Nelly, en en en? Ik ga me maar eens warm aankleden, want er gaat weer gewandeld worden! O ja, Senna en ik hadden vanmiddag eindelijk weer eens een ontspannen middag. Uit school gelijk naar de kapper geweest. Hij heeft nu weer een lekker fris koppie. Daarna bij oma geluncht en toen naar huis. Evi naar bed en Senna heeft gerelaxed voor de televisie. Daarna de mooiste waterverf tekeningen geverfd en hij was niet zo nukkig en dwars als de laatste weken. Fijn! Moet zeggen dat ik ook bewust heel positief was en hem wat meer ruimte gaf. Na het bad gezellig samen in zijn bed verhaaltjes gelezen en mijn jochie ging lief slapen.
Hoi allemaal Wat is het koud he,,, brrrrr Alles goed met de zwangere dames heb ik gelezen . Heb leuke foto's voorbij zien komen van mooie kinderen. Hier gaat alles zijn gangetje. Nick vind het heel erg mooi op de basisschool. Hij gaat ook heel graag heen de woensdag en vrijdag middag vind hij het ook heel jammer dat hij niet mag. Nick heeft wat problemen met bepaalde klanken ,S,T,K en V de spreekt hij moeilijk uit voor aan en op het einde. HIj kan het wel maar soms is hij te druk en dan denkt hij er niet aan , hij gaat na de logopedie, en gaat steeds beter zijn er nu nog maar 4 wat moeilijk gaat , hij heeft dit over gehouden door de operatie van de amandelen ze hebben toen veel weg gehaald en toen was er in eens veel ruimte,, Maar hij doet zijn best. Hij kwam gisteren trouwens thuis en zei mama er zit een heel mooi en lief meisje bij mij op school ze Heet A en denk dat ik verliefd ben,, ze vind mij ook heel lief klonk zo leuk. Nick kent trouwens niemand uit de klas omdat hij na de psz ging in andere gedeelte van Zwolle. Maar hij maakt gelukkig snel vrienden. Nou dat was het wel weer even , o ja zijn er meer kinderen trouwens die sommige letters misschien niet goed kunnen Nick kan de letter R trouwens goed,,, ze zeiden dat die normaal nog wel eens een probleem zou zijn. Fijne avond en lekker warm aan kleden allemaal he Groetjes Gerda
M is idd blijven spelen, kleine stoere meid Toetsen, ik hoop het eigenlijk nog niet en ik kan het me ook niet voorstellen, zal het eens vragen bij het gesprekje over 2 weken. Beate, fijn dat je meiden hun draai hebben gevonden Verlof, 17 feb
@Beate: we zullen nooit weten of je deze keer goed zat... Vanmiddag bleek tijdens de termijnecho dat er geen hartactiviteit meer was. Volgens de meting kwam het kindje op 10 weken en 5 dagen, dus dat betekent dat het al bijna anderhalve week geleden gestopt is met leven. Morgenochtend belt de vlos direct met de gyn om deze week nog een afspraak in te plannen voor een gesprek over hoe en wat nu verder...
Nee, Annabel is wel heel erg geinteresseerd in letters en cijfers, maar lezen kan ze nog niet hoor. Maar jeetje, ik zat vorige week vol ongeloof dat filmpje van Rubin op je Hyves te kijken! Wat knap dat hij gewoon woorden kan lezen!!! Tenx voor je knuffel! Ik bewaar hem voor later als de harde werkelijkheid tot me doordringt... Manlief is er nu ontzettend door geraakt, maar mij doet het vreemdgenoeg nog helemaal niets. Dat zal vast nog wel komen als ons ukje echt niet meer in mijn buik zit.
Nelly, nogmaals een dikke knuf! Fred, nee hoor, hier nog geen lezen, wel uit het hoofd verhaaltjes herhalen en veel letters herkennen en schrijven. Bijzonder! Wat zegt zn juf/meester ervan?
Hoi lieverds, Bedankt voor jullie berichtjes en pb-tje... Erg lief hoe jullie meeleven, al besef ik het zelf eigenlijk nog niet echt. Al moet ik zeggen dat ik vanochtend in de supermarkt met de filet americain en gerookte zalm in mijn winkelwagentje toch even flink op mijn tong moest bijten... Morgen hebben we om 11.00u een gesprek bij de gynaecoloog, dus da's wel fijn dat we deze week nog terecht konden. We zullen dan wel horen wat de procedure is. Ik neem tenminste aan dat er niet meteen actie ondernomen wordt. Maar goed, ik ga dit topic verder niet meer "vervuilen" met mijn sores. Daar heb ik gisteren een topic voor geopend bij de vlindertjes. Toch een soort van verwerking... Liefs, Nelly
Oeps, toch nog even een klein beetje vervuiling, al is het deze keer over een mei2009uk. Gisteren had Evelien een uitstapje van het KDV naar de bieb. Ze gingen met zijn allen in de bolderkar door de kou, arme gupjes... In de bieb was het in ieder geval lekker warm en ze hebben genoten van het voorlezen. Wat een verschil met Annabel zeg, daar moet je alles uit trekken. Als je Evelien vraagt waar het verhaaltje over ging, vertelt ze honderduit! Zo leuk om te horen. 't Ging over een uiltje dat zijn mama kwijt was. Zo schattig. Zo. En nu lekker lunchen. Manlief is inmiddels ook weer thuis en gaat morgen ook niet werken. Groetjes!
hoi, leuke update!! N kan alleen de R niet, daar zegt ie in sommige woorden een j tegen en in andere een d
Nelly, sterkte en een dikke knuffel. Wat een naar nieuws voor jullie. Bah...vind dat altijd zo rot om te horen en ik voel/leef erg met jullie mee. Gerda, leuk dat Nick het zo naar zin zin heeft op school en al vriendjes maakt. En fijn dat de logopedie lijkt te helpen bij het beter leren uitspreken van bepaalde letters. Frederike, dus Rubin leest al echt woordjes!!?? Leest hij de letters die hij samen tot een woord vormt of onthoudt hij het beeld van het woord dat bij een bepaalde afbeelding hoort? Senna vindt het wel leuk, maar onthoudt echt de letters nog niet. Sommige herkent hi wel maar noemt hi dan niet bij de juiste naam. `kijk mam, dat is dezelfde als die van Evi´
M heeft moeite met klanken die achterin je keel worden gemaakt: K=T, maar ook G is moeilijk. We wachten even de komende tijd af en dan idd misschien aan de logo. Ik heb hier wel even over gesproken met een logopediste en zij zei dat die T voor K verwisseling een bekend iets is en best lastig te trainen. Binnenkort maar eens kijken of ze samen met mij voor de spiegel wil kijken naar de positie van de tong bij de T en de K. T doet het trouwens ook ... dus wellicht genetisch ... of wij hebben zelf een spraakgebrek
Pffff ... M is zo enorm vervelend savonds. Bij Jan valt het wel redelijk mee, maar bij mij. En ik heb al zoveel geduld (zeker met mn dikke pens die ik twee trappen op en neer moet hijsen en na een superdrukke dag zonder Jan bij het eten en avondritueel) ... Ben net eigenlijk iets te boos geworden ... daar kan ik zo van balen ...
hoihoi...ik stap vanaf hier weer een beetje in hoor (als dat mag)...heb een beetje drukke periode achter de rug... Lezen...Rubin kende alle letters al los en toen vroegen we m om ze eens achter elkaar te zetten...dat lukt m nu dus steeds beter...en hij kan al heel aardig lezen...nu probeert ie er ook weer zinnetjes van te maken....maar goed andere dingen is ie dan weer helemaal niet goed in hoor...zichzelf aan en uitkleden...of poepen op de wc doet ie nog niet...het is ook wel een beetje een houten klaas hoor hahaha...en lui wat dingen zlf doen betreft...ik heb geen idee of de juf het al gemerkt heeft en of ze er iets mee doet...we hebben nog niet echt gesprekjes gehad...school vind Rubin nog erg vermoeiend en overweldigend...heeft ook toevallig net 2 keer ooronsteking gehad en dan de december maand op de basisschool...dus dat helpt ook niet echt mee....Rubin is een jongetje wat het liefst lekker alleen speelt...houdt ook niet echt van drukke dingen als rennen en klimmen enzo...hou m nu gewoon afentoe nog thuis...vindt ie heerlijk Bente is echt een meid...een echte kattekop...en heeeeeel eigenwijs...maar ook wel een lekker ding hoor ...ze vind het erg leuk op de PSZ...ver niet veel bijzonders over te melden...gaat gewoon lekker zijn gangetje Ik...ben bezig met een nieuw projectje www.likegoed-oosterwolde.nl ...8 juni trouwen...gezondheid is stabiel...dus gaat wel goed...ben alleen heel erg aan de lente toe...veel te koud zo....wil gewoon weer lekker naar buiten met de kindjes...vind ik (en de kindjes ook niet) met die kou niks aan nou dat was mijn update wel weer geloof ik... hier nog hele schokkende dingen gebeurt ?