Salapio, het wordt echt wel spannend nu zeg! Sanneke, ha ha jij bent altijd zo lekker oplettend op de grappige zinnen van een ander! Evi en L schelen weinig in leeftijd maar veel in lengte en gewicht. Moet over twee weken naar het CB, maar ik denk dat ze wel 12 kilo is en 86 cm.
Beate, goed om te horen dat e lekker in e vel zit! Nelly, de kinderen kwakkelen lekker door en jouw energie level is ook niet wat het moet zijn. Dat gaat echt een beetje opbreken he... Eerlijk gezegd heb ik er ook last van. Wie weet helpt de therapie ie snel weer de oude te worden. Weet niet zo goed wat ik me erbij moet voorstellen, maar zo te horen voelt het voor jou goed. Dee, de cadeau´s voor Evi zijn in huis en de uitnodigingen (via mail en een paar kaartjes) de deur uit. Voor het kdv maak ik kleine sprookjesboom cake´jes en danoontjes voor de kleintjes. Ik ben niet zo´n taartenbakker dus Evi krijgt de Hema feeën taart. Pas maar op dat je niet richting een longontsteking gaat trouwens!
Hier ook 2 zieke kinderen. Zaterdagavond waren we uit eten en zondag ochtend bleek Evi haar hele bed onder gespuugd te hebben. Ze was wel vrolik en wilde melk en brood. Senna was wat hangerig, maar we zouden gaan zwemmen en daar hadden ze allebei reuze veel zin in. Onderweg in de auto kwam bij Evi alles eruit. Lekker... We waren ondertussen bijna bii het zwembad en konden ze echt geen ´nee´meer verkopen. Daar was Evi helemaal wild en blij. Maar toen stortte Senna na een uur opeens helemaal in. Onderweg naar huis kwam het chloorwater en de paar rozijntjes die Evi op had er weer uit, dus ik had genoeg te wassen bij thuiskomst. Senna de hele middag met koorts op de bank. Amper gegeten en om 18.15 lag hij op bed. Evi spuugde eind van de dag ook nog het beetje vla wat ze op had over mij heen. jammie. Vanmorgen nog steeds twee koortsige kinderen, maar Evi heeft haar fles nu in ieder geval wel binnen gehouden. Ze liggen nu allebei even te slapen, dus kon ik met de was verder.
Sanneke, het zou me niet verbazen als Evi al boven de 86 cm uit komt en dat is geloof ik voor een meisje van deze leeftijd best lang. Maar goed, ik ben Senna gewend en hij was altijd een ukkie! Ik denk dat Senna morgen nog niet naar school gaat. Hij mag lekker bij opa en oma blijven. Hele dag behoorlijk koorts en algeheel lamlendig. Arme kind is niet van de bank of zijn bed af geweest en heeft amper gegeten. Evi´s spugen is nu overgegaan in darmklachten en diarree. Het weinige dat ze eet of drinkt hoor je direct door haar lijfje heen pruttelen.
Salapio, heb je mijn nummer of dat van iemand anders nog om een van ons in te lichten als je bevallen bent?
Volgens mij heb ik jouw nummer wel ja. En die van Sanneke ook ... dus komt goed. Heerst echt een nare buikgriep, Jan ook gehad en meer in de familie ... hopelijk knapt E snel op. En S ook, wel lekker dat hij morgen lekker kan uitrusten bij opa en oma!
Salapio, hopelijk blijft de buikgriep jou bespaard. Beter een beetje fit blijven nu (voor zover ie jezelf als hoogzwangere nog fit kan noemen...)
Haha, ik zie mijn woordkeus van die plaskalender ook net... Wel toepasselijk! *proest* @Bobby: wow, ik had niet door dat het vorig jaar zo heftig was bij jullie thuis. Echt super dat jullie ervoor vechten! Mijn respect! Heel veel beterschap voor je ellendige hoest. Hopelijk gaat het gauw over! Aaaah, wat schattig, dat dochter haar trouwjurk al uitgekozen heeft. Haha, en die reactie van het opruimen. Super! Meteen maar aanmelden bij een toneelschool! @olga: ah, al lekker met de verjaardagsvoorbereidingen bezig. Gaat snel he... Ach, bij jullie ook ziekenboeg. Arme Evi heeft het flink te pakken. En Senna ook al koortsig. Heel veel beterschap! @Salapio: ga eens bevallen, ik ben zo benieuwd naar de naam voor jullie derde uk! Vandaag heb ik mijn eerste behandeling gehad. Poeh, was erg intensief. Ik ben mezelf erg tegengekomen en heb ook flink wat traantjes gelaten, dat kon ik echt niet tegenhouden. Er is flink wat werk aan de winkel, maar dat gaat wel goed komen. De snotbellen zijn ongeveer het huis uit. Alleen begint Annabel haar stem kwijt te raken. Eigenlijk wel schattig, dat hese geluidje. Hopelijk blijft het daarbij. Zelf voel ik me ook niet zo fit, 'k begin wat te hoesten. Ohoooh... Manlief moest vandaag onverwacht en vroeg werken, dus kon ik papadag opvangen incl. ochtendspits in mijn eentje. 't Zou me wel allemaal lukken met school en alles, maar ik was wel blij dat Annabel wilde overblijven. Vriendje C blijkt namelijk op maandag ook over te blijven. Ik heb meteen maar de dinsdag geruild naar de maandag, zodat voor Annabel overblijven ook leuk is. Pfiejoew. En arme Evelien heeft enorme pijn aan haar billen. Een dikke week geleden kwam ze weer eens met kapotte en rode billen terug van het KDV. Meestal is ze er na een nachtje Bepanthen wel vanaf. Maar deze keer wil het niet echt genezen. Vannacht heeft ze amper geslapen, omdat ze buikpijn had (ontlasting tegenhouden?). Tegen de ochtend had ze eindelijk gepoept. Alleen stond ze vandaag twee keer keihard te huilen en te gillen toen ze moest poepen, wat ook niet echt lukte. Ze heeft twee ronde plekken bij haar anus, waar de billen tegen elkaar komen. De plekken zijn niet echt open, soms ietsje nattend, maar het velletje is vuurrood en staat strak. Tot nu toe heb ik alleen nog maar Bepanthen en Sudocrem durven gebruiken. Daarmee leek het minder te worden, maar ze komt er maar niet van af. Iemand tips? Tja, en Marjoleintje is echt mega-ondeugend. Je zou dat koppie moeten zien bij acties die ze uithaalt. Dat wordt nog wat. En ein-de-lijk is ons eigenwijsje nu los aan het stappen zonder ons overdreven "stappe-stappe-stap"... Zo schattig om zo'n wankelend pamperkontje trots door de kamer te zien stappen. Hehe, mijn wasmachine is eindelijk klaar. Ff de was in de droger mikken en dan ga ik ook plat.
Nelly, ik zou met die billen toch even langs de HA. Er zijn wel zalfjes namelijk die ook pijnstillend werken, zeker als ze zoveel pijn aangeeft bij het poepen. En even uitsluiten dat het geen schimmeltje is. Succes! Bevallen, ik hoop op de nacht van zat op zon, dan zijn de kids aan het logeren
Dee, dat soort ongelukjes gebeuren hier om de haverklap. Nu is T ook wel van het onhandige soort ... maar je kan niet iedere seconde van de dag je ogen gericht hebben op je kinderen Ik vind het trouwens heel erg knap dat je zo hard wil werken aan je relatie. En dat je gewoon kunt doen tegen die meid. M kwam met 39,5 en T met 40 precies ...
Even kort dan... Nelly, Evi heeft ook zo last van open billen. 1 plek op haar schaamlip en ook 2 grote rode en open plekken op haar billen. Ik gebruik Orydza en over het algemeen werkt dat wel prettig, maar door al die diarree werkt dat nu ook niet zo goed. Wat goed dat Annabel het overblijven op maandag met haar vriendje wel oké vindt! En de kleine marolein ook al los aan het stappen, wat leuk en zo ontroerend om te zien! Dee, oh heel herkenbaar dat soort acties waarvan ie verwacht dat het wel zou kunnen gebeuren, even niet oplet en het dan inderdaad gebeurd. Hoewel het bij mij vaak anders gaat. Verwachten dat het gebeurd, dan een paar keer waarschuwen/vragen of ze willen stoppen, maar ze gaan gewoon nog even door en dan gaat het geheid mis. Heeft jullie moeilijke periode vorig jaar veel invloed gehad op de kinderen? En ik kan me ook voorstellen dat familie of vrienden er van alles over te zeggen hebben of hebben jullie dat stil gehouden? Ik vind het hoe dan ook heel sterk van je om ervoor te gaan. En zoals je dat zelf al zegt, doe je het niet alleen voor de kinderen, maar voor jullie zelf en dat zegt genoeg over je gevoel voor man lijkt me. Verder is elke situatie anders en kijkt ieder persoon er anders tegenaan, dus je kunt denk ik niet ´vergelijken´. En ook de manier waarop de partner in de situatie staat zegt denk ik veel over wat je er zelf mee wilt doen. Salapio, ik duim voor je op een bevalling in dit weekend! En dat het weer thuis kan gebeuren en het net zo snel en soepel mag gaan. (T ging in ieder geval snel en goed toch? van M weet ik het niet meer...)
Senna is weer aardig opgeknapt, maar hij ziet er nog niet fit uit. Ook zijn eczeem kwam gelijk weer opzetten, dus we smeren weer! Evi leek ook opgeknapt en vrolijk, maar net toen ze schoon uit bad kwam, spuugde ze de hele badkamer onder. En die had ik net zondag helemaal gesopt.
Salapio, heel goed! Dee, knap dat je er nu zo open over praat trouwens. Na moeilijke situaties weet je altijd wat je aan je vrienden hebt, dat blijkt altijd maar weer. Kan echt merken dat Evi weinig heeft binnengehouden de afgelopen dagen. Ze is echt magertjes aan het worden. Vandaag weer veel aan het spugen, dus ben bang dat het KDV morgen niet gaat lukken. Eens kijken hoe we dat nu weer gaan oplossen... Vanmorgen op school geholpen bij de crea-ochtend. Met 11 kindjes tussen de 4 en 6 jaar flink aan het knutselen geweest. Leuk om mee te maken en te zien/ervaren hoe het gaat bij die kleuters. Volgende keer neem ik Evi ook mee, dat zal ze echt geweldig vinden.