Beate, blijkbaar vindt H je vlam een heel leuk persoon en dat is wel prettig natuurlijk! Beter dan dat ze helemaal geen andere man in je leven toe laat... Ik snap ook dat je voorzichtig bent omdat je niet weet wat de toekomst brengt of of het blijvend is. Wat vindt vlam er zelf van? Senna ligt sinds gisteren in zijn grote bed. Hij is er helemaal blij mee! Nu nog even op zoek naar beddengoed. Er ligt nu een Cars dekbed die we van een buurvrouw kregen. Vindt Senna prachtig natuurlijk. Maar met 1 set gaan we het niet redden natuurlijk. Evi is hier helemaal blij en ontspannen omdat ze nu weer lekker zelf haar gang kan gaan zonder dat Senna zich ermee bemoeid en zonder dat ze zelf de drang voelt om alles te moeten wat Senna doet. Ze keutelt nu zo lekker in het rond. Heerlijk!
Beate, tjee wat lastig ... Kan ze uitleggen wat ze bedoelt met een uitspraak als 'het verleden is zo duister'. M kan ook van dat soort dingen zeggen, maar meestal kan ik het herleiden tot iets wat ze op tv heeft gezien/gehoord of op school is besproken. Wat betreft je vlam ... ik denk dat ze zich idd enorm vastklemt aan het idee van / hoop op een 'nieuwe papa' (en dan een die er wel echt voor haar is). Ik kan eens vragen aan mijn moeder hoe zij dat tzt heeft aangepakt (al was mijn biovader toen al echt niet meer in ons leven) als je dat wil? En zijn er geen pedagogieboekjes oid over dit soort situaties? Via google (maar dat heb je zelf vast ook al gedaan): Jij bent mijn vader niet SEP - Kinderen en je nieuwe relatie - d site over scheiden
Goh, zie net dat ik hier van 't weekend precies 5 jaar schrijf. 5 jaar! Pfff, wat is er veel gebeurd in die tijd...
Salapio, wauw geweldig die koppies! Wat kijkt S al wijs en helder zeg. Ik denk dat M en S als baby het meest op elkaar lijken... Dee, jeetje wat een drukke maar leuke week heeft estelle gehad! Leuk dat je op school bent gaan helpen met de circus act. Dan zie je veel beter hoe het allemaal gaat en kun je wat meer sfeer proeven. En Jurgen heeft wel echt zijn best voor je gedaan en zo te horen hebben jullie beide genoten van het avondje uit! Fijn hoor! Senna sliep inderdaad nog in een peuterbed. Vanmiddag heb ik twee dekbedden erbij gehaald. Had bij ikea hele leuke gezien, maar vond ze daar best duur en ze waren niet op voorraad zag ik op de site. Ook bij Hema vind ik ze leuk, maar zonder korting best prijzig. Nu bij Leenbakker eentje voor 12,50 en eentje zelfs voor maar 5 euro gevonden. Nu hebben we Evis´s babykamer op MP gezet en zodra die verkocht is, krijgt zij het peuterbed en gaan we een andere kast kopen. Voor haar heb ik een super lief dekbedje gevonden bij de Hema en nog eentje met roze hartjes. Beate, ja gek he dat we al zo lang van alles met elkaar schrijven en delen. Best bijzonder!
ikea dekbedhoezen zijn 150 cm breed terwijl andere maten 140 zijn, kan lastig zijn en de kussenslopen van ikea zijn ook heel mini. en hallo ik kom binnenkort weer ff bijkletsen, ben lekker druk as usual
kwam ergens bij het verhaal van Beate binnenvallen. Wat een 'zware' uitspraken van je kleine meid. Alsof ze bezig is met dingen waar ze zich helemaal niet bezig mee moet houden. De tip om eens met je ouders te praten (of in ieder geval iemand die je na staat en jullie goed kent) is een goede. Wat betreft vriend kan ik me idd voorstellen dat het een vorm van aandacht delen is. Senna in een groot bed lees ik, leuk Salapio druk bezig met de drie kleintjes...knap hoor! Hier gaat alles eigenlijk wel lekker. Danielle doet het op school goed. Merk wel dat ze emotioneel gezien echt nog wel moet groeien. Daarentegen is ze uiterlijk en verstandelijk al echt ver. Soms is het heel moeilijk om daar goed mee om te gaan. Omdat ze zo slim en groot is heb je snel de neiging haar ook als zodanig te behandelen...waardoor ze het emotioneel soms niet aankan en 'kortsluiting' maakt. Maar goed op zich vinden we er goed een weg in. Ze vind het erg leuk op school. Sinds roel naar het KDV gaat is hij ook helemaal het mannetje. Hij heeft het er zo naar zijn zin! Ik heb gewoon een heel ander mannetje. (niet dat hij het niet naar zijn zin had bij gastouder hoor, maar nu heeft hij veel speelvriendjes en uitdaging). Hij kletst hondertuit en is reuze gezellig, ook heel ondeugend overigens en zo dikwijls doen zijn oren het ook niet Wijzelf doen het prima samen, druk met werken, ik sport veel en merk dat ik me daar ook prima bij voel. Manlief gaat ook prima zijn gangetje... ZWaai!
Johana, het gaat lekker bij jullie! Wat is de reden dat Roel nu naar het KDV gaat? In ieder geval goed dat hij het er zo naar zijn zin heeft!
Voorzichtige JOEPIE! Eerste dag zonder echt gebrul van Brullios ... zelfs rond het beruchte tijdstip aan het einde van de dag is hij zonder al te veel morren (paar keer huilen, iedere keer minder dan minuut) gaan slapen. Dus we hebben voor het eerst sinds bevalling echt rustig kunnen eten met zn 4tjes en S boven in zn mandje ... Ben wat strenger voor hem (en mezelf) geweest. En niet bij onrust na drinken gedacht 'arme ziel, heb je pijn, kom maar bij mama', maar 'arme ziel, ben je moe, lekker naar je bedje' ... dat lijkt te werken. Toch weer een kwestie van overbezorgdheid?
Hier hebben we stiekem weer wat interesse in een huis. Volgende week gaan we er een kijkje nemen. Het is bij mijn ouders in de straat, maar dan helemaal aan de andere kant. Nu wonen we ook op 5 minuten loopafstand bij hun vandaan. Het is dus precies zo´n huis als waar ik zelf ben opgegroeid. Enige nadeel is dat het geen garage heeft, maar er is zo weinig keus in huizen met garage dat we er misschien vanaf moeten gaan zien. En de huizen met garage en grotere tuin die wel te koop staan, zijn vaak te duur... En...ik was gisterenavond nog gezellig op visite bij mijn zwangere vriendin. Ze zat te vertellen dat ze die avond wat last van krampen had gehad, maar dat het weer weg was en dat het wel voor weeën geweest zouden zijn. (dat had ze bij haar eerste niet en ze is een snelle bevaller, dus ze hield het goed in de gaten) Toen ik om 22.30 weg ging zeiden we nog dat het wel bizar zou zijn als ze vannacht nog van haar 2e zoon zou bevallen. Belt ze me vanmiddag op dat om half 2 die nacht haar zoon geboren is!!!!! Whaaaa....wat een giller he! Om half 12 had ze 2 cm en om 1 uur ´s nachts mocht ze persen en een half uur later was hij er. Echt super snel! Ik kan er helaas pas maandag heen, want vanavond zouden haar zusjes komen en wij gaan morgenmiddag een weekend weg. (het jaarlijkse vrienden weekend met inmiddels 20 kindjes)
Salapio, wat fijn dat S wat minder onrustig was vandaag! En dat hij wat begint te wennen aan het slaap en eet patroon. Voor de andere twee ook fijn dat ze alle aandacht hadden tijdens het eten. Knap dat jij je er ook anders in opstelt trouwens.
De avond daarentegen ... pfoei ... S werd om 2030 wakker, mooi moment om extra vroeg naar bed te gaan (Jan had vriendenavond), nou mooi niet ... wilde echt niet in zn bedje, alleen maar tegen mij aanhangen, tegen middernacht ein-de-lijk gaan slapen (en vervolgens gewoon weer rond 1u voor nachtvoeding ). Op zich helemaal geen ramp, maar ik had me zo ingesteld én verheugd op heel vroeg en dus relatief lang slapen dat ik het echt rampzalig vond
Wat bijzonder dat je vriendin zo snel is bevallen na jouw vertrek. Wel jammer dat je er niet snel langs kan, wel leuk dat jullie weer op weekend gaan
Zo we zijn vanmiddag weer thuis gekomen na een leuk, druk en heel gezellig weekend! Ondanks het weer hebben we het helemaal naar de zin gehad. We zitten inderdaad in een heeeel groot huis. Is echt net een hotel, dus niemand zit elkaar in de weg. De meeste kindjes gaan hun eigen gang, zo ook Senna en Evi. Dat was vorig jaar wel anders. Toen liep Evi nog niet en durfde Senna ons nog niet uit het oog te verliezen. Nu waren ze continu lekker in de weer. Wat betreft activiteiten kijkt iedereen wat uitkomt. De ene dag met een aantal naar het zwembad geweest en de andere dag naar Ballorig. Zaterdagavond zijn we met onze wandelclub gaan wandelen en om en om zorgen we voor boodschappen, eten klaarmaken, opruimen enz...Niks geen afspraken, maar gewoon op eigen initiatief je verantwoordelijkheid nemen. De avonden waren gezellig met drank, films en spelletjes natuurlijk! Moet zeggen dat het best uniek is/lijkt dat we deze weekenden al 11 jaar zo met elkaar doen en dat het nu met die 20 kindjes nog steeds goed gaat. Ben echt trots op Senna en Evi dat het zo goed ging. Net ben ik even met Senna bij mijn vriendin met de 5 dagen oude baby geweest. Wat een droppie zeg! Senna is gek op baby's. Hij mocht in het weekend ook een flesje geven!
olga, leuk dat je zo'n gaaf weekend hebt gehad! Waar zat je ook alweer? en met familie of vrienden? ik ben het even kwijt. En lief he, zulke kleine babietjes... kriebelt het bij jou nog? (of is dat een foute vraag ) ik ga plat, nog 2 daagjes werken en dan meivakantie!!
Sanneke, we zaten in havelte en waren met de vriendengroep. Jan was vooraf al heel duidelijk dat het bij 2 kindjes zou blijven. Ik vind het wel prima. Ik heb 2 mooie gezonde kindjes! Moet zeggen dat ik het denk ik ook wel pittig zou vinden, een derde. Zeker in combi met 3 dagen werken en de weinige ´echte´tijd voor jezelf. En daarbij is het praktisch en financieel gezien ook wel prettig zo. Maar het idee dat ik nooit meer een dikke buik heb en een baby voel bewegen vind ik stiekem ook wel een beetje jammer...