december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Arme Evelien! En dat moeilijk omgaan met tegenslagen = herkenbaar. Alleen kijkt M dan niet sip, maar gaat enorm sjenken :D

Ennnnn ... onze S is op geboortegewicht - sinds gister 100 gram erbij ... HAPPA :D

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, wat goed van S en natuurlijk van jou BV!

Nelly, hoe kom je op het idee om op google maps de routes te gaan bekijken met Annabel? Echt geweldig en heel vindingrijk!
    Bij Senna zitten ze nog niet aan een vaste tafel. Ieder kind zoekt gewoon het stoeltje met zijn naam. Maar soms beginnen ze direct in een kring en andere keren mogen ze gelijk aan tafel iets te spelen/werken pakken.
    Fijn dat het met Evelien al iets beter gaat. waarschijnlijk dus wel echt een buik griepje erbij gehad?

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Wat een heerlijke middag! Ben zelfs een beetje verbrand...oeps.

Senna en ik hebben fijn samen gehonkbald toen Evi op bed lag en daarna heeft hij heel lief gespeeld in de tuin. Later toen Evi wakker was, zijn we het pleintje op gegaan waar meer buur kindjes waren.

Evi heeft iets minder last van de waterpokken, maar heeft er wel nieuwe bij gekregen. Ze ligt sinds een paar avonden steeds te huilen nadat we haar op bed hebben gelegd. Dan is het eerst een kwartier stil en dan begint ze. Volgens mij wel echt om de aandacht en niet vanwege de jeuk.

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden!

Met Evelien gaat het nu wat beter. Ik denk dat het wel geholpen heeft dat ze vannacht wat hoger lag door het dikke kussen. Ze schreeuwde zich wel een keertje wakker, net als de nachten dat ze moest spugen, maar toen we haar weer omhoog hadden gelegd, kon ze toch weer slapen. En wij ook!
    Vandaag ben ik met haar naar de huisarts geweest en die heeft nog even gekeken. Ze adviseerde om nog even door te smeren met die zalf en de poeder inderdaad achterwege te laten, zeker omdat Evelien er zo op reageert. Als ze weer last van verstopping krijgt, kijken we even voor een alternatief. Nu heeft ze erg dunne poep, dus da's nog even afwachten.
    Verder heeft ze vandaag redelijk gegeten, wel minder dan normaal en de lunch had ze overgeslagen. Dus daar ben ik ook erg blij mee.

@Salapio: "sjenken" ???
    Super dat S weer op zijn geboortegewicht is!
    Helemaal vergeten te zeggen, maar leuke naam! Hoe komen jullie toch telkens op zulke namen?

@olga: ik heb totaal geen richtingsgevoel en let ook nooit op straatnamen, vandaar dat ik op googlemaps een route naar vriendinnetje E opzocht. Annabel zag dat en toen moest ik natuurlijk meer huizen van klasgenootjes zoeken.
    Ik denk niet dat Evelien een buikgriepje heeft gehad, want ze had geen koorts en was ook niet zo griephangerig. 't Heeft gewoon aan dat aanmaakpoeder gelegen.
    Bij Annabel op school beginnen de kindjes altijd met een klein werkje tot iedereen binnen is en de les begint.
    Huh, verbrand?! Je hebt van die mensen die ook ieder zonnestraaltje willen vangen he! ;)
    Hm, Evi is jullie stiekem aan het uittesten. Kleine deugniet!

@all: hoe doen jullie dat als jullie de kids ophalen van een speelafspraakje? Annabel wil dan echt niet mee naar huis en gaat zich verstoppen, wordt enorm driftig en verdrietig. Ik kan praten wat ik wil, maar ze luistert echt niet. Stampen, gillen, krijsen, niet normaal, zo ken ik haar niet. Ik schaam me dood...

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Nelly, sjenken = janken, huilen, brullen, krijsen, schreeuwen :D

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier zit S in een 'Brullios Brullios' fase. Nu al in de TUF modus dus ;). Dag 10 = regeldag toch ... nou hij is in ieder geval stipt :). Ben wel blij dat Jan nog thuis is, anders had ik als een kip zonder kop rond gelopen denk ik: M brengen en halen, T brengen en halen, aandacht geven en tussen de bedrijven door S vrijwel continu aan tiet ... euhm ... Maar dat zal vast vanzelf wel goedkomen. Denk ik. Hoop ik.

Nu schransen, honger!

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dee, nou die nadine loopt met een maandje wel zelfstandig denk je niet? Enne....waterpokken feestjes??? Alsof de kinderen er dan minder last van hebben of er sneller vanaf zijn dan wanneer je gewoon afwacht totdat ze het krijgen...

Zo grappig om te lezen dat de december meiden heel erg met verliefd zijn, trouwen enz... bezig zijn. Volgens mij de jongens helemaal niet. Senna vindt meisjes niet leuk, want ze spelen ´heksje´en willen dat de jongens naar ze luisteren. Ha ha. En Senna en zijn beste vriend liggen ook wel eens met elkaar in de clinch. Dat vindt senna dan niet leuk, maar de volgende dag spelen ze toch weer lekker samen.

Salapio, oei beetje logistieke problemen met de drie verschillende schema´s van je kindjes! Lastig als je net bevallen bent, nog zo moet wennen aan nummer drie en nog geen ritme hebt. Fijn dat Jan thuis is. Heb je S ook al in de draagzak?

Nelly, hier nog geen ervaring met speel afspraakjes...
    Fijn dat Evelien toch opknapt, maar wel een heftige reactie op dat poeder zeg...

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    speelafspraakjes: hier nog niet zoveel. Soms komt de moeder ook mee koffiedrinken, vind ik ook wel gezellig, kan ik die leren kennen. Morgen komt zn liefste vriendinnetje spelen. N heeft alleen maar vriendinnetjes :) Jongens vindt hij niet lief:D Hij heeft één vriendje die hij ook echt als vriend benoemt, verder speelt hij af en toe wel met een jongetje hoor, maar als je hem vraagt met wie hij het liefst speelt dan noemtie zo een rij van 5 meiden.

Net lekker hardgelopen, voordeel van de klok verzetten (wat mij betreft het enige voordeel)

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, o ja N is een echte casanova, das waar ook. Wel schattig hoor!

10. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Volgens mij ligt het bij waterpokken aan de persoon of hij er wel of niet last van heeft. Ik ken kinderen van school waarvan het zusje 3 waterpokken had en die moeder heeft het broertje erbij in bad gezet en die had het heeeeeeel erg...

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Hier in Nederland ook hoor, vroegah!

Speelafspraakjes, wel al een aantal gehad, maar M wil niet bij iemand anders spelen ... moet altijd bij haar. Dus nu even op een laag pitje, tis hier al druk zat ;)

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    He he....weekend!

Morgen lekker naar de sauna met zes meiden! Heerlijk!

Zondag feestje van mijn nichtje die 1 jaar is geworden.

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dee, wat onenigheid met je ouders begrijp ik? Vervelend is dat. Hopelijk lost een goed gesprek het weer een beetje op.

Sauna was heeeeerlijk! En gezellig natuurlijk!

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    O ja, we pruttelen hier lekker door trouwens...

Nu bij Evi sinds zaterdag 2 onstoken ogen en vanmiddag weer koorts erbij. Vanmorgen zaten haar oogjes compleet vastgekoekt met dikke korsten; echt heel zielig.
    Waterpokken zijn bijna allemaal ingedroogd. Nu alle korstjes er nog af en hopelijk niet te veel littekens.

Senna gaat goed en is lief!

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    O wat vervelend van die ontstoken oogjes. Hopelijk snel klaar met het gepruttel!

16. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    sterkte met de oogjes olga. fijn dat de wp op zn retour zijn.

N is ook weer liever en makkelijker. Het weer en veel buiten zijn helpt bij hem ook denk ik.

salapio, hoe is het met S?

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    S doet het heel erg goed. Heeft wel zn rommelmomenten (denk krampen in combi met 'reflux', wel de ongecompliceerde, 'het hoort erbij' variant hoor) ... maar dat is goed te doen nu Jan er nog is (deze week laatste week vrij). Ik ben wel benieuwd hoe het volgende week gaat zijn, al maak ik me ook weer niet al te veel zorgen hoor. S heeft gewoon de pech dat ie moet meedraaien in het ritme van het gezin ...

M en T zijn superlief voor hem, steeds kusjes geven ed. Ik denk wel dat T heel goed gebruik gaat maken van de voedmomenten, want het is een dondersteen eersteklas. Die gaat stoute dingen uithalen! Misschien toch de box al omlaag en hup T er in ;) :D

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vannacht een supernacht: 18.30 - 0u - 4u - 8u! Kijk daar kan ik prima mee leven, vooral omdat S heel lief weer ging slapen na zn voeding :)

Mn schoonzusje is vannacht bevallen van een gezonde dochter. Toen de verloskundige kwam, was de persweeën al aan het wegzuchten, dus toch maar een thuisbevalling :). Enorm toeval: het was een achterwacht verlos en precies dezelfde als de bevalling van S. Echt heel leuk. En een topmens dus daar heeft ze in die stresssituatie een hele goeie aan gehad.

Heel bijzondere tijd hier dus. Mijn zus 13/03, ik 20/03 en schoonzus 2/4 :)

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, wat leuk zeg al die kleintjes zo dicht op elkaar. Heel bijzonder! Fijn dat de nacht zo voorspoedig ging. Lekker 4 uurtjes ertussen en een baby die weer heerlijk in slaap valt na de voeding. ben je lang bezig met voeden?

Sanneke, hier ook erg blij met het goede weer. Senna vindt het heerlijk om buiten te spelen nu.

Ik ga zo Senna ophalem, want we moeten naar de tandarts.

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat wisselt een beetje Olga, soms klein half uurtje, soms wat langer. Vandaag een beetje aan het rommelen en dan wel een uur. Maar dan is het drinken, rommelen, half in slaap, drinken, hik, etc.

Deel Deze Pagina