OP 7 februari hebben wij er een dochtertje bij gekregen! Thamar Maria ivm hoge bloeddruk was ze 2,5 week te vroeg maar het gaat allemaal goed met ons! we zijn erg dankbaar en blij met haar!
Nannaf, gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn dat alles ondanks de hoge bloeddruk toch goed gegaan is. Moest jij of Thamar nog in het ziekenhuis blijven of mochten jullie gelijk naar huis? Salapio, ahh T werd verlegen van het zingen...zo schattig. Senna wordt er ook altijd heel verlegen van. Fijn dat je moeder al heeft aangeboden om je te helpen na de operatie van Jan. Niet zo'n lekkere timing eigenlijk, maar ja...wat doe je er aan he! Als het ukkie nog maar eventjes blijft zitten!
Upje in mijn vlindertopic. @Nannaf: GEFELICITEERD met de geboorte van jullie dochter en zusje Thamar! Leuke naam. Geniet lekker van jullie nieuwe gezinnetje! @olga: waren er nog mokkaboontjes overgebleven? He, bah, tuurlijk word je in alle drukte ook nog eens ongesteld... Knuffie! En balen dat je Jan de komende weken weinig thuis is. Moet hij vaak langer van huis weg? @Salapio: aaah, wat schattig, dat koppie op tafel. Ik zie T zo voor me "zucht, moet dit nou?". Hihi... Balen van de timing van Jan's galblaasoperatie. Succes en beterschap! Zijn jullie kindjes ook zo bezig met carnaval? Hier vieren de kleuters donderdag op school carnaval, mogen ze allemaal verkleed komen. Echt superleuk opgezet. Annabel kijkt er echt naar uit, zo schattig! We hebben twee prinsessenjurken en ze weet precies welke ze aan wil voor de carnaval en welke voor het bal. Morgen sluiten ze het sprookjesthema af met een feestelijk bal, net als bij Assepoester. Mogen ze ook allemaal in feestkleren komen. Dat sprookjesthema leeft helemaal bij Annabel. Laatst tekende ze spontaan een prinses (Annabel), kasteel, draak (vriendinnetje J), twee ridders (vriendje C en vriendje S), een prins (vriendje J) en een ophaalbrug. En gisteren speelden Annabel en Evelien heel vaak verhaaltjes met een draak, een ridder en een prinses. Naja, voor zover Evelien zich liet commanderen door Annabel, hihi... Wat gaat het toch snel zeg.
Dee, heerlijk die mop! En veel mannen vinden het leuker wanneer hun kind wat meer kan en er wat betere interactie is. Zolang nadine zich maar geliefd voelt door hem en de aandacht die ze krijgt positief is, komt het vast helemaal goed met die twee! Hoe was het toen estelle klein was? (is natuurlijk wel anders omdat ze toen de enige was en er dus meer tijd was) Aan de foto is duidelijk te zien dat het zusjes zin, maar ik vind hun koppies wel echt heel anders. Voorhoofd en oortjes zijn identiek, maar verder heel verschillend. Nelly, ik kan niet wijs worden uit Senna zijn verhaal over ´verkleed´naar school mogen. Verder leeft carnaval bij ons helemaal niet. jan hoeft niet zo vaak weg voor zijn werk. Toevallig nu net twee weken achter elkaar dat hij 3 dagen weg is. En binnenkort weer een keer 3 dagen voor trainingen.
Olga vervelend meid.. hoe is het vandaag met je? Nannaf: gefeliciteerd meid Salapio sterkte met de operatie van je man Carneval: nee dit jaar nog niks van gehoord.. zijn er ook niet zo mee bezig, normaal wil ik nog wel eens een lang weekend naar limburg gaan naar mijn moeder om het te vieren maar voor ons zit het er niet in. we gaan pas na de carneval. Dee: geweldige kleuter humor
Zoo ik heb ff 2 KLOTE dagen achter de rug bahh.. alles loopt in de soep. Gister met mijn konijn naar de dierenarts die was zowat kantje boord door dat zijn tanden helemaal zijn bek in groeide en zijn andere tanden waren flink aan getast.. dus hij moest meteen blijven.. en is vandaag geopereerd.. helaas ging het nog niet helemaal goed met hem dus nog een dag opname :S.. arme beestje.. kost weer een hoop geld maarja het beestje voelt zich nu weer beter .. ik liet alles uit me handen vallen.. toen stote ik mijn bloem pot van de vensterbank. kinderen gingen elkaar te lijf.. de ene een blauw oog de andere een schram.. eten brande aan :S.. en als klap op de vuurpijl me stofzuiger kapte er mee .. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ik baal zo hij was pas 1.jaar en 4 mnd oud morgen eerst de blokker maar ff bellen want bedoel z`n ding moet toch wel langer mee gaan dan 1 jaar,, en zonder stofzuiger kan ik gewoon echt niet :S.. --- zoo klaag modus weer uit.. Jullie nog verwent voor valentijn? iK heb mijn mannetje en mij zelf een nachtje weg gegeven we gaan 27 febr naar Arcen vlak bij venlo .het is een valentijn arregement met allerlei leuke verwennerij ben benieuwd . de kiddies gaan naar mijn moeder. en daarna plakken we er lekker een paar dagen limburg achter aan .. Ik had van de week al een hele mooie bos rozen gekregen. omdat man lief vandaag moest werken.. zit nu NCIS te kijken zo mijn bedje in
Lindy, leuk om samen een nachtje weg te gaan! Gelukkig is je baal dag nu voorbij! Morgen een nieuwe dag en hopelijk wat minder pech!
@DaphneenEstelle: grappig he, om foto's van je kids terug te zien. Ook al zegt iedereen dat ze sprekend op elkaar lijken, toch zie je verschillen. 't Zijn echt andere mensjes! Balen dat Jurgen zich zo duidelijk uit, dat hij baby's niets vindt. Ik snap zijn gevoel wel, want ik ben ook niet zo'n baby-mama, maar onbewust doet hij je er toch veel pijn mee. Hahaha! Wijsneusje Estelle! Heerlijk die eerste mopjes. @Lindy: aaah, lekker verwend met valentijn. Wij doen er niets aan. Heerlijk om een weekendje er tussenuit te gaan. Oeps, ik herinner me ineens dat wij ook nog ergens een bon hebben liggen voor een hotelovernachting... En vandaag beter begonnen dan gisteren? Knuffie voor al je pech. @carnaval: hebben jullie kids volgende week ook vakantie? Gelukkig is ons bedrijf met carnaval de hele week gesloten, anders zou ik niet weten hoe ik het zou op moeten lossen. Dat wordt nog wat met de zomervakantie... @valentijn: hier niets aan gedaan. 'k Vind het maar een grote commerciele grap. Al ben ik wel even bij de bloemist binnen geweest, maar dat was omdat ik op zoek ben naar een gesloten rozenknopje... Ik denk dat ik het beste naar een tuincentrum kan gaan voor een potroosje, want zo los kan ik er geen aankomen. 'k Voel er alleen niet zoveel voor om 7 km te fietsen nu. Ben nog echt niet fit.
Hier trouwens weer een emo-mama hoor... In positieve zin! Vanochtend heb ik Annabel weggebracht naar school. Heerlijk om die kleuters allemaal verkleed te zien voor het sprookjesbal. De juf was ook mooi in koninginnekostuum gekleed. Wat was Annabel trots en wat keek ze haar ogen uit toen ze de klas in kwam in haar mooie prinsessenjurk en haar geschminkte kroontje. En ze vloog op vriendje C af, nadat ze hem van top tot teen bekeken had met lichte teleurstelling in haar oogjes, want ze had verwacht dat hij als ridder zou komen en hij had "alleen maar" feestelijke kleertjes aan. Er was ook heel toevallig net een plaatsje naast hem vrij en ze kroop zowat bij hem op schoot. Mijn moederhart smolt, wat heerlijk dat ze een vriendje heeft! En hij keek zo lief verlegen verwonderd naar onze uitgedoste Annabel. Zo schattig! Jammergenoeg mocht ik vanochtend niets bijzonders met haar haren doen, ze wilde alleen maar haar haren los en twee speldjes in om haar bijgroeiende pony aan de kant te houden. Evelien en Marjolein moesten natuurlijk ook ineens verkleed. Komt ook nog eens goed uit. Leuke verrassing voor oma, want woensdag is haar oppasdag en morgen vertrekken ze naar de wintersport. Dus kunnen ze nu mooi van onze carnavalskindjes genieten. Wat zullen ze volgende week gemist worden! Ik ben benieuwd of Annabel vanmiddag ook naar oma wil. Da's even afwachten. En anders zien ze haar vanavond wel, dan eten we mee voor we de kids komen ophalen. Evelien is vandaag indiaantje en Marjolein heeft een kieltje aan met clowntjes erop, dat paste gelukkig nog van vorig jaar. Het verraste me enorm dat de dames zich allemaal lieten schminken! Oke, het zijn maar van die simpele versierinkjes met van die kleine schminkpotloodjes, maar toch. Zo leuk! Och, gisteren zat ik me ineens even druk te maken. Ik had laatst een adressenlijst van de kindjes in de klas meegekregen. De kindjes van januari t/m december 2006 zitten in groep 2, de kindjes van januari t/m december 2007 in groep 1. Vriendje C is van januari 2008, dus dat zou betekenen dat Annabel en C niet bij elkaar in de klas blijven... Haha, 't is maar waar je je nu al druk over kunt maken he!
Waar is de sneeuw?! 't Is buiten nu zo saai en somber. 'k Vond die witte kliederboel veel gezelliger!
Nelly, fijn om te merken dat je kind vriendjes/vriendinnetjes heeft op school he! Senna heeft 1 vriendje waar hij het steeds over heeft. En dat vriendje ook over Senna vertelde zijn moeder. Vriendje wilde wel spelen, maar alleen bij hem thuis. En Senna wil ook niet zonder mij ha ha... En wat een leuk sprookjes gebeuren doen ze op school zeg. Hier volgende week ook vakantie. Senna gaat dan op donderdag de hele dag naar de bso. En op dinsdag met Evi mee naar oma en op vrijdag is Jan thuis. Dus dat is weer geregeld.
Morgen hebben ze juffendag op het kdv. Evi mag dan ook verkleed komen. Ik heb voor de juffen een soort mobile gemaakt met daaraan 2 pakjes thee, 2x cup-a-soup, crackertjes, cappucino zakjes, pepermuntjes, rijstwafels en wat sultana ontbijtkoekjes. Kost niet veel maar het is wel leuk. Geen idee of andere ouders iets meegeven voor de juffen, maar ik vind het wel leuk om iets te doen.
@olga: is ook spannend die eerste speelafspraakjes. Kan je niet meegaan de eerste paar keer? Wat lief dat je wat extra's doet voor de leidsters op het KDV. Bij ons wordt vanuit de oudercommissie iets geregeld, waar je een bijdrage aan kan leveren als je wilt. Ik geloof dat ze meestal geld bij elkaar leggen voor een etentje. En de kinderen knutselen thuis iets wat ze dan samenvoegen. Geen idee wanneer de dag van de leidster is. Dacht ergens in september? Echt geen flauw idee... @DaphneenEstelle: zo grappig al die uitspraken van Estelle in je weblog. Wat schattig dat Estellen en het vriendinnetje zo naar het speelafspraakje uitkijken! Hahaha, "van wie?", op zo'n moment is het toch wel fijn dat ze zo vroeg nog niet echt hechten aan andere kindjes. Jammer dat Jurgen zich zo bezwaard voelt voor een papadag met Nadine. Wel fijn dat jij toch zo heerlijk kan genieten van je meiden.
Ik heb net Annabel van school gehaald. Ze hoefde van mij niet over te blijven. Ik zie haar liever tussen de middag even, want ik vertrouw het wc-bezoek niet zo als ze helemaal verkleed is. Alleen ligt ze nu op de bank ziek te zijn. Ze zag ook al veel witter dan anders en ze zei dat ze erg moe was. Net even getemperatuurd en ze heeft 38,9 graden koorts. 'k Hoop dat de zetpil een beetje helpt. Ach, het is trouwens uit met vriendje C. Geen idee wat er vanochtend gebeurd is, maar Annabel zei heel nors aan tafel dat ze wilde dat C weer gewoon ziek was. Arm manneke is net anderhalve week ziek geweest. 't Zal nu met de carnavalsviering net even te druk voor Annabel zijn geweest. Kinderen zijn natuurlijk helemaal hyper en tja, als je al niet fit bent... 'k Kan me er goed iets bij voorstellen. Groetjes, Nelly
Beterschap voor Annabel! En zo gaat dat met die kleuterliefdes . Volgende week vast weer helemaal aan
T heeft zn eerste speelzaaldag gehad en dat ging heel erg goed. Afscheid nemen geen enkel probleem, wel had hij na een uurtje ofzo even voor het raam staan kijken. Toen een van de juffies bij hem kwam zag ze een traantje over zn wang biggelen (zo aandoenlijk, moest er bijna zelf van huilen ), maar na even troosten was het weer goed: er kwam slechts 1 snik uit. Kleine dappere dodo! Verder allemaal goed: wat een heerlijk vrolijk kind (maar dat wisten we natuurlijk wel). Ik heb heerlijk gebrunched met mn moeder en lekker door de stad gesjokt. Nu rustig op de bank, Jan komt zo thuis en dan ga ik M halen. Morgen moet Jan om 11u in het ZH huis en dan wordt hij als eerste geopereerd (galblaas eruit). Waarschijnlijk houden ze m er één nacht ... dat zal wel heel gek zijn. De kinderen logeren bij mn schoonouders ...