@johana79: hey stille meelezer, super dat Danielle meer daagjes naar school mag gaan wennen! Haha, 7 januari is populair! Maar dat is toch echt de verjaardag van mijn moeder! @jufffie: knuffie voor je slapeloze nachten! @momhairy: ik was de 75e stem. Gefeliciteerd met Ivan's baby van de maand! Is ook een supermooie foto. @olga: gefeliciteerd met je 10.000e berichtje! Ik moet nog wel ff... Fijn dat je een goed functioneringsgesprek had gehad. Op naar het beoordelingsgesprek. Haha, ik heb vanmiddag alle winkels afgezocht naar een cijferuitsteekvorm en uiteindelijk maar via internet besteld. Echt een superleuk idee! Fijn dat Senna al een bekend gezicht heeft op de BSO. @sanneke: beterschap met je kwakkelaartjes. Of is het al een beetje gezakt?
't Is hier een hel. Evelien is echt niet normaal met naar bed brengen. Ze blijft zo ontzettend lelijk gillen en schreeuwen. Dat begint al met het tandenpoetsen. Ze wordt gewoon echt niet rustig. Er is geen land met haar te bezeilen. Echt verschrikkelijk! Gisteren en vandaag heb ik haar flink in de houdgreep moeten houden en heeft ze zelfs een tik gehad, omdat ze echt niet luistert en maar blijft schreeuwen. Ik zit er echt bij te janken. Ik snap niet wat er met die gup aan de hand is. We houden hetzelfde avondritueel aan, blijven rustig, negeren en corrigeren negatieve gedragingen... Ik weet het echt niet meer. Het middagslaapje eraf gaat haar echt niet lukken. Dan is ze de rest van de dag niet te genieten. Gelukkig blijft Annabel rustig, maar ik merk aan haar dat ze er wel moeite mee heeft dat Evelien zo ontzettend tekeer gaat. Ik vind het verschrikkelijk. En onvoorstelbaar, maar Marjolein slaapt er gewoon doorheen.
Zo, en nu een positief berichtje. Mijn moeder en ik stonden gisteren in de krant! Okeej, wel het regionale gedeelte van het Brabants Dagblad, maar toch he. Dat was dat stukje over het programma Gezonde Leefstijl wat wij volgen bij de dietiste en fysiotherapeut. Mijn moeder staat (niet heel erg charmant) op de foto en ik in een interview. Die reacties die je dan krijgt... Haha, we kunnen zo handtekeningen uitdelen. *proest*
Oh, en zoooooo balen! Vandaag kwamen de uitnodigingen voor Annabels verjaardag binnen. Staat er *gecensureerd* helemaal niks op de voorkant! En ik heb zoveel tijd gestoken in het maken van het plaatje van Mickey Mouse Clubhouse. Op de site had ik zeker weten alles gecontroleerd en op het voorbeeld van de laatste controle stond het plaatje ook gewoon. Ik heb maar meteen een mailtje gestuurd. Zo is het ook weggegooid geld.
M kan ook heel vervelend zijn rond bedtijd. Ze is wel wat ouder, maar hier is het bij de eerste tekenen van verzet (ik zie het eigenlijk al aan dat uitgestreken smoel van dr ): op ons bed, op onze kamer. Meestal is dat genoeg, soms zit ze er 2x. En gelukkig gaat ze met enige regelmaat ook gewoon slapen. Hier is het echt omdat ze eigenlijk nog haar kop vol heeft van de dag en haar rust gewoon niet kan vinden. Helaas werkt poedelen eerder averechts. Dit wel. Dus ik zou E een time out geven op een andere kamer. En iedere keer als ze zo doet direct weer even apart. Zonder enige reactie of commentaar. Maar het is heel kl*te en moeilijk als kinderen zo lastig gaan slapen, hier met M al bijna 4 jaar raak . En ze lijkt op mij, volgens mijn moeder ging het mij pas echt beter toen ik zelf kon lezen (lag ik gewoon te lezen tot mijn ouders gingen slapen!). Heb ik nu nog steeds trouwens, als ik niet lees voor ik het licht uit doe dan lig ik zo een uur te woelen. Nou ja ... succes
Hier alles prima. Overdag erg druk en savonds meestal erg moe. Nu nog even dichten, werken en dan naar bed. Nog een mooie uitspraak van T: 'T couscous eten, papa koken' En een van M nadat ze haar weerspiegeling zag in de deur (en op verbaasde toon): 'Hé mama, ik ben écht heel erg mooi' (ik hoop echt dat ze dat haar hele leven blijft vinden!)
Ik kom ook eventjes om het hoekje kijken. Het is hier lekker rustig in huis; Eliora logeert een hele week bij mijn schoonouders. Komende zaterdag komt ze weer terug en dan gaan we ook sinterklaas vieren en mijn ouders komen dat ook gezellig meevieren. Ik geniet echt van de rust, Eliora is zo'n kwebbel, wel gezellig, maar soms ook heel vermoeiend. Ze is nu ook echt druk bezig met haar verjaardag en het maken van een verlanglijst. Die is echt heel lang aan het worden. De zindelijkheidstraining heeft ze zelf eventjes op een laag pitje gezet, nu ze aan het logeren is, dus dat moeten we volgende week weer op gaan pakken. Met Nathanja gaat het ook lekker, ze kan al steeds iets langer zelf los zitten en ook het rollen gaat steeds beter en vindt ze ook steeds leuker om te doen. Hieronder een paar foto's van mijn meisjes; Bij de dubbele foto zijn ze alletwee +/- 5,5 mnd oud. De bovenste is Eliora, de onderste Nathanja. De andere foto is er een uit een serie voor haar uitnodiging voor haar 4e verjaardag.
leuke foto's pareltje, ik herken Eliora helemaal niet meer op de foto van nu. zindelijkheidstraining overdag of s nachts? nelly, sterkte met het boelkloedig blijven rondom het slapengaan van Evelien! En het kwakkelen is echt alleen gister en vandaag hoor. Ze zijn gewoon net niet fit en N had vanavond nog een vieze broek omdat hij een scheetje liet L heeft weer eetlust, eigenlijk de hele dag al, en had vanavond ook geen verhoging meer. net alle kadootjes van de kids ingepakt, en vandaag mochten ze ook hun schoen zetten, ookal is het geen zaterdag anders kwamen we niet uit met het aantal pakjes, haha. nou, ik ga naar bed, truste!
@olga: beterschap. Hopelijk ben je het nu kwijt en knap je snel op. @pareltje2212: wauw, Eliora een week logeren! Dat is lang zeg, dat zou ik echt niet kunnen. Leuk om over de ontwikkelingen te lezen van je kids. Leuke foto's. @Salapio: been there, done that... Helaas zonder resultaat. Evelien gaat normaal eigenlijk gewoon goed naar bed, ze is wel druk, maar gewoon handelbaar. Maar de laatste paar dagen kunnen we er helemaal niks mee. 't Lijkt het wel of ze explodeert. Ik ga vandaag proberen haar meer 1 op 1 tijd te geven. Misschien dat ze dat mist, dat ze daarom 's avonds zoveel aandacht opeist... Haha, 'k heb gisteren toevallig ook een keertje Derek Ogilvie en The Nanny gekeken. Aaaaah, die kids van je. Geweldige uitspraken! Haha, mag mama geen couscous maken? En M, beetje narcistisch aangelegd? *proest* Hihi... Wat een scheetjes. @sanneke: oeh, goed dat je over pakjes begint... Hier ligt ook nog het een en ander in de kast wat nog "op" moet... Vanavond eens kijken of ze de schoen willen zetten.
Hier heb ik trouwens een paar weken geleden voor Annabel een aftelkalender gemaakt, omdat het iedere dag hetzelfde liedje was. Dan vroeg ze 's ochtens meteen waar we vandaag naar toe gingen. Standaard reactie "maar ik wil niet naar het dagverblijf/oma!". Voor de dagen dat we niet thuis zijn, heb ik plaatjes in de vakjes gezet. En voor de bijzondere dagen (feestdagen/verjaardagen/uitjes) ook. 't Ziet er erg gezellig uit, maar het belangrijkste is dat het voor Annabel rust geeft. Ze kan vooruit kijken, dagen tellen tot haar verjaardag en eerste schooldag (wendag) enzo. Ze weet gewoon waar ze aan toe is. Op het kdv hebben we gisteren even een 10min gesprekje gehad n.a.v. het kindvolgsysteem. Ik wilde graag een afsluitend gesprek voor ze naar school gaat. Ze doet het in ieder geval hartstikke goed. Is flink vooruit gegaan op alle gebieden en ligt nog steeds voor op het gebied van spelletjes/rekenen/letters enzo. Kleuren doet ze volgens de leidster op het niveau van een vijfjarige. Echt netjes binnen de lijntjes. Ik probeer haar ook vaak te stimuleren om zelf te tekenen, maar daar geeft ze niet zoveel om. Ik ben zo benieuwd hoe het straks op school zal gaan. Vooral omdat ze dan weer de jongste is. Ze heeft er wel ontzettend zin in. Ze heeft het iedere dag trots over het MickeyMouse plaatje (wendag).
nelly, super dat annabel het zo goed doet! en knap dat ze al zo goed kleurt. Hier zie ik wel verbetering, maar nog niet netjes, haha. N is met kerst jarig dus de adventskalender is hier een mooie aftelkalender Wilden ze hun schoen zetten? Vast wel. N had er een nieuwe verfdoos in, de oude was zo goed als op, precies een jaar over gedaan. En L had een boekje van ot en sien met liedjes. Van oma. Olga, balen van het ziek zijn, gaat het weer wat beter? Het heerst gigantisch, maar wat ik gehoord heb is dat het met 1 dag weer klaar is. N had gister natte windjes en L had dus woensdagavond gespuugd, maar ze zijn allebei weer zo goed als beter. L is nog moe en had nog wel een dunne luier vanmorgen, maar ze had honger als een paard en roofde zelfs N's broodje... haha, zo n kleine smurf die dan brood naar binnen loopt te proppen ziet er echt grapppig uit. Nu ff mamatijd, L ligt in bed en N is op de PSZ
haha nelly hier toevallig ook een aftelkalender gemaakt, eerst richting sinterklaas, verjaardag Roel en dan richting haar verjaardag/school. Daan was elke dag aan het vragen hoelang het nog duurde Wat een vervelend slaapritueel zeg, heel vermoeiend lijkt me. Klinkt me in de oren alsof je echt al vanalles geprobeerd hebt. Hopelijk werkt de één op éé'n tijd?!
Haha, hier een megamuts! De uitnodigingen voor Annabels verjaardag zijn wel gelukt. Ik had niet in de gaten dat er een blanco kaart bovenop lag ter bescherming. En ik heb de verkeerde kant doorgebladerd, dus daarom kwam ik geen plaatjes tegen... Meteen ff een excuusmailtje gestuurd, want ze zijn hartstikke goed gelukt! Nu gauw de adressen schrijven, kunnen ze meteen op de post. @johana79: Daniëlle dus ook ongeduldig... Heerlijke oplossing he, een aftelkalender. Ben ook erg benieuwd of overdag meer aandacht werkt voor de rust 's avonds. 't Zal ook vast wel tijd nodig hebben, maar we zien wel hoe het gaat. Overdag is het zo'n lieve ondeugende meid, maar 's avonds... Poeh... @sanneke: oooh, ik ben jaloers, ik zit hier op het moment met drie meiden in klier-modus... Loopt ook tegen lunchtijd aan. Heerlijk, zo'n gup, die zo lekker brood kan proppen. Marjolein weet nog geen maat te houden en propt haar mondje ook helemaal vol als we niet opletten. En waren N en L blij met hun St.Klaaskadootjes? N lekker een aftelkalender met een extraatje. Wij zullen zondag ook wel weer adventskalenders krijgen van St.Klaas bij schoonfamilie. Ach, de kids vinden het geweldig! Ohooh, Annabel heeft een uitnodiging gekaapt. Loopt er trots mee rond te sjouwen. Goedgekeurd dus. Haha. Ehm... poepdienst... "mama, Marjolein stinkt!"
Nelly, zit er niet een verband tussen het slapen van Evelien en de eczeem (lees ik op hyves)? Dat ze bang is voor jeuk ofzo?
@sanneke: die link had ik nog niet gelegd... Zou natuurlijk ook kunnen. Als er komend weekend geen verbetering is, wil ik toch weer even langs de huisarts. Die eczeemplekken zijn nu na anderhalve week smeren ook nauwelijks verminderd. Geen idee of er iets met een allergietest/bloedonderzoek uit kan komen. Eveliens middagdutje vandaag ging ook al erg moeizaam. Na 10 minuten heb ik haar van het potje afgehaald en vervolgens ging ze helemaal over de zeik. Ik heb haar toen onder mijn arm mee naar boven genomen. En na wat gedoe, is ze toch gaan slapen. Maar dit is zo vermoeiend, zeker omdat ik erg weinig energie heb (weinig en slecht slapen, terugval depressie).
Nelly, klinkt wel logisch dat ze last heeft van eczeem. Over de zin van een test verschillen de meningen, sommigen zeggen dat het pas met 4 jaar kan, maar anderen zijn het daar niet mee eens. Het laatste heb ik gelezen op de allergiepolie van het universitair zh Utrecht (geloof ik). Olga, beterschap Sanneke, lekker uitgerust? Hier erg drukke dag, muv 50 min van 9.20-16.30 les gegeven ... *gaaaaap*
Hai, Gelukkig ben ik niet verder ziek geworden. Vanmorgen wel twijfelachtig met mijn broodje en kopje thee, maar later op de dag trok het aardig bij. Mijn maag/darmen voelen nog niet helemaal 100 % goed aan, maar dat is te overzien. Pareltje, wat een leuke foto´s van je meiden! Nelly, ohhh wat een handige actie van je met die uitnodigingen... Dat zou ook echt iets voor mij zijn! Aftelkalender voor verjaardag/feestje/vakantie werkt hier ook goed. Dee, hoe is het met Estelle op school?