Dee wat fijn om weer wat van je te horen en goed om te lezen dat het ook wat beter met je gaat. Brutale vraag misschien maar gaat het met jullie SAMEN dan ook wat beter?? Prachtige kids heb je hoor! Juffie ik ga je pm'en vindt het fantastisch voor je dat je zwanger bent *duimen draaien* salapio fijn dat dat echo goed was,....maar ben nu wel nieuwschierig...wat word het?! Kelly fijn dat bjorn nu zonder luier kan... Momh dat is zeker snel zeg! wel fijn dat alles goed gaat en goed verlopen is, geniet ervan Hier weinig spannends te melden, erg aan het aftellen naar de eerste schooldag (duurt nog wel even maar goed). Verder zijn de kids lief en aanwezig. Met mij en ega ook alles prima, alles gaat dus lekker zijn gangetje. zal binnenkort even foto's plaatsen.
Salapio, wat fijn dat de echo er goed uitzag! En wil je het geslacht ook met ons delen? Momhairy, wat leuk dat je even langs komt! Jeetje, is Ivan ook alweer 8 weken joh. Fijn dat het zo lekker gaat! Johana, veel kindjes die halverwege december jarig zijn, gaan pas starten na de kerstvakantie. Dus Danielle is niet de enige die er nog even op moet wachten...
Senna is helemaal vol van Sinterklaas. Vanmorgen de verkleedpakjes naar beneden gehaald en de eerste sinterklaas cd aan gezet. Joepie, daar mogen we weer een paar weken naar luisteren... Hij wilde zich wel even verkleden, maar het moest daarna ook snel weer uit. Evi had ook een pietenpakje aan en het staat haar zo cute! Verder vanmorgen druk tekeningen voor sinterklaas gemaakt met de kindjes. Vanmiddag gaan we naar de intocht hier in woerden. En we ontkomen er niet aan dat vanavond de schoentjes gezet gaan worden. Hoe doen jullie dat? Ik denk dat ze 1 keer een kadootje in de schoen krijgen en een andere keer alleen iets ´lekkers´. De rest komt dan met pakjes avond wel.
Olga, alleen in het weekend (zaterdagavond) de schoen zetten en een klein kadootje erin (euro) Bij ons op school stromen kinderen in december ook niet in. ik weet niet waar ik het pietenpakje van N nog kan vinden...
Schoentjes staan klaar, evenals water voor het paard en een tekening met op de achterkant zelf geschreven tekst van Senna. We hebben liedjes gezongen hoewel het meeste bij Senna behoorlijk was weggezakt sinds vorig jaar. Maar hij vind het in ieder geval helemaal leuk. De intocht was erg leuk en Senna was niet angstig en nam de pepernoten van de pieten aan.
Schoen zetten, vanavond iets lekkers, volgende week zaterdag is er hier intocht: dan weer en daarna op woe en zat. Wij doen dan iets kleins, bijvoorbeeld nieuwe klei (die we sowieso wel zouden kopen) ed. M had vandaag een groen veertje gevonden op straat en liep de hele tijd trots rond met haar Pietenveer , die zou ze volgende week bij de intocht wel even teruggeven aan Piet. Op de fiets naar huis begon ze op eens te brullen en peeuwen: ik ben mijn veertje kwijt! Dus ik troosten: maar Piet heeft heel veel veertjes, dat vindt hij niet erg etc. Begint ze op eens heel hard te lachen: haha mama ... grapje! Ik heb mijn veer gewoon in mijn hand!
Nee hoor ... zo flauw zal ik niet zijn ... We krijgen er een zoon bij . M moest wel eventjes aan het idee wennen: 'maar mama ik wil zo graag een zusje' (toen moest ik wel even slikken hoor!). Maar vandaag zei ze tegen iemand: 'ik krijg nog een broertje en dan ben ik het enige meisje samen met mama' (zo lief!). De echo was verder echt onwijs mooi, ik heb zo zitten genieten van die handjes en voetjes ... naast dat ik bij ieder controlemomentje doodsbang was. Jan heeft er helaas niet heel veel van meegekregen omdat de kinderen (lees T) toch wel wat aandacht vroegen na een kwartier stil zitten ... Ik zei al: moeten we de volgende keer maar anders doen
Salapio, gefeli en leuk dat je het met ons wilt delen!! En wat een boef zeg, met dat veertje... Intocht: hier niet geweest, jan was met de auto weg en ik had geen zin om met de fiets te gaan en dan in mn eentje 2 ukken bij me te houden, dus jan en n hebben het op tv gekeken.
Salapio, ahhh nog een jochie erbij! Leuk hoor en ondanks dat M een klein beetje teleurgesteld was, maakte ze het wel goed met haar vertederende opmerking. Ze voelt zich ook wel bijzonder om samen met mama ´meisjes´te zijn. Sanneke, ik was ook blij dat Jan erbij was met de intocht. Alleen had ik het ook niet gedaan. En nu is het heeeeeel laat en ga ik lekker slapen. jan is naar een verjaardag en ik heb net een bestelling gedaan met kinderkleertjes!
Hoi meiden, Sorry, dat ik de laatste tijd maar erg weinig of kort reageer op jullie berichtjes. Ik blijf jullie wel volgen hoor! Lieve DapnheenEstelle, wat zit je in een zware tijd. Helaas voor mij ook erg herkenbaar. Super dat je weer hulp bent gaan zoeken en dat je weer uit het dal aan het klimmen bent. Als je lekker wilt klagen of stoom wil afblazen, stuur maar een pm-etje. Wat heerlijk om te lezen hoe je over je meiden schrijft. Wat een lieverds! En wat staan ze mooi op Jurgens site! Salapio: wat leuk, weer een zoontje op komst! En superschattig hoe M reageerde. Da's ook zo'n heerlijke wijsneus! Enne, succes met de verbouwing. Ik zou T meteen al op zijn eigen kamertje leggen. Ik denk dat M het niet zo moeilijk met de "scheiding" zal hebben, omdat ze nu toch al verhuist en een nieuwe (grotemeiden)kamer krijgt. Vandaag zijn we naar de intocht geweest. Manlief had een wedstrijd, dus had ik me er al op voorbereid om alleen met onze meiden de kou in te gaan. Ik was wel blij toen mijn ouders op de stoep stonden. Annabel was een enorme schijtlijster, arme gup. De harde muziek (harmonie) en de drukte was te overweldigend voor haar. Ze wilde haar zelfgeknutselde pietenmuts zelfs niet meer op. Maar achteraf was ze supertrots. Evelien vond het allemaal wel leuk. Ze heeft Sint zelfs een handje gegeven en Piet een high-five. Dat was wel grappig, want die kwam op haar afgelopen "Evelien, high-five!". Mijn vader keek me aan, van ken jij die? Nou, nee dus. Later realiseerde ik me dat er aan de rits van Eveliens jas een naamlabeltje hangt. *doh* Tja, en ons Marjoleintje zat lekker de boel te observeren vanuit de Stokke in de hoogste stand. Die vond het wel interessant en heeft genoten. Wij laten ze trouwens alleen in het weekend de schoen zetten, dan krijgen ze er een kadootje in. Gisterenavond wilden ze hun sloffen zetten, toen maakte ik een opmerking dat ze wel een beetje kapot waren. Haha, en vanochtend vonden Annabel en Evelien nieuwe sloffen in hun schoentje/slofje. Marjolein een babyborn minipopje. Annabel was eerst ontzettend boos toen ze een kadootje zag liggen, want ze wilde een lollie en een speculaasje in haar schoen. Maar toen ze de sloffen uitgepakt had zei ze: "Precies wat we nodig hadden", ik kwam niet meer bij, die wijsneus. Vervolgens hebben ze de hele dag trots als een pauw op hun sloffen rondgelopen. Ik moest echt moeite doen om ze hun laarsjes aan te laten doen om naar de intocht te gaan. Verder heb ik als schoenkadootje in de kast nog een setje van 3 houten autootjes van de Ikea liggen en 3 Evi-popjes, leuk voor in het poppenhuis. Als ze door de week hun schoen willen zetten, krijgen ze er gewoon een mandarijntje of een taaipopje in. Voor 5 december krijgen ze bij schoonouders Disney ganzenbord, Ikea hijskraan met blokken en Woezel&Pip zachte blokken. We zullen wel scheve ogen van schoonzus krijgen, want er was een tientje per kind afgesproken. Maar laat ik nu bijna alles met fikse korting hebben gekocht! Dertig euro haal ik niet eens voor onze meiden. Van ons krijgt Evelien een FP dokterssetje en Marjolein een boek van Woezel&Pip. Voor Annabel moet ik op pad voor een juwelendoosje met muziek halen of een fietsmandje. Van mijn ouders weet ik niet wat ze krijgen, daar zorgt mijn moeder zelf voor. Wat krijgen jullie guppen trouwens voor hun verjaardag? Voor Annabel ga ik op zoek gaan naar een mooi lunchsetje en rugzakje. Eigenlijk ook gymschoenen, maar die mag ze zelf mee gaan uitzoeken. Na haar verjaardag is ze toch thuis tot de eerste schooldag volgend jaar. Oeps... Toch een hele lap tekst geworden... Weltrusten! Nelly
Nelly, wat leuk dat de meiden zo blij waren met hun nieuwe slofjes! Volgens mij klets je nog best lekker mee toch? In ieder geval wel altijd leuke update´s en ook reacties. Het is hier gewoon over het algemeen heel rustig geworden, dsu er valt ook minder te reageren. Dee, wat leuk dat estelle al een kinderfeestje heeft gevierd! Ik zie het hele stel al een tafel met de cakes kliederen! Sinterklaas kadootjes: Senna krijgt van ons mini loco, een klei-spel, een boekje en een dvd. (ik heb goede kortingen gevonden. scheelde me ruim 15 euro) Evi krijgt een pop, een verzorgingstasje voor de pop en een dvd. Aan schoonouders heb ik wel wat kleine ideetjes doorgegeven zoals hello kitty slofjes, puzzel en paraplu voor Evi. En Senna wil graag een speel-stoplichtje, puzzel snelweg of cars boek. Dit zijn allemaal kleine, goedkope wensen en ik hoop dat ze het ook niet veel grootser of duurder gaan maken. Mijn moeder geeft altijd wat kleine kadootjes en dat is iedere keer weer afwachten... Ze krijgen dus behoorlijk veel ben ik bang. Daarom ook maar 1 keer een klein schoenkadootje en dat hebben ze van het weekend al gehad. Senna krijgt voor zijn verjaardag een Cars racebaan die we ook met een hele mooie korting hebben gevonden! En dan is het wel weer eens klaar met al die kado´s.
Heyyyyy niemand meer aanwezig geweest sinds maandag... Ik weet niet waar het opeens vandaan gekomen is, maar Evi maakt sinds van het weekend grote slaapdrama´s. Zowel overdag als ´s avonds. Ze gaat huilen, gillen en helemaal door het lint. Eerste keer heb ik haar mee naar beneden genomen en leek ze gewoon helemaal niet moe te zijn. Dus de daarop volgende dagen later op bed gelegd in de middag, maar nog steeds drama. Ik heb haar steeds 2 keer getroost of een schone luier gegeven en daarna toch echt lang laten huilen. Dan viel ze na drie kwartier eindelijk in slaap voor nog geen uurtje. En dan ´s avonds weer hetzelfde riedeltje. Vanavond is sinds zaterdag de eerste avond dat ze wel gelijk stil is, maar vanmiddag heeft ze 2 uur in bed gelegen waarvan ze er drie kwartier stil geweest is. Niet slapen is ook geen optie, want dan is ze mega chagarijnig en kan ze alleen maar schreeuwen, huilen en boos worden. Ik hoop dat deze fase snel weer voorbij is....Ze sliep altijd zoooo goed!
Maar wie wat er in de lucht hangt... Op mijn werk veel kinderen ziek en ik voel me zelf vanaf vanmiddag ook steeds rilleriger worden.
Olga, T is ook weer wat moeilijker met slapen. Maar hier werkt het prima om even met hem te blijven zitten en als hij slaapt dan leggen we hem in bed. Hij wordt soms ook snachts wakker en dan zit één van ons ook altijd even met m, maar meestal wordt hij na een kwartier in zn bed weer wakker. Dan laten we hem wel gaan. Geen urengebrul maar wel huilen, 5 min stil, huilen, 10 min stil, etc. Uiteindelijk valt hij wel echt in slaap, wij liggen dan dus wel een uur ofzo wakker (geen idee hoe lang, ik heb geen klok bij mn bed ). Sterkte!
Salapio, jullie zitten dan met T op zijn kamertje? En slaapt M er gewoon doorheen? Evi is nooit moeilijk geweest met slapen. Maar zij gaat ook niet bij ons in slaap vallen. Daar geeft ze zich net aan over. maar het is vandaag weer goed gegaan, zowel vanmiddag met Jan als vanavond toen ik haar op bed legde. dus misschien was het een fase van een weekje? Hier ook pittige dagen achter de rug met invallers, heftig gedrag en zelf ook niet helemaal fit...Gelukkig waren er ook twee kinderen ziek. (klinkt niet zo lief, maar het was voor mij wel erg fijn)
Wij zitten dan met T op zn kamer. En M slaapt daar doorheen, maar ze liggen nu (nog?) niet op één kamer hoor ... En T is verder gewoon stil zodra hij ons ziet. Maar ook door zijn gemopper/gehuil slaapt M doorgaans heen.
o dan was ik even in de war...dacht dat ze nu op 1 kamer sliepen, maar dat zijn jullie misschien van plan om te gaan doen? Zijn jullie al druk bezig met een naam bedenken? Heb je die ene jongensnaam met een M nog steeds op je lijstje staan? (weet je nog welke ik bedoel?)