december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hier ook druk.. ziekenhuis in en uit van de week bah..

heb een histaminetest gehad in het ziekenhuis dinsdag. daar kwam uit dat ik extreem reageer op van alles.. moet nu weer terug aan de medicatie en ben door verwezen naar de KNO arts. de long arts denkt dat ik misshcien poliepen heb in mijn neusholtes.. afwachten dus..

vanmorgen ook maar ff wat urine in geleverd.. ik blijf kwakkelen.,. en vreselijke buikpijn houden.. d8 eerst dat het do mijn nieuwe pil kwam maar das het niet.. dus toch maar even kijken of het geen blaasontsteking is..

Nog een paar dagen en dat hebben de kids hier ook vakantie.
    we gaan maandag eenpaar dagen naar limburg,
    en zelf 1 nachtje samen weg.. heb er onwijs veel zin in :).
    de kids ook :D.

KAPPER: hebben jullie kids ook z`n hekel ana de kapper?.,.
    demy valt wel mee.. maar robin.. drama.. ik deed het altijd zelf.. maar hij krijst en brult en wil gewoon neit stil zitten ook bij de kapper niet.. maarja ik wil ook niet dat hij hele lange haren krijgt.. HELP>> iemand DE tip.

2. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Salapio: echt fijn dat Jan goed herstelt!
    Haha, herkenbaar, dat verstoppen. Annabel vertelt Evelien ook waar ze zich moet verstoppen en die wacht ook niet geduldig af.

@olga: ondanks het weer toch even lekker eruit geweest van het weekend.
    Doen jullie de kids altijd apart in bad? Hier gaan ze allemaal tegelijk in bad. Tenminste vanaf het moment dat Marjolein zelf goed kon zitten.

@Lindy: bah, wat balen van je gezondheid! Heel veel beterschap en ik hoop dat je binnenkort duidelijkheid hebt. Dit schiet natuurlijk niet op.
    Veel plezier volgende week!

Kapper, hier geen problemen mee. Als ik tenminste naar die ene (duurdere) kapper ga, waar ze een speeltje mogen grabbelen en een lolly of een koekje krijgen als ze klaar zijn. *zucht*
    Binnenkort moeten we weer. Annabels haar is erg lang en Eveliens boblijntje is behoorlijk uitgezakt. Misschien zaterdag. Ik geloof dat de kapper in de vakanties de prijzen van het kinderknippen halveert. Is ook weer mooi meegenomen he.

Eergisteren kwam mijn broertje even op de koffie en Annabel was heerlijk aan het knutselen. Ze maakte direct een "valensteinkaart" voor ome B, zo schattig. Ze had een A4-tje netjes dubbelgevouwen, een hart uitgeknipt, opgeplakt en gepimpt met stickers en stempels. Op de binnenkant schreef ze haar naam en op de voorkant die van ome B. Trots dat mijn broertje erop was! Heerlijk.

3. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Juffie, had het op fb ook gevolgd. Gecondoleerd met je kleine ventje. Veel sterkte, weet niet wat ik moet zeggen

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @DaphneenEstelle: zoiets?
    Gevonden op de site van Intertoys "gloeipop", kost een tientje.
    Mijn nichtje had vroeger ook zoiets en telkens als ik kwam oppassen moest ze me dat ding laten zien.

Nu gauw eten voorbereiden...

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Lindy, wat vervelend dat e zo blijft kwakkelen...
    Demy en Robin gaan dus ook nog niet zo goed met samen spelen. Komt wel denk ik. Hier vinden ze beide de kapper niet erg, maar ik heb wel vriendinnen met kindjes die het ook vreselijk vinden. Mijn schoonouders hebben een chaletje op een klein park in Zutendaal. (vlakbij Lanaken en Genk, dus ook dichtbij Maastricht)

Nelly, Senna en Evi zijn ook gek op hun twee ooms (mijn broertjes) en andersom ook. Zo leuk om te zien he! Lief dat Annabel gelijk voor e broertje ging knutselen.

Dee, wat leuk dat Jurgen toch om de week met Nadine thuis is. Voor hem twee vliegen in 1 klap. Mijn an is ook om de vrijdag vrij en hoewel hij het soms erg vermoeiend vindt, is hij toch ook blij dat het kan.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kapper, denk dat mijn kids het vreselijk zouden vinden, maar gelukkig kan mijn zusje heel goed knippen :). Ik hou erg van lang haar, ook bij jongens dus het hoeft niet zo vaak ... ;)

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    kapper: N geen probleem (meer) L vindt haar doodeng, we hebben een thuiskapper, maar we beginnen er nog niet eens aan bij L.

Olga, wij gaan in de meivakantie naar het park waar je schoonouders een huisje hebben, zit jij er dan ooK??

8. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.551
    301
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    @Juffie, wat een verschrikkelijk nieuws. Ik hoop dat het snel fysiek beter met je gaat en dat je dit grote verdriet kunt delen met je man om het samen te verwerken en een plek te kunnen geven.

9. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    fijn weekend meiden :)

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @DaphneenEstelle: net even gekeken op de site van Intertoys, er moeten inderdaad (2xAA) batterijen in dat gloeipopje. Jammer...
    Haha, dat auto-inpikken gebeurt hier ook tussen Evelien en Marjolein. Eigenlijk wel schattig dat ze niet beseffen dat ze iets "verkeerd" doen. En inderdaad, paniek als Marjolein ook maar wijst naar speelgoed van Evelien.
    Fijn dat je een besluit hebt gemaakt voor het KDV. Klinkt helemaal super! En afscheid blijft moeilijk. Knuffie!

Zo. En nu even proberen of onze jongste twee willen gaan slapen. De laatste paar weken slaat Evelien haar middagdut wel eens over. En Marjolein heeft vanochtend vrij lang geslapen, dus dat is ook maar de vraag of ze nu alweer wil gaan dutten...

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, wat leuk dat je in mei naar Belgie gaat. Gaan jullie met de tent of in en chalet/sta-caravan. Wij gaan in mei naar Italie voor 2 1/2 week. In juli nog wel een weekje naar Belgie.

Salapio, hier heeft Senna ook altijd wat langer haar. Vind ik ook leuk. Pas wel naar de kapper geweest en toch frist het wel op als er weer wat af is.

Dee, goed dat jullie eruit zijn voor het kdv. Tuurlijk is het jammer en lastig om afscheid te nemen, maar ik geloof dat de voordelen van het andere kdv ook wel fijn zijn. Voor Nadine zal het waarschijnlijk nu niet veel uitmaken om te wisselen.

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Kindjes gaan vanavond logeren en Jan en ik gaan uit eten en naar een verjaardag. Lekker weer een keer samen een zaterdag avondje weg!

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Veel plezier Olga!

Dit is T's kapsel ... (hij kijkt een beetje beduust, net tijdens of na het zingen op zn verhaardag ... hij werd heel erg verlegen :D)

14. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Wat lijkt T enorm op M!!! Leuk zeg! Hoe is het nu in je buik?

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @olga: heerlijk zeg, even zonder kinderen vanavond. Lekker weer even met zijn tweetjes. Veel plezier!

@Salapio: verhaardag?! Hihi... Maar wat een schatje is T! Die blonde lokken, dat wordt later wat... Enne, leuke taart. ;)

Hier weinig te vertellen. 'k Heb enorme last van mijn hormoonhuishouding, denk ik. Van het ene op het andere moment ontplof ik gewoon of kan ik alleen maar huilen. Ik ben echt mezelf niet. Vandaag ben ik zelfs tegen Marjolein uitgevallen, daar schrok ik ontzettend van.
    De laatste paar nachten lig ik uren te draaien en te piekeren voor ik eindelijk in slaap val. Ik was zo blij dat het vloeien woensdag gestopt was. Eindelijk werd ik niet meer geconfronteerd met het verlies van ons ukje. 't Voelde echt alsof er een last van me afviel. Maar nu... Er hoeft maar iets onschuldigs te gebeuren en ik ben meteen van slag. De afgelopen twee weken ben ik ruim twee kilo aangekomen, ik probeer alles weg te eten. En het helpt natuurlijk geen zak, 't wordt alleen maar erger als ik mezelf zie uitdijen.
    Misschien moet ik toch maar even hulp gaan zoeken. Zo is het voor niemand leuk.

Pfff... Zometeen nog even een wasje ophangen en dan ga ik maar weer naar bed. Hopelijk val ik nu wel gauw in slaap. Morgen hebben we met de hele familie een etentje voor oma's verjaardag. Ik zie er zo tegenop, ik heb totaal geen zin in die goedbedoelde reacties.
    *zucht*

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nelly, dikke knuf!

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
  18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Pffff....Ik snap er niets van.

Senna was vanmiddag super lief en gezellig. Was leuk aan het spelen en kleuren en was ook trots op zichzelf dat hij zo lief was. Kwam me knuffels geven en vertellen dat hij van me houdt. Heerlijk dus.

Na het eten lekker even in zijn eentje in bad en toen hij eruit moest kreeg hij opeens kortsluiting in zijn hoofd ofzo. Huilen en boos en echt niet meer te stoppen. Niks was goed. Eenmaal aangekleed en in bed wilde ik hem een kus geven en welterusten zeggen, maar toen veranderde hij echt helemaal in een boos en onredelijk monster. Ik bleef wel rustig en benoemde dat hij op zijn minst me aan kon kijken en welterusten zeggen. Huilen, schreeuwen, gillen, schoppen, slaan, wegrennen en de deur dicht gooien. Ik wist echt niet wat ik mee maakte. (nou ja wel een beetje, want gisteren middag had hij ook vanuit het niets opeens zo´n enorme boze bui)
    Al met al heeft het ruim een half uur geduurd. Ik ben heel lang neutraal en rustig gebleven en heb alleen maar benoemd dat als hij naar bed wilde, hij welterusten en sorry moest zeggen. Ondertussen lag Evi erin en wilde ik niet te veel lawaai meer boven, dus heb ik een trappelend, boos kind mee naar beneden genomen. Daar ben ik uiteindelijk wel boos geworden en heb ik benoemd dat zijn gedrag echt niet goed is. Daarna schreeuwde hij huilend sorry. Ondertussen moest ik ook bijna huilen van de hele toestand...Terug boven kon hij eindelijk even naar me luisteren, tegen me aanzitten en welterusten zeggen.

Het zal voornamelijk met de moeheid te maken hebben gehad, maar de omslag iwas zo plotseling en extreem. Maar de laatste tijd reageert hij wel vaker zo enorm heftig. Doen jullie kleuters dit ook?

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, wat een heeeeerlijk bekkie van T en hij lijkt inderdaad erg op zijn zus! Hij heeft wel een behoorlijke bos haar trouwens. Gaaf kapsel hoor. Dat van Senna was en is altijd erg dun en dan lijkt het na een tijdje erg piekerig. En bij Senna wordt het (ook in combi met zijn naam) als het te lang is een beetje meisjesachtig.

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hey olga, wat een heftig verhaal. Kost veel energie he. N kan ook wel heel onredelijk reageren en dat is vaak ook icm moeheid. Echt boos is hij eigenlijk nog nooit geweest. Kun je er morgen nog met hem over praten? dan kan hij misschien vertellen wat er nou was.

Morgen vakantie weer voorbij. N heeft zin om weer naar school te gaan

Deel Deze Pagina