december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zo. Manliefs verjaardagsfeestje zit er weer op. 't Was hartstikke gezellig, maar ik ben blij dat de visite weg is. Moeoeoeoe... *klager-de-klaag*
    Ik baal er alleen wel van dat Annabel naar alle waarschijnlijkheid toch letterlijk ziek was van de spanning. Vandaag was ze namelijk weer helemaal fit. Of zou het toch toeval zijn geweest...
    Evelien was gisteren nog lang aan het spoken. Ik ben niet meer naar boven geweest, maar heb haar vanaf onderaan de trap een paar keer toegesproken. Uiteindelijk is manlief toch nog een keer naar boven geweest, omdat ze al zo ontzettend lang bleef zeuren om sokken. Maar ik baal er wel van dat we toch toegegeven hebben.
    Vanavond is ze als een blok in slaap gevallen. Tja, als je geen middagdut wil doen en het huis zit vol visite, ben je aan het einde van de dag wel totalloss...
    En onze Marjolein is zo gegroeid! Niet alleen fysiek, maar je ziet haar gewoon dingen opnemen en ondernemen. Die kleine waaghals kan nog (net) niet los lopen, maar ze presteerde het vandaag dus om los op de zitting van een kinderstoeltje te gaan staan. Doodeng! En je dan had je dat trotse eigenwijze ondeugende koppie moeten zien. Dat wordt me er eentje...

@Alieke: je was op een gegeven moment wel weer offline hoor.
    Hoe ging het met jullie kleine nachtbraker? Was ze toch nog in slaap gevallen?

@olga: bah, balen dat Senna zo'n last heeft van zijn eczeem. Da's echt niet leuk! Is het ook ontstoken?
    Evelien peutert er alleen aan de plekken als je er aandacht op vestigt.
    Ohhh, die luister-oren... De kids voelen het zo goed aan als ouders even een dip hebben.

@Salapio: een jaar luciferhoutjes... Hopelijk zal dat niet nodig zijn!

@Me2: haha, ik moest even zoeken wanneer ik dat berichtje gepost had. Dat was bijna twee weken voor de positieve test... Manlief hield in eerste instantie de boot een tijdje af wat betreft mijn wens voor een vierde kindje, dat had ik ook geaccepteerd. Maar toen hij er ook aan toe was, was het ook meteen raak. Ik had het echt niet zo snel verwacht. Vandaar dat ik ook niemand wilde laten weten dat wij toch weer "aan de slag gingen".
    Ik stoor me inmiddels een stuk minder aan reacties uit mijn omgeving, maar dat blijft toch wel erg moeilijk. Vandaag was schoonzus ook op visite en ik heb haar niet echt kunnen/durven/willen spreken. Ik heb gewoon het gevoel dat zij het ons ontzettend kwalijk neemt, dat we weer tegelijk zwanger zijn en al helemaal dat wij eerder uitgerekend zijn, terwijl we dat later dan zij bekend hebben gemaakt.
    Maar goed, voor hetzelfde geld zie ik overal spoken.
    Maar hoe gaat het verder bij jullie? JP goed naar zijn zin op school? En heeft Fee ook haar draai gevonden op de peuterspeelzaal?

En nu ga ik afsluiten, want morgen moeten we weer allemaal aan de slag. De dag begint meteen al rommelig. Marjolein moet om 08.45u op het CB zijn en Annabel moet die tijd natuurlijk ook op school zijn. Even kijken hoe het loopt. Gelukkig heeft manlief papadag, dus kunnen we het mooi verdelen/combineren.

Weltrusten!

2. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Goeiemorgen!

Iemand luciferhoutjes over?
    Wat een tegenvaller vanochtend. Manlief heeft de griep te pakken. Hij zag er gisteren eerlijk gezegd ook niet zo fit uit.
    Annabel en Evelien wilden niet uit bed komen. Ze lagen er gisteren wel iets later in dan anders, maar Annabel is vannacht een paar keer schreeuwend wakker geworden. Dus dan slaap je zelf ook niet zo lekker.
    Maar goed. Annabel is nu op school en ik ben met Marjolein naar het cb geweest. Ze is nu 79,4cm lang en weegt 10350gram. Prikjes vond ze niet zo leuk... Tranen met tuiten, zo schattig om te zien, maar gelukkig ook snel weer een lachje.
    Tja, en nu ben ik weer thuis. Papadag opvangen en zustertje spelen.
    Ah, Marjolein is al aan het tutten. Gauw even een fruithap en dan lekker naar bed brengen. Dan ga ik nog even terug met Evelien om boodschappen te doen. Dat doet ze echt graag en dan heeft papa ook wat rust.
    Ik hoop op een rustig dagje, want ik ben helemaal op.

Groetjes!

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, ik ga gelijk de site even bekijken! Thanks!

Nelly, drukke dag dus gisteren en op de koop toe ook nog een zieke man nu...wat kun je er dan naar verlangen dat het weer avond is en al het kleine spul op bed ligt he!

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna vertelde dat ze vanmorgen gingen gymen, maar dat hij niet mee wilde doen...
    'Mama alle kindjes deden hun kleren en schoenen uit, maar dat wilde ik niet' Hij kon precies vertellen wat de kinderen gedaan hadden en dat hij alleen maar had gekeken. Ook dat ze gingen rennen en dat ze elkaar dan duwen en dat vind hij niet leuk. Ik ga nog maar niet gelijk naar de juf om te vragen hoe zij daar mee omgaat. Ik wacht eerst volgende week wel af. Wie weet wil Senna dan wel mee doen omdat hij weet wat hij kan verwachten.

5. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @olga: wat goed van Senna dat hij duidelijk aangeeft dat hij iets niet wil. Misschien is het inderdaad eerst even bekijken en dan meedoen. Dat hij even moet wennen.

Hier wilde Annabel vanochtend persé haar knuffelaap meenemen naar school. Ik kon praten wat ik wilde, maar dat ding moest toch echt mee. Echt geen idee waarom dat nou ineens.
    Goed, beest mee de klas in. Juf vond het ook prima en dan mocht Annabel er in de kring over vertellen. Het verbaasde me dat ze dat ze dat durfde!
    'k Heb net even de site van haar groep bekeken, blijkt dat ze nu in de klas de letter P behandelen. De kinderen mogen van thuis dan iets meenemen wat met een P begint.
    Misschien dat daarom haar aaP mee moest...

Och, en wat was ze gisteren trots! Ze mocht in de klas prinses zijn. De juf had een luister-cd gedraaid van Assepoester en Annabel was de prinses. De juf was de boze stiefmoeder. Zo schattig om te horen!

Liefs,
    Nelly

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Grmbl... Annabel "wist niet meer" wat ze vandaag gedaan hadden. Ons meiske is niet zo van het vertellen. Dus ik weet ook niet hoe het met de aap was gegaan, alleen maar dat die niet mee was wezen gymen.
    Tijdens het spelen met Evelien vanavond, kon ik stiekem wel zien wat ze met de gym gedaan hadden. Lekker geen opmerkingen over gemaakt, maar 't was zo schattig om te zien hoe ze "instructies" gaf.
    Morgen is school dicht vanwege een studiedag, dus Annabel mag lekker ouderwets samen met Evelien en Marjolein weer mee naar mijn werk/oma. Toch wel fijn hoor, dat ze er ook weer bij is.
    Donderdag mag manlief de leidsters van het KDV op hun kop geven. Jeetje, wat hadden Marjolein en Evelien rode billen! Ze brulden al als je ernaar wees. Arme guppen. Hopelijk doet de Bepanthen zijn werk en zijn de billetjes morgen weer hersteld.

Weltrusten!

7. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Zit er een beetje doorheen. Het ihier drama sinds H naar school gaat. Ze wil namelijk écht niet gaan. Dat begint al zodra ze wakker wordt; wil niet eten, niet aankleden, niet naar school lopen, haar jas niet uit, niet de klas in. Elke dag brullen, brullen en nog eens brullen. Na school moet ze ook nog eens 4 dagen per week naar de BSO. Als ze wordt opgehaald door de BSO-medewerker begint het hele liedje weer van voren af aan. Als ik H ophaal bij de BSO is ze dolgelukkig, tot net na het eten. Dan begint het al; 'ik wil niet naar school morgen'. Ze heeft ook al een paar keer gezegd dat ze vindt dat ik teveel werk. Dan breekt je hart. Ben ook gewoon moe van die anderhalve week pure weerstand.

Het gekke is dat ze het (gelukkig!) wel super naar haar zin heeft op zowel school als de BSO. De juffen geven aan dat ze het heel goed doet; heeft aansluiting bij andere kindjes, voert opdrachten goed uit, neemt initiatief.

Hopelijk is het gewoon een fase...

Ben trouwens gisteravond voor 't eerst tante geworden van een kerngezond neefje. Vanmiddag baby-kijken :)

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Beate, sterkte meis. t Is ook niet niks natuurlijk om opeens zoveel naar school te moeten. Maar ik zou wel volhouden nu. (als je al keus had) denk dat ze er gewoon echt doorheen moet, zeker omdat het op school wel gewoon goed gaat. Bij mij doet de opmerking: " het is gewoon niet anders en het kan ook niet anders" een die het goed doet. Misschien was haar schoolverwachting ook wel anders dan hoe het nu daadwerkelijk is.

Nelly, N vertelt ook niks, af en toe horen we wat.

9. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Iemand een energie shot voor mij?!
    Mijn eerste werkweek is begonnen en ik kom iieettsss wat energie te kort. En tijd ;)

Nog een leuk dingetje; *getrommel* Maey slaapt sinds deze week door! Jiihaa!

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beate, wat onwijs vervelend. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hart dan breekt. Aan de andere kant ... H is een enorme slimmerd en weet dus heel erg goed wat ze moet zeggen om jou te raken ... Dit kan dus ook een manier zijn om om te gaan met vermoeidheid, sociaal wenselijk gedrag vertonen op school (en dat dan thuis afreageren, hier een meisje dat zo in elkaar zit) en de nieuwe situatie. Het zal wel extra druk en vermoeiend zijn voor H dat er ook nog 4x BSO bij komt en dus zal haar reactie wat pittiger zijn.

Als je echt het idee hebt dat het vermoeidheid oid is, dan zou je kunnen overwegen haar op je vrije dag een keertje thuis te houden. Ik zou dan niet tegen haar zeggen dat het een dagje 'spijbelen' is, maar gewoon dat het een vrije dag is. Dat zal wel vaker voorkomen (hier wel iig: wat een studiedagen!).

Knuffie!

Nelly, grappig van die aap en dapper hoor. Leuk ook dat ze de prinses mocht zijn. M vertelt zo goed als niets over school. Standaard antwoord: 'weet ik niet (meer)' :D. Koekje van eigen deeg want dat deed ik ook altijd. Met een beetje doorvragen kom ik wel een beetje achter het hoe en wat en hier worden de gymlessen ook nagedaan :)

Alieke, joepie, wat heerlijk! En wat een luxe. Dat mag die knul van ons ook wel zo vlot gaan doen ...

11. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Er is er een jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat ben ik :D
    N wordt nu door opa en oma naar school gebracht, hij wist helemaal niet dat hij ook thuis kon blijven (heb ik ook niet over gerept :))
    L ligt lekker in bed, dus ik heb heel even mn handen vrij.
    Heb een digitale spiegelreflexcamera gekregen, was ook voor jans verjaardag nog, dus die ga ik zo es ff lekker bekijken. En natuurlijk een prachtige tekening van N. Hij heeft echt mooi gekleurd!
    En mn klas kwam hier aan de deur om hard voor me te zingen, een kennis die aan het eind van de straat woont had het zelfs gehoord, echt gaaf. t Is echt leuk om als juf jarig te zijn

12. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Bekijk bijlage 216187

Alieke, beetje energie voor jou. Vind je het wel leuk om weer te werken? En wat heerlijk dat Maey doorslaapt

13. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Sanneke van harte gefeliciteerd!!!

Wat vervelnd Beate, hopelijk gaat je meisje zich snel beter voelen. Lijkt me erg pittig/vermoeiend als het elke ochtend zo'n drama is.

hier gaat het naar school gaan eigenlijk wel goed. Geloof dat mams het de eerste dag moeilijk mee had *bloos*
    Overigens moest Roel ook wel even een paar dagen wennen dat zijn grote zus er niet meer was.

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hanneke, happy Birthday! Wat leuk dat de klas voor de deur stond te zingen!

senna reageert ook thuis door heel druk te zijn en niet te luisteren na een heftige school en bso dag. Door de dag heen veteld hij toch best wel veel over school, leuk! Maar ik vraag dan ook wel door hoor.

Beate, oh wat moeilijk voor e dat H zo heftig reageert op het naar school gaan. Het zal even een hoop bij elkaar zijn wat haar de das om doet en dat reageert ze duidelijk op haar moeder af. Eerst afrika en nu school en bso...gelukkig gaat het wel goed als ze er eenmaal is, maar dat maakt het voor jou natuurlijk nog niet direct makkelijker.
    Ik zou het wel doorzetten nu en een dagje extra thuis bij jou is ook een goed idee denk ik.

15. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.543
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    @Sanneke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En wat leuk dat je klas voor je deur je kwam toezingen.

Eliora vertelt ook niet zoveel als ze uit school komt. Ze weet het vaak niet meer (Zegt ze, maar ze beschikt over een goed werkend geheugen, dus geloof ik daar niet zo in). Ze lijkt niet echt moe te zijn als ze uit school komt. Ze gaat op dezelfde tijd en soms wel later slapen.

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Johana, ik vond die eerste dag toch ook wel heel spannend hoor!

Pareltje, senna is toch wel moe hoor en wil ook na het eten naar bed. Om 7 uur lag hij er in vanavond!

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eerste dag, wel spannend, maar eerder leukspannend. Mijn man was een stuk emotioneler ... ;)

Moe, M is wel moe, maar men wat een slaapdrama's. Ze weigert echt te gaan slapen, verzet zich enorm. Dus hier is het bijna iedere avond strijd ... Best k*t want ik snap het ook wel hoor, maar ja ... kan haar moeilijk iedere avond tot 21+ oplaten ...

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, oei bij M is het slapen weer drama dus. Wat vervelend zeg. En enorm vermoeiend.

Hier vier ik vanavond mijn verjaardag voor de vriendengroep, dus het wordt gezellig druk. Hopelijk slapen de kindjes er goed doorheen. Evi was al twee dagen echt niet zo gezellig. Veel huilen en driftig en zeurderig. Blijkt dat ze vanmiddag 39,7 had. Arm guppie. Ze ligt nu met een paracetamol in bed.
    Senna was de hele dag zooooo druk. Lijkt wel of hij alleen maar door het huis kan springen, rennen, stampen, hinkelen enz...en vooral de hele tijd door gaan als ik zeg dat hij moet stoppen.

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Olga, N is ook zooooooooooooooo vervelend en ook heel druk, hopelijk stopt dat gedrag als de nieuwigheid van school af is...
    Feest ze, wij zijn volledig uitgefeest na de verjaardag van veel familieleden, N en jan en die van mezelf als laatste. Ik ga zo naar bed.

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Gisterenavond was erg gezellig. Veel afzeggingen, maar met een klein clubje is het vaak nog leuker en makkelijker ook! De laatsten waren om 02.00 weg, dus een kort nachtje voor ons. Hoewel Senna en Evi ons tot 8 uur lieten uitslapen! Evi is nog ziek en Jan is ook helemaal niet lekker. Hij blijft maar hoesten en heeft nu ook oorpijn erbij.

Ik ben eind van de morgen met Senna en een vriendin met zoontje gaan zwemmen. Nu zitten we uitgeteld op de bank, ha ha! Ik heb Senna gelijk opgegeven voor zwemles. Vanaf 5 jaar mogen ze dan beginnen. Wel duur trouwens vind ik het. 27,50 voor 4 weken en dus 4 lessen. Kun je een keer niet, dan vervalt de les ook nog eens op je kaart. Maar ja, een kind moet toch leren zwemmen he!

Deel Deze Pagina