december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, ik ben nu ook 'ziek'. k Wil het niet echt ziek noemen maar ik ben flink aan de dunne en het voelt niet ok van binnen. ook af en toe misselijk

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn Olga, maar jammer voor jou Sanneke ... De 'winter' is begonnen ... :(

3. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hmm vanmiddag om 4 uur gaan we naar familie voor sinterklaas. hopelijk trekt het nog een beetje bij, want het is nu net niks. moet nog mn gedicht maken, surprise afmaken en inpakken, nog 1 kadootje kopen zelfs... en nog een spinazietaart maken en ik wou eigenlijk ook nog een dutje doen...

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Oei Sanneke, nu ben jij aan de beurt dus. Vervelend dat je ook nog zoveel moet/moest doen. Hopelijk heb je het allemaal gered. Veel plezier vanmiddag in ieder geval.

Wij gaan straks ook sinterklaas vieren met mijn schoonfamilie. Jan is nu vast even de kadootjes afleveren...

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Ik heb ff lekker geslapen en mn gedicht en surprise zijn af...
    N gooit net ook zn eten er weer uit, is wel vrolijk en we gaa n het wel gewoon proberen... emmertje maar mee onderweg

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Nou, weer terug. Sinterklaas was geslaagd en we zijn goed verwend. En met de gezondheid gaat hte ook weer wat beter, heb zowaar weer wat gegeten.
    Alleen mn oppas belde vanavond dat ze ook alles goed te pakken heeft en dus maandag niet kan oppassen. Hopelijk vinden we nog wat voor maandag, want ik kan natuurlijk met sinterklaasfeest op school niet zomaar wegblijven...

7. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ohoooooh, op de valreep...

@Alieke: GEFELICITEERD met de 4e verjaardag van Loïs!!!

@olga: fijn dat je weer aan het opknappen bent.
    Sinterklaasfeestje geslaagd?

@sanneke: bah, ziektekiemen volop dus... Heel veel beterschap!!!
    Toch wel fijn dat Sint geslaagd was.
    Oooh, balen van je oppas maandag...

@Salapio: pffff... Heavy day gisteren... Beetje rust kunnen vinden vandaag?

Hier hadden de meiden vanochtend alledrie een Evi-popje in hun schoen. Ze kregen er meteen al ruzie om, dus dat waren wel geslaagde kadootjes. In het stro voor het paard lagen ook drie sint-verrassingseieren. Annabel was een beetje beledigd dat het paard niets gegeten had. Stiekem wel grappig.
    Oooh, 't was vanavond genieten joh. Annabel heeft spontaan drie sinterklaasliedjes gezongen! Normaal wordt ze meteen boos als er iemand (mee)zingt. Dit was zo gezellig!
    Morgen gaan we bij schoonouders de klomp uithalen. Ik verwacht er niet veel van en zie wel hoe het gaat.
    Ik heb wel ontzettend zin in maandag. Dan gaan we naar mijn ouders. Een neefje van me had nog een gaatje en komt dan als zwarte piet langs. Echt super! Vind ik dan... Wat de meiden ervan vinden is nog afwachten. Stelletje schijtlijsters, hihi.

Weltrusten!

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hier gisteren ook een geslaagd sinterklaasfeestje!

Senna was heer en meester over het uitdelen van de kadootjes. Hij had zowat geen rust. Af en toe echt de rust in moeten bouwen, want hij had zelfs geen tijd om zijn eigen uitgepakte kadootjes te bekijken. Hoewel hij de Cars auto Francesco na het uitpakken de hele tijd bij zich heeft gehouden. Ook het stoplicht (met echt licht) en de snelwegpuzzel vond hij helemaal leuk en daar heeft hij vanmorgen dan ook al samen met mij mee gespeeld. Verder kreeg hij nog een Cars puzzel en pen, een boek en mini loco.

Ook Evi heeft een favoriet kado en dat is de pop met flesje en speen en luier en het Hello Kitty geluidenboek valt ook erg in de smaak. Verder kreeg zij nog grote houten kralen (die voorlopig nog even opgeborgen blijven), hello kitty paraplu, een enorme lawaai piano en een lieveheersbeestje wat ronddraait en loopt.

We waren pas om 20.15 thuis en Evi hebben we direct op bed gelegt. Senna mocht van ons nog naar beneden om zijn kadootje te bekijken en even te spelen. Eindelijk had hij rust en was helemaal blij. Hij lag er pas om 21.30 in wat echt nooit gebeurd, maar hij werd dan ook pas om 8.15 wakker vanmorgen!

Vanmiddag het 2e en gelukkig laatste sinterklaasfeestje bij mijn ouders thuis. En dan volgende week het huis maar weer eens reorganiseren wat speelgoed betreft!

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Oh Alieke, nog gefeliciteerd met Lois!

Ik moet echt het lijstje met verjaardagen er even bij gaan pakken!

Sanneke, gelukkig was bijjullie het ziek zijn ook van korte duur. Hopelijk vind je nog een andere oplossing voor de kinderen maandag.

Nelly, schattig he die Evi popjes. Heb er voor Evi ook eentje liggen! En leuk dat Annabel zo lekker aan het zingen was. Van Senna mag ik ook nooit met hem meezingen...

Ik moet mijn gedicht nog op de pc zetten en uitprinten en nog wat kadootjes inpakken.

10. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Ow, Lois, ben ik je helemaal vergeten. Van harte met je verjaardag. Vandaag ook iemand jarig?

11. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    olga: haha, Senna wil ook alleen maar solo optreden...
    Leuk hoe hij met sinterklaas bezig was. Je kids zijn flink verwend.
    En vandaag het tweede sinterklaasfeestje ook geslaagd?

sanneke: voor verjaardagen kan je ff in de december 2007 mama's club kijken. ;)

Vandaag is Rubin jarig!
    frederike80: GEFELICITEERD met Rubins 4e verjaardag!

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    #2952 Nelly, 4 dec 2011
    Laatst bewerkt: 4 dec 2011
    Hier hebben we vandaag bij schoonouders sinterklaas gevierd. Het was wel gezellig. De kids waren blij met de kadootjes en ik zag ook een aantal jaloerse blikken van schoonzus (gna, gna... oh, wat ben ik gemeen). Schoonzus moest ook nog ff bij Evelien in d'r nek kijken voor het merkje van haar trui/jurk wat ze aanhad. Trok best een zuur gezicht toen ze zag dat het gewoon uit de C&A collectie kwam. Ze had zeker verwacht dat het een of ander duur setje was.
    Schoonvader leek het allemaal wel te kunnen behappen, al wist hij zich een aantal keer geen houding te geven als de kids druk waren. Vanavond heeft manlief zijn moeder gebeld om te vragen hoe het ging, maar die wil eerst even afwachten hoe het morgen met hem gaat. Dus we konden nog niets voor kerst afspreken.
    Annabel heeft trouwens een disney-ganzenbord gekregen, Evelien die hijskraan met blokken van Ikea en Marjolein zachte Woezel&Pip blokken. Maar die kadootjes hadden we zelf gekocht. Schoonmoeder had er nog voor ieder een adventskalender, chocolade sint/piet en een pietenbadgel bij gedaan. Voor ons een dikke envelop en zo'n decemberkalender kraslot, zoals gewoonlijk.
    Ik vind het zo sneu voor de kids, dat de grote mensen geen kadootjes krijgen. Dus voor mezelf had ik een nachtlampje in de vorm van een vogelhuisje gekocht en voor manlief van die bagagestoppers voor in de kofferbak van de auto.
    Schoonmoeder kreeg een zak met 50 gele badeendjes (spaart eendjes) en schoonvader een zak chocotoff, sokken en een pakje zakdoekjes met 100 euro print.
    Schoonzus kreeg een slabestek van Jamie Oliver, haar vriend een fotolijstcollage en hun dochtertje zo'n smurfenlamp die verschillende kleuren licht geeft. 't Bestek en de smurf zaten gratis bij een bestelling en de fotolijst heb ik een jaar geleden ofzo voor een prikkie gekocht. 'k Mocht van manlief eigenlijk niets doen. Maar ze waren er superblij mee!

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Vanavond was Marjolein ineens helemaal uit haar doen. We hebben haar erg vaak moeten troosten, zo hysterisch dat ze in haar bedje aan het huilen was. Hopelijk kan ik doorkomende tandjes de schuld geven, anders weten we echt niet wat het kan zijn.
    Gelukkig gedroeg Evelien zich ietsje beter. Wel nog veel strijd en gemopper, maar niet zo erg als de laatste paar keer.

14. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    nelly, leuk feest gehad dus en lekker verwend. L. was ook wat uit dr doen maar ik wijt het aan de drukte van gistermiddag, die heeft vanmorgen om 6 uur heel hard gehuild en nog ff bij ons in bed gelegen.

hier doet de camera het weer! L. had hem vvan de trap gegooid door mijn schuld. hij deed het niet meer en de filmpjes waren niet terug te halen. WEggebracht en de reparatie zou 310 euro gaan kosten. Dat vonden we iets te gek, dus gister weer opgehaald. Dus vandaag maar es geprobeerd en hij deed het gewoon! Dus alle filmpjes vanaf mei '11 gebrand, inclusief de verloren gewaande verjaardag van L en dr eerste stapjes :) Hij is wel gammel, het apparaat, maar de filmpjes zijn er dus nog!! Echt supergaaf.

morgen sinterklaas op school en dan is de poppenkast weer voorbij :)
    truste

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, fijn dat het feestje bij schoonouders toch leuk is geweest. En wat lief van je dat je voor iedereen toch iets gekocht had! En dat terwijl je niet heel 'dik' met iedereen bent zeg maar...
    Kinderen ook leuk verwend en blij met hun aanwinsten!

Marjolein misschien een beetje van slag van de drukte?

Rubin, gefeliciteerd! Hopelijk heb je een fijne verjaardag gehad!

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Het feestje vanmiddag bij mijn ouders was ook helemaal leuk! Evi was zo lief en hobbelde lekker overal doorheen. Als ze maar wat te eten heeft, hoor je haar niet ha ha!

Met de volwassene hadden we lootjes getrokken en dan met een gedicht erbij. Wat bleek nou...mijn broertje zat er twee keer tussen en mijn zwager niet. Ha ha wat een grap! Dus mijn kado en gedicht wat voor mijn broertje was, is naar mijn zwager gegaan. Mijn broertje en ik hadden elkaar vorig jaar ook al getrokken en nu dus weer. Ik kreeg een lekkere verwenset van Rituals, verder van mijn moeder nog een sjaal en een armbandje.

Senna kreeg van ons een klei spel, sokken en vriendenboekje. En van de rest nog een cars puzzel, een spel, cars boekje en douchegel.
    Evi kreeg van ons nog een klein verzorgingstasje voor de pop en sokken. Van de rest een boek, een plastic klittenband taart, krijtjes en een klein hello kitty nep duplo setje.

Wat een spullen in twee dagen tijd zeg...maar wel leuk allemaal en bruikbaar. Niet van dat heel erg onzinnige spul. Maar goed, zoals ik al zei ga ik maar eens flink uitzoeken wat verkocht kan worden, doorgeschoven wordt of bewaard blijft op zolder.

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, wat super van jullie camera. Nou ja...vooral van de filmpjes! Veel plezier morgen op school! Heb je iets kunnen regelen voor de kinderen?
    Wij filmen echt veel te weinig trouwens. Van Evi hebben we echt bijna niks...sneu eigenlijk.

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna heeft trouwens weer meer last van exceem. Zal wel door de spanning rondom sint en verjaardag komen?

19. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @sanneke: oooooh, wat fijn dat de camera het weer doet! Ik zit hier gewoon te janken.
    Ik hoop dat de onrust van Marjolein vanavond ook aan de drukte lag, dat ze dat even moest verwerken ofzo. Morgen nog zo'n rommeldag, maar dat is bij mijn ouders, die ze minimaal een keer per week ziet, dus dat is vertrouwd.
    Had je nog oppas kunnen regelen voor morgen?

@olga: haha, wat typisch dat je broertje er dubbel bij zat. Maar da's wel een goed idee, half surprise en half sinterklaas. Maar hoe heb je dat uitgelegd aan de kinderen, of beseffen ze dat nog niet?
    Stress kan inderdaad een trigger zijn voor eczeem. Heeft Senna er veel last van?

@foto's/video: wij moeten er ook echt aan denken om regelmatig wat foto's te maken van Marjolein. We hebben zelfs een maand geen foto's van haar... *schaam*

Ooooh, meiden, ik zit enorm te balen van mezelf. Ik heb vanavond een hele chocoladeletter (175 gram) opgevreten. Ik zat al in een dip, maar na zo'n vreetbui voel ik me helemaal ellendig. Helemaal omdat ik er mezelf het hardste mee heb. Emoties kun je niet wegeten en voor de lijn is het ook niet echt goed. Duh...
    Sorry voor het geklaag en zelfmedelijden...

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sintfeest, hier ook geslaagd :). Twee keer gevierd, beide keren gezellig en leuk.

Eczeem, M heeft ook weer meer last, ik ook en Jan ook voor het eerst in zn leven. Ik denk dat het een combi is van verminderde weerstand, weer (koud buiten, verwarming aan binnen) en idd drukke tijd.

Nelly, gewoon proberen te genieten van 175 gram heerlijkheid en nu weer gezond aan de komkommer/fruit ed. Positief proberen te blijven, dat is de beste manier om af te vallen (en lekker makkelijk gezegd ...). Knuf!

Deel Deze Pagina