ik heb een heleboel mooie en minder mooie berichten gelezen. Hier de verjaardag van daan achter de rug en vandaag is ze voor het eerst voor het echie naar school. De ochtend heeft ze prima doorstaan! hier ook voornamelijk op FB. Mochten jullie me toe willen voegen Welkom bij Facebook - Meld je aan, registreer je of ontdek meer
Johana, was het een leuk/druk feestje voor Daan? All, ik doe niet aan FB en hyves...ik weet amper wat het is. Erg he! Senna heeft het echt leuk gehad en goed gedaan op school! Ik ben zo trots. Maar dat gevoel zullen jullie ook allemaal wel hebben! Ik was wel even ontroerd toen hij vanmorgen naar buiten kwam. Hij had een mooie muts op met de tekst 'hoera ik mag naar school' en hij kreeg een leuk boekje mee 'en nu naar de basisschool' met tekeningen van Dagmar Stam. Dat blije kind wat op me af kwam gerend en het besef dat hij nu echt een schoolkind is, deed de tranen in mijn ogen springen. Thuis had hij beetje bij beetje hele verhalen over wat hij gedaan had en hoe dat ging en welke kindjes er in de klas zaten. Zo knap hoe hij alles heel goed kon uitleggen.
Olga, de tijden zijn hier 8.30-12.30 en idd vanaf 2 jaar oud. Leuk dat S zo goed kon vertellen over zn klas ed! Johana, gefeliciteerd! Hier ook een goeie schooldag gehad. Wel lang hoor (8.45-15u), maar ze vond het erg leuk, met name gym en tekenen (vuurwerkopdracht). Gym heeft ze zelfs voorgedaan thuis . Buiten spelen vond ze 'spannend', dus ze heeft vooral gekeken en op het bankje gezeten. Ik hoop maar dat ze niet de hele tijd helemaal alleen heeft gezeten en dat de buitenspeelmoeders daar ook aandacht voor hebben (en niet alleen voor de drukke doerakken). Misschien morgen even zeggen/vragen aan de juf (maar die heeft dan zelf eetpauze).
Hoihoi, N is toch naar school geweest en vond het prima. Toen hij mij vanmorgen langs me liep naar de weekopening zei hij, Hey Hanneke... Hij was gelukkig helemaal koortsvrij vanmorgen, dus alles wat ik geregeld had, hoefde gelukkig niet in werking gezet te worden. L had het ook prima 'alleen' gedaan bij de g.o. Hij was best heel moe en lag er een stuk vroeger in dan anders en sliep gelijk. Morgen gaat hij een halve dag, woensdag ook en donderdag nog een lange.
Leuk! Alle december kids naar school!! En alle december mama's een beetje rust Zal morgen haar laatste dagje zijn?! *zucht*
Salapio, de speelzaal is dan echt een halve dag. Maar ze eten daar dan toch niet? Op school zijn er dus buiten speel moeders? Sanneke, fijn dat jullie toch allebei naar school konden. En N maakt dus goed onderscheid tussen juf en mama! Alieke, ik hoop met je mee dat ze morgen naar huis mag.
Fijn alieke!! Nou gauw verder beter worden. Olga, N kan goed onderscheid maken tussen juf en mama gelukkig. Mn hartje brak wel bijna toen ik naar buiten keek hem luidkeels zag brullen bovenaan de glijbaan en ik zn lippen 'mama' zag vormen... Ik kan het dan wel loslaten en ik weet wel dat de juf echt wel naar hem toe gaat. DAt gebeurde uiteraard ook. Hij durfde er niet meer af... Opeens tilde ze hem even boven mn raam uit, mijn lokaal zit aan het kleuterplein. Grappig was dat. Hij was vandaag echt veel moeier dan gister. Hij hoefde gelukkig alleen s morgens. Vannacht L 2 1/2 uur wakker geweest. Draak. Ze was superwakker en had er gewoon geen zin in. Uiteindelijk hebben we dr even laten huilen, t was ook niet heel hartstochtelijk, en toen zijn we allemaal nog in slaap gevallen. Hoe doen alle kindjes het op school? Al wat gewend (degenen die al wat langer gaan}?
Olga, op 'onze' speelzaal bakken ze zelf broodjes die ze om 10u gezamelijk eten met een kopje lauwe thee met honing. Om een uur of 12 krijgen ze een stukje appel. Die broodjes en thee doen ze ook nog op de kleuterschool, daarna volgens mij 'alleen' de thee. Ik vind het erg leuk, jammer dat ze zoiets niet op alle scholen doen ... (vooral die thee zou goed zijn voor M, is eigenlijk het enige dat ze goed drinkt).
Salapio, leuk hoor...zo gezellig huiselijk met broodjes en thee. Het is toch een antroposofisch/jenaplan/montesori speelzaal/school? Sanneke, wat een nare nacht voor jullie met die kleine nachtbraker! Senna hd er vanmorgen weer zin in! Gisteren had er een kindje met een hele moeilijke naam getrakteerd. Echt knap dat Senna die naam op zijn eigen manier toch kon uitspreken. Maar hij had de traktatie geweigerd geloof ik. Echt iets voor Senna... Ik ben net even lekker naar de kapper geweest...kan er weer een poosje tegenaan! Jammer genoeg fietste ik op weg naar huis in een vieze regenbui.
@Alieke, wat fijn dat Maey weer bij jullie is en in haar eigen bedje kan slapen. Eliora heeft geen last meer van de waterpokken, want ze zijn ingedroogd. Ze kan morgen dus 'eindelijk' naar school. Nathanja is ook aan het opknappen, ze is niet meer hees en heeft ook geen keelpijn meer. Het 2e ondertandje komt er ook door en afgelopen nacht heeft ze aardig lopen spoken en mama veel laten lopen. Ik was vanochtend aardig kapot. Het gesprek van manlief afgelopen maandag is zeer positief verlopen. Zoals ik heb begrepen gaan de partijen akkoord met een proefplaatsing van 3 maanden te beginnen op 1 februari. Hij gaat dan 2 dagen per week werken en per half februari gaat hij beginnen aan zijn opleiding. Vooral positieve berichten dus van onze kant. Ik denk dat ik zo maar lekker mijn bed inkruip, ik ben nog aardig moe van afgelopen nacht en mijn ogen vallen bijna dicht. Manlief is toch naar de kerk en die verwacht ik voorlopig nog niet thuis.
Wat rustig hier... Pareltje, fijn dat de gesprekken van je man goed zijn verlopen. Senna heeft een pittige dag achter de rug. Eerst VSO, toen school, toen TSO, weer school, daarna BSO en het was allemaal best verwarrend en intensief voor hem. Ik was wel vroeg (17.00) thuis, dus toen kon hij uitgeteld op de bank naar kindertijd en sesamstraat kijken.
Oef ... kan me voorstellen dat dat een heftig dagje is voor Senna. Is hij wel makkelijk gaan slapen? Ik had bij M verwacht dat ze heel erg lastig in slaap zou gaan vallen, dat was namelijk al dramatisch de afgelopen tijd. Maar ze is nu zo moe dat ze zich niet zo verzet tegen de slaap. Hopelijk blijft dat zo, ze heeft haar slaap namelijk echt nodig (haalt vaak de 12u niet, in de weekends wel: dan kan ze uitslapen) ...
Zo, eventjes tijd om te kletsen! Dana is op het kdv, Loïs nog op school en Maey ligt op bed. Hier gaat alles goed! Maey heeft vanmorgen voor 't eerst weer haar grote fles op (180cc), andere keren kreeg ze 150 en zelfs die dronk ze niet helemaal op. Ze is dus weer helemaal de oude, weer lekker hongerig Doordat ze in het zh om de 3uur voeding kreeg, komt ze nu snachts ook weer. Alleen merkte wij dat het meer ritme was dan honger, ze sloeg namelijk de ochtend fles daarna weer over. Komende nachten maar dus eventjes laten mopperen. Salapio; Jou laatste 10 weekjes zijn ingegaan! Whoehoe! Wat gaat het hard he.. Nelly; Hoe is het met jou?! Wat worden ze groot.. en WIJS
Hoi meiden, Hier ben ik ook weer even. Allereerst dankjulliewel voor jullie lieve reacties op mijn geklaag over reacties die we krijgen. Ik trek het me gewoon teveel aan, dat weet ik, maar ik kan het niet loslaten. Hopelijk wordt het na de 12 weken weer normaal en kan ik gewoon genieten. Collegaatje deed trouwens gewoon normaal tegen me, dus ik weet echt niet wat er die donderdag gespeeld heeft tussen haar en mijn moeder(=werkgever). Natuurlijk snap ik haar zorgen wel, want het werk moet in mijn verlof t.z.t. ook gewoon doorgaan. Maar we hebben nog tijd genoeg om hiervoor een oplossing te vinden. @Alieke: wow, ik lees je bericht net van Maey's ziekenhuisopname. Wat heftig zeg! Dikke knuffel! Superfijn dat ze nu weer de oude is! 'k Kan je niet volgen, heb geen facebook... Al mijn hyves-vriendjes knijpen er tussenuit! Hihi... Wauw, Lois is echt een dametje geworden zeg! @Salapio: supermooi buikje weer! Haha, en die T heerlijk aan het kletsen. Grappig dat hij zich op M's school direct naar het keukentje ging. Hier schoof Evelien ook gewoon aan in de lego-hoek. 'k Moest nog moeilijk doen om haar weer mee te krijgen. @olga: van de week dus lekker wezen shoppen met de kids. Jah, heerlijk he, die een op een tijd. Wat gaat Evi toch snel! Wat leuk, dat ze op school aandacht besteden aan het voor het eerst naar school gaan. Da's inderdaad wel druk VSO-school-TSO-school-BSO, poeh! Is dat iedere schooldag? Hier gaat Annabel alleen naar de TSO en dat is op school. @pareltje2212: de meiden weer opgeknapt? Super dat je man het nieuwe traject in gaat! @Beate: heerlijk, zo'n geslaagde vakantie! Mmm, nieuwe liefde... Vertel! En hebben de meiden het ook goed naar hun zin gehad? @johana79: he, bah, te laat met de felicitatie... Maar alsnog, HARTELIJK GEFELICITEERD met Danielles 4e verjaardag! Leuke dag geweest? @sanneke: knap dat N mama en juf gescheiden houdt!
Hier ploeteren we lekker door. De vermoeidheid hakt er hier flink in. 't Valt niet mee. Gelukkig heeft Annabel het prima naar haar zin op school, maar ze vindt het overblijven maar niks. We kijken het nog even aan en anders zoeken we een andere oplossing. Ik had verwacht dat ze ontzettend moe zou zijn na een dagje school, maar ze is juist hyper! Tja, ieder kindje verwerkt zijn dag weer anders he. Gelukkig gaat ze wel goed slapen. Dat is nu weer minder bij Evelien. Poeh, wat zijn we daar weer lang mee bezig. Ze zit in zo'n fase dat ze net wel/net niet een middagdutje nodig heeft. Als we haar 's middags maximaal een uurtje laten slapen, gaat het 's avonds gelukkig wat beter. En Marjolein is ook al met haar slaapjes aan het rommelen. Eén middagdut is net te weinig, maar twee slaapjes overdag is weer net te veel. 'k Ben benieuwd wanneer er weer een nieuw ritme is. Oh, zo grappig, ze heeft nu vier tandjes en sinds vorige week een kiesje. 'k Vraag me af waar de rest blijft. Afgelopen maandag hebben we ons frummeltje mogen bewonderen. Naja, 't was niet veel meer dan een wormpje met een knipperlichtje. Dinsdag zijn we naar de intake bij de vlos geweest, maar ik ben er met een dubbel gevoel weggegaan. Naar alle waarschijnlijkheid wordt dit weer een zwangerschap en bevalling in het ziekenhuis. Even de bloeduitslagen afwachten a.s. dinsdag. Verder kan ik nog niet echt genieten van deze zwangerschap. Het is nog zo onwerkelijk en ik trek me nogal wat aan van de omgeving. 't Zal wel beter worden als we het eerste trimester door zijn. Zo. Lunchtijd! Liefs, Nelly