december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hey olga!

Moeilijk he, die anticonceptie. En er is ook zoveel mogelijk... Kan je anders niet voor advies naar je huisarts of verloskundige?

Wat betreft de peetouders wilden we eigenlijk voor onze kids andere peetouders. En liefst gewoon broers/zussen van ons, maar aangezien ik maar een broertje (heeft geen vriendin) heb en manlief een zusje (heeft wel een vriend, maar wat voor een!), zijn we daar gauw doorheen. Een van mijn nichtjes is als een zusje voor mij, komt die voor mijn gevoel ook gewoon in aanmerking.
    Annabel heeft mijn broertje en manliefs zusje als peetouders, Evelien heeft mijn nichtje met haar vriend (die kennen elkaar net zolang als manlief en ik elkaar kennen) en de baby heeft mijn broertje en mijn nichtje. We hebben er ontzettend spijt van dat we manliefs zusje als peettante voor Annable hebben gevraagd, want die toont echt helemaal geen interesse in Annabel. Toen we het vroegen, was ze laaiend enthousiast en wilde ze dat supergraag. Dus ik was hartstikke blij, dat we wat meer contact op zouden bouwen. Maar tijdens een telefoontje een jaar ofzo later, liet ze duidelijk merken, dat ze daar toch heel hard over na had moeten denken. En toen wreef ze er ook nog in, dat ze dat ook had moeten doen, toen wij haar vroegen als getuige. Tja, want wie is Nelly eigenlijk?! En dan te bedenken, dat ze op onze vraag meteen superenthousiast reageerde! Ik kan me er nog zo boos over maken...
    Maar goed, haar vragen we dus echt never nooit meer voor zulke belangrijke dingen. Ik had zelfs de pastoor nog gevraagd, of we haar konden ontslaan als peettante, maar dat kan helaas niet.

Jeetje, da's ook weer een gezellig verhaal... Sorry!

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik had vandaag BHV herhaling. Dus lekker gereanimeerd en brandjes geblust!
    Morgenmiddag studiemiddag, dus alleen de ochtend op de groep aan het werk.
    Dan donderdag nog een dagje groep en vrijdag ben ik dan vrij.

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, ja dat verhaal van je schoonzusje kan ik me nog wel herinneren. Vervelend dat het op die manier is gegaan. Gelukkig bij je nichtje en je broertje wel een goed gevoel!

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zwaai!

Olga, als je een redelijk regelmatige cyclus hebt kun je ook de provera (???) gebruiken? Het is niet provera, maar mn brein werkt ff niet mee :D. Persona! Dank brein ;). Jan kan er ook een knoopje in laten leggen maar daar zou ik persoonlijk niet zo voor zijn. Ik weet ook echt niet wat ik tzt zou willen. Er schijnt nu iets nieuws te zijn: een crème oid.

5. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Kuskus voor allemaal!!
    Kom snel ff beppen..;)

(kwam ff kijken of Nelly nog "liep" 8))

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    *snif* stomme hormonen, Es, nu heb je me aan het janken!
    Hihi... Dikke digiknuf!
    Hoe gaat het met jullie?

Ik ben nog aan 't wachten tot mijn wasmachine klaar is. Deze (zwarte) was zit er al voor de derde keer in en blijft maar stinken! Ik word er moedeloos van...

'k Was nog vergeten te vertellen dat Annabel en Evelien tegenwoordig van de autootjes zijn. Afgelopen zondag op de rommelmarkt hebben ze ieder een autootje gekregen. Die dingen moeten nu dus echt overal mee naar toe. Zo leuk om te zien!
    Verder heb ik ook nog een puzzel gekocht van 70 stukjes voor Annabel. Als we niet gingen eten, had ze hem helemaal in elkaar gelegd. Af en toe denk ik echt dat zij een fotografisch geheugen heeft ofzo. Mijn moeder heeft een houten puzzel, gedeeltelijk met knopjes, met de meest wazige dierenfiguren die allemaal precies in elkaar passen en die maakt ze met het grootste gemak. Ik heb hem nog nooit gemaakt, maar ik zou er echt een voorbeeld bij nodig hebben. Maar goed, dat kan ook iets over mij zeggen he! Hihi...

Ah, de Voice gaat weer verder. Kan ik lekker mijn hormonen uit laten razen...

Doei!

7. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Goedemorgen!!

Nannaf..goed geslaagd voor kadootjes!!leuk!!

Johanna..jeetje joh wat schrikken!! gelukkig kon je er meteen achter aan springen!

Lindy..hè bah wat een vieze actie....heb je t schoon kunnen krijgen?

Loesie..heftig hoor allebei zo ziek zijn!
    Fijn dat t met de kids goed gaat!!

Nelly..wat een gedoe met peettantes..maar wat fijn dat je nichtje het van de baby wilt worden!

Olga..hier aan de pil gegaan en ik zit te wachten tot Jan er aan toe is om er even een knoopje in te leggen..:D

Essebes..alles goed??

Nou Mika heeft nog steeds koorts..al vanaf vrijdagavond nu..
    Zondag en gister kwam het tot 40,6..
    Dus toch maar even de dokter gebeld en we mogen zo eventjes komen.
    Zal toch wel niks gedaan worden maar goed..je kan maar beter even langs gaan hè..
    Hij is op sommige momenten ook zooo ziek..echt zielig hoor...

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Miep en Miep: hoe was het bij de huisarts? Mika heeft al lang koorts nu, arm manneke. Heel veel beterschap!

Hier kwam manlief met de kinderen thuis van het kdv. Een van de leidsters had hem even apart genomen om het over Annabel te hebben. Donderdag krijgen we het beoordelingsformulier mee, waarop ouders zelf ook aan kunnen geven of ze een 10-minuten gesprekje wensen, maar de leidster gaf al aan dat ze met ons een gesprek wilde aangaan, omdat ze niet zo goed weet wat ze met Annabel aanmoet...
    Nu blijkt dus dat Annabel de laatste tijd vervelend doet tegen de andere kindjes (slaan en duwen e.d.) en eigenlijk alleen maar met de oudste kindjes speelt. Iets wat we herkennen van het andere dagverblijf toen ze te weinig uitdaging had in de babygroep en ze niet door kon stromen naar de peutergroep.
    De leidster had haar vandaag apart genomen en een spel voor vijfjarigen (iets over seizoenen) laten doen, wat ze dus gewoon kon. Donderdag wil ze met haar een rekenspel proberen.
    Pfff, ik weet niet zo goed wat ik ermee moet... 't Is natuurlijk wel leuk om te horen dat je kind het goed doet, maar het moet ook wel kind kunnen zijn. Ze is nog geen drie jaar oud! Ik wil ook niet meteen met termen als hoogbegaafd gaan gooien, maar ik vrees er wel een beetje voor. Mijn moeder verbaast zich ook vaak over wat Annabel allemaal kan, doet en zegt. Zeker als ze Annabel met kleinkinderen van haar vriendinnen vergelijkt.
    Poeh, ik had al hoofdpijn...

Mijn excuses als dit bericht opschepperig overkomt, want dat is helemaal niet de bedoeling... Het overviel me gewoon en ik wilde het even van me afschrijven. Tja, en die hormonen werken ook al niet mee... Sorry!!!

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ooooh, even een leuk berichtje.
    Mijn vader gaat Sinterklaas rondrijden tijdens de intocht in mijn geboortedorp! Het sinterklaascomite had hem gevraagd of hij op zijn trike de Sint wilde vervoeren. Ieder jaar heeft Sint een ander vervoersmiddel en deze keer dus mijn vaders trike.
    Onze ouwe hoeft niet als piet verkleed, maar rijdt gewoon in zijn trike-kloffie.
    Dus a.s. zondag staan wij langs de route om die mafkees flink toe te zwaaien!

Oh, heeft iemand trouwens een idee of er van die sinterklaas-nep-tatoo's zijn? Zou wel gaaf zijn om een sint op de ene en een piet op de andere hand te plakken.

Jullie hebben nu natuurlijk een heel vertekend beeld van mijn vader. Maar de brave man vindt het gewoon heerlijk om te knutselen aan alles wat rijdt. Nu is het een trike. Maar deze keer heeft hij wel vanalles in stijl (kleding, accessoires e.d.) en is hij er ook echt supertrots op! Hoe ouder, hoe gekker, niet?

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nelly, helemaal niet opschepperig ... en snap ook wel dat je je zorgen maakt, zou ik ook doen. Hoogbegaafdheid is niet noodzakelijkerwijs iets leuks namelijk. Wel heel goed dat ze er op het KDV zo mee omgaan, inderdaad veel uitdagingen bieden! En misschien toch een beetje kijken naar sites en info over hoogbegaafdheid (mbt basisscholen enzo).

Miep, beterschap voor Mika! Hoe was het bij de HA?

Liefs!

11. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Salapio: ik heb inderdaad om me heen gezien dat hoogbegaafdheid echt niet makkelijk is. Voor het kind/persoon zelf niet, maar voor hun omgeving ook niet.
    Ik hoop dan ook heel erg dat ik spoken zie en van een mug een olifant maak, want het liefst wil ik dat mijn kind gewoon met de rest mee kan draaien en geen buitenbeentje wordt... Daar heb ik helaas zelf genoeg ervaring (niet hoogbegaafd ofzo, maar enorm verlegen en veel gepest) mee gehad en dat gun ik echt niemand.
    We zullen eerst eens even afwachten wat de leidster precies te vertellen heeft. Ik ben ook erg benieuwd naar wat er donderdag op het beoordelingsformulier staat.

Maar nu ga ik mijn bedje opzoeken. Misschien een paracetamolletje tegen de hoofdpijn, die wil maar niet zakken...
    Morgen ga ik met de kids mee naar mijn ouders, beetje werken op kantoor.

Weltrusten!

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Bijgelezen, maar hoop morgen te reageren!

kus!

13. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Nelly,..wat leuk van je paps!! Geweldig toch! Dat moet je filmen joh!!
    En aan de ene kant best leuk dat Annabel zo wijs is..maar idd aan de andere kant..
    Misschien als jullie er op tijd bij zijn en haar genoeg uitdagingen geven dat het wel helemaal goed komt!!

Nou de huisarts vond Mika nog wel levendig genoeg..tja die zat onder de zetpillen...;)
    Maar goed..het leek hem een virusje en mocht nog wel 3 weken duren met de koorts..
    Kon het wel indammen met een pcm, al had hij dat liever niet..
    Heerlijke huisarts hebben we toch hè..

14. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    nelly ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hoor, daar is niets opschepperigs aan. hopelijk kunnen de leidster jou en annabel natuurlijk helpen om in ieder geval iets 'werkbaars' van te maken, zonder dat ze er last van heeft zeg maar.

Olga, zwaai, zwaai.

Jemig Miep dat klinkt een beetje laks die huisarts! hopelijk is Mika snel weer beter.

Hier niets te melden, kindjes zitten lekker aan hun ontbijtje en zijn gezellig...fijne dag!

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, ik zal eens gaan opzoeken wat Persona precies is.

Nelly, fijn dat de leidsters in ieder geval snel aangeven dat ze hun bevindingen met jullie bespreekbaar willen maken. Hopelijk geeft een gesprek wat duidelijk en misschien hebben ze tips over welke weg te bewandelen als echt het vermoeden van hoogbegaafdheid bestaat.

Miep, daar heb je lekker veel aan, aan die huisarts van jou...Je kind drie weken met koorts laten lopen lijkt me niet echt de bedoeling.

16. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hallo allemaal!
    k ben niet helemaal bijgelezen, t was erg druk afgelopen dagen.

Vanaf vorige week drinkt Lotte weer een stuk minder en ik had zelfs het idee dat ze aan het afvallen was... Dus ik dinsdagmiddag met de KA gebeld. WE konden gelijk s middags komen. Ze is waarschijnlijk uit de dosering gegroeid van de Zantac en krijgt nu een ander medicijn (nexium). Ze was heel vrolijk in het ziekenhuis en ik heb zeker 6 keer gehoord dat ze zulke prachtige ogen heeft :) We hebben daar van half 4 tot half 6 gezeten.
    Toen ik thuiskwam bleek dat mn vader gebeld had. Mn moeder heeft dinsdagmorgen een ongeluk gehad. Ze is aangereden toen ze met de fiets een kruispunt overstak waar de stoplichten het niet deden. Ze heeft die auto niet gezien en is geschept. Ze is op de voorruit terecht gekomen en heeft met haar hoofd de voorruit kapot gekregen! Daarna op het asfalt terecht gekomen. Getsie.
    Ze is naar het ziekenhuis gebracht en na allerlei foto's en scans bleek dat ze een bloeding had onder haar schedel en aan de andere kant van haar hoofd een barst in de schedel van 8 cm. Verder gekneusd en bont en blauw. Ze is met de ambu met sirene en zwaailichten naar zwolle gebracht. Daar moest ze de eerste 24 uur op de IC blijven omdat de bloeding erger kon worden. Als dat zo zou zijn moest ze direct geopereerd worden. Gelukkig is dat niet gebeurd. Nu ligt ze op de verpleegafdeling. Ben er gisteravond geweest en ze was echt zielig. Heel duizelig en fliinke koppijn door de hersenschudding. Daar zal ze nog wel een poos zoet mee zijn. Heftig hoor, om je moeder zo te zien. Gelukkig is ze er nog! als die auto harder had gereden was het wrsch niet zo afgelopen.

straks met Lotte naar t cb.
    Groetjes!

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jemig Sanneke, wat een heftig bericht. Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met je mams. Dikke knuf!

18. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Kwam ff gluren en kwam deze tegen :D

Roan heeft 2 tanden onder nog steeds en afvallen is nu stabiel. Zou er graag nog 3kg af hebben maar dat zal misschien voor na de kerst worden. Ben nu weer aan het stabiliseren. Ben al trots op wat ik heb bereikt!! (-28kg)

Ga ff verder lezen :)

19. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    ik maak me er even vanaf met een knuffel voor jullie!

ben vandaag een dagje thuis omdat schoonmoeders ziek is en niet op kon passen. Zoals het er nu naar uitziet gaat het hier ook niet lekker. Ik ben niet vooruit te branden. Het liefst zou ik de hele dag onder een dekentje liggen op de bank. Lukt niet echt met 2 kindjes he??

OOh nog iets... afgelopen weekend kwam mijn broertje, schoonzus, neefje en nichtje (dochter van schoonzus) en toen heb ik lekker zitten tutten met de kleine meid en nu wil ik nog een baby maar dan een meisje... HELP! hahaha
    Zelfs Jan was helemaal vertederd toen hij me bezig zag met haar... was niet bewust ofzo... best gek he???

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha! Snap ik wel hoor Britt. Je hebt 50% kans (om en nabij) op een meid ;). En drie jongens is ook gezellig toch :D

Deel Deze Pagina