december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Heerlijk, gisteren een pyjamadag. Wel een hoop in de planning gehad, maar lekker helemaal niks gedaan. Voor 't avondeten had ik een lekker beenhammetje uit de oven gepland, maar na anderhalf uur bleek dat ding hartstikke bedorven te zijn... Zo balen, want ik had er ontzettend zin in! Dus wij hadden als kerstdiner roerbakgroente, rostirondjes en knakworstjes. Kids vonden het prima.

Nu zijn Marjolein en Evelien naar het KDV, zometeen ga ik met Annabel, mijn moeder en een buurvrouw met dochter met de trein naar Utrecht. Spannend! Eerst lekker lunchen en dan naar Holiday on Ice. 'k Ben benieuwd hoe Annabel het gaat vinden.

Groetjes!

2. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    Hè meiden!

Hier leven we ook nog! Moest helemaal het topic zoeken man haha..
    Hier gaat alles perfect...Mika idd alweer 4 geworden en Ivan alweer 15 weekjes.
    Hij doet het helemaal super en wederom weer een makkelijk kind.

Inlees af en toe nog steeds mee hoor...ben toch altijd wel nieuwsgierig haha

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, nog gefeliciteerd met N´s 4e verjaardag! Zo te lezen is het een heel leuk feestje geweest en is hij goed verwend. De snelwegpuzzel vind Senna ook zo leuk! Wat een schatje dat hij toen hij wakker werd helemaal niet meer wist dat hij jarig was! Kwam goed uit voor jullie!

Pareltje, nog gefeliciteerd met Eliora haar 4 jaar!

Nelly, wat fijn dat de kerstdagen zo goed en gezellig zijn geweest! Dus jullie waren toch welkom bij je schoonouders. En je schoonzusje is nog wel heeel pril zwanger om het al te vertellen zeg. maar wel heel leuk natuurlijk.

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Momhairy, jeetje is Ivan ook al weer 15 weken joh! Lekker dat hij zo´n makkelijk mannetje is!

Nelly, wat een leuk meiden dagje met je moeder en Annabel! Hoe vond ze het?

Johana, goed voor elkaar dat je in januari twee weekjes vrij bent! Ik moest deze week ook gewoon drie dagen werken hoor...vond het vanmorgen wel moeilijk om mijn bed uit te gaan terwijl jan nog heerlijk lag te slapen.

Salapio, lekker vakantie voor jou!

Hier prima daagjes gehad. Niet al te druk gemaakt. 1e kerstdag met zijn viertjes thuis geweest. lekker een stuk gaan wandelen en senna heeft heel stoer mee gefietst. Hij fietst sinds twee weken zonder zijwieltjes namelijk.
    2e kerstdag in de middag bij mijn ouders geweest en daarna naar schoonouders waar we gelijk de kindjes gelaten hebben, want die bleven logeren. Toen zijn wij met de vriendengroep uit eten geweest bij de argentijn.

5. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    hoi allemaal
    kom ook weer even langs

fijn dat iedereen fijne feestdagen heeft gehad.

hier was het ook wel gezellig maar ook druk

alle december kleintjes nog van harte gefeliciteerd en de mama's natuurlijk ook

nick heeft gisteren ook een verjaardag feestje gehad in ballorig met vriendjes en en vriendinnetjes hij vond het erg leuk.

morgenvroeg heeft nick speel ochtend bij de judo dus die zal zich wel vermaken

iedereen al vast een hele fijne dag morgen

groetjes gerda

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Deze week zin er wat minder kinderen bi mi op de groep, dus komen we eindelik eens aan wat andere dingen toe zoals voorbereiden, uitwerken, scoren en rapporteren. We willen eigenlik zoveel doen dat we door de bomen het bos niet meer zien...

Evi heeft nu al een keer of 6 op de wc of het pote geplast! Ze geeft het dan ook zelf aan door ´plassen´ of ´wc´ te zeggen. Soms zegt ze het, maar komt er niets en andere keren likt ze het echt te voelen en is ze ook nog in staat het op te houden tot ze op de wc zit. Knap he! sorry die ene letter doet het nog steeds niet....

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik ben straks alleen thuis en dan ga ik eens lekker met een boek in bad. Dat lukt veel te weinig de laatste tid en ik heb voor min veraardag 4 boeken gekregen en ik had er nog 2 liggen, dus voorlopig ben ik voorzien!

8. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.541
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Ik had eerder deze week beloofd dat ik nog even langs zou komen om te vertellen over Eliora's verjaardag.
    Dus bij deze:
    Het begon al op kerstavond met de uitvoering van de kerstmusical. Ze deed het geweldig. Niet dat ze tekst had, maar ze wist wel de show te stelen door bij het slotlied pontificaal vooraan op het podium te staan en lekker te gaan dansen op de muziek. (de andere kindjes van haar leeftijd deden dat niet echt.)
    Toen ik haar 's avonds naar bed bracht, vroeg ze nog wel even of papa en mama de kamer zouden gaan versieren...
    Kerstochtend werd ze heel vrolijk wakker, tenslotte was ze jarig. Komt ze beneden en ziet ze de stoel; 'mama, u bent de ballonnen vergeten'. Daarna cadeautjes uitgepakt, aangekleed in haar mooie feestjurk en daarna met traktaktie en al naar de zondagschool/kerk. Daar aangekomen vertelde ze ongeveer aan iedereen die het maar wilde horen dat ze jarig was.
    Bij de zondagschool had ze getrakteerd op 3 koekjes in een servetje met dropveter; een E, een 4 en een kerstfiguur.
    Na de kerk kwamen de opa's en oma's en 3 ooms een tante en een neefje op visite. Ze is erg verwend.
    's avonds was de 2e uitvoering van de musical en mijn schoonouders gingen mee. Ze stal nogmaals de show aan het eind en ze ging nog meer los dan de avond ervoor. Daarna vertelde de hoofd kinderwerk dat zij die dag jarig was, dus de hele kerk begon voor haar te zingen.
    Eliora was heel erg jarig die dag en vandaag heeft zij haar kinderfeestje gehad. Er kwamen 4 vriendinnetjes en ook daarvan heeft ze genoten.
    Het dametje wou een paarse taart en die heeft ze ook gekregen. Zie foto.

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    mooie taart pareltje, zelf gemaakt? En leuk dat ze zo vrij was op het podium!

olga, lig je lekker in bad? en nog gefeliciteerd met jouw eigen verjaardag, hoe jong ben je geworden? Knap dat Evi al met plassen bezig is!

gister hadden we feest voor mn vaders 65e verjaardag. we moesten best een eind rijden en L had s middags thuis nog ff geslapen. in de auto slaapt ze echt nooit... eerst naar cowboys en indianen in coevorden en daarna nog wokken. tijdens het wokken was ze echt heel huilerig en ze wilde helemaal niks, dus we zijn maar weer weggegaan toen we wat gegeten hadden. In de auto weer heel zielig huilen af en toe, dus ik dacht al dat ze ziek was. Thuis had ze 40.0 graden koorts. Arm kind. vannacht wel goed geslapen en vandaag ging opzich prima, wel koorts nog. Hopelijk morgen weer wat beter.

Gaan jullie nog wat leuks doen met oud en nieuw (autonieuw volgens N)?wij krijgen hier vrienden, lekker gezellig!

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @johana79: lekker de eerste twee weken van het jaar vrij! Wij hebben nu vakantie t/m dinsdag. Ook wel lekker na de feestdagendrukte.
    Heerlijk dat je dan met Danielle naar school kan. Laten jullie haar overblijven?

@momhairy: die Ivan gaat ook weer hard zeg! Echt genieten zo met je mannen.

@olga: ik vond ook dat schoonzus wel erg vroeg was met vertellen. Ze had maandag voor de kerst een positieve test, maar wist niet wanneer ze precies uitgerekend was. Volgens haar ergens in september. Maar als je uitgaat van een cyclus van 4 weken, zou je op dan toch eerder op eind augustus uitkomen. Maar goed, ze maakt eerst maar eens een afspraak bij de verloskundige.
    Oooh, super dat Senna al zonder wieltjes fietst! Hier staat het fietsen een beetje stil. Ze vraagt er niet naar en we gaan eigenlijk ook te weinig op pad.
    Heerlijk kerstprogramma zeg!
    Haha, en Evi al met zindelijkheid bezig. Knap hoor! Ik zie Marjolein dat over 8 maanden nog echt niet doen!
    Lekker gebadderd vanavond?

@pareltje2212: wauw, wat goed dat Eliora zich zo durfde te geven bij de musical! En wat een wijsneus is het. Klinkt als een geslaagd verjaardagsfeestje.
    Leuke foto's! Taart zelf gemaakt?

@sanneke: nog gefeliciteerd met de verjaardag van je vader! Wat vervelend dat L ineens zo ziek werd. Beterschap voor het arme gupje!

11. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @oud/nieuw: weinig plannen. Oudjaar gaan we op de oliebollen bij mijn ouders en nieuwjaarsdag naar schoonouders lunchen. We moeten ook nog een rondje opa/oma's inpassen.
    De jaarwisseling zelf hebben we helemaal geen plannen. We zijn dan gewoon thuis. Ik verwacht dat de meiden overal doorheen slapen, maar mocht er eentje wakker worden, mag ze natuurlijk gezellig met ons mee vuurwerk kijken.

Haha, over "autonieuw" gesproken... 10 januari krijgen wij onze nieuwe leaseauto.
    Nu rijden we in een leenauto, maar dat past allemaal maar net met die kinderstoelen. In de nieuwe auto gaat Marjolein ook meteen in de Tobi. Dat gefrot met die maxicosi ben ik nu echt wel beu.

Holiday on Ice viel dinsdag trouwens echt wel tegen. Heel veel solo-acts en weinig spectakel. En dan ook nog die Michael Bogert(?) die twee keer optrad. Saaaaaai. Annabel was er ook gauw op uitgekeken. Ze was al snel klaar met tv (enorm grote scherm achter de ijsbaan) kijken en nadat ik haar op het schaatsen had gewezen was het ook al gauw "mama, ik ben klaar met schaatsen kijken". Haha, en dat dus al na drie acts... Gelukkig zaten we aan het einde van een rij, dus kon ze op de trappen dansen op de muziek, zo schattig.
    Treinen vond ze helemaal geweldig. Je had dat gezichtje moeten zien. En roltrappen, nou echt super!!!
    Al met al was het toch wel een erg leuk dagje geweest.

Groetjes!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Ik vind dat ze dan nog netjes heeft gewacht ... wij hebben alledrie de keren direct ouders/zussen op de hoogte gebracht :)

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, ha ha...volgens mi hing i een uur na de positieve test al aan de telefoon met e familie!
    Ik heb het bi allebei met 8 weken verteld, vooral omdat ik zo aan het spugen en afvallen was.

Sanneke, een gezellige aarwisseling morgen dus met vrienden! Wi ook, maar dan met heel veel vrienden en wel 14 kinderen die allemaal bliven slapen. We zullen zien wat dat gaat worden...

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, niet leuk dat L zo ziek werd tidens het feest van e vader. Is ze nu weer opgeknapt? Enne ik ben nu 32 geworden. Voor ou schiet het ook al op. In anuari toch?

Nelly, wat een stunt dat het schaats spektakel eigenlik niet zo heel erg spectaculair was...Maar al met al een leuke dag met moeder en oudste dochter gehad. Dat is het belangrikste!

Parelte, wauw wat een feestbeest is Eliora! Leuk dat ze zo van alles heeft genoten!

En ik heb gisteren heerlik gelezen, maar kon niet meer stoppen...Toen ik wilde slapen, lukte dat niet en toen ik net wegdommelde kwam min wederhelft thuis en werd ik weer wakker. Vanavond dus bi tids naar bed, want morgen wacht ook een lange avond!

15. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    ---

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Salapio: ik heb niets tegen vroeg vertellen, maar schoonzus eist vanaf dat moment gewoon alle aandacht op. Da's met alles... Want bij hun is alles natuurlijk altijd veel erger/geweldiger... Blegh.
    Naja. Hoe gaat het met jou buikbewonertje en broer en zus? Wanneer wil je met verlof gaan?

@olga: haha, die ontbrekende "j" kost wel een beetje moeite met lezen! Zit er geen vuiltje onder de toets ofzo?
    Wat een drukte met oud en nieuw! Komen ze allemaal bij jullie? Wel erg gezellig!
    Haha, ik zie zo'n verrimpeld vrouwtje voor me met een boek in bad. Had je het in een ruk uitgelezen?

@gerda79: hoooi! Hoe gaat het nu met je?

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier dus nog even een latertje...

Vandaag zijn we nieuwe gympen wezen kopen voor Annabel. Thuis wist mevrouw meteen wat ze wilde. "Mama, ik wil roze gymschoenen en als die uitverkocht zijn, wil ik paarse en als die uitverkocht zijn, gewoon bruine."
    Nou, het zijn dus knalroze puma'tjes geworden, wel lekker met een fikse korting, anders had ik ze niet gekocht hoor. En trots dat ze erop is! Tot ze naar school gaat, mag ze ze binnen aan. Ik wil wel dat ze ze zelf aan en uit kan doen. 't Zijn veterschoenen, maar de verkoper heeft er van die stiekveters in gedaan, dus ze kan ze zo aantrekken, maar dat moet ze nog wel even oefenen.

Weten jullie trouwens hoe kleutergroepen gymen? Of ze dan hun kleertjes aanhouden of lekker in hun ondergoed rondhobbelen? Hier hoeven we namelijk alleen maar voor gymschoentjes te zorgen en die blijven op school in een bakje.

En ik ben zo blij dat het poepen van Annabel nu weer goed lijkt te gaan. De laatste paar weken was ze telkens net te laat op de wc, dus kon mama weer wassen. Nu krijgt ze een grote MMCH sticker (zo'n dikke) als het poepje helemaal in de wc is beland en niet een beetje in haar onderbroekje zit.
    Vandaag heeft ze haar eerste sticker verdiend. Echt fijn dat dat haar nu even motiveert. Ik moet er niet aan denken dat ze straks van school bellen of ik haar wil komen verschonen.

Morgen weer een lange dag... Ik ben benieuwd hoe het met Evelien zal gaan. Vanavond moest ik haar al een paar keer troosten vanwege het knalvuurwerk. Arm gupje, helemaal overstuur. 't Ging ook wel erg hard. Annabel en Marjolein sliepen er gelukkig dwars doorheen.

Weltrusten!

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nelly, ik ga hopelijk 'pas' 18 feb met verlof. M heeft gymschoenen en gymkleding (broekje, t-shirt). Wel de bedoeling dat ze het zelf aan en uit kunnen doen. M heeft alleen moeite met het aantrekken van een maillot (zeker zonder voetjes), naja ... die moet ze dan maar aanhouden ;)

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Olga, lekker gelezen dus. Ik herken het probleem van niet kunnen stoppen... heerlijk toch?! L was gister weer koortsvrij, maar vanmorgen had ze weer 38.7 en ze is zo aan het snotteren en hoesten. Ik ben zelf ook heuuuul verkouden en heb al zeker 30 keer geniest...

Nelly, fijn dat het poepen nu beter lijkt te gaan. En sneu he, dat ze zo overstuur kunnen zijn van de knallen. Hier lijkt het mee te vallen. Ik hoop wel dat ze er doorheen slapen vannacht.

Gym: hier op school mogen ze als kleuter nog in ondergoed met schoenen, maar ik vind met een broekje en hemd aan toch net een iets frisser en fijner idee. We moeten maar weer es nieuwe schoenen voor N kopen, want hij zit alweer in een maat groter.

Hi Gerda! Hoe is het nou?

Pareltje, bij jullie begint de school maandag al toch? Is Eliora zenuwachtig?

Vanmorgen oliebollen gebakken, jummie. Hopelijk kan ik me een beetje inhouden :) maar het bakken was vooral al heel leuk, N ging me helpen.

20. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.541
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    @ Sanneke, ik had mij vergist. De school begint gewoon 9 januari. Eliora heeft dus nog gewoon een weekje vakantie.

De taart heb ik zelf gemaakt.

Ik wens iedereen een goede jaarwisseling en een geweldig 2012 waarin jullie hartewensen mogen uitkomen en dat iedereen gezond zal mogen blijven. Dat er gezonde kindjes geboren mogen worden en relaties verstevigd mogen worden.

Deel Deze Pagina