december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    #3581 olga, 24 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2012
    Hier 2 kinderen met prutogen...

En ja ja...Evi lijkt helemaal onder de waterpokken te zitten. Nu nog kleine plekjes, maar wel veel jeuk. Vandaag weer de hele dag koorts en lamlendig. Het houdt niet echt op hier in huis met dat ziek zijn. Morgen eigenlijk nog haar feestje, dus hopelijk dan geen koortst meer en wat beter in haar vel.

2. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Bleeeeeh, even afleiding op het forum hoor.
    Al dat ziekengedoe hier in huis komt me onderhand de neus uit. Maar goed, daar kunnen we niets aan doen, daar moeten we gewoon doorheen.

Vorige week had ik de huisarts gebeld en de assistente had me een recept voor een schimmelzalfje gegeven voor Eveliens billen. Na een paar dagen belde ik nog eens om te vragen wanneer we resultaat zouden merken, maar dat kon nog wel even duren. Na het weekend was er nog geen verbetering, dus is manlief met haar naar de huisarts geweest. Ze heeft nu een poeder gekregen om op te lossen om de ontlasting soepel te maken, een antibacteriele zalf en een verdovend zalfje voor als ze gaat poepen dat dat niet zo pijnlijk is. Vandaag heeft ze een paar keer een keutel eruit geperst zonder het uit te schreeuwen van de pijn, dus er lijkt eindelijk verbetering in te zitten.

Annabel begint nu alleen ineens dat haar spleetje pijn doet, maar ik zie er niets aan. "Jah, mam, dat is onzichtbare pijn." Die smeer ik nu met het schimmelcremepje, want overdag zit ze ook vaak aan haar spleetje. Hopelijk helpt het.

Marjolein d'r oortjes schieten ook niet op. Afgelopen woensdag ben ik met haar naar de KNO-arts geweest, maar natuurlijk waren de oortjes net rustig. De arts zag wel dat er flink wat aan de hand was geweest, maar het was allemaal drogend. Controle-afspraak over twee maanden. Of ze moet ineens weer een ontsteking krijgen ofzo, dan zou ze een langdurige antibioticakuur (6 weken) kunnen krijgen of buisjes.

Zelf ben ik ook niet zo fit, maar moeders mogen niet ziek worden he...
    A.s. maandag heb ik weer een afspraak bij mijn therapeut. Ik merk nu toch al wat verbetering, dus da's echt fijn.

Manlief heeft pech met zijn trainingen. Hij is nu binnen een week met twee blessures teruggekomen van de trainingen. *zucht* Sporten is gezond?! Haha...

En nu ga ik "even" teruglezen. 'k Loop een beetje achter met reageren...

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    #3583 Nelly, 24 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2012
    @Alieke: mama's worden niet ziek hoor! ;) Beterschap meid!
    "Fijn" dat Loïs zo lekker eigenwijs is... Erg herkenbaar.
    Van dat kiekeboe-spelletje krijg je toch een heerlijke big smile! Lekker genieten hoor.

@Beate: hoe gaat het met jullie?

@DaphneenEstelle: hele dikke knuf voor die relatietoestand van vorig jaar. Ik weet niet wat ik moet schrijven, maar ik voel met je mee. Fijn dat je moeder zo mooi op de opmerking van Estelle inspeelde. Balen dat vriendschappen stukgelopen zijn.
    Haha, dat oeps-momentje dat Nadine van de auto donderde. Zoiets overkomt mij nou nooooooooit! *proest* Gave actiefoto!
    En die foto's met die beer zijn ook zo leuk! Ik denk dat Karel en Kees (twee van diezelfde beren) hier ook maar eens als foto-attribuut gaan dienen.
    Hier geen zomervakantieplannen. Ik heb drie weken bouwvak, manlief moet zijn vakantiedagen nog plannen.
    Bah, wat een straf om voor Estelle te moeten gaan shoppen...
    Ach, wat lijken de meiden sprekend op elkaar op die babyfoto's!
    Erg herkenbaar hoe de leidsters wel willen, maar vanaf het hoofdkantoor niet meegewerkt wordt. Daarom waren wij ook geswitcht van KDV.
    Leuke naam voor Jurgens fotostudio en fijn dat het begint te lopen.
    Haha, en Estelle pikt je pc al in. Annabel wil ook regelmatig achter de pc om haar naam en die van klasgenootjes/familieleden te "printen" (=typen in notepad).

@johana79: leuk om je upje te lezen! Fijn dat Roel weer opgeknapt is en dat Daniëlle het goed doet op school. Wat pikken ze dingen snel op he. Die ontwikkeling gaat ineens in sneltreinvaart.

@jufffie: hoe gaat het met jullie?

@Me2: 'k ben zeker trots, maar wel een beetje terughoudend hoor. Eerst maar eens zien dat Annabel op sociaal vlak ook goed meekomt.
    Hoe gaat het met jullie?

@olga: fijn dat de kids weer fit zijn! Is Evi weer een beetje aangekomen?
    Wat had ze trouwens getrakteerd?
    Wat een scheetje met haar reacties op de kado's en de taart! Ze is heerlijk verwend.
    Super dat Senna ook al zo met woorden en letterherkenning bezig is.
    Hm... Evi toch nog niet uit de lappenmand. Beterschap voor je "pokkenmeisje". Hopelijk is ze morgen toch redelijk te pas. Verwacht je veel mensen?

@pareltje2212: super dat Eliora met zindelijk worden bezig is.
    Fijn dat er meer kindjes van haar leeftijd in de groep komen.
    Nathanja is ook lekker in ontwikkeling.

@Salapio: hoe groot en zwaar was S. eigenlijk bij de geboorte?
    Poeh, inderdaad een vlotte bevalling. Heb je last gehad van naweeen? Dat had ik na die turbobevalling van Marjolein echt wel. 't Was ook zo onwerkelijk, "gewoon" binnen anderhalf uur een baby erbij. Erg herkenbaar die vraag bij het eerste krampje...
    Super dat de borstvoeding het goed doet. Heerlijk dat je gewoon kan vertrouwen op moedertje natuur! Al is ieder kindje toch anders.

@sanneke: hoe gaat het met jullie?

@uitspraken:
    - Annabel wilde vandaag dat papa het gras een beetje hoger zaaide, want ze kon het ei zo niet verstoppen.
    - Evelien zegt "verhoest" te zijn (verkouden).
    - We eten macaroni. Evelien: "lekker makikroni, mam!"
    - Ik veeg de tafel af met een vaatdoek. Annabel "mama doet de tafel dweilen"
    - Annabel: "Evelien en ik hebben lang haar. Vriendje C heeft statisch haar." Kort haar dus.

@weer: heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk genieten zeg!

@school: de juf bij het 10-minuten gesprek nog niet aan of Annabel na de zomervakantie naar groep 1 of groep 2 zou gaan. Ze zit natuurlijk nog maar net op school. Maar zoals ze vertelde hoe Annabel al geinteresseerd is in en makkelijk meedoet met groep 2 activiteiten, zou me het niet verbazen dat ze een klas "overslaat". Maar dan moet ze van ons op sociaal vlak ook echt meekunnen hoor!
    De rekentoets die Annabel meegedaan heeft, lijkt nog het meest op van die oefenboekjes. Er staat een "vraag"-plaatje en dan drie "antwoord"-plaatjes er achter. De juf stelt de vraag en de kinderen onderstrepen het juiste antwoord. Voorbeelden: op het eerste plaatje staat een stoel. Welke stoel is evengroot? / Met welke vormpjes kan je het figuurtje maken? / Welk cijfer ontbreekt? Dat soort dingen.

Ooooooh, ik heb GEEN zin om de klok te verzetten! Ik wil slapen!!! Haha...
    'k Ben erg benieuwd of we de meiden morgen wakker krijgen.

Zo. Jullie hebben weer wat te lezen. Ik ga bankhangen! Eigenlijk moet ik nog rekeningen overmaken, maar daar heb ik geen zin in. Morgen is er weer een dag.

4. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Salapio: wat een wijs jochie!

5. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Maar weer eens een upje van ons:

Met ons gaat 't redelijk goed. Vandaag 5 km gefietst met de meiden. S bij mij op de fiets, H op haar eigen fietsje zonder zijwielen. Onderweg gestopt bij kinderboerderij, park en speeltuin. Met het zonnetje erbij een heerlijke ochtend.

H heeft momenteel veel moeilijke buien, waar ik haar nauwelijks uit krijg. Ze vraagt veel naar haar vader. Ga binnenkort maar eens een opvoedingsondersteunend consult aanvragen bij het CB/CJG. Merk dat H heel erg een tweede ouder mist, zeker op het moment dat ik haar corrigeer. Vind het lastig om mee om te gaan, zeker omdat ik ook vaak moe ben en dan niet altijd even geduldig.

Verder de laatste maanden ongelofelijk aan 't daten geweest :) Inmiddels een heeeeeele leuke man aan de haak geslagen. 'T is nog pril, maar voelt erg goed. De meiden hebben hem al ontmoet en het klikte aan beide kanten erg goed. Hoop dat dit écht iets gaat worden...

Heb trouwens besloten om vanaf de zomervakantie minder te gaan werken. Een heerlijk vooruitzicht! Eindelijk meer tijd met de kinderen. Nu H op school zit heb ik echt moeite om haar zo weinig te zien. Ze is ook zo verschrikkelijk moe steeds. 4 dagen naar de BSO tot 17.30 is natuurlijk ook niet niks.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beterschap voor wie het nodig heeft ;)

Beate, dat klinkt goed. Goed dat je ondersteuning aan hebt gevraagd. Ik vind dit ook wel een pittige leeftijd, zeker als je het altijd alleen moet doen! Wat een fijn besluit om minder te gaan werken en hopelijk vanaf nu heel erg veel geluk in de liefde :)

Hier gaat het steeds beter, inmiddels zit S al weer op 100 gram van zn geboortegewicht (was 3400 en gedipt tot 3150) ... Hij drinkt goed en gaat meestal na het drinken lekker slapen in zn wiegje. Ook de nachten zijn heel aardig, dus wij klagen niet. Ik zelf ben wel gesloopt na een dag en 's avonds is precies S zn rommelmomentje. Nou ja ... part of deal ;)

M en T zijn dol op hun broertje en doen het heel geweldig goed.

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Pfff de dag zit erop...

Senna en Evi lagen er om half 7 al in. Ze waren echt kapot.
    Vanmorgen een behoorlijk vol huis gehad. Gelukkig konden de kindjes ook lekker in de tuin spelen en waren er een paar papa´s niet mee en konden 2 gezinnen niet komen.
    Evi heeft leuke kadootjes gekregen o.a bumba puzzel, poppen fietszitje, hello kitty duplo, cd´tje, nijntje schoudertasje, boek, lego setje...

Maar helaas is Evi echt zooooo zielig met de waterpokken. Ze zit echt helemaal onder van top tot teen. Zelfs bij schaamstreek/billen en eentje in haar oog en ook veel onder in haar haar. En een jeuk dat ze heeft. Ik heb de hele dag met Calendulan emulsie gesmeerd. Gelukkig had ik dat in huis. Maar het helpt niet echt goed, dus morgen maar op pad voor iets anders.
    Ze heeft eigenlijk de hele dag bij jan of mij gezeten en later bij oma. Af en toe even spelen of iets snoepen, maar verder heel veel last van de jeuk en het willen krabben.

Senna is de hele dag nog niet fit geweest. Niet duidelijk wat er nou aan de hand is, maar erg hangerig en verhoging. Nog steeds rode oogjes maar er komt geen prut meer uit.

Moet eigenlijk morgen ochtend met Evi naar het CB maar ik weet niet of dat mag nu de waterpokken nog zulke blaasjes zijn.

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, de kraamzorg is zeker bijna afgelopen? Wel fijn dat het drinken met S nu goed gaat.

Beate, wat heerlijk dat je een leuke man hebt ontmoet! En ik kan me voorstellen dat je soms best wat ondersteuning wilt hebben bij bepaalde opvoedingsvragen. Juist omdat je er alleen voor staat en het feit dat H erg bezig is met haar vader. Lijkt mij ook lastig hoe je daarmee om zou moeten gaan, dus hopelijk krijg je hierover wat tips.
    Lekker met je meiden gefietst en van het weer genoten. Genieten is dat he. En wat knap dat je hebt besloten om minder te gaan werken. ik kan me voorstellen dat het je rust geeft wanneer je er meer voor je meiden kan zijn. En dat heeft waarschijnlijk juist weer een goede uitwerking op hen.

Nelly, wat heb je voor heerlijk leesvoer gezorgd! Ik ben het ook best zat om zustertje te spelen hier in huis. Vanaf januari af en aan zieke kinderen, terwijl ze eerder nooit echt veel ziek waren.
    Ha ha wat een grappige uitspraken en gedachten gangen hebben kinderen toch!

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, wat sneu voor Evelien dat het met de ontlasting zo moeilijk blijft gaan. Zou fijn zijn als de zalfjes nu eens gaan aanslaan. En Marjolein blijft beetje tobben met haar oortjes, maar net niet op het moment dat je bij de arts bent...zul je altijd zien.

En nu lekker met een koffie op de bank neer ploffen!

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, heb jij wat luciferhoutjes voor me?

Wat een drama nacht...Evi heeft ons allemaal de hele nacht wakker gehouden. Continu huilen, gillen en jammeren vanwege de jeuk. Bij ons in bed was ze iets rustiger qua geluid, maar de hele tijd gekriebel en gedraai en gekreun. 'mama kriebel au'. Uiteindelijk hebben we anderhalf uur geslapen. Senna kwam ook een paar keer uit bed om te vertellen dat hij niet kon slapen door het gehuil van Evi. Arm jochie.
    Vanmorgen bij de apotheek KidsClin verkoelende mousse gehaald, maar dat werkt net zo min als de calendulan.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Arme Evi en arme jullie. Misschien even HA bellen om te kijken of die iets heeft wat beter helpt?

Hier hielp ook niets tegen de jeuk, maar M had niet zo heel veel plekjes en wellicht ook al wat gehard door haar eczeem.

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook een mama die op zoek is naar luciferhoutjes...
    Vannacht hebben onze dames ons uit onze slaap gehouden.
    Annabel met haar tandenknarsen, wat een akelig geluid zeg!
    Marjolein die in haar slaap het bed kopstoten geeft en daar boos om wordt. En haar linkeroortje stinkt weer, dus dat zal binnenkort wel weer gaan lopen. *zucht*
    Evelien ging gisterenavond moeilijk slapen, omdat ze buikpijn had. Ik dacht dat ze last had van haar ontlasting (zit gelukkig wel wat verbetering in), maar 's nachts spuugde ze haar hele bed onder. 't Zat ook lekker in haar haar, dus papa douchte haar af en ik kon de boel verschonen een nachtelijk wasje draaien.
    Vanochtend heb ik een intensieve sessie gehad bij mijn therapeute, dus ik ben gaar...

@olga: wat jammer dat de kids zo hangerig/ziek waren met het feestje.
    En wat een nacht vannacht. Voorzichtige digiknuf voor Evi. Arm meiske, beterschap hoor! Helaas naast de KidsClin geen tips.
    Grappig dat Evi al zo goed praat. Ik kan me echt niet voorstellen dat Marjolein dat over 8 maanden ook gaat doen.

@Beate: heerlijk om je upje te lezen! Supermama is op mannenjacht!
    Wat moeilijk nu met H. Ze ziet nu op school natuurlijk ook papa's. Hopelijk kunnen ze je bij het CB/CJG goed helpen.
    En super dat je na de zomervakantie minder gaat werken. Meer tijd om te genieten van je meiden!

@Salapio: fijn dat de nachten van S steeds beter gaan. En hij groeit goed! Super dat M en T goed reageren op S.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat sneu voor Evelien! M heeft ook heel lang veel last gehad van harde poep. Vorig jaar zomer op eens verbetering, maar ze is toen ook veel beter gaan drinken. En op de po gaan poepen, dat scheelde toch ook. Maar ze is nog steeds een 'terughoudende poeper', poept niet op school en niet bij anderen (wel bij opa en oma gelukkig als ze gaat logeren).

Wij hadden toen na een goed consult bij HA een goede huisartsenbrief meegekregen, die zijn ook online te vinden. Maar dat weet je vast allemaal al ;)

S alarm dus kan m niet voor je opzoeken ... :)

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, dat is hier dus precies hetzelfde...Senna had dan ook wel veel minder waterpokken, maar had relatief weinig last van de jeuk. Toen bedacht ik ook al wat verschrikkelijk de jeuk van het eczeem altijd geweest moet zijn/en nog is.
    De assistente bij de HA had ook geen andere wondermiddelen of tips...

Nelly, Evi gaat inderdaad steeds meer praten, zo leuk en schattig! Maar vergeleken bij Senna op dezelfde leeftijd is dit helemaal niets. Hij was al een hele vroege, goede prater.
    Bah, voor jullie ook een drukke nacht met weinig slaap. Gaat het vandaag wel weer met Evelien of heeft ze de buikgriep?

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    #3595 olga, 26 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2012
    Ben blij dat ze weer op bed liggen en ik even geen geluid om me heen heb. De KidsClin werkt wel iets beter voor de jeuk, maar alsnog de hele dag een jammerend/huilend meisje wat alleen maar door mij gedragen wil worden en het nergens mee eens is. het is ook zo frustrerend dat je zo weinig voor ze kan doen.

Moet zeggen dat Senna vanmiddag echt superlief was en ik heb daarnet ook lekker met hem geknuffeld en jan heeft hem uitgebreid voor gelezen.

Hopen op een goede nacht, want morgen is weer een werkdag.

16. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Olga, washandje met havermout erin in een badje hangen en dan evi er lekker in doen.
    Ik had na een dramanacht met N toen hij de waterpokken had de huisarts gebeld en ik kreeg een drankje dat de jeuk 24 uur redelijk weg hield, als het vannacht weeer bagger is, zou ik echt bellen en zeggen dat je er vreselijk doorheen zit en dat dit geen doen is, dat werkte toen bij mij prima :) En natuurlijk nog gefeliciteerd met Evi's verjaardag!

hier alles goed, druk met werk, dus niet zoveel tijd om hier te kijken.

N en L gaan prima! Op school alles prima. Ik vind het grappig om te lezen hoe 'onervaren ' sommigen van jullie zijn met het onderwijs. Voor mij is alles gesneden koek en het is ook wel eens leuk om te lezen hoe het is om aan de andere kant te staan.

kom gauw weer es reageren.

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    11.30u
    En weer een nacht niet geslapen...
    Evelien heeft twee keer haar bed ondergespuugd, arm gupje. Vanochtend was ze gewoon fit, geen koorts ofzo, dus is ze toch naar het KDV gegaan.
    Rond 11u belde het KDV of ik haar op wilde komen halen, want ze schreeuwde het uit als ze moest poepen. Ze heeft daar wel vier keer gepoept, maar het was erg dun.
    Nu ligt ze lamlendig op de bank met een enorm bolle buik. Kruik wil ze niet. Ik vind het verschrikkelijk dat ik niets voor haar kan doen.
    Vanochtend heb ik de huisarts gebeld, de assistente laat haar terugbellen in het telefonisch spreekuur tussen 11 en 12.30u. Zal je zien dat ze net belt als ik Annabel ben ophalen van school...
    Volgens de bijsluiter mag je dat aanmaakpoeder voor soepelere ontlasting niet gebruiken bij "erge buikpijn, soms ook met overgeven. Stop met het gebruik en overleg met de arts". Dus die heeft ze vandaag niet gekregen van me. Wel wat laxo, voor zover ze drinkt. Kom op huisarts, bel nou eens!

13.30u
    Stomme huisarts... Heeft nog steeds niet gebeld. Ik kan wel proberen te bellen, maar de praktijk is tussen half een en half drie alleen bereikbaar voor spoedgevallen. Lekker geregeld weer...

Annabel kan nog niet zo goed met tegenslagen omgaan. Als ze iets in haar kop heeft, kan ze zo intens verdrietig/boos worden als het niet doorgaat of anders dan zij wil. Vanmiddag wilde ze bij vriendinnetje E spelen, maar die had zwemles. Ik moest flink praten om haar duidelijk te krijgen dat ze daar dus niet kon spelen. Die teleurstelling in haar ogen...

Evelien wilde nu niet in haar bed slapen. Beddegoed hangt trouwens ook allemaal aan de waslijn. Ze zou in Annabels bed mogen slapen. 't Middagdutje is sowieso een lastig punt de laatste tijd. Ze ligt nu onder een dekentje op de bank met een dvd van Draakje. Hopelijk valt ze in slaap, dan kan ze weer wat bijtanken. Ik hoop ook dat ze straks wat eet, want dat heeft ze vandaag nog amper gedaan.

Aaaach, ik zie een duimpje uit de mond vallen. Evelien slaapt. *pinkt traantje weg*
    Wat ziet ze bleek...

@olga: ik heb hier ook het idee dat Marjolein "achter" loopt op haar zussen, maar die waren ook supersnel met alles. Marjolein doet alles lekker op haar dooie akkertje en ze weet haar zin toch wel te krijgen.
    Fijn dat de KidsClin de jeuk toch iets lijkt te verlichten voor Evi.

@sanneke: hihi, hier inderdaad een onervaren en onzekere schoolmama. Maar ik vind het wel hartstikke leuk om mee te maken.

Ik ga ook even op de bank liggen. Ik ben gebroken.
    Vandaag zouden we 20 weken zwanger zijn... *zucht*
    Ik had niet verwacht dat ik het daar moeilijk mee zou hebben, maar nu prikken er toch traantjes...

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, ik hoop dat je uiteindelijk toch nog iets van de HA hebt gehoord?! Heel sneu voor Evelien dat ze zo beroerd is. Annabel speelt nu dus toch al regelmatig bij een vriendje of vriendinnetje als ik het goed begrijp? Dat heeft Senna nog niet gedaan en ook niet omgekeerd.

Sanneke, ja jij kent het reilen en zeilen van het hele school gebeuren al. Best handig op zich. Maar je zult het zelf nu toch ook anders ervaren in je mama rol neem ik aan?

19. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oeps, vergeten te uppen...
    Rond 14u belde de huisarts inderdaad nog terug. Raar mens zeg. Ze kapte op een gegeven moment het gesprek af "omdat ze haast had". Ehm... Jij belt toch, dus dan heb je toch tijd voor je patient?
    Maar goed. Ik had er goed aan gedaan om te stoppen met die zakjes, zeker omdat ze nu diarree heeft. De buikpijn stond haar niet aan, dus hebben we voor morgen een afspraak staan. Wel bij een andere huisarts, maar dat boeit me niet. Mocht de buikpijn over zijn, moest ik die afspraak maar afbellen. Ammehoela!

Gelukkig lijkt Evelien wat minder last te hebben. Ze heeft vandaag amper gegeten. Een paar hapjes boterham bij het ontbijt, wat fruit op het kdv, een halve kleine rietjesbeker laxo, geen lunch, maar gelukkig om een uur of 16 een evergreenkoek en wat ranja en daarna ook wat avondeten.
    We hebben samen haar bed opgemaakt en een dik kussen op haar bed gelegd, zodat ze niet zo plat ligt. Misschien scheelt dat voor haar buikje.

@DaphneenEstelle: tenx! Is de drukte een beetje te handelen?

@olga: Annabel heeft ineens de smaak te pakken wat betreft spelen. Erg leuk om te zien. Ik ben zo blij dat ze niet zo'n verlegen gup is als ik in die tijd. Dat is echt een van mijn grootste angsten. Ze vertelt nu ook steeds meer over school en over verschillende vriend(innet)jes.
    Toen ik haar vanochtend ophaalde, rende er een vriendinnetje op haar af en tikte haar spontaan op haar schouder, omdat onze fietsen dezelfde kant op stonden. Ik was er ineens zo door ontroerd. Zo schattig onbevangen.

Oh, en vanavond heb ik met Annabel de klassenlijst doorgelopen, want ik werd gek van de verschillende kleuren tafels waar ze over vertelde. "Neehee mam, die zit aan die tafel!" Haha, nu weet ik eindelijk wie er aan welke tafel zit. Aan de groene en rode tafels zitten kindjes van groep 1 en aan de blauwe en gele kindjes van groep 2.
    Ook heb ik met Annabel verschillende routes digitaal gelopen/gefietst/gereden op google-maps van ons huis naar huizen van klasgenootjes. Een lol dat ze had!

Groetjes,
    Nelly

20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    'k Heb vandaag trouwens het aanmeldingsformulier ingevuld voor Evelien. Ik hoef het alleen nog even te kopieren en dan kan ik het op school inleveren.
    Pfff... Onze gup gaat volgend jaar ook gewoon al naar school! Zo onwerkelijk!

Deel Deze Pagina