december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Olga, M was en is ook een slechte drinker. Lust bijna niets behalve water en thee. Tegenwoordig ook fristi of vergelijkbare 'troep' :D, maar dat is alleen voor bijzonder en bij opa&oma ;). Misschien lust Evi wel graag thee met een lepeltje honing?

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, tot nu toe vindt ze warm drinken niks (behalve dan de fles melk) Limonade drinkt ze op zich wel, maar gewoon weinig. Vandaag een half bekertje.

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hoi allemaal,

Leuke zondag gehad?

Vanmorgen kwamen mijn schoonouders even langs. Senna heeft zich toen lekker uitgesloofd!

Vanmiddag een surprise feestje voor mijn tante die 60 werd. Wat was ze verrast en emotioneel. Ze had het ook echt verdiend. Senna en Evi hadden beide iets voor haar gemaakt. Senna een hartje van strijk kralen en Evi een mooie tekening. Gisteren mocht Senna in de stad zelf een klein cadeau voor haar uitkiezen. Bij de C&A zochten we een mooie armband voor haar. Zo leuk hoe hij van alles beredeneerde. Hij moest wel roze zijn want tante is een meisje. Met veel kleurtjes of bedeltjes vond hij te saai (betekenis van saai is geloof ik nog niet helemaal duidelijk) Zijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar een hele brede (zeker 5 cm) knalroze met gouden randjes. Maar uiteindelijk is het een iets minder brede houten armband geworden. Roze/paars met bloemenprint. Helemaal blij en trots op zijn cadeau en helemaal overtuigd van zijn keuze. En uiteraard was tante er heel blij mee!

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Vanmorgen een gezellige ochtend gehad met Evi. Samen de eendjes en zwamen brood gegeven en boodschappen gedaan. Ze kan dan zo goed helpen met het mandje trekken en alles op de band leggen. Later wilde ze helpen de tas te dragen, waardoor die natuurlijk voor mij alleen maar zwaarder werd om ze er er aan trok...
    Toen ik thuis de radio aan wilde zetten kwam ze naar me toe en riep overtuigend 'Pip'. Ze wilde de cd van woezel en pip luisteren en pakte mijn hand waarop ze 'dansen' zei. Mijn kleine schatje met haar guitige bekkie! Dus ik stond lekker te swingen vanmorgen met mijn kleine meid! En als ze dan haar armpjes om me heen slaat en 'knuffel' en 'lieffie' tegen me zegt, dan smelt ik echt helemaal!

Later op de ochtend samen met haar geverfd. Nou dat vond ze wel wat! Ik wilde ook nog handafdrukken maken en door het verassingseffect is het gelukt. Maar toen ik een tweede wilde maken, weigerde ze mooi. Dat was toch iets te vies ha ha!

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    vanmorgen...

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    All, waar zijn jullie?

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hier!! zwaai

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Wat is L op de foto in e avatar eigenlijk aan het eten?

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Kellly: hooooi!
    Jah, het blijft gek dat ze nu echt naar school gaan. Ik moet nog zo wennen aan het ritme en de vrije dagen/vakanties. Daar moet je nu echt rekening mee houden.
    Jeetje, Bjorn de tweede schooldag meteen al kwijt! Eigenlijk wel slecht van de juf hoor. En balen dat hij zijn draai nog niet gevonden heeft op school en zo hyper is. 't Zal wel overgaan, maar 't is natuurlijk niet leuk.
    Oei, Jufffie een vervroegde 20-weken echo? Gaat het niet goed?
    'k Heb geen facebook, dus ik kan haar niet volgen. En het laatste berichtje op haar site is van november...
    Hopelijk komt ze gauw weer een keer een upje plaatsen.

@olga: toch wel vervelend dat Evi zo weinig drinkt. Maar als ze het zelf aangeeft, zal er toch wel voldoende aan hebben.
    Aaaaah, wat schattig, die armband van Senna voor je tante!
    Oh, en heerlijk een-op-een-tijd met Evi, wat gaat de tijd dan snel he. Wat een schatje!

@DaphneenEstelle: taarten klinken erg lekker! Geen wonder dat je meiden er niet af konden blijven! Wauw, wat is Nadine ook weer lekker gegroeid. Ineens zijn ze groot...

@overblijven: blijft een moeilijk punt bij Annabel. Meteen toen ze vanochtend wakker was, was ze in tranen toen ze wist dat ze vandaag over moest blijven. We laten haar voorlopig maar twee dagen overblijven, dezelfde dagen dat Evelien en Marjolein op het KDV zijn. Voor de maandag pendel ik dan maar op en neer.
    Vandaag heeft ze haar aap meegenomen, misschien dat dat een beetje het "leed" verzachtte. Al kwam ze wel meteen met de opmerking dat ze het overblijven toch niet leuk vond toen ik haar op kwam halen. Nog even gevraagd, maar Aap vond het wel leuk, hihi...

Hier weer een emokip...
    Annabel heeft gisteren voor het eerst namen van kindjes opgenoemd! C, haar vriendje(ow?! haha), was ziek en toen heeft ze lekker met J gespeeld. Oooh, ik was zo trots!
    En ze mocht gisterenochtend met een werkboekje aan de slag. Een ouder jongetje keek een beetje verbaasd en vroeg vol ongeloof aan de juf of Annabel ook een werkboekje had. In ongeveer de helft van de bakjes lag zo'n boekje, dus ik vraag me eigenlijk af of het eigenlijk groep 2 materiaal is. Vandaag geen kans gehad om de juf te vragen. 'k Ben wel erg benieuwd. Er staan in ieder geval wat oefeningetjes in met vormen herkennen/tekenen en een cijfertekening. Vindt ze hartstikke leuk.

Zo, en nu even banken...
    Morgen de termijnecho, al ben ik er niet zo erg mee bezig, toch ben ik wel weer benieuwd!!!

Grmbl... "Mammmmaaaaaaah" Stomme babyfoon, hihi...
    Eef slaapt nog niet...

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, dan ben je opeens alweer 12 weken zwanger...nou ja, dat zal morgen blijken he! Veel plezier megt de echo, want dat is toch wel weer leuk natuurlijk. Leuk dat Annabel al een werkboekje mag maken op school. Dan heeft de juf dus wel door dat ze daar wel aan toe is en het leuk vindt.

11. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ehm... Oja... Vandaag precies 12 weken onderweg alweer... *slik*
    Toch wel weer zo'n magisch moment...

Dat werkboekje ben ik ook erg benieuwd naar, omdat het maar in de helft van de bakjes lag. Kan ook goed zijn dat dat voor groep 1 was, maar door die verbaasde reactie van dat jongetje, begon ik te twijfelen.
    Morgen maar weer proberen of ik de juf kan spreken. Hopelijk staan er niet teveel moeders "in de rij"...
    Dat vind ik trouwens ook zo irritant, al die moeders die overal in de weg staan. 't Is al zo druk met kindjes op school. Maar goed, zelf loop ik er ook tussen he...

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna heeft het ook wel over kindjes in de klas en vooral over 2 jongetjes die hij al van de speelzaal kent. Geen idee hoe 'sociaal' het contact verder is en in hoeverre Senna initiatief neemt. Senna verteld ook vaak dat hij op de computer mag, maar ik weet niet precies wat hij dan doet.
    Vanavond deed hij een of ander rijmpje met handgebaren wat hij geleerd had. Wel leuk om al die nieuwe dingen te zien en niet precies alles te weten.

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Wat is het opeens lekker koud he. Heel gezond weer, maar wel even wennen dat het opeens vriest.

Vanmorgen kreeg ik mijn auto niet aan de praat. Bleek er het hele weekend een lampje aan te hebben gestaan (waarvan ik het bestaan niet eens wist) waardoor de accu leeg was. Dus ik snel naar mijn ouders om te kijken of ik de auto van mijn vader mee kon nemen. Lekkere start van de dag.
    Op het werk loopt het niet zo lekker soepel momenteel. Het is erg pittig en vraagt zoveel energie dat ik echt bekaf ben.

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zwaaaaaiii!

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @olga: hier zit Annabel ook graag achter de computer op school. Tja, zat er dik in met een forumverslaafde mama en een papa die softwareprogrammeur is...
    Heerlijk om te zien hoe ze nieuwe dingen leren. Grappig met die handgebaren!
    Balen van je auto gisterenochtend.

@Salapio: hooooi!
    En gaat M vanmiddag spelen?

Ons Annabel had gisteren pech met het overblijven. 's Ochtends met het opstaan was het al tranen met tuiten toen ze begreep dat ze over moest blijven.
    Vanochtend vertelde de juf dat er even een misverstand was geweest tussen de middag. Ze had Annabel met de andere kindjes mee naar buiten genomen om opgehaald te worden. Maar gelukkig had ze wel Annabels broodtrommeltje in haar rugzak gezien, dus toen wist ze dat Annabel over moest blijven. Annabel ontkende alleen dat ze boterhammetjes bij had. Kleine jokkebrok.
    De juf bracht haar netjes naar de overblijfmama's, maar ze was wel erg verdrietig.
    Zelf heb ik Annabel er gisteren niet over gehoord, dus ik denk dat ze er goed mee omgegaan zijn.

Vanochtend vertelde de juf ook dat Annabel al een rekentoets had gedaan. Normaal doen ze dat na 4 maanden onderwijs, maar omdat ze het werkboekje al zo goed deed, mocht ze die al maken. En ze had het nog goed gedaan ook! Stond ik daar even met mijn mond vol tanden...
    't Resultaat heb ik trouwens niet gezien, ook geen idee of wij daar iets van meekrijgen.
    Krijgen jullie kids ook citotoetsen? Ik vind het wel heftig klinken hoor. Kleuters die citotoetsen maken.

16. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Nelly: bij H op school geen cito-toetsen. Zelfs de cito-eindtoets maken ze niet. Montessori-onderwijs... Keek net naar je banner en opeens kreeg ik sterk het voorgevoel dat je dit keer zwanger bent van een knul. Voor wat het waard is :D

@Salapio: jeetje, het begint al heel hard op te schieten met de beeb zeg!

Hier gaat alles weer goed. H heeft haar draai gevonden op school en S haar draai zonder H. De rust is wedergekeerd.
    Vanmorgen de dominee op bezoek gehad. Binnenkort worden beide meiden gedoopt. Kijk er erg naar uit.

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Beate, fijn dat alles weer loopt met je meiden! Ook geen moeilijkheden meer met naar school gaan dus? Met jou zelf ook alles goed?

Nelly, geen idee of en wanneer ze met de kleuters toetsen doen eigenlijk. Annabel heeft echt veel interesse en gevoel voor het lezen, schrijven en rekenen geloof ik. Knap hoor!

Salapio, hallo! Hoe is het; ben je al met verlof?

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, hoe was de echo?

19. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Beate: mijn gevoel gaat ook uit naar een jongetje, maar dat had ik bij Evelien ook, dus daar durf ik echt niet meer op te vertrouwen... Bij Marjolein of Evelien had je ook een sterk voorgevoel, maar ik kan die reactie nergens meer vinden. Had je dat toen goed?
    Super dat het nu weer gewoon goed gaat met je meiden. Echt fijn!
    Wat leuk dat de meiden samen gedoopt worden! Wordt het een gezamelijke doop of alleen jouw meiden?

@olga: yup, de laatste tijd is Annabel erg geinteresseerd in letters/cijfers/e.d. Die krabbels zijn ook superleuk om te zien, maar ze doet het meeste a.d.h.v. voorbeelden.
    De termijnecho is zometeen om half vijf. Ik verwacht manlief ieder moment, dan rijden we aan. 'k Begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Gezonde spanning...

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Iemand bekend met Decubal produkten voor een droge huid? Zal eens vragen aan de dermatoloog of het wat is. Gaat vooral om iets wat fijn is om in bad te doen (olie)
    Van La Roche Poche hebben ze ook wel olie en cremes voor droge huid, maar alles is zo duur...
    Senna mocht vandaag weer in bad en was helemaal blij. Hij zegt iedere avond tegen me 'maar ik wil geen billen wassen, ik wil gewoon in bad'. Maar dat mag alleen 1 keer in het weekend en 1 keer door de week de laatste maanden. (niet dat het helpt...)

Gerda, hoe gaat het met Nick op school en hoe is het met jou?

Deel Deze Pagina