wat anders verzinnen om te kopen Wil vandaag misschien voor een verjaardags setje kijken. Ze krijgt nieuwe laarzen van mijn moeder.
Hoi meiden, Ik ben weer bij mijn ouders op kantoor (foei!). Even nog wat archiveren en dan ga ik weer lekker shoppen naar een ander dorp. Gisteren niet helemaal geslaagd. Morgen is schoonmoeder jarig en ik kan d'r kadootje nergens vinden. Ze wil een bandenstandaard voor de zomerbanden van haar autootje. Voor onszelf heb ik die oooooooooit bij Kruidvat gehaald voor nog geen tientje, maar ja, nu kan ik die natuurlijk nergens vinden. Dus vandaag maar een rondje automaterialenwinkels. Ook meteen even naar de Hema om zo'n versier-zelf-je-bloempot-setje voor de meiden te halen. Kunnen ze vanmiddag even knutselen voor oma. En ik moet nog steeds een nieuw eerste pakje hebben voor de baby. Kan niks neutraals naar mijn zin vinden. Verder nog steeds baggernachten hier. Ik word echt overal wakker van. Vannacht een paar keer voor een brullende Evelien, die gewoon doorsliep, een snurkende man en een jankende kat... Dat wordt nog wat als de baby er is... Naja, we zien wel. 'k Heb gisteren ook nog flink huisgehouden. Stukje bij beetje raakt de babykamer steeds meer ont-Evelien-t. Nu alleen nog de onderste plank in de kledingkast met te kleine/te grote kleertjes voor Evelien overhuizen en dan is de babykamer klaar voor de nieuwe bewoner. De bodem van het ledikantje staat weer omhoog, bedje aangekleed, klamboe erboven, wiegje opgebouwd, wasjes gedraaid. Nu alleen nog kleertjes uitzoeken (echt geen zin in) en wassen en dan zijn we klaar voor de kleine. Onee, ik moet ook nog voor de baby een ziekenhuistas klaarmaken... We hebben trouwens de potjes uit de wc's gezet en Annabel gaat alsof ze nooit anders gedaan heeft ook gewoon poepen op de wc. Ik vind het echt knap! Geen gemopper of gezeur om het potje. Super! Gisteren kneep ik hem eigenlijk wel een beetje, want ze had vanaf zondag niet meer gepoept en op het dagverblijf (di en do) doet ze dat niet. Dus ik was superblij dat ze 's avonds thuis op de wc zonder problemen een megadrol in de wc liet glijden. Haha... Zo, nu nog even aan de slag met het archief en dan geloof ik het hier wel weer. Hopelijk is mijn vader zo terug met de auto, dan kan ik lekker gaan shoppen. Groetjes, Nelly
Haha, nog even netjes reageren... @Alieke: pfff... *geeft luciferhoutjes*... Die Dana houdt lekker haar eigen ritme... Succes meid! Fijn dat je vader het fietsje van je zusje nog had staan. Nu inderdaad op zoek naar een ander kadootje... @DaphneenEstelle: hoe was de info-avond gisteren? Wat lief dat Estelle haar spulletjes voor de baby bewaart. En die slang... Wat een verhaal! Ik zou denk ik ook samen met haar een slang knutselen of een knuffelslang (inderdaad bij Ikea) halen ofzo. Oh, ze heeft al een prinsessedraak! Wat leuk! Oeh, dat oudere broertje/zusje-kadootje zit ik ook nog mee... Schoonmoeder vroeg laatst ook al of we iets wisten wat zij konden geven. Ik had daar nog zelf niet bij stilgestaan. Misschien dat de dames ieder een mooie pop krijgen van de baby ofzo. Geen idee... @olga: de naam wijzigen was geen probleem voor het kaartje. Ah, heerlijk geshopt! Ik zag de bonnen gisteren ook in het krantje. Nu natuurlijk vergeten mee te nemen. Misschien straks eerst even langs huis dan. Ik zat net te denken, misschien krijgt Evelien wel weer tandjes erbij, omdat ze zo mopperig is 's avonds en 's nachts... Ze heeft vier tandjes boven en vier onder en aan iedere kant een kies, dus ze moet er nog wel wat... 'k Kan in ieder geval (nog) niks voelen. Groetjes, Nelly
@DaphneenEstelle: ik zat nog te denken wat we bij de geboorte van Evelien deden aan kadootjes voor Annabel. Ze kreeg van ons de boerderij van Little People. Die had ik toen al een hele tijd geleden voor een prikkie gekocht. Van mijn schoonouders kreeg ze zo'n vierwielig loopfietsje. Volgens mij brachten mijn ouders niets mee. Maar ik had eigenlijk ook niet bewust iets gekocht voor de geboorte. 't Was meer dat de boerderij behoorlijk wat ruimte innam in de kast. En Annabels verjaardag (ze was nog geen anderhalf jaar oud) was dan nog erg ver weg. Dan is de geboorte van een broertje/zusje wel een mooie gelegenheid. Nu wil ik eigenlijk de baby wel iets aan zijn/haar zusjes laten geven, omdat Annabel er nu wel bewust mee bezig is. Evelien natuurlijk nog niet, maar die krijgt dan toch ook wat.
Kadootjes oudere broers/zussen: Hier kreeg Senna van sommige mensen wel een kleinigheidje en van andere visite niet. Senna mocht een klein kadootje aan Evi geven en wij hadden voor hem de baby-giraf. (waar hij ook al de papa en mama van had) Mijn schoonouders wilden voor Evi ook een 'groot' kado geven. Bij Senna kregen we de babykamer. Nu hadden ze een grote luiertaart met kadootjes en een envelop met geld. Daar hebben we de roze tripp-trapp van gekocht en via MP twee bijna nieuwe vervolg autostoeltjes. Dus binnenkort al een voor Senna en later ook voor Evi eentje. Mijn ouders hadden ook een mand met kadootjes voor ons allemaal en voor Evi haar eerste houten loopfietsje. Die staat onder de box al opgesteld. Nelly, zou fijn zijn als je Eveliens mopperigheid aan doorkomende tandjes kan wijten. Ben je vandaag wel geslaagd voor kadootjes en setje voor de baby? Dee, wat geinig zeg...een princessendraak! En die maxi cosy is super klein hoor! Voro maar twee euro bij de Zeeman dus wie weet kun je Jurgen zo ver klrijgen? Alieke, een leuk gezelschapsspel voor Lois haar verjaardag?
Ik ga zo maar eens een lekker kopje thee voor mezelf maken. Moet zeggen dat het af en toe spitsuur is en ik het even zat ben, maar dat het eigenlijk heel goed gaat zo alleen met mijn lieve kindjes! Mis vooral in de avonden Jan wel. Zo ongezellig alleen in de huiskamer en een leeg en koud bed...Wel blij dat hij vrijdag weer thuis komt. Hij belde gisteren nog was fijn! Vandaag gewerkt en vanavond simpel brood gegeten met gebakken eitje en kopje soep. Evi heeft bijna een half potje groente gegeten. Ze krijgt nu de smaak wel een beetje te pakken. En Senna was lief en gezellig daarnet. Lekker samen op zijn bed gelegen met een boekje erbij en heerlijk geknuffeld! Was ik daarnet beneden toen ik opeens een lief hoog stemmetje 'mama' hoorde roepen. Ik wist niet wat ik meemaakte, want normaal staat er dan een jongetje huilend boven aan de trap. Nu vertelde hij dat hij nog een knuffel wilde, de schat!
olga, lief dat hij niet huilde maar 'gezellig' riep. Dat scheelt nogal he. Fijn dat Jan gauw terug komt, laatst was jan 1 nachtje weg, dat vond ik al lang kadootje: niels kreeg van Lotte een pop direct nadat hij kennis met haar had gemaakt. in de 10dagenmand van mn moeder zat ook voor niels af en toe een kadootje. Veel visite had voor hem ook wat meegenomen en hij is in de kraamweek veel met mn ouders samen geweest. Die hebben hem ook goed verwend, vooral met ijsjes
Ik merk dat Senna's huisje weer droog en exceemerig begint te worden. In zijn gezicht zitten alweer wat droge rode plekken, dus ik smeer weer flink met het laatste beetje vette creme die de huisarts had voorgeschreven. En ik wilde juist schmink voor zijn verjaardag vragen, maar dat is eigenlijk niet zo lekker met een gevoelig huidje natuurlijk....Nou ja, misschien een heel enkel keertje...
M is ook weer flink aan het krabben en heeft weer allemaal plekjes. Ik heb zelf ook weer meer last van eczeem op mn vingers ... heeft te maken met droge binnenmilieu door verwarming. Goed ventileren en waterbakjes aan of op de verwarming kunnen iets helpen. Ik kan bij M en mezelf smeren wat ik wil, maar dat heeft eigenlijk geen zin helaas. Mag van mij snel lente/zomer worden dus
M had voor de geboorte van T al een hele mooie jongenspop gekregen. En kreeg idd best vaak ook een kado. Ook van ons: we hadden wat kleine dingen zoals stickervellen, woezel en pip tijdschrift etc.
Olga, Niels wil niet gelijk een ijsje maar hij is wel gek op mijn ouders. Als ik zeg dat opa en oma ergens oook zijn, vraagt hij gelijk of het opa en oma van de kipjes zijn. Zo ja, niels blij, zo nee dan zegt hij dat hij opa en oma van de kipjes wil mn schoonouders vindt hij ook best hoor, maar die ziet hij minder vaak
hier ook de eerste droge plekjes gesignaleerd bij Niels en mezelf. Ik probeer het badderen te beperken en smeer ook af en toe weer met vet (frituurvet)
jesse heeft ook allemaal plekjes in zijn gezichtje. smeren helpt hier ook niet o goed. zo en nu onder de wol truste allemaal
Sanneke, wat een super foto! Lekker wijs meisje is ze alweer zeg. Hier ziet Senna bij de opa's en oma's ongeveer evenveel. Wel leuk om te merken dat hij aan iedereen iets 'linkt'. Met de ene opa altijd stoeien en duvelen, met de andere voetballen en fietsen. Amber, fijn dat je even snel langskomt! Ben ej nog bij Miep op bezoek geweest vorige week? Plekjes: ik heb van de HA Cetomacrogol gekregen. Is gewoon een vette creme, maar die maakt de plekjes iets rustiger en de huid zachter.