december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Olga, de eerste keer spelen ben ik met M even meegegaan, na een broodje weer vertrokken. Toen het vriendinnetje bij M kwam is haar vader ook even gebleven. M durft eigenlijk alleen bij vriendinnetje H alleen te spelen, maar die moeder is ook echt een scheet en die kent ze ook al heel goed.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M en T zijn heel anders. M is bedachtzaam en een binnenvetter, heel slim en heel intens in haar gevoel en dus ook heel innig in het uiten van haar liefde (en andere emoties :D). T is veel minder gecompliceerd, onbezorgd en blij, hoewel ook voorzichtig en bedachtzaam.

M is wel heel flexibel met sommige dingen, school gaat formidabel en ook overgang naar haar nieuwe kamer is probleemloos gegaan. Maar dat gaat wel allemaal vanuit een vertrouwde basis. Op een verjaardag van mensen waar we niet heel vaak komen is ze dus ook stil, verlegen en op zichzelf. T scharrelt in die situaties precies zo rond als thuis en zoekt altijd precies de juiste persoon uit om 'mee te spelen'. De laatste keer de dementerende opa van de jarige job. Heel aandoenlijk was dat!

Lekker hoor sporten (soort van dan :D) ... en één kopje erwtensoep kan toch geen kwaad ;)

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    't Is rustig geweest hier!

@Salapio: ik moest ook zo ontzettend mijn best doen om niet in de lacht te schieten, toen Annabel dat van vriendje C vertelde. Heerlijk, die kleuterliefde...
    Aaaaah, wat een stoere T op de peuterspeelzaal. Wat een schatje! En zelf ook lekker van de situatie gebruik gemaakt. Heerlijk hoor, lekker met mams eruit zonder kids.
    Is de operatie van Jan goed verlopen? En moest hij inderdaad een nachtje blijven?

@DaphneenEstelle: wat een verschillen zitten er tussen die kleuters he. Lijkt me ook erg moeilijk om een heel gevoelig kind te hebben. Fijn dat Estelle een sterk karakter heeft.
    Oef, Nadine in de eenkennigheids/verlatingsangst-fase. Moeilijk!
    Ander dagverblijf... Als ik je verhaaltje zo lees, zou ik gewoon switchen! Succes.
    Enne, succes met sporten! Erwtensoep is trouwens hartstikke gezond hoor. Alleen ff zorgen dat je er ook nog groenten bij eet. Erwten zitten in de brood/aardappel-hoek he...

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Afgelopen donderdag was Annabel erg snel weer opgeknapt. Rond half drie vroeg ze of ze naar school mocht... 'k Heb haar toch maar thuis gehouden. Wel jammer dat ze het middagprogramma van het kleutercarnaval gemist heeft.
    Pfff... En nu is Marjolein ziek. Die was al weken aan het hoesten en had af en aan last van een loopoortje. Nu heeft ze koorts. Maandagochtend wil ik toch even langs de huisarts gaan, omdat ze al zo lang aan het sukkelen is.

Gisteren zijn we bij de gyn geweest en die had op zijn kop gekregen van de gyn die de currettage had uitgevoerd, dat hij ons veel te lang door had laten lopen. Wat mij betreft is het me op emotioneel gebied allemaal veel te snel gegaan, maar als ik er objectief op terugkijk, is het maar goed dat het zo gelopen is.
    We hebben ook meteen even een potroosje gekocht waar een aantal gesloten bloemknopjes in zitten en vandaag heb ik nog twee mooie grote witte rozen bij de bloemist gehaald. Van de ene dienen de blaadjes als vulling voor het doosje en de andere ga ik drogen, zodat die lang binnen kan staan bij een strak beeldje van een foetus wat ik bij de Wereldwinkel tegenkwam.
    De meiden hebben het doosje vandaag met uitgeponste vlindertjes beplakt. Ziet er erg schattig uit.
    Morgen wil ik al mijn moed bij elkaar verzamelen en het doosje begraven.

En nu ga ik lekker zalmwraps maken om te snacken bij de tv. Manlief had weer een film gedownload.

5. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Meiden ik doe even zwaaien.. het is de laatste dagen een beetje te druk in mijn hoofd.. vergeet alls ben weer snot verkouden.. en slaap slecht.. veel woelen..
    ik heb wel alles gelezen :)..

dikke knuffel voro jullie allemaal.

6. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Woensdagavond ben ik bevallen van een zoontje NAEL na ruim 19 weken! Hij is zo mooi! Hij is tijdens de bevalling overleden!
    Met 17 weken braken mijn vliezen! Al die tijd bleef NAEL leven!
    Afgelopen vrijdag is hij begraven in het grafje van Noah! Ze liggen samen bij elkaar!

Dit keer was mijn leven in gevaar en het hele verhaal komt nog!
    Ik moest ingeleid worden! Mijn kanjer had geen op leven na het breken van de vliezen!

Ik ben heeel erg verdrietig dn weet niet hoe ik dit weer moet verwerken! De pijn die ik nu voel is haast ondragelijk! Ik mis mijn jongens zo erg! En NAEL nu iets meer!

Er stromen nu tranen dus ga proberen te slapen! Lichamelijk ben ik 1 grote wrak!

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lieve Juffie,

Wat een vreselijk verdriet. Wel een hele gedachte dat Nael bij zn grote broer ligt. Nu waken twee engeltjes over jou, je man en je meisje.

liefs

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jan is weer thuis, moest een nachtje blijven. Gaat 'naar omstandigheden' goed :)

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Lieve Jufffie,

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van Nael en gecondoleerd met het grote verlies van dit kleine sterke manneke.
    Wat een verschrikkelijk nieuws.
    Wat een schrik dat je er zelf bijna aan onderdoor gegaan was.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit immense verlies en beterschap met het lichamelijk herstel.

Ondanks het verdriet is het wel een hele fijne gedachte dat je jongens bij elkaar zijn.

Hele dikke knuffel voor jullie allemaal.

Liefs,
    Nelly

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    juffie,

Wat een verschrikkelijk verdriet moeten jullie (weer) ondervinden. Bevallen van jullie tweede zoontje en hem gelijk weer moeten loslaten. Noah en Nael, twee prachtige namen, voor twee bijzonder gewenste kindjes. Ze zijn nu voor altijd samen en voor eeuwig in jullie hart.

Heel veel sterkte voor jullie allen, ik denk aan jullie...

liefs olga

11. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Juffie ik wee tniet wat ik moet zeggen,
    heb het natuurlijk wel een beetje mee gekregen via fb.
    maar als nog,. het blijft verschrikkelijk,

ik wens jullie hele veel sterkte.

dikke knuffel

12. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Juffie wat vreselijk meid, het is een (bijna) ondraaglijk verdriet.Heel veel sterkte gewenst. Prachtig namen hebben jullie je mannetje gegeven.

13. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hello Ladies,

Hier ben ik dan weer!! Sorry sorry sorry!

Nelly; What?! Ik ga jou even een pbtje sturen!

Juffie; Ik vind het zo vreselijk voor jullie. Super knap hoe je ons op fb op de hoogte hebt kunnen houden. Je bent sterk!!

Zijn er verder nog nieuwtjes waar ik van op de hoogte moet zijn? :)

Alles kids natuurlijk lekker vakantie. Of nouja, Loïs gaat liever naar school. Ookal speelt ze de laatste dagen echt super met Dana. Vooral een rollenspel waarin zij baby is en Dana mama.

Zijn jullie kids al zindelijk snachts?? Loïs nogsteeds niet namelijk, we laten haar einde van de avond eventjes plassen maar smorgens is haar luier alsnog zeiknat!

Met Maey gaat 't ook super. Wat een lieverdje is ze.. Je hoort haar niet en speelt graag in de box. Ze gaat tegelijk met de andere 2 naar bed, nu weer onze vertrouwde avond terug!

Verder zijn we (nogsteeds) druk met het regelen van de verbouwing. Vergunning aanvragen ect.. Belachelijk wat het kost en hoelang het duurt voordat je akkoord hebt! Er komt achterop een nokverhoging en voor een dakkapel, can't wait!!

Ik ga eventjes wat foto's opzoeken..

Ons prinsesje met carnaval:

14. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Maeytje..

15. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
  16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Salapio: hoe gaat het nu met je Jan?

@Alieke: heeey, gezellig dat je weer ff komt kletsen!
    Wat een scheetjes, die meiden van je. Samenspelen komt steeds meer he. Hier moet Evelien ook vaak meedoen met Annabels rollenspel. Draak, ridder, prinses en stiefzus.
    Annabel is vanaf haar 2,5 al zindelijk 's nachts, daar begon ze mee. 'k Kan je helaas geen tips geven...
    Oh, Maey nog heerlijk in de box. Ruim een week geleden heb ik in een opwelling de box uit elkaar gehaald en al het babyspeelgoed opgeruimd. Marjolein ging er toch niet meer zo vaak in en ik kon er echt even niet meer tegen.
    Tja, gemeentes en vergunningen... Maar wel lekker hoor, die extra ruimte straks als die verbouwing achter de rug is. Enig idee hoelang het nog zou duren voor je een besluit krijgt?

'k Heb net met de meiden boodschappen gedaan. Het is even een gedoe met het in en uit de bakfiets en het winkelwagentje tillen, maar toch wel even gezellig. 'k Ben hartstikke blij dat Evelien nog steeds netjes in de winkelwagen wil zitten, anders moet ik twee van die rondcrossende winkelwagentjes in de gaten houden. Vanochtend wilde geen van de meiden zelf een winkelwagentje, dus ik had mijn wagen zonder boodschappen al vol. Marjolein in het zitje, Evelien in de winkelwagen en Annabel op het krattenrek. Gelukkig heeft de Jumbo hier nieuwe winkelwagentjes, loeigroot en breed, niet normaal, maar dat kwam nu wel goed uit. En mama maar duwen...

Marjolein heeft trouwens een oorontsteking. Afgelopen maanden was ze al wat aan het kwakkelen, af en aan verkouden en loopoortjes. Van het weekend kreeg ze ineens koorts en maandag ben ik even naar de huisarts geweest. Linkeroortje loopoortje en rechteroortje is ontstoken, dus aan de antibiotica. En dat vindt ze toch lekker! Ze wordt gewoon boos als het spuitje (drankje) leeg is.

Ohoooh, Marjolein is vanalles aan het slopen...
    Tot later!

Groetjes,
    Nelly

PS: upje met fotootje in mijn vlindertopic

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    ALIEKE, wat een leuke foto's van je meiden :). M was ook uit zichzelf zindelijk snachts, dus heb geen tips. Volgens mij is dat ook niet iets wat je kunt afdwingen of trainen, maar dat 'gebeurt' gewoon op een gegeven moment. Sommige kinderen kunnen dat al heel snel, anderen hebben tot heel lang een luier nodig snachts (niet voor niets al die drynights reclames).

NELLY, met Jan gaat het echt heel goed. Fijn! Tis ook een bikkel natuurlijk, maar prettig dat zn fysiek meewerkt ;). Vandaag voor het eerst M weer naar bed gebracht en hij is ook met M op pad geweest naar de speeltuin.

SAMEN SPELEN, hier ook, maar nog wel basaal. Rollenspellen zijn nog niet aan T besteed en vaak snapt hij het spel van M niet helemaal of doet ie juist het verkeerde wat weer tot frustratie leidt bij M. Grote lol hebben ze met achter elkaar aan ren spelletjes en M kan T superlief zitten voorlezen. Ook samen over straat lopen is ontroerend: hand in hand en met veel plezier ... Net waren ze aan het verstoppertje spelen, als M zich verstopt gaat het goed, maar als T zich verstopt dan komt hij bij 'IK KOM' uit zn verstopplek: KIEK KIEK! :D

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Druk druk hier...

Van het weekend waren we in belgie. Weer was niet echt lekker, dus 2 keer wezen zwemmen en naar de klauter- en klimruimte binnen geweest. Sinds gisterenochtend is Jan weer naar Hamburg tot morgenavond. Vandaag lekker dagje. De kindjes waren lief. Vanmorgen bij mijn ouders geweest en eind van de middag even bij schoonzusje en nichtjes. Lekker saampjes gegeten en ze waren zowaar lief met zijn tweetjes tegelijk in bad!

Weer geen woensdagavond wandeling voor mij jammer genoeg. Maar ik heb vrijdagavond alvast voor mezelf vast gezet. Ga ik gezellig met mijn vriendin even in de stad wat drinken.

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Alieke, wat een leuke foto´s! Senna is ´s nachts ook nog niet zindelijk. Inderdaad laat op de avond nog even laten plassen, maar soms is hij dan al wat nat. Het is heel wisselend. Soms drie dagen achter elkaar een droge luier, en dan opeens weer 5 dagen nat als hij wakker wordt.

Salapio, fijn dat het met Jan alweer beter gaat.

Leuk om te horen hoe jullie kindjes samen spelen. Hier gebeurd dat nog niet veel. Ze zitten elkaar meer in de weg. Senna wil alles bepalen en heeft moeite om Evi te tollereren en Evi laat zich niet commanderen en gilt er op los. Soms rommelen ze wel eens lekker samen en daar geniet ik dan ook van. Vanmorgen zaten ze allebei met de lego te bouwen. Senna wil ook wel eens Evi helpen, maar zij wil echt alles zelf doen. Of Senna wil helpen, maar doet dat veel te hardhandig. Ach ja...komt goed.

Nelly,

20. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Alieke: hier volgende week pas vakantie.
    Demy is vanaf dat ze overdag zindelijk was snachts ook zindelijk :)
    Ja bij de ene gaat het sneller dan bij de ander ik zou me er niet
    zo druk om maken :) mijn broertje was 6 toen hij snachts zindelijk was.
    Maey wordt groot zeg :) wat een schatje.. is het.
    heerlijk dat jullie nu je eigen kamer weer terug hebben is
    toch wel lekker.
    leuk pics :)

Nelly: hihi ja hier willen beide ook graag in het karretje
    dan is meteen de wage vol hihi..
    knap hoor dat je met 3 kids boodschappen gaat doen in de bak fiets
    :) lijkt me erg gezellig.
    ahh arme marjolein oort ontsteking..
    Kleine marjolein een slopertje hihi.. alles weg zetten dus..

Juffie: meid hoe gaat het nu met je?

Samen spelen: de kids doen het soms. meestal is het mot.
    demy wil het ene en robin het andere en dan is het vaak gillen krijsen
    boos doen hahha.. maar met de lego of de megablocks kunnen ze zo lief
    bouwen ze hele kunstwerken :)..
    het wordt steeds meer.. en robin mist zijn zus ook echt als
    ze op school is..
    maar demy speelt vooral veel alleen.. op school ook hoorde ik.

Olga: ook druk meid.. hier ook..
    Leuk belgie.. lekker wezen zwemmen :)
    man lief op reis.. Wat gezellig dat je vrijdag
    met een vriendin wat gaat drinken :)..
    waar waren jullie geweest in belgie?

Deel Deze Pagina