Alieke, wat goed om te horen dat de bloed uitslagen in orde waren en dat e al een stuk lekkerder in e vel zit! Ach arme Dana... hopelik is ze snel weer de oude! En Lois in een pittige fase. Nog een week en dan weer in het ritme van school. Dat zal haar misschien goed doen! Succes morgen met het wennen van Maey op het kdv. Sanneke, oh wat sneu voor L. die rottige oorontstekingen ook altid. Nog wel aan beide kanten ook. Maar goed dat e toch naar de HA bent gegaan. Nelly, volgens mi kan een oorontsteking ook zonder koorts en vanzelf wegtrekken. Dan is het de minder erge variant...
Heeeeeey, Alieke, je leeft nog!!! Super-super-super om zo'n enthousiast berichtje te lezen. En je pb! 'k Word er helemaal happy van! Beterschap nog voor Dana's laatste stukkie longontsteking, arm gupje. En Loïs... Volgens mij zijn onze kinderen echt hetzelfde hoor. Annabel begint ook echt grenzen op te zoeken. Stiekem Evelien treiteren (die er vervolgens meteen op timmert), grote mond, hyperactief, ondeugend en ook rekken rond bedtijd. Hopelijk wordt het een stuk minder als ze naar school mag. Fijn dat je bloed goed was en dat je gelukkig steeds minder last hebt van je hormonen. Hier spelen ze weer aardig op. *proest* Naja, we weten waar het aan ligt. En super dat Maey nu een ritme te pakken heeft en van haar huilbuien af is. Heftig joh... Tja, en de eerste dag naar het KDV... Wijt het maar lekker aan je hormonen! Haha, verbouwen... Wij "moeten" nu ook... Echt fijn dat de knoop nu doorgehakt is. Dikke, dikke knuf! @olga: oorontsteking is het bij Marjolein misschien ook wel niet geweest. Tijdens het badderen ontdekten we vanavond een enorme smetplek achter haar oortje. 'k Heb al die tijd wel in haar oortje gekeken, maar nooit er achter. *oeps* We hebben het goed schoongemaakt en wat bepanthen opgesmeerd, voor zover dat over die vochtige plek ging. We houden het in ieder geval in de gaten, zeker omdat gevoeligheid voor eczeem toch al in de familie zit. Ze lijkt er nu geen last van te hebben, maar dat het er nu zo hygienisch uit ziet...
Nelly, o een smetplekkie is ook niet zo fijn, maar wel minder vervelend en pijnlijk dan een ontstoken oor. Senna blijft enorm last houden van exceem, vooral in zin gezicht en nek en op zin armen.
Even snel; Vandaag was Maey's eerste kdv dagje.. Jeetje wat was ik zenuwachtig. Ik was zo benieuwd hoe ze het bij anderen zou gaan doen.. Ik heb smorgens nog wel eventjes gebelt, ze lag lekker te slapen. De rest van de dag is gelukkig ook goed gegaan, ze heeft zich goed gedragen! Pfiew, wat een opluchting!
@olga: hier heeft Evelien ook last van eczeem. Flinke plekken op binnenkant elleboog, knieholte, hals en oksels. In november moesten we fucidincreme smeren, maar dat hielp niet. Eind december heeft ze een drankje gekregen om de infectie eruit te krijgen, was een kuurtje van drie dagen en daarna moesten we een andere zalf smeren (hydrocortison) en nu zijn de plekken eindelijk bijna weg. Als het dan weer begint, goed vethouden, was het advies van de huisarts. Duh... @Alieke: super dat Maey's wendagje goed ging. Toch maar weer een raar gevoel, om je kleine ukkie "weg te geven". @sanneke: L weer een beetje opgeknapt?
Schaam schaam... kennen jullie me nog?? Hoe is het hier allemaal?? Ik zie dat Nelly voor de vierde keer mama wordt. Super zeg. Gefeliciteerd!! Alles gaat goed met ons maar oh wat hebben we het druk. De kindjes doen het super. Sam is een grappige kleuter en is enorm lief. Roan is een opstandige peuter en is minder lief. Ik heb er mijn handen aan vol. Vriend heeft een nieuwe baan en de kids komen nu hoofdzakelijk op mij aan doordeweeks. Dus ik ren van hot naar her om overal maar op tijd te zijn. Kan ik wel! Ik ben ook weer aan de studie en dat vergt nogal veel energie. De opleiding die ik volg is Juridisch Medewerker zakelijke dienstverlening. Het is een pittige studie en zeker in combinatie met het gezin. Mijn huidige module is saai en moeilijk dus vandaar dat ik jullie even kan komen verblijden met een bezoekje hihi. Ik ben ook begonnen met hardlopen dus 3 avonden in de week effe in mijn uppie uitwaaien. Even alle sores van me afrennen. Heerlijk is dat. Uhm verder nog nieuws? Maandag start Sam officieel met school maar hij heeft al heel wat dagen gewend en heeft er enorm veel zin in. Nog ff een foto van mijn moppies en een knuffel voor jullie!! Als jullie me missen ben ik ook op Facebook te vinden https://www.facebook.com/#!/britt.melis
Nelly, L weer redelijk opgeknapt, wel vanmorgen heel vroeg wakker (half 6) Er zat haar iets dwars, maar k weet niet wat. Misschien had ze het koud na dagen van koorts??? Ze slaapt nu voor de 2e keer en normaal slaapt ze maar één keer meer. N heeft ook veel eczeem gehad in het eerste jaar. op een gegeven moment had hij krentenbaard in zn gezicht van d nattende eczeem en toen kreeg hij ook fucidine, maar uiteindelijk ging het met bactroban pas over. Laatst had hij een bacteriele infectie bij zn neusuitgang (een week of wat na de roodvonk) en daar hielp fucidin wel tegen
britt, we waren al vriendjes op fb leuke foto van je mannetjes. Grappig dat ze broers zijn, ze lijken zo geen biet op elkaar! En een lastige peuter dus... tsja, dat gaat vanzelf over (en dan heb je een lastige kleuter )
@britteke: wauw, jij hebt het goed druk. Maar fijn dat het allemaal te handelen is. Super dat je toch lekker tijd voor jezelf neemt met hardlopen. Nog gezond ook! Succes met je studie! Bevalt je vriend zijn nieuwe baan? Als je dat koppie ziet, geloof ik best dat Roan een eigen willetje heeft! Wat een ondeugend manneke. Facebook heb ik niet. Hyves kom ik nu al nauwelijks aan toe. Tenx voor je felicitatie! @sanneke: L's longontsteking heeft toch veel van haar gevergd als ze nu toch nog een tweede slaapje doet... Hopelijk is ze gauw weer haar eigen oude ikke.
Nelly, gelukkig was het geen longontsteking maar dubbele oorontsteking. Longen kon ze door het gebler van L en het tegenstribbelen niet goed horen ' Ze knapt nu goed op, maar heeft nog wel een pesthumeur af en toe en grote mamahonger...
@sanneke: oeps, ik haal vanalles door elkaar. Maey had een longontsteking... L die dubbele oorontsteking, had ik zelfs nog op gereageerd of dat altijd gepaard gaat met koorts. Sorry! Pfff... Mijn geheugen gaat nu al achteruit...
Sorry meiden, even een mega-ego berichtje... Pfff... 't Commentaar is hier niet van de lucht... Gisteren heeft mijn man een belrondje gedaan voor zijn verjaardag en ook meteen het grote nieuws verteld aan de mensen die nog niet van onze zwangerschap wisten. Bah, die reacties die we kregen. Echt niet leuk. Dus gisterenavond zat ik er flink doorheen. Vanochtend alle moed bij elkaar verzameld, want vandaag is de eerste werkdag en na het nieuwjaarwensen wilde ik het toch aan mijn collega's vertellen, omdat ze het anders van derden horen. Bel ik vanochtend mijn moeder of ze me misschien kan komen ophalen vanwege het slechte weer, stelt ze voor dat ik vanmiddag pas kom als mijn directe collegaatje naar huis is, want die had me toch commentaar en een grote mond gegeven. En die wilde direct een gesprek aan gaan hoe we dat nu gaan oplossen. Mijn geschiedenis (met depressie thuis gezeten) werkt natuurlijk niet in mijn voordeel, maar dan de manier waarop ze dat schijnbaar gezegd heeft, dat was echt belachelijk. Meteen eisen gaan stellen. Ik weet zelf toch ook nog niet hoe het gaat lopen. En misschien hebben we het wel te vroeg verteld. Misschien was het toch beter na de echo, als we bewijs hebben dat het om een goede zwangerschap gaat. We weten nu eigenlijk nog niet waar we aan toe zijn. Ik heb jankend aan de telefoon gezeten, omdat we gisteren ook al zo'n raar commentaar kregen van mensen van wie we dat echt niet verwacht hadden. Een vierde kindje is blijkbaar niet gewenst... Ik ben er gewoon ziek van en weet ook echt niet meer wat ik zelf wil. Ik was hartstikke blij met deze zwangerschap, maar door het commentaar begin ik echt steeds meer te twijfelen. Tuurlijk zal het druk zijn met vier kindjes en krijgen we het flink voor onze kiezen. Maar dat is toch geen reden om zo negatief te reageren? 'k Zit hier gewoon weer te janken. 't Wordt me even teveel.
Nelly, schop onder de kont van al die mensen! Vroeger waren er allemaal grote gezinnen! En dat collegaatje zou ik helemaal een grote mond teruggeven. Waar bemoeit ze zich mee! t Is haar gezin toch niet??? Knuffie
Nelly, laat je niet gek maken meid door wat anderen allemaal te zeggen hebben. Ik lees hier wel vaker dat de omgeving bij een derde, vierde en daaropvolgend kindje heel negatief reageert ... Mensen oordelen nu eenmaal graag ... Maar dat lijkt me geen reden om zelf te gaan twijfelen toch? Lekker genieten van je vierde wondertje dat hopelijk heel gezond groeit in jouw buik. En ja ik denk dat het heel erg druk zal worden, maar ook heerlijk druk ... Lijkt me zalig zo'n full house! Overigens kan ik me de zorgen van jouw collega best voorstellen, ik denk dat je moeder dat beter voor zich had kunnen houden, ook als het een akelig en ongenuanceerd gesprek was. Voor je collega is het misschien op zakelijk niveau iets wat wellicht vervelend voor haar (hem?) kan uitpakken en dat wil die persoon dat ff spuien bij de baas ... Je mams kan dat dan (denk ik) beter niet bespreken met de betreffende werknemer (want dat ben je op zakelijk niveau natuurlijk). Maar ik denk dat je dit soort kwesties echt zo zakelijk mogelijk moet proberen te bekijken (zelfs als de persoon in kwestie het persoonlijk bedoelt, dan is het weliswaar een flutcollega, maar nog steeds slechts een collega .
Nelly, ik ben het helemaal eens met e gehele bovenstaande reactie van Salapio. Wel nog een extra dikke knuffel voor ou, want het is niet leuk om e er zo rot en onzeker over te voelen. Op naar de echo en gewoon lekker genieten meid. Het is ou leven! Britteke, wat een te gekke foto van de mannen! Lekker druk leven voor ullie beiden met een nieuwe baan en opleiding. Senna´s exceem is eigenlik nooit geheel weg. Heel soms zin de plekken bina niet zichtbaar, maar dat is vaak maar voor een dag of drie. Ik smeer iedere dag 2 a 3 keer met cetomacrogol en als het heel erg wordt gebruik ik een of andere hormooncreme voor een paar dagen.
N heeft Cars2 op zn verjaardag gekregen en die staat elke dag wel een poosje aan, bestaat er een Cars2quiz voor moeders???
Hoi allemaal, Van deze kant wat minder nieuws.. Begin van de middag is Maey opgenomen. Maandag was ik al langs de dokter geweest omdat ze een vreemd kuchje had. Ik was bang dat ze ook een longonsteking had opgelopen. Alles klonk schoon, ik moest weer bellen als het erger werd. Eigenlijk is het daarna alleen maar erger geworden. Ze ging steeds minder drinken, meer slapen en keek niet om naar een fles. Ook haar benauwdheid werd verder. Resultaat; vanmorgen maar 40cc gedronken. Ik heb meteen de dokter gebelt en kon gelijk terrecht. Werd doorgestuurd naar de KA. Hij vertelde dat ze het RS-virus heeft opgelopen en dat ze weinig lucht binnen kreeg. Ze was zo gebroken van het moeilijke ademen dat ze haar flesjes daarna ook niet meer kon drinken. Nu krijgt ze het via een zonde en zit de aan het zuurstof. We zijn nu eventjes thuis om te eten met de kids en ze naar bed te doen. Oma is nu bij haar.. Ik ben gebroken..