december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    lieve nelly, ik sluit me aan bij salapio. Geniet lekker van de chocoletter. En nu heb je een periode dat je veel met jezelf bezig bent en je daar misschien veel zorgen over maakt, maar echt, het gaat weer over.

eczeem: hier ook met het koude weer meer last van. n lijkt er elk jaar beter tegen te kunnen, die had het eerst jaar veel last, en elk jaar minder. k Heb nu nog geen plekken ontdekt. Goed vet houden.

Olga, fijn dat het een geslaagd feest was en wat een grap van die lootjes. Hadden jullie ze zelf gemaakt of via lootjetrekken.nl? En hier ook veel zooi. Wij verhuizen ook steeds speelgoed naar zolder.

Salapio, Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai!

HIer makne we ook minder foto's van L dan van N, maar dat is ook logisch denk ik, bij een eerste is alles toch anders.

Sintfeest op school was geslaagd, echt leuk dat de kids van mn groep allemaal aandacht voor elkaar hadden.

De andere oppas ging super. L was helemaal in dr sas geweest en N had het ook goed gedaan. En morgen is onze eigen oppas weer beter.
    En die camera, wta een grap he.

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, we hadden geen surprise, maar alleen een gedicht bij het cadeau gedaan uit naam van de sint natuurlijk!
    Senna heeft altijd veel last van exceem gehad, vooral in zijn gezicht, nek en armen. Hoewel...het begon pas na zijn 1e jaar; daarvoor was zijn huidje wel altijd heel droog.
    Hier maken we ook gerust een maand geen foto´s en dan opeens weer een hele serie of tijdens bijzondere gelegenheden. Terwijl jan echt van de fotografie is!

Sanneke, fijn dat het bij een minder bekende oppas ook goed is gegaan met de kindjes! En het sint eest op school ook geslaagd. Ik hoorde hier vanmorgen twee verschillende scholen met een luidspreker in de weer voor de aankomst van Sint. En die lootjes hadden we twee weken terug in de gauwigheid even gedaan en mijn andere broertje had ze geschreven, maar was dus niet helemaal geconcentreerd!

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Over een week is Senna 4 jaar!!!!! Ik ben er echt wel mee bezig joh!

En Annabel en Rosalie natuurlijk!

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, is buikbaby ook al verwend door sinterklaas?

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Vandaag is Mika jarig van Miep en Miep. Gefeliciteerd!

Gerda, heb jij nog wel eens contact met ze?

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hiep, hiep, hoera voor Mika!
    Miep en Miep: HARTELIJK GEFELICITEERD met jullie 4-jarige zoon!

@olga: nog maar een weekje... Ik ben er eigenlijk niet zo mee bezig. Kadootjes zijn binnen, uitnodigingen zijn verstuurd. Alleen nog ff een fototaart ontwerpen en we zijn klaar.

Ooooh, zaterdagochtend gaan we op kraambezoek bij mijn vriendin! Wat heb ik er zin in. 't Meiske is op Marjoleins eerste verjaardag geboren. Even kijken dat ik twee dezelfde shirtjes kan scoren, wel geinig voor een fotootje.

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, nu je het zegt...ik moet ook nog een afspraak voor kraamvisite maken!

Vieren jullie Annabel´s verjaardag gewoon op maandag? Wij vieren zondag al feest voor vrienden. En aangezien we veel kindjes binnen de vriendengroep hebben, wordt dat erg druk...
    En op maandagmiddag komt de familie en nog een vriendin met 2 kindjes.

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wij vieren Annabels verjaardag alleen zondag. 's Maandags haalt hier niet zoveel uit, want dan moeten de meesten werken en er komen al weinig mensen, dus da's niet zo leuk.

Wat voor koekjesrecept gebruik je trouwens? Ik wilde laatst met Annabel koekjes bakken volgens het pak van Koopmans, maar dat deeg bleef zacht in de oven, terwijl ik precies het recept had gevolgd. Vanmiddag heb ik het nog eens geprobeerd met het alternatieve recept onderaan op de verpakking en die koekjes zijn wel goed geworden. Maar jeetje, wat zoet! Geen wonder dat kinderen zo gaan hyperen...
    Ik moest wel lachen, want het laatste stukje deeg had ik in de vorm van het hoofd van Mickey Mouse gemaakt. Je had dat blije gezichtje van Annabel moeten zien! "Mam, mam, mam, is dat toedelskoekje voor mij?" Dat kind is echt gek met Mickey Mouse Clubhouse.
    Oh, wacht, ik rook tijdens de eerste sessie de hele tijd een gaslucht. Waarschijnlijk was de oven niet goed aan. Tja, dan wordt het deeg ook niet hard.

Zo, en nu moet ik nog ff kaartjes maken voor de traktatie op het KDV. Een keer raden welke stijl...

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Lekker en gezond koekje: havermoutkoekje
    Havermoutkoekjes
    Ik doe altijd nog wat suiker minder en een schepje gemalen kokos erbij en soms een schep honing of rozijntjes
    Deeg plakt niet en ze zijn superlekker

10. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ha lieve meiden,

zit een beetje in de meeleesmodus. Leuk om al jullie schoolwen- en sintverhalen te lezen. En nu is het alweer december: onze ukken 4 jaar! Moet je nagaan hoelang wij elkaar inmiddels alweer 'kennen'. H gaat morgen voor het eerst wennen op school. Ben erg benieuwd hoe ze het vindt. Verder ook al bezig met de voorbereidingen voor haar verjaardag en onze vakantie. Over drie weken zit ik gewoon lekker in de Afrikaanse zomerzon. Heel onwerkelijk!

@Juf: hoe is het met je?

11. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Even wat met jullie delen hoor!
    Wat ik nu toch heb meegemaakt. Naja, meegemaakt, vannacht gedroomd.
    Een van die twee van Nick en Simon (die met dat kortere haar, Nick?) was bij ons en we zaten wat te praten aan de keukentafel met zijn agent erbij. We hadden allebei zo'n verliefd gevoel en onze steelse blikken kruisten telkens tijdens het gesprek. Toen gingen we naar de woonkamer, op de voet gevolgd door die agent, want stel dat Nick/Simon zijn mond voorbij praat. En toen gingen we zoenen. Echt zo'n voorzichtige onwennige eerste kus.
    Lekker vaag en ondanks dat ik helemaal niks met die Nick en Simon heb, was het wel heerlijk om met vlinders in mijn buik wakker te worden. Heerlijk verliefd gevoel. Echt genieten hoor. Had ook meteen "Rosanne" in mijn kop. Da's toch een liedje van hun?

@Beate: dat lijkt me ook zo onwerkelijk, kerst in de zomer. Maar super dat jullie gaan. Lekker genieten daar.
    Hoe gaat het me je meiden?
    Hoe ging H's wendag?

@sanneke: tenx voor je recept, 'k heb hem meteen gekopieerd en in mijn receptenmap opgeslagen.

12. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    hoi meiden,

alle kindjes die jarig zijn geweest gefeliciteerd!

hier hebben we het feestweekend overleefd...van woensdag t/m maandag aan het trakteren en 'feesten' geweest...overal afscheid genomen (peutergym, ouder en kind ochtend en peuterzaal)...Rubin gaat nu dus echt naar de kleuterschool...gelukkig vind ie het superleuk!...mama vind het nog wel een heen en weer gevlieg want Bente zit aan de andere kant van het dorp nog op de PSZ...maar het is ook wel weer een hele leuke tijd hoor...mijn kleine (nog steeds geen meter) mannetje wordt groot...maar ook Bente gaat superhard...ook al weer 2,5 en een hele pittige dame...

ben niet zo'n trouwe meelezer meer (en reageren was soieso al niet mijn sterkste punt) maar wou toch in deze bijzondere maand ff wat van me laten horen

zwaai!

13. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    Hoi allemaal
    Hier druk druk druk.
    Alle december kindjes die jarig geweest zijn nog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag. En de papa's en mama natuurlijk ook.

En zijn de zieken al weer beter.

Salapio een derde op komst leuk man .

En hier nog steeds veel contact met Miep.

Iedereen is goed verwend door Sinterklaas had ik gelezen Nick ook trouwens,,

Nick heeft pas zijn eerste Judo wedstrijd gehad na 5 lesjes,
    Was een leuke ervaring voor hem
    Bekijk bijlage 204796
    Trots op onze jonge

Nou iedereen fijne dag morgen alvast

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuke foto's meiden!

Hoe voel je je Gerda?

15. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Idd leuke foto's!

En leuk dat Nick al met een wedstrijd mee mocht doen!

Net een kerstboom bij Ikea gekocht en gedeeltelijk versierd. Wat een feest. N heeft de hele ikea 'gespeurd' naar kerstbomen, ze stonden buiten, dus hij vond het maar raar dat we eerst gingen betalen.

Jan heeft al weekend, heerlijk! Morgen gaat hij lekker zwemmen met N en s avonds eten we pannenkoeken.

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Gerda, leuk dat jij en Miep elkaar nog zien/spreken! Doe haar de groetjes van mij!

Frederike, wat een mooie kindjes heb je toch! Rubin nog steeds lekker klein, maar wel al heel wijs nu hij naar school gaat natuurlijk!

Nelly, wat een bizarre droom, maar als je er vrolijk wakker van wordt is het helemaal goed toch!

Beate, ohhh al bijna op vakantie meid. Bijzonder hoor om dat met je meiden te gaan ondernemen! Hoe vond H het op school?

Sanneke, lekker receptje!

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, oh leuk dat je de kerstboom al hebt gehaald. Lekker dat Jan een lang weekend heeft zeg!

18. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Ben sinterklaas allang weer vergeten, was pas eergisteren. Maf hoor!
    Morgen gaan we zwemmen met zn 4tjes :) s Morgens, zodat L s middags lekker kan maffen. en dan s avonds pannenkoeken eten :) Dat is echt een feest voor N.

19. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    *zwaai*

Mooie foto's frederike en gerda!

Alle jarige jobjes en jetjes van harte gefeliciteerd.

Leuke sinterklaas gehad lees ik al (hier ook)

Ben nu bezig met de verjaardag van Roel (a.s. zondag) heb net de taart besteld dus hij kan twee worden ;)

Daan gisteren voor het eerst wenochtend gehad op de basisschool,z e vond het prachtig. Ging de klas in, stelde zich voor en ging zitten alsof ze nooit anders gedaan heeft, haha. Ze was de middag helemaal hyper omdat ze het zo leuk heeft gevonden. Morgenochtend mag ze nog een keertje oefenen en dan wachten tot januari!

20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @frederike80: aaah, wat een mooie kindjes heb je toch!
    Wauw, een hele feestweek. Gaat Rubin nu ook al naar school of mag hij ook pas na de vakantie instromen?

@gerda79: gefeliciteerd met jullie kleine kampioen! Leuk dat hij al mee mocht doen met een wedstrijd. Lekker trots op de foto.
    Hoe gaat het met je zwangerschap?

@sanneke: ook al een Ikea kerstboom? Annabel en ik hebben er gisteren ook eentje gehaald. Ze liep de hele winkel al door te zeggen dat zij er eentje uit wilde zoeken, maar toen het puntje bij paaltje kwam, liet ze mijn been niet los. Maar ze was snel bijgedraaid toen de meneer vroeg of ze zin had in poffertjes.
    Klinkt als een leuk dagje vandaag!

@johana79: dit weekend ook een feestje. Even spieken, oh, da's ook de dag zelf! Alvast gefeliciteerd! Wij vieren Annabels verjaardag ook a.s. zondag. Toevallig dat ik er gisteren ook aan dacht om een taart te bestellen. Beetje sneu als Annabel geen "MickeyMouse" taart heeft. Daar kijkt ze zo naar uit. 'k Heb een plaatje van het clubhuis op internet gevonden en die komt op de taart. Zet er de disneyfiguurtjes van de Appie omheen en klaar.

Deel Deze Pagina