Even ietsje terugbladeren, 'k had niet echt zin om te reageren... @olga: 'k heb nog nooit gehoord van Decubal. Was je al bij de dermatoloog geweest trouwens? Oh, en gisteren dus een leuk dagje met een lieve Senna. Lekker van genieten hoor! @gerda79: hooooi! Leuk om weer wat van je te lezen! Wat een schatje is Nick toch. Nu al verliefd! Echt superfijn dat hij snel vriendjes maakt. @uitspraak: hier helemaal geen problemen. Annabel en Evelien spreken alle letters van een woord duidelijk uit. Meteen van het begin af aan. Zo apart, Evelien is echt een drukke dodo, maar als ze praat doet ze dat op zo'n rustige en duidelijke manier. En je houdt haar echt niet voor de gek. Als je haar net even anders noemt, corrigeert ze je direct "Nee, ik ben E-VE-LIEN, niet ..." @Salapio: super dat M nu wel durfde te spelen! Was je meegegaan? Heerlijk joh, nog maar een paar weekjes werken. Pfff, in je eentje met je dikke buik de avondspits draaien... Heftig hoor. Knuffie voor jou! @DaphneenEstelle: wat leuk dat Estelle zoveel naspeelt! Haha, logisch toch, telletters. @kleuterlogica: Annabel vond laatst dat haar eten eerst moest "opkoelen". Vlak daarvoor had ik uitgelegd dat ik had gekookt maar het vlees en de aardappeltjes waren gebakken waren en dat de erwtjes en worteltjes alleen maar hoefden op te warmen. @frederike80: heerlijk om je upje te lezen. Rubin moet nog flink wennen aan school. Zal vast wel goedkomen. Mama kent haar manneke het beste he! Heerlijk dat Bente het zo goed doet. Wat een verschil van karakter zeg. Oooh, jullie gaan trouwen, wat leuk. GEFELICITEERD! Annabel kan ook al een tijdje haar naam schrijven, alleen wel met zo'n toetsenbord letter A (met dank aan opa). Goed bedoeld, maar ik krijg het maar niet uit haar hoofd gepraat... Naja, hebben ze in groep 3 wat te doen, hihi... Laatst schreef ze ook zomaar uit het niets de cijfers 1 t/m 10, zo grappig, de 2 en de 5 waren hetzelfde en de 10 draaide ze om. Letters herkennen gaat ook best goed. Benoemen kan ze ze ook maar vaak is het van "hey, da's mijn letter" of die van Evelien of die van ... Laatst heeft ze een keer Lingo gezien. Haha, boos dat ze dan wordt als "haar letter" niet goed is of niet in een woord zit.
Nelly, ik heb gesproken met een groep2/3 juf en die zei dat we helemaal niets hoefden te corrigeren aan de manier van schrijven. Lekker laten ontdekken en spelenderwijs erbij bezig zijn. Ze zei letterlijk: Dit is echt al heel erg knap! Geen enkel probleem bij het leren schrijven (in tegendeel).
zwaai, Nelly dikke knuf. Daan herkent idd wel de letters. Rammelt ook het hele alfabet op, ze kan inmiddels tellen tot 30. Ze kan nog niet echt lezen schrijven maar een paar letters. Overigens zit ze in een instroom groep en komt ze nu steeds thuis met dingen die groep 2 doen. Zo is ze thuis fanatiek bezig om woorden te 'hakken'. Mama dit is A pp el moes....dat begint met de A....etc. erg leuk om te horen. Inmiddels is het hier in het Oosten lekker aan het sneeuwen. Ik zit thuis te werken en het ziet er gezellig uit zo in mijn tuin
Wat een gesneeuw vandaag zeg! Wel leuk op zich; alleen op de weg niet! Ik kon echt net op het nippertje met Senna bij de dermatoloog zijn. Maar daar moesten we uiteindelijk nog een hele poos wachten... Het was wel een drama zeg. Senna; he dat is het ziekenhuis mam. Olga: ja de dokter is in het ziekenhuis. Senna; maar ik hoef toch niet in een bed te blijven? Olga: nee de dokter gaat alleen maar kijken naar je eczeem en vertellen wat we moeten smeren zodat het niet meer kriebelt. Eenmaal in de wachtkamer was hij helemaal hyper en zich aan het uitsloven en gek doen tot we aan de beurt waren. Dokter: senna daar is een kamertje met een bed. Je mag even met mama je trui uit doen en dan ga ik even kijken naar je eczeem. Senna: huilen, boos en tegenstribbelen. Er was geen land meer mee te bezeilen. Hij ging echt ver zeg en niets hielp. Uitleggen, troosten, grapje....Uiteindelijk onder dwang zijn trui toch uit gedaan wat nog een heel karwei was omdat hij de trui steeds vast hielp. Conclusie Arts: senna zit helemaal onder het eczeem. Niet alleen zijn armen en gezicht/hals, maar ook zijn hele rug en plekjes op zijn benen. Volgens haar is behandeling noodzakelijk en hoeft er niet gezocht te worden naar een oorzaak, want die is er niet (zit in de genen) Maar daar wil ik het nog wel eens over hebben de volgende keer. We hebben nu een heel smeer-schema en 2 hormooncremes (een voor gezicht en een voor rug en armen) Voor de rest van zijn lijf hebben we heel smerige dikke lanette zalf. Over 5 weken moeten we terug komen.
Frederike, fijn dat het allemaal lekker loopt bij jullie! En jullie gaan trouwen, whoehoe wat leuk! Wie heeft wie gevraagd en hoe romantisch was het? Salapio, M heeft vast door dat je het allemaal niet zo makkelijk meer kan en maakt daar gebruik van. Misschien zelfs wel omdat ze het jammer/moeilijk vindt dat je niet 100% jezelf bent. Ze gaat nu denk ik ook weer anders om met de komst van broertje dan toen T geboren werd.
Wat ik begreep van onze HA en de info op i-net is dat er altijd een oorzaak is, maar dat je daar waarschijnlijk nooit achterkomt. De gevoeligheid voor de betreffende oorzaak is idd genetisch. Bij M merk ik dat ze in ieder geval gevoelig is voor temperatuurverandering en stress. Bij mezelf ook trouwens. Verder kan het veroorzaakt worden door vanalles en nog wat: huisstofmijt, dieren, voedsel (koemelk, maar ook tomaten, pinda;s en varkensvlees zijn bekende allergenen), wasmiddel etc. Als puber en kind reageerde ik heel heftig op crème, maar tegenwoordig nooit meer. Je kan dus gaan elimineren en provoceren op vanalles en nog wat, maar de kans dat je hier iets uit haalt is vrij klein, ook omdat het bijvoorbeeld stressgerelateerd kan zijn. Ik zou sowieso enkel Neutral wasmiddel gebruiken en Neutral verzorgingsproducten (badschuim enzo) ... Wel heel sneu dat S zo onder zit. En logisch ook trouwens dat hij zo reageerde op arts (misschien door het bed, dacht hij dat hij toch moest blijven?). Hopelijk helpen de smeermiddeltjes goed. O ja. Ik ben zelf erg te spreken over tarwezemelen in bad doen (in een oud pantykousje oid) ... en niet te heet baden en douchen. Ook niet te warm kleden, maar zeker ook niet te koud.
olga, niet zo'n fijne conclusie dus van de arts... hopelijk helpt het smeren gauw. Het weer helpt nu natuurlijk ook niet mee. Ik heb een superallergisch meisje in mn klas met veel eczeem en die mag nu niet eens naar buiten vanwege de kou icm haar huid. Dat gaat nu keihard achteruit. echt sneu
@Salapio: lief dat je dat bij de juf nagevraagd had. Ik zit Annabel voor die letter A ook echt niet op haar nek, ik let er alleen wel op dat ik zelf niet meer de "verkeerde" A gebruik. Misschien pikt ze dat wel een keer op. Haar schrift is in ontwikkeling en kinderen leren snel, dus dat komt later wel weer. Maarre... "Dit is echt al heel erg knap!" *glimt van trots* Hihi... @johana79: super dat Daantje aan het woordenhakken is! Klinkt zo grappig! Dankje voor je pb-tje. @olga: jees, wat een gedoe in het ziekenhuis zeg! Dikke knuf! Wat stom dat ze niet naar een oorzaak wilden zoeken, Senna heeft toch al een hele tijd last van zijn eczeem. Pfff, wat een gedoe met die zalfjes. Hopelijk slaat het wel aan. En ja, ze groeien er wel overheen... Maar daar schiet je nu niets mee op. Hele dikke knuffel meid! Heerlijk he, die sneeuw. Kan ik zo lekker emotioneel van worden. Dat wordt morgen sneeuwpoppen maken! Hier verder een toch wel emotioneel dagje. Bezoekje aan de gyn gedaan vanochtend. Veel uitleg gehad, veel op ons afgekomen. Maar dat staat allemaal in mijn vlindertopic. Liefs, Nelly
Nelly, niet gevraagd naar aanleiding van jouw post hoor, was al een behoorlijk tijdje terug tijdens een ouderavond. Ik zei dat M haar naam schreef maar dan wel met een hoofdletter E erbij ... dat was dus geen enkel probleem. Ook de A schrijft ze als hoofdletter en er zijn er wel meer. Knuf voor jullie ...
salapio, het verdriet en de boosheid kwamen volgen mij zeker doordat de arts over dat bed begon. En tel daarbij de spanning en de vermoeidheid na een hele schoolweek op, dan is het best te begrijpen. Voorheen kon ik bij senna merken dat de weersveranderingen van invloed waren op zijn eczeem en bi stress en spanning werd het ook altijd erger. Maar het laatste half jaar trekt het gewoon helemaal niet meer weg en is het heel extreem aanwezig. Zijn rug en benen zag ik altijd gewoon als erg droog aan, maar zij vond Senna zijn hele rug een eczeemhuid en op zijn benen plekjes. Het is ook wel zo dat zin rug nooit zacht en glad voelde...
Oh en wasmiddel ligt het naar mijn idee niet aan. Heb nooit gemerkt dat het erger of minder werd na gebruik van verschillende wasmiddelen. Ik wil wel eens gaan letten op zijn melk gebruik. Dat drinkt hij namelijk best veel. Hoewel het nu lastig wordt om effecten waar te nemen nu we zijn begonnen met behandeling. Ik heb nu een lipikar olie om 2 keer per week in bad te gebruiken. Is voor geirriteerde/eczeemhuid.
Ik ben vanmorgen met Senna naar het boekenfestijn geweest. Hi mocht een boek voor Evi haar verjaardag kopen en we hebben voor hem zelf ook een mooi boek uitgezocht. Verder voor mezelf nog 4 boeken gevonden, dus ik kan weer even voorruit! Evi is trouwens weer ziekig. Vanmorgen al 39,2 toen ik haar uit bed haalde. De snottebellen en het gehoest houden ook niet echt op. Zo sneu.
't Is hier rustig... Iedereen lekker naar buiten geweest? Heerlijk hoor, die sneeuw! Alleen baal ik ontzettend dat ik binnen zat. 'k Ben ondertussen ook nog eens strontverkouden geworden. @Salapio: ik vond het ook al wel erg typisch van die letters. Maar heerlijk hoe die ukken ermee bezig kunnen zijn he! @olga: jeetje, Senna heeft dus zo'n beetje een krokodillehuidje op zijn rug? Kan je hem misschien niet laten testen op allergieen, voor je hem zijn melkproducten ontzegt? Ik vind het toch altijd zo schattig hoe je de kids bij verjaardagen betrekt! Zelf kadootjes uitzoeken of een bosje bloemen laten samenstellen! Beterschap voor jullie kwakkelaartje Evi... Hier ook regelmatig geblaf van Marjolein (geen koorts), maar als we haar Tussikind geven, heeft ze er minder last van. En wij ook... Hier verder weinig nieuws. Voorlopig blijf ik gewoon thuis. Ligt er een beetje aan hoe ik me voel of ik misschien halve dagen ga werken. Beetje afleiding is ook fijn. Morgen breng ik in ieder geval wel Annabel naar school, dan kan ik meteen even doorgeven dat ze misschien de komende weken een keer door oma opgehaald kan worden. 't Is gewoon afwachten... Liefs, Nelly
Beterschap voor Evi en hopelijk gaat het snel beter met Senna. De kans dat het KMA is, is echt best klein he. Meestal wordt eczeem door andere dingen veroorzaakt. Maar kan nooit kwaad en zo gezond is het ook weer niet Knuffie weer voor jou Nelly! **** Net terug van de verlos. Een kwartier voor de afspraak stond ik voor de appie en zag ik de herinnering op mn telefoon ... Snel op de fiets (tja hoe snel ben je ben die sneeuw) naar huis, auto gepakt en slechts een minuut of 7 te laat was ik bij de verlos. Gelukkig liep ze uit (eigenlijk altijd wel ), dus geen probleem. Weer helemaal goed gekeurd, mag bij de eerste bevallingstekenen bellen (op mn intuïtie) dus das fijn , maar ze verwachte niet dat hij te vroeg zou komen en gokte op een 7 ponder ...
Salapio, nou een 7 ponder is best netjes voor een derde! Alles loopt dus lekker op schema. En hoe is het met de verbouwing thuis? Loopt daar ook alles op schema? Nelly, ik ben niet van plan om Senna helemaal geen melk meer te laten drinken. Maar ik kwam erachter dat hij zowiezo best heel veel melk produkten binnen krijgt. Bij mij krijgt hij 's morgens meestal thee, maar bij Jan melk. En dan tussen de middag melk en vaak 's avonds bij het eten ook nog. En nog yoghurt of vla. Verder nog boter en kaas, dus het kan geen kwaad om wat te minderen. Allergie test zijn ze wat terughoudend in volgens mij. Jan had vroeger last van huisstofmijt, dus best kans dat Senna daar ook gevoelig voor is. We hebben overal houten vloer of laminaat en ik stofzuig genoeg!
Er was vanmorgen nog precies 1 gaatje bij de HA voor Evi. Ze heeft ontstoken amandelen en twee flink trode rommelvliezen. Een kuurtje was volgens de HA wel nodig om haar er nu eindelijk eens vanaf te helpen.
Dee, leuke update! Gezellig dat je met Estelle bent gaan schaatsen en dat het vallen en opstaan er uiteindelijk gewoon bij hoorde. Kan ook een flinke frustratie bron zijn... En jurgen heeft dus echt een profi shoot van jullie gemaakt in de studio. Hoe vinden de meiden dat en werken ze een beetje mee? Als Senna de camera ziet, kan hij alleen nog maar gek kijken of heel gemaakt lachen. Sneu voor Nadine dat ze de kou zo vervelend vindt. Als ze eenmaal kan lopen wordt dat misschien ook wel anders? Estelle soms last van een droog ruggetje wat ze open krabt. Vervelend en sneu he. Het eerste wat Senna doet als zijn kleren uit zijn, is eens even lekker overal enorm gaan krabben. Armen en gezicht krabt hij altijd wel aan, maar ik moet zeggen dat door de zalf de jeuk volgens mij al wel minder is geworden. En helaas is bij senna de eczeem altijd aanwezig, en af en toe in mindere mate. Dus ik ben wel blij dat we nu toch aan het behandelen zijn. Als hij net ingesmeerd is en de zalf goed is ingetrokken, ziet en voelt zijn huid ook echt veel beter aan.
@Olga: arme Evi. Beterschap! @Nelly: knuffel voor jou... @Dee: leuke update, en wat een coole foto van Estelle op schaatsen. Super. @Salapio: haha, nog maar net op tijd. Dat ze nu al kan inschatten dat het kindje waarschijnlijk niet eerder is. Ben gisteravond weer tante geworden, nu van een heel mooi meisje! Verder gaat het kl*te, maar daar zal ik hier niet te veel over uitwijden (of is het uitweiden?)