december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    zwaai...kennen jullie me nog ? :)

even een spammetje van mijn knappert

2. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    leuke foto fredje! wat een mooie man is het toch! Hoe gaat het met jullie? En met Bente?

---
    Ik ben echt snotverkouden, echt niet tof. Koning snot regeert hier al weken...

3. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.540
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Gisteren mocht ik weer naar de VK en ik heb het hartje gehoord van Pluisje! Dat vond ik toch wel weer heel bijzonder. Verder gaat de VK contact opnemen met de gyn die mij 3 jaar geleden heeft geopereerd om uit te zoeken of ik de hele zwangerschap en bevalling onder controle mag blijven bij de VK of dat ik op een gegeven moment overga naar de gyn. Ik wil zoiezo in het ziekenhuis bevallen.
    Het lijkt erop dat de misselijkheid alleen maar erger wordt, 's ochtends gaat nu niet alleen het kopje thee op bed er weer uit, maar later ook mijn vla/yoghurt ontbijt en daar word ik niet zo vrolijk van. Hopelijk gaat het allemaal snel weg.

@Dee, ojee, een slang cadeau. Gelukkig heeft Eliora niet van dat soort extreme wensen. Zij krijgt een keukentje cadeau die compleet is. (hebben wij van goede vrienden gekregen) en voor Sinterklaas een zelf in elkaar te knutselen (door ons) Ark van Noach en waarschijnlijk wat kleertjes voor haar babypop. Verder weet ik nog niet goed wat ik op haar verlanglijstje ga zetten. In ieder geval wat educatief verantwoord speelgoed.

4. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Hoi hoi

Nee ik ben niet meer bij miep geweest. Jesse was heel ziek en had ok allemaal blaasjes. Geen waterpokken.
    Ik was bang dat anders Jari en Mika ook ziek zouden worden.
    We moeten even een andere datum prikken.

Fijn dat Jan morgen weer terug komt. Dan weer gezellige avonden.
    Wat is Senna toch een liefje.

Jesse is op het moment erg dwars. Gillen, zijn broer en zus slaan, weglopen en niet luisteren. Echt een draakje.
    Hij is natuurlijk ook wel hele momenten lief maar zeker op het eind van de dag is hij niet te genieten. Ik denk dat het te maken heeft met nieuwe ontwikkelingen. Jesse kan inmiddels knippen en best leuk tekenen, ineens puzzle's maken, baantje bouwen en hij gaat eindelijk op het potje poepen.

tisunfase toch ???

5. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    @pareltje

Wat naar die misselijkheid ! Geweldig om het hartje te horen.

@Sanneke
    Beterschap meid !!

Alweer volop aan het werk ! Ben je alweer een beetje gewend ?
    Lotte is echt een mooie meid.

@Missk
    Alweer beter ? Leuke foto's op hyves van je jarige jopje.

@Dee
    Wat een leuk huisdier heeft je meisje uitgezocht !! Volgend jaar een vogelspin ?
    Wel goed opgelost hoor een slang knutselen. Ik vond de Ikea slang ook wel leuk gevonden.
    Enne hier ook een voorkeur voor de ene opa en oma.

@Miep

Hoe is het met Jari ? Mag het helmpje af of heeft hij die nog nodig ? Wanneer is Jari ook alweer jarig ? Dat is toch bijna.

@Lindy
    Hoe is het met je ? Gaat het lichamelijk al iets beter ?

6. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    @frederike

Wat een knap mannetje !! de dec kids zijn allemaal erg mooi !

7. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Mijn knappe mannetje net voordat hij ziek werd. Op zijn lipje heeft ie al 1 blaasje.

8. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Hier is het allemaal nog erg druk. Ik werk nu een halve dag meer dan volgend jaar maar ik mis mijn kleine manneke wel.

Pasgeleden hebben we een groot psychodiagnostisch onderzoek laten doen. Gisteren kregen we de uitslag op papier. Dat is toch altijd weer even slikken. Je weet wel dat er iets aan de hand is met je kind maar als het dan bevestigd wordt is dat niet altijd even makkelijk.

Lieke heeft in ieder geval Dyslexie. Maar daarnaast heeft ze waarschijnlijk DCD- Dyspraxie. Alleen moet dat nog door een revalidatie arts vast gesteld worden. Ze is nu naar een Orthopedagoog geweest. Als het geen DCD is (zeer kleine kans) dan heeft ze ADD. Toch een flinke diagnose voor een meisje van 7 jaar.

En nu ? De school moet een hoop gaan aanpassen voor haar met deze diagnose. Alleen is het nogal een lakse school. Ze doen eigenlijk niets extra. Dus ik ben nog aan het twijfelen wat ik ga doen? Uiteindelijk een andere school met een rugzakje of het speciaal basisonderwijs proberen.

Verder gaat het hier zijn gangetje. Ik mis Jan vaak als hij late dienst heeft. Ik werk dan 4 dagen en heb de kids alleen.
    Maar het went.

Knuff voor iedereen

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Joepie, morgen is Jan weer thuis!

Mijn hoogzwangere vriendin en ik gaan met de kindjes met de trein naar Schiphol om ze op te halen. Leuk!

Vandaag echt een klote dag op mijn werk. Heftig gedrag zeg maar...

10. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Balen zeg zo'n zware dag op je werk !!

Gezellig Jan ophalen

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Amber, he wat vervelend dat Jesse ook zo ziek is geweest. Er waren veel zieke kindjes en mama's hier. En nu is hij dus lekker dwars....hmmm ja....hetisunfase!

Pareltje, Tja die misselijkheid en dat spugen is heel naar....bij Evi was het pas met 20 weken over. Leuke kadootjes krijgt Eliora!

Wauw! Stoere Jesse en Rubin zeg! Wat een heerlijke en prachtige kindjes hebben wij toch!

Amber, wel fijn dat er nu een diagnose is voor Lieke, maar ook wel confronterend en moeilijk. Ik hoop dat er een goede manier gevonden wordt om haar erbij te helpen/begeleiden op school.

12. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Hallooooo..ben er ook weer eens even.. ;)

Wat een leuke foto's komen er weer voorbij!!

Amber fijn dat je een diagnose hebt voor Lieke! Hopelijk komt er een passende oplossing voor haar op school hoor!!
    Jesse momenteel een beetje dwars..vast aan t uittesten hoever ie kan gaan.. ;)

Olga..wat fijn dat Jan weer thuis komt!! Heerlijk!!
    en ik zag dat je goed geslaagd was voor kadootjes!leuk!!
    Dee...oeps..een slang is niet echt een fijn cadeautje hè..;)

sanneke..Beterschap!!

Pareltje hopelijk is de misselijkheid gauw over!

Kadootjes..we doen nu alleen nog voor sinterklaas een keer de schoen zetten..
    En nu t laatste jaar onder de kerstboom met kadootjes!.
    Maar het is wel moeilijk kadootjes te verzinnen..voor Mika vrij makkelijk maar voor Jari erg lastig..
    We hebben al veel natuurlijk...

Jari is ondertussen zijn helmpje kwijt en is ook alweer jarig geweest.
    Hij is lekker verwend met kadootjes.
    Ze zijn hier nog wel steeds verkouden..ook hoesten ze flink..
    Voor mezelf gister naar de KNO geweest en te horen gekregen dat er niks meer te doen is..
    Het enige wat ik kan doen is zo de medicijnen blijven nemen dat ik er t meeste baat bij heb..
    Dus een beetje uittesten..waar ik t beste op reageer..
    Daarbij heb ik ook weer flink last van de polsen..dus zie mezelf daar binnenkort ook wel weer voor bij de dokter zitten..
    Maar goed..t is niet anders hè.. ;)
    Zal nu weer even proberen om t bij te blijven houden hoor!!

13. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    @ Miep

Gefeliciteerd met Jari nog !!!
    Wat fijn dat ie van helmpje af is.
    Heeft het goed geholpen ?

Beterschap voor de boys

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @amber1978: Gets, Jesse ziek en flink aan het uitproberen. Beterschap en succes! Wauw, hij heeft ook wel een hele sprong in zijn ontwikkeling gemaakt! Super!
    En inderdaad, wat een knapperd!
    Poeh, wat een drukke boel bij jullie. Wel fijn dat er een diagnose is gesteld bij Lieke, maar dan word je er inderdaad mee geconfronteerd. Moeilijk hoor. Dikke knuf!

@Miep en Miep: haaaaaaaaaaaai! We hebben je gemist!
    Ooooh, Jari jarig geweest... Nog gefeliciteerd! Leuke dag geweest?
    En wat fijn dat hij zijn helmpje kwijt is! Moest hij (en jullie) erg wennen?
    He, balen zeg, dat er niets te doen is aan je oor en duizelingen e.d. Dikke knuffie! En je polsen spelen weer op. Bah, 't zit je echt niet mee.

@DaphneenEstelle: ik zou ook niet zo gauw een grotere autostoel voor broer/zus vragen als kraamkado. De kleine gaat natuurlijk in de maxi en straks ook in de volgstoel, maar toch.
    Aaaah, die "kleine broer/zus" en "before you ask" shirtjes heb ik van de week bij Prenatal ook zien hangen. Zo klein nog he...
    Nachtlampje hebben we eentje van ikea, zo'n stopcontactgeval, op beide kamertjes, maar die geven geen drol licht. Voor op de overloop heb ik er eentje van de Wibra in het stopcontact en die geeft echt veel licht. Verder heeft Annabel die bloem van Ikea boven haar bedje hangen en die mag ze zelf aandoen als ze dat wil.
    Pfff. Lastig dat Estelle tussen wel/geen middagslaapje zit. Maar fijn dat ze 's avonds bij jullie toch weer vrolijk was. Had ze op het kdv nog geslapen?

@frederike80: aaah, nog zo'n lekker ding! Hoe gaat het met jullie?

@olga: 'k heb inmiddels een nieuw eerste setje voor de baby. Simpel zwart-wit gestreept broekje en mutsje met een wit shirtje van Feetje.
    Trouwens geen tandjes gespot. Betwijfel ook dat het dat is. Evelien slaapt overdag nog steeds twee keer, dus dan zal ze 's avonds nog niet moe genoeg zijn.
    Aaah, Senna wilde 's avonds nog extra knuffelen...
    Heerlijk dat Jan weer (bijna) thuis is!

@pareltje: fijn om te horen dat de zwangerschap goed verloopt, op het spugen na natuurlijk... Hoe gaat het met Eliora?

@sanneke: aaaaaah, echt een scheetje, die Lotte!
    Pfff... Die snotbui bij jullie blijft goed hangen zeg. Beterschap.

@(schoon)ouders: hier niet echt een voorkeur. De dames vermaken zich prima bij allebei de kanten. Alleen bij schoonouders komen we niet vaak, dus dan is het in het begin eventje wennen.

@droge plekjes: hier nog niets gespot bij Annabel. Zal ook wel niet zo lang meer duren.
    Tja, de R zit weer in de maand... Goed smeren dus voor de gevoelige decemberpeuterhuidjes!

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Pfff... Zometeen ff koken. Of ik wacht even tot manlief er is, dattie frietjes gaat halen. Heb ik eigenlijk wel erg zin in, ondanks mijn maagzuur...

Verder weinig nieuws. Annabel heeft nu al vaker op de wc gepoept en daar ben ik zo trots op! Misschien dat we vanavond vragen of ze zonder slaappamper wil slapen. Ze heeft al maanden een droge pamper 's ochtends. Ben benieuwd.
    Daarstraks ging ze mee Evelien halen en toen moest ik mee gaan kijken naar de babykamer. D'r hangt nu een klamboe boven het ledikantje en ze wist niet wat dat was. Zo schattig!

Ah, kijk daar is manlief!

Doei!

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Haha, en manlief is weer weg... Voor frietjes!!!

Dan zal ik onze kleine stinkerd eens ontdoen van die strontpamper... Kleine mestkever, bah.

Oh, eerst met onze oudste naar de wc. Mama, ik moet plassen...

Doei!

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @DaphneenEstelle: haha, en die opa's... Tuinslang...
    Fijn dat Estelle een knuffelslang bedoelt. Misschien kan je op het kdv navragen wat voor slang dat is? Maar die slang die je gevonden heb is ook errug leuk!!
    En toch een fietsje met haar verjaardag. Inderdaad een beetje pimpen en je hebt een stoere meidenfiets!
    Aah, lekker een etentje! Smakelijk!

Frietjes zijn gearriveerd. Met man!
    Smakelijk!

18. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    hai meiden..

hier de drukke werk week weer achter de rug.. pff
    ik was ook wel weer even toe aan weekend
    eindelijk ongi geworden :) ging niet helemaal van harte maarja wel een kleine opluchting.. alleen veel last van mijn bekken en rug.

Vanmorgen demy naar de psz gebracht en de griep prik gehaald bij de ha en toen even de stad in gegaan samen met robin en jan :) was erg gezellig even quality time :D.
    jan heeft een nieuwe jas en schoen en broek en shirrtjes gehaald
    voor robin ook 2 onwijze leuke setjes 2 broekje met blouse met spencer en de ene heeft een stropdasje hihi :D zo leuk voor zijn B-day..
    om half 12 demy opgehaald was ze toch onwijs hard gevallen :(
    heel haar boven lip stuk.. het was net gebeurd toen ik aankwam lopen.. het is echt onwijs dik nog steeds.. en open :( arme mup heeft er flink last van.. ze wou haar speentje net in doen maar dat was volgens mij niet helemaal lekker gelukkig is ze wel in slaap gevallen.. ze was heel de dag een beejte uit haar doen..

heb even snel bij gelezen maar even geen puf om te reageren.
    heb ontzettende buik kramp :(..

MIEP: sorryyyy vergeten schaam schaam:):)
    Gefeliciteerd met jari.. leuke verjaardag gehad??
    hoop dat hij lekker is verwendt :D.
    helmpje af ohh wat fijn :). moest hij niet onwijs wennen??

19. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    allemaal:..
    fijn weekend. :) dikke knuffiej.

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    dee, het spooklampje is geweldig. Hier hebben we al een hele poos een nachtlampje aan (de vorige versie van het spookjes). savonds als hij gaat slapen blijft zn ikea sterlamp aan met een spaarlampje erin van heel weinig watt. Die doe ik als ik naar bed ga uit en dan het spooklampje aan.

Deel Deze Pagina