En hier nog de pasfoto's van onze meiden voor de ID-kaart.: Bekijk bijlage 214550 Zo heerlijk statisch...
Nelly; Jaahh daar is je update weer! Hyves is zo 2011, tijd om aan FB te beginnen Fijn dat Annabel hyper uit school komt Loïs kan gelukkig haar ei wel goed kwijt en is juist wel rustiger geworden maar voelt zich nu ook wel een stuk groter en gaat nog wel eens "op de vuist" met Dana. Hard tegen hard gaat het af en toe. Ik a.k.a politieagente! Wat knap dat Evelien nog tussen de middag slaapt! Sinds Maey is geboren is Dana daar al vrij snel vanaf gestapt. Ze sliep savonds wel goed maar ging niet meer goed doorslapen en was 5uur klaar wakker. "Ik wil eruit! Ik wil spelen!!" Pff wat balen dat je omgeving jou geluk beinvloed! Heel herkenbaar hoor.. Ik hoop dat ze snel bijdraaien! Probeer er niet zoveel van aan te trekken! (makkelijker gezegt dan gedaan) Hier liggen ze allemaal plat! Inclusief Maey, die zal straks nog wel wakker worden voor een fles & een badje. Ik ga toch proberen om haar savonds in bad te doen ipv smorgens. Ze slaapt zoooolang na een fles en badje! Als ze dat nou snachts even doet
@Nelly, je kunt wel zien dat je meiden zusjes zijn. Wat lijken ze veel op elkaar en wat een mooie echo van jullie kleine frummel. @Alieke, hopelijk past Maey zich weer snel aan bij jullie ritme. Eliora heeft nog veel energie over als ze uit school komt. Ze gaat pas tegen 20.00 - 20.30 uur slapen en was de beide ochtenden om 6.00 uur wakker. Vanochtend heeft ze 'uitgeslapen' tot 7.00 uur. Ze vindt school geweldig en de TSO vindt ze ook erg gezellig, lekker eten en kletsen met andere kindjes. Ze is nog niet helemaal zindelijk, dus mag ik elke hele dag om 12.00 uur naar school om haar te verschonen. Afgelopen donderdag was de eerste keer en toen ik haar een kusje wou geven voordat ik weer wegging, had ze daar geen tijd voor. Er moest gegeten worden! Gisteren mocht ze hulpje zijn en dat vond ze een hele eer. Haar eerste knutselwerkje hangt inmiddels op het prikbord. Een goed weekend allemaal.
Alieke, blij om te horen dat Maey weer lekker hongerig is en weer de oude lijkt! Nu het ritme er weer even goed in zien te krijgen. Wat een mooie meid die Lois zeg! Nelly, die pasfoto's zijn echt komisch om te zien! drie lekker serieuze bekkies! Het is best wel onnatuurlijk om kinderen niet lachend op de foto te zien he! De jongste meiden lijken meer op elkaar dan op Annabel he! Wie weet wat nummer 4 doet! Mooie echo gehad, pfff dat is alvast de eerste opluchting! Gewoon stap voor stap denken meid. En je gevoel over het ziekenhuis herken ik zelf eerlijk gezegt niet. Ik vond het erg prettig om daar te bevallen. Bij jou heeft het vooral met de schildklier te maken denk ik? Senna gaat alleen op donderdag naar het gehele BSO pakket. En straks nog 1 keer in de twee weken extra overblijven. Salapio, Senna is uitgeteld in slaap gevallen na zijn lange donderdag!
Pareltje, grappig dat Eliora zo wijs is over het naar school gaan. Altijd prettig om te weten dat ze het naar hun zin hebben he! Hier heb ik echt een soort van blunder gemaakt... Jan was gisteren thuis en ik had hem helemaal geinstrueerd over de tijden van de school en dat Senna 's middags vrij zou zijn. Wordt hij om 13.15 gebeld door de juf met de vraag waar Senna blijft.... Ik was er toch echt heilig van overtuigd dat ze op vrijdagmiddag vrij zouden hebben. Stom he! Kan wel merken dat ik nog een 'beginner' ben! Senna vindt het wel heel leuk op school en heeft veel verhalen over wat ze allemaal gedaan hebben. Vandaag is hij wel super hyper wat zich uit in continu praten en zich overal mee bemoeien, niet stil kunnen zitten of staan en dus de hele dag springen, rennen en gek doen. Hij is vaak wel heel druk, maar er zit echt totaal geen rem op soms. Van de week na school was hij steeds heel gezellig en lief. Als ik hem heel goed kader, kan hij best wel een tijd rustig zijn maar als de activiteit dan weer klaar is staat hij weer te stuiteren.... Vanmorgen hebben ze uiteindelijk wel ruim een half uur samen zitten kleien. Evi deed alles na wat senna maakte. Zolang ik erbij blijf in in de buurt een beetje rommel gaat het dan wel heel goed.
Hihi Olga! Een echte beginnersfoutje Begrijpelijke fout! Hier zijn ze op vrijdagmiddag vrij! Ook op maandag en woensdag trouwens! Heel typisch, het dorp naast ons is dat niet zo. Salapio; Hoe zit dat bij jullie daar? Zijn ze daar ook op ma,wo en vrijdag middag vrij?
Hier zijn ze de hele vrijdag vrij. Scholen mogen dat zelf bepalen, dus het is niet vanzelfsprekend dat ze bijv. altijd de vrijdagmiddag vrij zijn. In de onderbouw (groep 1-4) moeten kinderen aan een bepaalde hoeveelheid uren voldoen. Hoe de scholen dat regelen mogen ze dus zelf weten. Hier is het groep 0/1/2 vrij op vrijdag, groep 3 vrij op vrijdagmiddag, groep 4 nog een half jaar vrij op vrijdag en pas vanaf groep 5 de volle mep. Die onderbouwuren zijn dus weer anders dan die van de bovenbouw. Hier vlekjes bij L. Ze heeft er geen last van, maar net had ze wel 38.6. Ze heeft vaak koorts/ verhoging, maar overdag dan weer helemaal niks. Wel een smal bekkie. Ze heeft al weinig extra en als ze dan een keer ziek zijn, zie je dat gelijk. Verder niet zielig hoor.
@Alieke: Hyves zoooo 2011... Jaha, ik weet het, ik ben oud... *proest* Annabel begint hier ook steeds meer voor zichzelf op te komen tegenover Evelien. Die kan ook zo verschrikkelijk uitdagen. Ik ben ook erg benieuwd wanneer het middagdutje eraf gaat. Eigenlijk is het toch wel heel fijn dat ze nog ff een tukkie doet. Haha, ik zie je zo rondlopen met een fluitje! Wij hebben onze meiden eigenlijk nooit 's ochtends in bad gedaan. Behalve in de kraamweek, omdat de kraamhulp er dan was. @pasfotootjes: ja, ziet er echt raar uit, serieuze kinderen... En we krijgen inderdaad vaak de opmerking dat Marjolein sprekend op Evelien lijkt. Maar als ik babyfotootjes van Annabel bekijk, zit daar ook aardig wat gelijkenis in. @pareltje2212: poeh, Eliora standaard wakker om 6u... Dan heb ik geluk met het interne wekkertje van onze meiden wat op 07.30u staat. Wat grappig dat ze het laatst te druk had voor het afscheid. Voelt wel raar, he... @olga: gevoelsmatig wil ik echt gewoon thuis bevallen. Ziekenhuizen zijn alleen in geval van nood of voor zieke mensen, ik mankeer niets. Naja, op die trage schildklier na dan, maar de gyn had in haar hele carriere nog nooit meegemaakt dat dat problemen veroorzaakte tijdens de zwangerschap en bevalling. Ik voel me dan ook zo ontzettend opgelaten in de wachtkamer. Zeker omdat er vrouwen zitten die echt serieuze problemen hebben. Poeh, heavy day voor Senna dus op donderdag. Haha, voor mama zijn de schooltijden ook even wennen dus. Ach, kan gebeuren en je zal heus niet de eerste zijn! Fijn dat Senna het zo naar zijn zin heeft, maar soms wel lastig lijkt me als hij zo druk is dan. Leuk hoe hij toch zo samen met Evi kan spelen. @sanneke: hm... L eventjes niet lekker. Maar fijn dat ze er geen last van heeft. @schooltijden: hier zijn de schooltijden op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag 08.45-12.00u en 13.15-15.30u. Op woensdag 08.45-12.30u. De groepen 0-1 zijn alle vrijdagen vrij en de groepen 2 alle vrijdagmiddagen. Ik vind het wel relaxte tijden.
Hier vandaag een zieke Annabel. Vanochtend had ze goed ontbeten, maar om een uur of 11 belde manlief me van mijn boodschappenrondje terug, omdat ze had gespuugd en om mama vroeg. Arm gupje. Tijdens de lunch wilde ze niets en spuugde ze weer flink. Gelukkig dronk ze wel water en zakte het gedurende de middag. 's Avonds heeft ze wat sliertjes spaghetti gegeten en wat kipreepjes, maar groente wilde ze niet. Schaaltje vla ging ook goed. Hopelijk is ze morgen weer fit, want dan vieren we manliefs verjaardag. Misschien is het wel weer spanning ofzo. Dat had ze de dag voor haar eigen verjaardagsfeestje ook. Al heerst hier nu wel de buikgriep. Even afwachten dus. Echt koorts had ze niet. Vanmiddag 38.6 en vanavond 38.0, dus dat valt mee. 't Is nu alleen zo'n zielig hoopje minimens. Ze wilde graag gedragen worden, maar tja, ruim 20 kilo naar boven sjouwen, zag ik niet zo zitten. Gelukkig deed papa het. Tja, en toen was Evelien ook ineens "ziek", want die wilde natuurlijk ook gedragen worden. Evelien heeft vanmiddag trouwens toch zo leuk gespeeld met het zoontje van mijn nichtje. Hij is drie maanden jonger, zo schattig om te zien hoe ze naast en met elkaar spelen. Ze zijn ook flink aan elkaar gewaagd. Haha, als je het over de duivel hebt... De babyfoon is aan het zingen "maaaamaaa, waar beeeeen je?", maar deze mama reageert ff niet hoor! Even kijken wie het het langst kan volhouden. Al denk ik wel dat ik toch aan het kortste eindje ga trekken, ook al ligt ze al vanaf 19u in bed. Ik wil nu even voorkomen dat ze gaat schreeuwen, omdat Annabel haar rust nu echt nodig heeft. Ik had alleen gehoopt dat ze gauw ging slapen, want wij moeten hier beneden toch nog ff flink aan de slag voor manliefs verjaardagsfeestje morgen.
Schooltijden, hier the full monty: ma, di, do, vr van 8.45-15u, wo van 8.45-12.15 ... Geen vrije (mid)dag dus behalve woensdag.
Sorry, beetje melig aan het worden. En ik ben nog steeds niet begonnen aan de verjaardagsvoorbereidingen. "Beetje" forumverslaafd...
*zucht* Maey, wanneer ga je nou eens doorslapen?? Loïs en Dana sliepen allaaang door! Nelly; hihi! Ik sta continu online zeker? Komt omdat de site open blijft staan op me phone.
Hier zijn de schooltijden dus op ma,di, do en vrij van 8.30 tot 11.45 en van 13.00 tot 15.00. Op woensdag tot 11.45. Maar het viel me wel op dat ze veel vakantie of extra vrije dagen hebben. Maandag ga ik maar even tekst en uitleg geven aan de juf over de vergeten vrijdagmiddag! Ik denk dat ik voor Senna een afspraak maak bij de HA, want het exceem rijst de pan uit. Hij krabbelt zich helemaal open in zijn gezicht en op zijn armen. Het ziet er niet uit. Hij lijkt wel een hagedis met zijn continu rode en schilferige huid.
Nelly, was het nog nodig om naar Evelien toe te gaan gisteren of is ze toch lekker gaan slapen? Gefeliciteerd met je man trouwens! En is Annabel weer opgeknapt? Sanneke, heeft L last van een vlekjesziekte of trekt het alweer weg? Ik ben toch zo moe dit weekend! Gisteren kon ik erg weinig van de kinderen hebben, maar ze waren dan ook wel heel erg ehhh...nou ja de luister-oren stonden niet aan zeg maar. Gisterenavond lagen ze er voor 7 uur in en toen heb ik de hele avond op de bank gelezen. Mijn hele boek in 1 keer uit! Vandaag ben ik nog steeds niet vooruit te branden, hoewel de kinderen wel beter te spreken zijn gelukkig! Jan is even met zijn vader naar de vakantiebeurs en straks gaan we nog even op visite bij vrienden.
Olga, arme Senna ... ken je de site Alles wat je wilt weten als je kind eczeem heeft! . Heeft Senna veel last van jeuk? Heerlijk je boek in één ruk uit! Alieke, arme jij ... ik ben me al aan het voorbereiden op weer ruim een jaar luciferhoutjes
Hė en wat lees ik nu! Van harte! Wat leuk! Ik lees echter tussen de regels dat je het er best moeilijk mee hebt? Wij zijn er nog niet over uit maar zoals ik er nu over denk krijg ik het Spaans benauwd van je berichtje. Bij ons kwamen no2 en 3 ook uit het niets en ookal vind ik ze zó lief, vind ik zwanger zijn en bevallen echt geweldig, het hebben van een derde is me wel tegengevallen. Vooral als ze bijv. (natuurlijk allemaal achter elkaar) ziek zijn.... Ik denk echter dat zodra het kindje er is je het allemaal waard zal vinden! En wat je omgeving vind, zou ik me niet teveel van aantrekken, het is niet hun leven.