Senna is morgenmiddag en dinsdag de hele dag vrij. Ik ga morgenochtend eerst met Senna naar de huisarts voor het exceem. Hoewel het nu iets rustiger is en het ergste achter de rug lijkt. Maar hij heeft er wel weer een litteken bij op zijn wang van het openkrabben...
@Olga, hopelijk heeft de HA iets voor de eczeem van Senna en wat spannend dat je hem hebt opgegeven voor zwemles. wij moeten daar nog even over nadenken en kijken of Eliora het wel of niet via school krijgt. Helaas heeft Nathanja nu de waterpokken, hoewel ze er tot nu toe nog niet veel last van heeft en zit ze er ook nog niet al te erg onder. Ik had dus weer 'huisarrest' en kon dus vandaag niet naar de kerk. Hopelijk is het volgende week weer over. Het dametje krijgt steeds meer stemvolume en schreeuwt dus ook steeds harder en lijkt ook sneller boos te zijn. We hebben ook nog niet echt een lekker slaapritme voor haar, net zoals de bv. e krijgt nog +/- voedingen per 24 uur, waarvan vooral vanaf 18.30 - 6.00 uur ongeveer 4 voedingen. Ik ben heel benieuwd wanneer dit gaat veranderen. Verder is het een heerlijk meisje die goed groeit en het geweldig vind om aandacht te krijgen van haar papa, mama en grote zus.
We hebben een doorverwijzing voor de dermatoloog. Over twee weken kunnen we terecht. Pareltje, ach de volgende zieke heeft zich aangediend...sneu lijkt me dat. Hier hebben ze allebei nog geen waterpokken gehad.
Dee, jammer dat je hier zo weinig bent! Je meiden zien er goed uit zeg! Nadine is al een heel dametje en Estelle ziet er heel wijs uit! (ze toont heel anders met haar haartjes uit haar gezicht) Gaat het thuis allemaal weer wat beter/rustiger? Ik zou het heel gezellig vinden als je hier af en toe eens langs komt hoor! Het bij lezen valt reuze mee.
@Beate: hele dikke knuffel voor het schooldrama! Hopelijk gaat H haar draai gauw vinden en vindt ze het wel leuk om naar school te gaan. Hier gelukkig nog weinig weerstand. Annabel vindt school superleuk, maar het overblijven verschrikkelijk. Meestal leg ik uit dat als papa en mama moeten werken, dat ze dan moet overblijven, dat dat niet anders kan. Maar dan zie ik die enorme teleurstelling in haar oogjes... Misschien zouden we de maandag er wel af kunnen halen, dat Annabel dezelfde dagen overblijft als dat Marjolein en Evelien naar het dagverblijf gaan. We wachten nog even af hoe het gaat. En heb je heerlijk kunnen babysnuffelen bij je nieuwe neefje? @Alieke: weer lekker aan het werk! Hoe gaat het nu? Weer een beetje het ritme te pakken? Yesss, Maey slaapt door! Heerlijk! @sanneke: eeeeeh, beetje laat... Nog GEFELICITEERD met je verjaardag! Wat lieieieief dat de kids kwamen zingen voor je! @johana79: hier ook een emo-mama bij de eerste schooldag hoor. Zo raar, je kleine meisje is ineens een stuk ouder geworden. @olga: toch wel fijn dat het niet zo druk was op je verjaardagsfeestje! Kun je tenminste ook echt bijkletsen. Beterschap voor Evi, Jan en Senna's eczeem. Fijn dat je doorverwezen bent naar een dermatoloog. Zwemles... Daar heb ik nog niet eens over nagedacht, maar ik dacht dat dat pas met een jaar of 6 was. @pareltje2212: wat balen dat Nathanja de waterpokken heeft. Ze is toch nog geen jaar oud? Dan heb je nog kans ook dat ze ze later nog een keer krijgt. Beterschap! @DaphneenEstelle: HOOOOOOOOOOOOOOOOOI!!! We missen je!!! Kom es kletsen! Ach, over een paar dagen heb je geen lieve baby meer, maar een ondeugende dreumes. Fijne verjaardag alvast! En, wauw! Die foto, wat een schatjes! So cute. Hoe gaat het met je en je gezinnetje? @all: ik vroeg me af op wat voor termijn er gesprekjes zijn met de juffen. Ik ben erg benieuwd hoe Annabel het doet in de klas. Natuurlijk spreek ik de juf wel bij het brengen en ophalen, maar echt praten doe je dan niet. Hier trouwens ook een hyperkont als ze weer thuis is van school. Niet lastig, maar van het ene op het andere moment barst ze van de energie. Heerlijk hoor, ons anders zo rustige meisje wat lekker uit de band kan springen! Verder zijn de dames van het weekend uit logeren geweest, zodat manlief en ik lekker bij konden tanken en dat was nodig ook! Ik ben zo ontzettend moe en slaap slecht en manlief had veel overgewerkt de laatste tijd. Dus het was echt fijn om een avond geen spits te hoeven draaien en 's ochtends uit te kunnen slapen. Deed ons echt goed!
Dee, wat fijn dat jullie er samen weer helemaal voor gaan! Lijkt me erg moeilijk dat je je zo eenzaam in je relatie hebt gevoeld, maar nu dus weer vooruit kijken en genieten van de goede en positieve dingen! Prachtige foto´s weer! Heeft Jurgen thuis een mini studio ofzo? En die kikker tekening....wauw! Estelle is echt een kleine kunstenaar! Johana, leuk om je kindjes weer eens te zien! Wat een blije gezichtjes en wat is Roel ook een leuk ventje geworden. (ken van hem alleen maar baby foto´s) Hier nog steeds een zieke jan thuis. Evi is weer helemaal de oude en senna heeft zijn luister-oren verstopt en doet de gekste dingen...
Nelly, ik ben ook benieuwd wanneer er gesprekjes op school zijn. Met halen en brengen is er inderdaad niet veel tijd om echt iets te bespreken. Senna verteld wel heel veel, maar kan soms ook alles aan elkaar verzinnen heb ik ontdekt... Wat heerlijk dat jullie een rustig weekendje samen hadden!
Zo hee, wat veel berichtjes bij te lezen ik moest zowaar een hele pagina verder. 'Vroeger' moest je na één dag soms wel 10 pagina's verder. Daphne, fijn dat het nu weer beter gaat! en wat een prachtfoto's zeg! Dat doet ie vast niet alleen voor zn hobby?? Mooie tekening, zover is mijn picasso nog niet, die is meer van de abstracte kunst, haha. nelly, lekker bijgeslapen dus. Logeren ze dan alledrie bij dezelfde (of heb ik daarover heeen gelezen?) Johana, wat een leuke foto op de trap. Volgens mij is Roel een klein boefje. Pareltje, hoe is het nu met de waterpokken? Olga, N gaat ook steeds meer verzinnen en jokken... hoort bij de leeftijd, maar k vind het niet zo leuk... N vertelt niet zoveel over school, maar soms komt er ineens wat uit. En ik zie natuurlijk best veel op de dagen dat ik zelf ook werk. Mijn lokaal grenst aan het kleuterplein. GEsprekken met de juf. Hier zijn begin februari ouderspreekavonden nav de rapporten. Ik denk dat wij die nog even overslaan, tussendoor kunnen we altijd met haar spreken, en er is nog maar zo weinig te melden. (en ze heeft zooooooveel ouders die wel op gesprek willen terwijl er nog weinig te vertellen is) Ik vind het wel grappig om de dingen nu van 'de andere kant' mee te maken. N heeft een nieuwe juf die laatst begon te mopperen dat de kinderen zich zo slecht aan en uit konden kleden bij gym en dat ze er chagrijnig van werd... Dat vond ik niet zo grappig, want ik stond met moederoren te luisteren, terwijl zij het tegen mij waarschijnlijk vertelde als collega... t Is nu vreselijk druk op school, rapporten, afronden zorgperiode, veel toetsen afgenomen/ nagekeken/ ingevoerd. Morgenmiddag heb ik studiemiddag en gelukkig is jan lekker thuis
Goede morgen! Iedereen druk in de spits nu? Wat een leuke foto's allemaal!! Mijn vriendin komt Loïs halen (die haar ook brengt als wij beiden werken) dus ik kan eventjes rustig aan doen. Heerlijk, daar ben ik aan toe! Alweer mijn 2de werkweek.. tjee, de tijd vliegt! Het is heerlijk om weer aan het werk te zijn! De kids hebben ook weer een lekker ritme en pakken het goed op. Alleeeen ben ik in dubio over (elke) donderdag. De oma's passen dan op, smorgens de 1 en smiddags de ander. Ze zijn gewoon bij mij thuis maar ik krijg het idee dat ze het te druk hebben met werk enz om ook die donderdag op te passen. Ik heb op t werk (kdv) nagevraagt hoe het zit met de wachtlijst. Er zou vanaf mei plek zijn voor Maey en Dana. Aan de ene kant denk ik, het is voor hun fijner.. of kdv en gewoon bij papa en mama thuis ipv ook 2 oma's op 1 dag te hebben. Maar het kost ons wel 130eu extra p.m.
vraagje. Ik sprak net de Juf even kort en vroeg aan haar hoe het ging. Daan doet het prima op school maar ze maakt weinig contact met/ speelt weinig met de andere kindjes. Ze verkiest het om aan de juf te plakken. De opdrachtjes die juf dan geeft voert ze netjes uit om vervolgens vast te plakken. Is zoiets 'normaal'? Thuis speelt ze wel echt samen met andere kindjes en ik vind dat ze altijd vrij makkelijk contact maakt. Zou het gewoon iets tijdelijks zijn ofzo? (stukje onzekerheid in de groep misschien) wat vinden jullie?
Hier een over-de-zeik-mama... Gisteren was ik al thuisgebleven, omdat ik last heb van mijn buik. 't Trekt aan alle kanten, ik moet echt mijn rust nemen. Vanochtend heeft manlief de jongste twee naar oma gebracht en laten weten dat ik vanmiddag pas kom als Annabel uit school is. 't Gaat gewoon even niet zo lekker. Dus de dag begon al zozo... Maar nou kwam ik vanochtend de klas in met Annabel, staan daar twee lange tafels gedekt met zelfgekleurde placemats en de kinderen die er al waren, hadden netjes een broodtrommeltje en drinkbeker voor zich. Zag er supergezellig uit, maar het verbaasde me eigenlijk. Dus ik vroeg de juf of ze dat iedere woensdag doen, dat ik dat even gemist heb in de routine ofzo. Maar dat was voor het voorleesontbijt, daar was afgelopen donderdag een brief voor meegegeven. Nou, het enige aan papier wat vorige week mee naar huis is gegaan, zijn wat tekeningen en de maandelijkse nieuwsbrief en daarin stond niets van een voorleesontbijt. Ik stond me daar toch te balen! Gelukkig had ik Annabel naast haar fruit vandaag toevallig nog een liga meegegeven, omdat ze vanochtend nog eigenlijk een extra boterham wilde. Dus kan ze toch mee-ontbijten. En de juf bood haar ook nog haar minikrentebolletje aan, maar dat wilde ze niet. Nou, ik heb me thuis toch een partij zitten janken! Die onmacht! En dat Annabel er de "dupe" van was. Dat doet me zo'n zeer! Ik heb meteen alles overhoop gehaald opzoek naar die brief, maar die heb ik gewoon echt niet gehad, anders wist mijn man daar ook wel van en dan had ik gezorgd dat Annabel een boterhammetje mee naar school had. Bah, als de dag al zo begint... Vandaag krijg ik als het goed is ook nog een telefoontje van de vlos of ik daar in de praktijk onder controle blijf of toch overgedragen wordt naar de gyn. 'k Verwacht het laatste. Bah, ik zou het liefst weer in mijn bed gaan liggen en morgenochtend pas opstaan. *zucht* Ik ga even teruglezen voor positieve input!
@DaphneenEstelle: tenx voor je felicitatie! 't Gaat goed. Ik heb wel meer klachten dan bij de andere drie zwangerschappen samen, maar dan nog mag dat geen naam hebben. Super, super, super dat het tussen jullie weer goed gaat! *big smile* Wooooooooooow, die tekening van Estelle! Jees, wat knap! Haha, hier ook een dreumesje dat gefocust is op lampen. "Hammmmmph" met zo'n lief wijzend vingertje. Die kleine gup kan echt wel duidelijk maken wat ze wil. Laatst zaten we aan tafel en stond er een bakje met kipreepjes buiten haar bereik. Mooi dat madammeke mij aan mijn mouw trok en vervolgens met een vingertje naar dat bakje wees. In eerste instantie dacht ik toeval, maar dat deed ze dus een paar keer achter elkaar. 't Gaat ineens zo snel! En wat een mooie foto's van je meiden! @johana79: wauw, die Roel is ook groot geworden. Wat een ondeugend koppie, zeg! Danielle ziet er ook al zo wijs uit. Wat is dat toch, als ze naar school gaan, dat ze ineens zo "groot" zijn... Vervelend dat Danielle zo aan de juf plakt. 't Zal wel een fase zijn. Dat contact zoeken zal nog wel komen. Eerst even een stukje zekerheid bij de juf. 't Is ook ineens een grote verandering. Nu is ze ineens de jongste, al zou je dat door haar lengte niet zeggen. Dat merk ik bij Annabel ook erg. Als ik haar bijvoorbeeld even help met de jas, zie ik andere ouders echt zo kijken, van kan ze dat niet (jawel, maar ze is soms een beetje onzeker en vraagt op die manier aandacht)? Terwijl ze met een kindje wat een jaar ouder is en een kop kleiner langslopen. Kinderen zijn niet gek hoor! Die voelen dat ook aan. Maar ja, lengte, daar kun je zo weinig aan doen. Ik denk dat Annabel daar bij de TSO ook last van heeft. Dat kinderen haar ouder inschatten en dan merken dat ze niet meekan. Ofzo... @olga: fijn dat Evi weer opgeknapt is. Nu Jan nog! Senna, doe es luisteren naar mama! @sanneke: yup, de meiden hadden afgelopen weekend alledrie een nachtje bij mijn ouders gelogeerd. Daar staat sowieso al een ledikantje en een campingbedje voor het oppassen. Annabel sliep in mijn oude bed. Hihi, grappig dat je met je moeder-oren aan het luisteren was naar je collegaatje. Maar je kan van de jongste kleuters toch ook niet verwachten dat ze geen hulp nodig hebben met omkleden? Heeft ze zelf geen kinderen? Hihi... Dat moederinstinct zit er hier goed in. Kom niet aan mijn kinderen! @Alieke: moeilijk... Ik zou het er toch even met de beide oma's over hebben. Of het toch echt niet teveel belastend is. In ieder geval wel fijn dat je weet dat de dametjes vanaf mei terecht kunnen op het kdv. Meiden, tenx voor de afleiding! Als ik voor 11u nog niets van de vlos heb gehoord, ga ik zelf wel bellen. 't Maakt me eigenlijk niks uit waar ik mijn controles moet lopen, maar ik wil gewoon duidelijkheid. Ik word gek van die onzekerheid.
Gesprek, M's juf kwam maandag naar me toe om een afspraak te maken, weet het niet meer uit mn hoofd, ergens 14 feb ofzo ... Johana, ik vind het eerlijk gezegd een nogal vreemde opmerking. Hoe lang zit D nu op school? Sommige kindjes kijken eerst de kat uit de boom en ik kan me heel goed voorstellen dat je niet meteen vriendjes maakt. Er zijn zat kinderen die dat pas (veel) later gaan doen. Nelly, ik zou me niet zo'n zorgen maken om A hoor, denk dat als je op zo'n moment er niet al te veel heisa van maakt, dat voor een kind ook geen probleem is. Wel leuk dat ze dat doen bij haar op school! Hebben ze geen mededelingenbord buiten het lokaal? Misschien is dat een idee, dan hebben ze een backup voor vergeten/verloren brieven
Alieke, hier passen de opa's en oma's ook op. Ik vind het zelf juist heel erg waardevol en leuk (en zij ook). De constructie van 2 op 1 dag zou ik wel wat minder vinden, zeker als ze de rest van de tijd gewoon nog werken. Moeilijk dus All, weer goed gekeurd bij de verlos. Jongetje ligt met zn koppie naar beneden, klaar om in te dalen
M plakt trouwens ook wel aan de juf en ze vindt het buiten spelen maar niets. Veel te druk ... Ze is al een keer zich gaan 'verstoppen' op de wc, de slimkees. Haar juf reageerde daar heel erg goed op: 'wat heb je dat slim bedacht' en maakt zich verder helemaal geen zorgen: 'dat komt vanzelf wel goed'.
@Salapio: nee, 't ging ook allemaal goed op school vanochtend, maar ik was het gewoon even helemaal kwijt. Annabel heeft daar niks van meegekregen, die had het druk genoeg met de nieuwe indeling. Ik vond het ook superleuk dat ze een voorleesontbijt hadden, maar ik had het gewoon graag van tevoren geweten. Dat planbord zal ik eens navragen. Of in ieder geval opschrijven voor als we een keer een gesprek hebben met de juf. Super dat jullie jochie er klaar voor ligt! Kom je nog een beetje vooruit met je mooie buik? Ach, M verstopt zich voor het speelkwartier, wat een slimmerik. Echt fijn dat de juffen daar zo relaxed mee omgaan. Ik heb zojuist de assistente van de vlos aan de lijn gehad. Ze laat de vlos vanmiddag nog terugbellen. Volgens haar blijf ik gewoon bij hun, dus da's wel fijn. Denk ik... Bij Marjoleins zwangerschap liep ik bij de gyn, die checkte iedere controle de kleine of er geen rare dingen te zien waren, die veroorzaakt zouden kunnen worden door mijn trage schildklier. Voelt dus een beetje dubbel. Ik ga in ieder geval wel op mijn strepen staan bij de internist, want ik vind haar een beetje laks met de controles. Ik lees overal dat zwangere schildklierpatienten zeker tussen de 4 en 6 weken bloed moeten laten controleren, omdat de waardes nogal kunnen schommelen en de ideaalwaardes in de verschillende trimesters telkens anders zijn. Mijn internist plant om de drie maanden de afspraken, omdat ik nu zwanger ben. Normaal om het halfjaar. En nu gauw even een wasje ophangen en de tafel dekken, want om half een staat Annabels klasje klaar op het schoolplein. Doei!
Zo wat een geklets! Sanneke, inderdaad grappig om vanuit twee verschillende posities het school gebeuren mee te maken. Ik merk dat Senna nu op een leeftijd komt waarop hij mijn doelgroep van het werkt overstijg. Opeens lijken sommige situatie´s met mijn jochie ook een stuk lastiger... Johana, die opmerking van de juf zou ik maar niet al te zwaar aan tillen. het is volgens mij heel gewoon dat sommige kinderen wat langer de kat uit de boom kijken. Senna is nooit een jongetje geweest dat snel met andere kinderen contact zoekt en vooral niet als het hem opgedrongen wordt. Met bekende kindjes en in bekende situaties is hij inmiddels veeeel vrijer geworden. Nu op school weigert hij soms gewoon om aan bepaalde activiteiten mee te doen, zoals gym. (waarbij 3 kleuter klasjes tegelijk in de gymzaal zijn) De juf vindt het prima en zegt dat hij op zijn stoel heel enthousiast is en enorm aan het lachen is om wat de anderen doen. Ze laat het nu nog even zo... Ook vind hij het wel eens moeilijk als de juf de klas uit loopt om iets te pakken, te plassen of koffie te halen. Verder is hij heel enthousiast en gaat hij graag naar school. Nelly, wat jammer dat de info over het voorlees ontbijt niet goed bij jullie was aangekomen. Alieke, gewoon vragen aan de oma´s of ze het zelf als te druk ervaren. Is het geen optie dat de ene oma de ene week een hele dag oppast en de volgende week de andere oma? Salapio, ik ben toch zo benieuwd hoe jullie jochie gaat heten! Waren jullie er snel uit met de naam?
Grrrrr....ik kan senna wel achter het behang plakken! Ik geniet enorm van de dingen die hij verteld en hoe hij gegroeid is in bepaalde vaardigheden of het omgaan met situaties. Maar het niet luisteren, de grote monden en gemopper de hele tijd, daar wordt ik knettergek van! Hij zoekt continu de strijd op en is vervolgens heel boos of verdrietig om mijn reaktie.