december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oooooh, ik ben nu ff een beetje uit mijn doen hoor. We hebben zonet de meiden weggebracht naar het KDV, laatste dag voor Annabel. Gisteren zijn we naar de Ikea geweest voor zo'n knuffelhart voor de juffies (en een kerstboom voor ons) en 's avonds heb ik de traktatie afgemaakt. Vanochtend heeft ze nog even haar naam geschreven op de kaart. Helaas een beetje mislukt, maar daar tilde ze gelukkig niet zo zwaar aan. Nu staat de linkerkant helemaal vol met letters, een paar kronkelige kruisjes (kusjes) en een soort van hartje. Ziet er erg schattig uit.
    Ik ben nu een beetje mijn tijd aan het uitzitten, want rond half tien mag ik ook bij Annabels feestje zijn.
    Oja, traktatie is inderdaad een knapzakje geworden (kinderzakdoekje met mandarijntje en doosje krentjes om een soepstengel geknoopt, kaartje met MMCH-plaatje eraan) en een versierd 4-koekje. De leidsters vonden het een superleuk idee, dus Olga, steek dat complimentje maar in je zak.

Zo. Nu nog even mijn sport- en werkspullen inpakken en mijn boodschappenlijstje zoeken. 't Is weer zo'n lekker hectische dag...

Liefs,
    Nelly

2. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    Salapio, hier gaat het goed voel me goed ,alleen wat moe. Hoe gaat het met jou.

Sanneke ja leuk he Judo, we hopen dat hij misschien Sjoerd op volgt

Olga zal Miep de groeten doen .

Johanna ook al na basisischool geweest met Daan ,Nick moet nog even wachten valt hem wel zwaar, hij wil zo graag

Nelly, afscheid nemen op kinderdag verblijf voor Annabel,, de tijd vliegt.

Hier ben ik druk aan het denken voor leuke traktaties voor Nick op de psz.

En we gaan vanavond de kerstboom op zetten ,Nick heeft er al helemaal zin in

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Gerda, is Sjoerd nog steeds bezig met judo of vooral toen hij jong was? Staat de boom al?

Nelly, hoe was het ascheidseeste bij Annabel? (oh rot toetsenbord...de helt van de letters doet het steeds niet, hoe hard ik er ook op sla)

ohana, hier gisteren ook de taart besteld voor Senna. Het is bi ons zondag ook al eest. Wat fijn dat Danielle het helemaal naar haar zin had tidens de wen ochtend op school!

Sanneke, hoe was jullie gezellige dagje? Hebben jullie zel pannenkoeken gemaakt o ergens wezen eten?

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @gerda79: is het gelukt met de boom? Hier staat de boom nog ingepakt in de garage. Misschien dat we hem morgenavond gaan zetten.
    Ooh, ik zie je banner. Eind december mag je voor het eerst je buikbewonertje gaan bewonderen! Leuk!

@olga: "leuk" toetsenbord heb je. Ik heb er wel smakelijk om zitten lachen hoor!

Het afscheids/verjaardagsfeestje van Annabel was leuk. Ik was precies op tijd. Ik trof de juf in de gang met een doos muziekinstrumenten. De kindjes zaten al klaar aan tafel, Annabel supertrots met een mooie feestmuts.
    Ze zongen een aantal liedjes, terwijl Annabel op tafel stond en daarna mocht ze de traktatie uitdelen. Wat hebben de kindjes lekker zitten smikkelen.
    Ik had alleen verwacht dat Annabel en Evelien mee naar huis wilden gaan, maar ze zaten heerlijk in het ritme van het KDV. Hihi, dat was ook wel wennen voor mama. Weer een stukje loslaten, he...
    De juffen waren ook superenthousiast over het hartvormig kussen en het zelfgeschreven kaartje.
    Toen ik de meiden aan het einde van de dag ophaalde, waren ze echt helemaal hyper-de-hyp. Dat duurde trouwens tot ze in bed lagen, pffff... Ik merkte aan Annabel wel dat ze het fijn vond dat deze periode afgesloten was.
    Alleen jammer dat het nog even duurt voor ze naar school mag.

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, leuk dat het een geslaagd eeste was! Senna heeft bij de jjjuf al een cars eestmuts in bestelling staan!

Oh wat is Evi toch een klein fel ding zeg...ik lach me rot om haar. De meest onmogelijke dingen moet ze zelluf doen en ze maakt gigantische drama´s om onnozele dingen. Geduld is een schone zaak...

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    jan is naar de film en ik ga lekker een warme choco maken! En strakes maar eens lekker in bad met een boek. Dat komt er de laatste tid niet veel van...

7. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Goedemorgen!

Sinds woensdag gaat Loïs naar school en ik loop de poten uit mijn lijf!! Wat een gerace!
    Ze vind het geweldig en is zo enthousiast. Als ik haar opgehaald heb roept ze nog vanuit de auto "Doeiiii Jufff!! Juff!! Doeii!!"

*Flestijd!*

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Alieke, oh wat goed dat Lois zo enthousiast is over school!

9. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Jippie, weekend!! Eventjes geen gerace smorgens hihi!

Ik heb vrijdag een afspraak bij de dokter staan. Ik ben het zat om heen en weer geslingerd te worden met mijn emoties. Merk dat ik ook regelmatig paniek aanvallen krijg. Ik herken mezelf helemaal niet. Tijd voor verandering!

Ook heb ik een afspraak voor Maey staan. Afgelopen woensdag heeft ze van 12.30 tot 18.30 gehuild, niks was goed.. zelfs na haar fles was ze nog onrustig. Ik zag dat ze zich steeds vaker ging overstrekken, spuug geluiden maken zonder te spugen, niet plat willen liggen en continu smakken. Bij mij ging meteen een belletje rinkelen, verborgen reflux. Ze heeft toen om 19.00uur een fles gehad, om 23.00 was ze niet wakker te krijgen. Toen maar in bedje gelegt en afwachten wanneer ze dan wakker word.. Ze werd pas de volgende ochtend om half 5 wakker!! Arm ding was zo moe!
    Dana heeft een ongecompliceerde reflux gehad, spuugde veel maar had nergens last van.
    De huilbuien zijn tot nu toe wel weggebleven maar ze blijft een onrustige houding hebben als ze plat ligt en slapen doet ze ook kort.. zo ligt ze te slapen en zo word ze spartelend wakker, tenzij ze op haar buikje slaapt (in de box). Ik ben benieuwd wat de dokter erover zegt.

Vandaag maar eens een leuke kerstfoto maken voor het kaartje.. Hmm wat bedenken we dit jaar!

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Alieke, wat vervelend dat je emotie zo heen en weer gaan. Wel goed dat e zelf gelijk actie onderneemt hoor. Beter snel alles weer op de rit dan door modderen toch. Ach en arme Maey niet lekker in der velletje. Hoop dat de huisarts je er wat meer duidelijkheid over kan geven, maar zelf heb je al wat signalen herkent...

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, hoe was de kraamvisite bij je vriendin?

Hier zijn we zelf vanmorgen ook op baby bezoek geweest. Ahhh het meisje was pas 4 weekjes oud, zo lief!

Senna en Jan zijn nu een kerstboom aan het uitzoeken. We gaan hem maandag of dinsdag in huis zetten.

Alle boodschappen voor het feest morgen en maandag zijn binnen, dus ik ga me vanavond schrap zetten voor twee erg drukke dagen!

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Jan Paul gefeldiciteerd met je 4e verjaardag!

Jonathan Pieter, gefeliciteerd met je 4e verjaardag!

Hoop dat jullie een gezellig feestje hebben!

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Alieke: mijn respect voor je hoor! School lijkt me ontzettend leuk en goed voor Annabel, maar ik zie ook ontzettend op tegen het geregel erom heen.
    Maar super dat Loïs het naar haar zin heeft!
    Keigoed dat je hulp hebt gezocht! Niemand heeft er wat aan als jij niet lekker in je vel zit. Super!
    Wow, heftig van Maeys reflux. Dat krijg je er dan ook nog bij... Hopelijk kan de huisarts wat voor haar betekenen.

De verjaardagsboodschappen zijn hier ook binnen, maar ik weet nog niet of het feestje doorgaat. Annabel is hartstikke ziek. Vanochtend heeft ze een paar keer gespuugd en ze heeft ongeveer de hele dag op de bank gelegen. Ze heeft geen kleur in haar gezichtje, voelt erg warm en heeft het snel koud.
    Op het KDV heerst op het moment de 5e ziekte, misschien dat ze dat nog net opgepikt heeft. Leuke afsluiter...

We waren vanochtend nog wel met de hele bups op kraambezoek geweest, want Annabel gaf na het spugen aan dat haar buikje weer beter was.
    Maar ze heeft daar dus ook nog even de boel ondergespuugd (haalde net de wc niet) en heeft de rest van de tijd op de bank tegen me aan gehangen. 't Was een hoopje ellende.
    Maar wat zijn die pasgeboren babietjes toch heerlijk klein. 't Meiske was 2,5 week oud, wat een schatje. Moeder zat er aardig doorheen (gebroken nachten, clustervoedingen, krampjes, etc.) Ze zei het niet, maar ik zag het wel, dus we hebben het bezoek ook kort gehouden. Ze zei ook heel demonstratief dat het gezin nu compleet was.
    Oh, Marjolein was even aan het stunten geweest. Ze verloor haar evenwicht en hield zich wel even staande aan het keukentje, maar het keukentje gaf mee... Ineens lag Marjolein onder het keukentje. Het ging zo mooi in slowmotion, was erg komisch om te zien. Gelukkig niks aan de hand en na een troostknuffel was ze over de schrik heen en speelde ze weer lekker verder.

Jaaaah, we hebben vandaag weer jarigen...

Me2: GEFELICITEERD met Jan Pauls 4e verjaardag!

Nannaf: GEFELICITEERD met Jonathan Pieters 4e verjaardag!

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de avondspits vandaag gaat lopen. Ik sta er alleen voor, want manlief heeft een wedstrijd.
    Ik heb dus een zieke Annabel, sinds een paar avonden een weerbarstige Evelien en een bedbrulaapje Marjolein...
    Daarna moet ik het huis nog een beetje ordentelijk maken, de boel versieren en kadootjes inpakken. Ook nog nieuwe 4-koekjes bakken, want dat was er vandaag bij ingeschoten. Morgenochtend nog even versieren met Annabel.
    Naja, we zien wel hoe het loopt...

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Getver, net belde mijn broertje of ik hem kon komen ophalen in het ziekenhuis. Zijn oog was afgeplakt en mocht dus zelf niet rijden.
    Ik baal er flink van dat ik hem niet kon helpen. Manlief heeft de auto mee en ik ben alleen met de kids. En ik weet verder ook niet hoe en wat er aan de hand is, want zijn beltegoed was bijna op...
    Ik zal hem straks nog eens proberen te bellen en anders zal ik het morgen wel horen. 't Zit me ff niet zo lekker.

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oja, 'k heb vanmiddag de taart opgehaald. Hij is goed gelukt. Er staat een plaatje op van het clubhuis van Mickey Mouse met "Annabel 4 jaar". Toen ik hem aan Annabel liet zien, reageerde ze wel enthousiast, maar miste wel meteen Mickey Mouse.
    Morgen dus een hele verrassing als de MMCH-figuurtjes van de appie erbij staan.

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @MamavEsmee: HARTELIJK GEFELICITEERD met de 4e verjaardag van Esmee!

@johana79: HARTELIJK GEFELICITEERD met Roels 2e verjaardag!

En nu gauw weer verder met de laatste verjaardagsvoorbereidingen. Feestje is vanaf 14u, maar een vriendin van me komt rond 11u. De oudste twee zitten nog heerlijk in pyjama. Marjolein gaat zo slapen, hoop ik, en dan kunnen we vast de hapjes/drankjes/taart klaarmaken voor het feestje.

'k Had gisteren trouwens mijn broertje niet meer te pakken gekregen. Zal wel niets ernstigs zijn met zijn oog, maar 'k was toch wel benieuwd/bezorgd.
    Dat wordt wel lachen als hij vanmiddag komt met een afgedekt oog. Annabel en Evelien zijn ook fan van Jake en de Nooitgedachtlandpiraten en Piet Piraat. Hebben ze zomaar een oom Piraat. :D

Doei!

18. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    dank :)

MVE gefeliciteerd met Esmee, fijne dag vandaag.

Nelly fijn verjaarsfeest vandaag :D

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    nelly, feest ze!!

Alle jarigen, bijna jarigen, of al 4jarigen, gefeliciteerd!!

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    MamavanEsmee, gefeliciteerd met met Esmee! Hebben jullie een leuk feestje gehad?

Roel, gefeliciteerd met je 2e verjaardag vent! Johana, gefeli met je grote jongen!

Nelly, voelde Annabel zich vandaag wel wat beter zodat het feest door kon gaan? Zou zo sneu zijn als ze ziek is op haar eigen feestje. Morgen krijgen jullie een officiële felicitatie hoor!
    En en en....wat was er nou met je broertje aan de hand?

Deel Deze Pagina