december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nelly, tja een potje brullen is natuurlijk ook lekker op zn tijd en het recht van een zwangere vrouw ;) :D

Olga, knuffie ... vervelend is dat. M is eigenlijk de hele dag lief (wel snel huilen ed), maar als ze moet slapen oeioeioei ... En de naam ... tja nog ff wachten ;)

Ik kwam M ophalen (stond daar om 12u ipv 12.15 ... nou ja beter dan andersom en gelukkig samen met een moeder die ik ken van de peuterspeelzaal) en ze liep hand in hand met 2 (!) meiden naar het hek. Samen met vriendin K kwam ze naar me toe: ze wilden samen spelen. Vader van K erbij, allemaal prima. Alleen ... ze wilden allebei niet bij de ander spelen (veels te eng) ... dat eindigde in een drama, met name voor M ... die was zo teleurgesteld. Volgende week vraag ik een van de oma's om bij T te blijven op woensdag en dan ga ik mee 'spelen', T kan dan lekker slapen. De vader van K kon ook niet met ons mee ivm oudere dochter.

M werd zo vreselijk boos en verdrietig. Zielig! Ik herkende mezelf van vroeger er ook in trouwens, die megateleurstelling en die machteloosheid en het gevoel dat je wereld letterlijk in elkaar stort. Thuis mocht ze een filmpje kijken en hebben gezellig saampies lekkere broodjes gegeten,

Ik vind het trouwens echt superleuk dat mijn verlegen meisje zo snel al een vriendin heeft gemaakt op school :)

2. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zo. De vlos had net na de middag teruggebeld. Ik mag gewoon bij hun in de praktijk blijven. Toch wel fijn. Ziekenhuizen associeer ik toch altijd met mensen die iets ernstigs mankeren en voor mijn gevoel mankeer ik niks. Als ik dan in de wachtkamer zit, voel ik me zo'n aansteller. Maar goed, de vlos adviseerde in ieder geval ook om de belafspraak met de internist te vervroegen en inderdaad regelmatiger (om de 4-6 weken) bloed te laten prikken voor mijn schildklier.
    Daarstraks ook even de assistente van de internist de belafspraak laten verzetten. Ook weer gebeurd.
    Pfoeh, dat geeft een stuk rust zeg.
    Oooh, volgende week deze tijd hebben we de termijnecho bij de vlos. Ik ben erg benieuwd.
    Dat zal ik van de gyn wel missen, iedere controle een echo. Haha.

@olga: jeetje, die Senna. Als Evi daar straks maar geen voorbeeld aan neemt... Dikke knuf!!! Is hij misschien niet oververmoeid ofzo?

@Salapio: jaaah, ik ben ook erg benieuwd naar de naam. Ik verwacht in ieder geval geen standaard top-10 naam! Hihi...
    Oooh, super dat M al vriendinnetjes heeft gemaakt. Ach, dat samenspelen, toch net even te spannend dus. Wat schattig! Geniet er van, trotse mama!
    Ik zie Annabel voorlopig nog niet met vriendinnetjes komen. Al vroeg ze laatst uit school wel of ze bij onze buurjongens mocht spelen (zitten niet eens bij haar op school), maar daar hebben we eigenlijk geen contact mee en het was al erg laat. Ik denk ook niet dat als het puntje bij paaltje kwam, dat ze het durfde. Hun oudste is bijna een jaar ouder en nogal druk en lomp. Naja, komt nog wel.

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, ja senna is op zich wel moe en gaat gelukkig wel goed slapen.
    Voor jou weer wat duidelijkheid omtrent de zwangerschap en je schildklier. Fijn, ik kan me voorstellen dat je dat een rustiger gevoel geeft. Dan weet je weer waar je aan toe bent.

Maar ondanks dat hij zich de laatste tijd wel iets beter weet te vermaken, is hij nog steeds geen goeie 'speler'. Ik moet vooral entertainen. En vaak mag hij op woensdagmiddag en in het weekend een filmpje kijken om zo even tot rust te komen. En wanneer het kan kijkt hij kindertijd en/of sesamstraat als ik aan het koken ben.
    Ik denk dat zijn brutale en mopperige gedrag voornamelijk komt door de nieuwe uitdaging en alle indrukken van school. Zijn wereld wordt groter en hij wil er meer invloed op uitoefenen. Hij moet nog ervaren en leren wat zijn gedrag met anderen (juf, mama, kinderen) doet en wat eventuele leuke effecten of vervelende consequenties zijn.
    We gaan dus vrolijk verder van positieve momenten naar strijd en weer terug!

Salapio, goed idee om samen met M mee te gaan naar de speelafspraak. In ieder geval al heel leuk dat ze al vriendinnetjes heeft!

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik ga eens aan de macaroni beginnen. Kunnen we bij tijds eten en de kindjes lekker vroeg naar bed. Evi is vandaag ook weer veel en snel aan het huilen, maar ze heeft geen verhoging ofzo. Net zag ik toevallig dat er een kies is doorgekomen (een van de 2e serie), dus wie weet zitten er nog meer dwars.

Ik ga vanavond nog weer een stuk wandelen met vriendinnen. Vaak zie ik er tegenop, maar als we dan lekker doorstappen is het toch wel lekker om zo actief bezog te zijn en gezellig natuurlijk!

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hoelang ging ze ook alweer naar school?? nog geen 3 weken toch? Geef het de tijd hoor! daar kun je nu echt nog geen uitspraak over doen. N is ook gek op kindjes maar maakt ook nog weinig contact. Misschien voelt ze zich veiliger bij de juf en moet ze eerst de kat uit de boom kijken?

6. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Wat 'n gezellig geklets hier!

@johanna: sluit me echt aan bij alle anderen. Kijk het gewoon nog een poosje aan. Ze zit pas net op school! Leuke foto trouwens. Roel is echt een hele kerel zeg.

@DeE: wow, wat fijn te lezen dat het weer de goede kant opgaat met jullie! En wat een heerlijke meiden heb je.

@Nelly: ik zou daar ook van balen. Heb nu al een paar keer zulke dingen gehad bij H op school en heb daaraan echt een rotgevoel overgehouden. Heb het inmiddels wat kunnen relativeren. Knuff!

Door middel van een beloningssysteem gaat het naar school gaan van H nu probleemloos. Ze heeft inmiddels een nachtje logeren bij opa en oma 'verdiend' :) Helaas zijn de middagen/avonden zwaar drama. S doet dan zeer overtuigend mee met haar grote zus. Ik trek het bijna niet meer. Er vliegt letterlijk van alles door de lucht, H slaat en stompt S, er is al een spiegel gesneuveld. Handen in het haar! Ik probeer H vooral positief te benaderen, consequent te zijn. Ben er inmiddels wel achter dat het vooral vermoeidheid is bij haar. Ik heb de grootste moeite mijn geduld te bewaren en zit elke avond als ze op bed liggen snikkend op de bank. Hoop dat deze fase snel voorbij is...

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Beate knuffie, fijn dat het naar school gaan nu beter gaat! Ik hoor van allemaal kanten dat dit een paar weken duurt ongeveer. Hopelijk geldt dat ook voor jullie zo.

8. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    sanx meiden, ik maak me ook niet echt zorgen hoor. Maar vondt het een beetje een 'typische' opmerking. Juist omdat ze nog maar pas op school zit etc. Het leek mij namelijk helemaal niet erg. Maar omdat ik nog wel eens de neiging om iets niet in het juiste perspectief te zien dacht ik: ik check het toch even :D

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beate, arme jij ... kan me je machteloosheid heel goed voorstellen. Hopelijk is je meisje snel gewend aan de nieuwe situatie! Wel superlief dat ze logeren bij opa&oma ziet als een beloning, wat een scheetje :)

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Zo te horen reageren veel van onze kindjes op hun eigen, soms best heftige manier, op alle nieuwe indrukken die ze te verwerken krijgen. En de vermoeidheid hoor ik ook steeds terug komen. Ook ik vind het fijn om te merken dat er meerdere kindjes zijn die zo reageren en dat het dus niet zo 'raar' is.

Beate, goed idee om H een beloning in het voorutizicht te stellen. En wat is nou leuker dan bij opa en oma logeren! Lief dat ze daar helemaal blij van wordt. Verder kan ik me voorstellen dat het in je eentje een pittige situatie is als de meiden zo op elkaar reageren.

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Weer een uurtje wandelen achter de rug! Best lekker zo'n sportief momentje in de week. En het is nog gratis ook!

12. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    dee, wat een mooi moment zo vlak voor haar verjaardag!

N heeft al dik verkering.
    Ik vorige week: wat heb je gedaan op school?
    N: Gekust met J
    Ik: Ow, vind je haar zo lief dan? Zitten er nog meer lieve meisjes in je klas?
    N: Ja, I vindt ik ook lief
    ik: heb je daar ook mee gekust?
    N: Nee, dat moet nog...
    kleine snoeperd

En een andere moeder vertelde me dat haar kinderen(die in een andere groep zitten) zeiden dat hij zoveel op Dolfje weerwolfje lijkt... (weet niet of ik dat per se een leuke opmerking vond) maar ze bedoelde het prima

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, wat schattig zat N gekust heeft met zijn vriendinnetje en dat dus ook op die manier verteld! Ik ken Dolfje niet eigenlijk, dus over die vergelijking kan ik niets zeggen.

Dee, mijn Jan zit erover te denken om de fotovakopleiding te gaan doen. Maar dat zijn toch weer aardig wat kosten en de vraag is of het gaat lukken om daarna zelf aan de slag te gaan of ergens binnen te komen. Hij is nog niet zo bezig met mensen/kinderen fotograferen. Hij is meer van natuur, steden, details en macro. Hij heeft wel vorig jaar de bruiloft van vrienden gefotografeerd, wat heel goed ging.
    Estelle heeft dus ook al echt vriendjes gemaakt op school. Ik denk dat Senna voorlopig nog niet zo snel bij iemand wil gaan spelen.

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    De leidster van het KDV kwam naar me toe om te vragen hoe ze om moeten gaan met het drinken van Evi. Ze drinkt namelijk bijzonder weinig en bij hun zowat helemaal niet de laatste tijd.
    Ik heb wat ideetjes geopperd om uit te proberen. Thuis drinkt ze ook niet veel. Ook slaapt ze daar bijna niet terwijl ze thuis toch echt wel anderhalf uur slaapt en het ook nodig heeft. Maar Evi is ook wel een kleine draak die echt niets doet wat ze niet wil. Ze heeft het wel super naar haar zin op het KDV hoor, maar eenmaal thuis na een drukke dag zonder te slapen is ze echt niet te genieten. Wat zeg ik....het gemopper en gehuil begint al als we daar de deur uit lopen. Sneu eigenlijk. Ze is ook nog maar zo´n klein prulleke...

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hoe zou het eigenlijk met Juffie zijn?

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @olga: vreemd he, om te merken dat Senna in zijn ontwikkeling al verder is dan je clienten. Ik zie dat trouwens met Annabel (en Evelien) en mijn schoonvader ook. Zo confronterend...
    Wil Evi misschien niet op een andere manier drinken? Fles/tuitbeker/rietjesbeker/gewone beker? Of ander drinken aanbieden? Haha, dat eigen willetje...
    'k Ben ook wel benieuwd naar Jufffie. Op haar website staat al een tijdje niets nieuws meer. Facebook heb ik niet, maar ik geloof dat ze daar wat actiever op is.

@Salapio: haha, ja, ik kan nu weer lekker mijn zwangerschap als excuus gebruiken voor mijn emotionele reacties.

@Beate: heerlijk dat H nu weer graag naar school gaat! Super dat het beloningssysteem werkt. Maar daarna... Heftig! En ja, 't is tijdelijk, maar daar heb je nu natuurlijk niks aan.. Dikke knuf meis!
    Misschien zou je anders een kalender voor H kunnen maken, waarop ze ziet wanneer ze naar school moet en zelf de dagen af mag strepen? Dat scheelde enorm veel bij Annabel toen ze de laatste weken nog naar het KDV moest. Ze kon gewoon zien waar ze aan toe was.

@DaphneenEstelle: twijfel bij de vlos... Jah, nee, kweenie... Maar dat heb ik bij de gyn ook. Ik heb eigenlijk gewoon geen zin om weer al die controles te doorlopen. Of het nu bij de vlos is of bij de gyn. Jaja, ik blijf maar zeuren...
    Aaaaaah, "mama" van Nadine! Super! Veel plezier morgen met het verjaardagsfeestje! Die cakejes worden gewoon TE schattig hoor! Mooooooooi!
    Ah, kijk, Estelle is al uitgehuwelijkt! ;)
    Wat leuk, dat kadootje van Estelle voor Nadine. Knap dat ze dat zelf bedacht heeft.

@Sanneke: whahahaaaaah, die N is een echte casanova! Echt genieten joh! "nee, dat moet nog..." *proest* Heerlijk!
    Dolfje weerwolfje, wel van gehoord, maar (nog) geen boeken van gelezen.

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Toch erg leuk om te lezen hoe onze kids met de grote verandering omgaan.
    Gisteren hoefde Annabel voor een keertje niet over te blijven. Ze begon 's avonds al dat ze dat niet wilde. Nou, je had dat gezichtje moeten zien. Wat was ze daar blij mee. Dus ik blijf twijfelen... Ik ga even overleggen met mijn moeder of ik mijn vrije dag (vrijdag) voortaan kan verschuiven naar de maandag, zodat ik Annabel gewoon kan ophalen tussen de middag. Dan moet ze alleen wel nog op de dinsdag en donderdag naar de TSO, maar dat moet te doen zijn. Evelien en Marjolein blijven notabene ook de hele dag op het KDV, dus dat zou voor Annabel dan toch de doorslag moeten geven?
    Manlief schuift dan zijn papadag dan naar de vrijdag, als dat mogelijk is. Gaat hij vandaag nog even na.

Verder gaat manlief maandag met zijn moeder en zus naar het toekomstige verpleeghuis voor schoonvader. Gelukkig heeft hij al toestemming gegeven dat hij opgenomen mag worden. Dat was ook nog een gedoe zeg. Verschrikkelijk.

Zo. Net even de stofzuiger door het huis getrokken, want zometeen krijg ik nog kraambezoek voor Marjolein. Een vriendin van mijn moeder komt nog langs. Eind 2010 had ze weinig tijd om het kadootje te maken (schoentje van geboortekaartje) en begin 2011 is haar man na een kort maar heftig ziekbed overleden. Ze hebben ook een eigen bedrijf, dus het kwam er gewoon niet van. Ik vond het zo lief dat ze alsnog op kraamvisite wilde komen, ondanks dat Marjolein al ruim een jaar oud is.

18. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
  19. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Hallo dames,
    Ik kom ook weer eens kijken hoe het hier gaat.
    *zwaai*

Vinden jullie het niet raar dat onze ukkies nou naar school gaan elke dag?
    Ik blijf het een raar idee vinden.
    De tweede dag op school was al meteen een ramp, ik ging hem ophalen. Dus ik sta buiten bij de andere ouders, komt de juf naar buiten en vraagt aan mij of Bjorn bij mij is.:$
    UUhhmm Nee die moet bij u zijn.
    We zijn hem kwijt!!!
    Ik helemaal over de zeik heen, naar huis gerent en manlief opgetommeld. En toen een zoek actie naar Bjorn gehouden.
    Uiteindelijk wel gevonden...in het overblijf lokaal.

Maar nu krijgen we bijna elke dag kommentaar op het gedrag van hem.
    Hij slaat andere kinderen luisterd niet enz.
    En ook thuis is hij echt uit de bocht aan het gaan met zijn gedrag.
    Ik hoop maar dat het komt doordat hij veel moet wennen. En dat het maar een fase is waar hij inzit.

Ik las dat jullie benieuwd zijn hoe het met Juffie gaat.
    Ik zag vanmorgen dat ze onderweg was voor een vervroegde 20 weken echo.
    Maar voor de rest nog geen reactie op haar FB.

Doegies

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nannaf, whoehoe....nog eventjes en je derde kindje is er al! Zal zo even naar de petitie gaan.

Kelly, o jeetje...Bjorn heeft ook nog moeite met wennen en aanpassen aan de nieuwe situatie. Heb je een idee wat de oorzaak is? Bijvoorbeeld moeheid, de vele verwachtingen, onzeker?

Nelly, het maakt niet uit wat voor beker we Evi geven. Ze wil alles het liefst zoals haar grote broer dus een gewone beker gaat nog het best. Ze drinkt gewoon weinig. Gewone halfvolle melk wil ze al helemaal niet, vandaar dat ze ´s morgens nog een warme fles peuter groeimelk drinkt. En ´s middags krijgt ze regelmatig iets van optimel wat ze dan wel een beetje drinkt. Ik maak me niet direct zorgen hoor.
    Ben je er al achter wat Annabel nou precies niet leuk vindt aan het overblijven?

Dee, wat een super lief plaatje voor op de taart van nadine! je maakt er weer een heel werk van he! Heel veel plezier morgen in ieder geval!

Deel Deze Pagina