december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Vanmorgen met Evi naar het CB. Mijn meisje is al 87 cm en 12,8 kilo! Volgens mij was Senna veel kleiner en lichter rond die leeftijd. Alles was natuurlijk prima en ik had ook niets te melden dus we waren zo weer weg. Daarna weer op school geknutseld waar Evi dan ook zo lekker rond hobbelt en in de weer is. leuk om te zien!

Straks is Jan vroeg thuis (hoop ik) en dan heb ik een uitje met mijn collega's voor 4 jubilarissen. We gaan 'wie is de mol' doen. Ben benieuwd.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mooie cijfertjes Olga. Denk dat T iets langer en iets lichter is. M was met 2 jaar kleiner en een heel stuk lichter ... (die weegt nu 13 kilo oid).

3. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    salapio, M 13 kilo nu? Das best een slanke den dan :)

L is 82 cm en 9,8 kilo en 22 maanden :) N zat tegen de 12 kg aan en cm weet ik niet meer op die leeftijd

4. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.552
    301
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Nathanja is nu 73,5 cm en 9075 gram en volgens de beruchte curve zit ze er in beide gevallen iets onder het 0-lijntje. Volgende week vrijdag wordt ze alweer 1 jaar. Wat vliegt de tijd. Ze is nu een beetje ziekjes. Ze werd vannacht 3 keer gillend en in paniek wakker, ze ging heel onrustig rondkijken en uiteindelijk kalmeerde ze wel en ging weer lekker slapen. Helaas slaapt ze op dit moment nog niet. Ook is Nathanja alweer 3 weken aan het rondkruipen en trekt ze zich sinds een paar dagen op tot staan. Ze maakt goede vorderingen en het is een klein boefje. Werkelijk alles gaat in haar mond tot aan onze schoenen toe en alles moet geplunderd worden. Dat was bij Eliora toch wel iets minder.

Verder gaat het rustig aan zijn gangetje.

5. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ach, als we toch gaan vergelijken...

Met 1 jaar was:
    Marjolein 77cm lang en 9420g zwaar,
    Evelien 75cm lang en 8260g zwaar,
    Annabel 79cm lang en 9240g zwaar

Met 2 jaar was:
    Evelien 89cm lang en 11700g zwaar,
    Annabel 91cm lang en 13100g zwaar

Marjolein was de laatste keer 79cm lang en 10350g zwaar, die zal nu wel boven de 11 kilo zitten. Evelien weegt nu net geen 15 kilo en Annabel bijna 21 kilo.
    Komende maand mogen Evelien en Marjolein weer naar het CB. Ik ben benieuwd hoe onze gespierde spijker en onze kleine vreetzak gegroeid zijn.

Hier gaat verder alles redelijk zijn gangetje. Therapie werpt zijn vruchten af. Ik zit weer lekkerder in mijn vel, kan weer meer hebben.
    't blijft natuurlijk wel druk met drie kids, huishouden, zieken, werk, familieperikelen, vakantie, crematie, voorbereidingen voor verjaardag Evelien en ons jubileumpje (25 mei 5 jaar getrouwd), etc. Maar ik ben vast niet de enige mama met een volle agenda! ;)

Och, Annabel mist school en vriendjes nu wel erg hoor. Arme gup heeft nog dik anderhalve week vakantie. Maar we hebben wel een paar uitjes in de planning! Komt wel goed.

Pfff... Vandaag kwam Annabel even bij me op kantoor helpen. Begon er een leverancier leuk te kletsen met haar, zo van, "je hebt zeker vakantie?". En toen hij geen antwoord kreeg op de vraag hoe oud ze was, begon hij te schatten. "Ben je 8?" ... :$ ... Daarna vroeg hij door, "Ben je dan 7?", "6?", "5?" en met een enorm vragende blik "9?". Ik had de arme man maar even uit de droom geholpen en gezegd dat ze in december 4 is geworden. "Oh, dan is ze wel erg groot voor haar leeftijd"... DUH!!! Hahaha...

Weltrusten!

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M gisteren even gewogen en ze weegt bijna 14 kilo! Mooi :)

En T weegt slechts iets meer dan 12 kilo, gewogen op onze weegschaal en die is niet zo precies (analoog :D).

Nu snel naar Brullios.

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    dee, leuk, die fotografie morgen!! En ook lief dat hij zei dat hij het fijn vindt al je meegaat.

alle cijfertjes: grappig. zo komen we tot een gemiddelde :)

nelly, fijn dat je therapie aanslaat, krijg je weer adem van! En dat die gast annabel 8 of 7 schatte... tssss ik vind dat je bij kindjes aan het gezicht wel redelijk kunt zien of je ze niet te oud schat.

---

bijna meivakantie. N heeft straks een optocht op school met alle versierde kleuterfietsen. Hopelijk blijft het droog. Ik ben al 3x op school geweest vandaag voor het heen en weer brengen en dan straks dus ook weer. en dan daarna nog een keer om hem weer te halen. Ik kan wel blijven, maar l ligt in bed en de babyfoon is bij de buurvrouw, anders wordt het wel weer heeeeeeeel lang.

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dee, ik bedoelde dat ik met Evi naar Senna´s school ging om te knutselen! Ik heb 3 keer geholpen met het crea-uurtje namelijk. Naar mijn werk met de kinderen is geen optie. Ik kan mijn eigen kinderen er niet ook nog eens bij hebben en daarbij is mijn groep echt veeeeeel te heftig voor ze. Zomaar langs gaan als ik niet werk zou wel kunnen maar daar heb ik geen zin in. Kost me veel tijd. Hoewel ze het ballenbad, zwembad, gymzaal en de snoezelruimte best heel interessant zouden vinden denk ik. Komt nog wel een keertje....
    Leuke taart heb je gemaakt zeg! En wat lief en fijn dat Jurgen je mee gevraagd heeft bij de fotoreportage. Veel plezier morgen!

Sanneke, wat leuk een versierde-fietsen-optocht! Had dat met een thema te maken?

Nelly, goed om te horen dat je je weer beter voelt! En druk...ja ik ken het! Heeft Annabel nu 2 weken vakantie dan? Hier heeft Senna in april al een week gehad en dan volgende week weer.

Pareltje, leuk dat Nathanja zo lekker aan het ontdekken is. Heerlijk om te zien.

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Vanmiddag huis wezen kijken en wel enthousiast geworden. Er moet wel veel gedaan worden. Het hele huis moet eerst leeggehaald! Maar er is veel meer ruimte dan we nu hebben en het heeft een grote tuin. Geen garage, maar wel een aardige schuur met behoorlijk grote vliering waarop je kunt staan en zelfs een werkplek kunt creeeren. We gaan ons er eens over buigen...

10. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Bekijk bijlage 240894
    N bij de optocht vanmiddag in zn oranje bodywarmer :)

Olga Ze hadden de afgelopen 2 weken thema: de koningin/ Holland

11. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, leuk een ander huis! ga je eerst verkopen?

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, nee ons huis staat nog niet te koop. Dat durfden we niet aan want we hebben best wat eisen voor een ander huis. In oktober zijn we toen ook bezig geweest met een huis (wat eigenlijk nog steeds perfect is), maar dat durfden we niet aan vanwege grote problemen met het grondwaterpeil en de kosten die we daardoor konden krijgen. Dat huis staat nog steeds te koop trouwens...al bijna een jaar. Maar daar moet ook mega veel gedaan worden.

De eigenaren van het huis wat we nu op het oog hebben schijnen best flexibel te zijn. Hun nieuwe huis is nog lang niet gerenoveerd, maar ze willen best nog een tijd gaan huren als dat nodig is.
    We zullen zien....eers

Eerst eens het een en ander op een rijtje zetten.

Leuk zeg dat al die kleuters met hun fiets in een optocht mochten rijden.
    Senna had vorige week vrijdag kleuterfeest en het thema was sprookjes. Hadden ze ook erg leuk gedaan.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
  14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, volgens mij heb je al heel wat reakties gehad. Hopelijk heb je er wat aan. Zelf heb ik er geen ervaring mee, dus kan ik je geen mening of tips geven.

Dee, hoe was je taak als assisstent bij de bruids reportage?

Nelly, houdt Annabel het nog vol zo lang zonder haar vriendjes? Volgende week ook nog de hele week vrij toch?

Beate, heb je al met je lover/ouders gesproken over H?

Alieke, alles goed met jullie?

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Jan is naar de vrijmarkt in Utrecht en ik hang lekker op de bank.

Van het weekend hadden we allerlei overtromingen in het huis.
    De boiler in de keuken stond steeds te lekken. Dat was een paar weken terug ook al, maar toen hebben we een nieuwe geplaatst. Nu lag er weer steeds een plas water onder de aanrecht. Na 3 keer allerlei veranderingen en nieuwe onderdelen geplaatst te hebben, is alles bnu weer lekvrij. Ook de waterafvoer richting het riool zat verstopt. Van de week kwam ik al een keer 's nachts beneden en toen lag er water op de wc vloer en in de hal. Later bleek dat als we het bad leeg lieten lopen, het de wc liet overtromen. Dat gebeurde 2 keer en allerlei ontstoppers en oplosmiddelen leken niet te helpen. vanmorgen is Jan met een vriend een of ander apparaat gaan halen bij die vriend zijn werk om via de kruipruimte de verstopping te verhelpen. Arme Jan is het hele weekend er druk mee geweest. Maar ik kan nu wel weer in bad!

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna heeft zijn rechterarm in een gipsspalk. Van beneden tot boven in een hoek van 90 graden.

Hij viel gisteren met zijn fiets toen we naar de stad reden. Hij gaf wel pijn aan, maar het is zo lastig inschatten vind ik. Dus doorgereden, maar eenmaal in de stad bleek dat hij echt veel pijn had. Liet zijn arm helemaal afhangen en ik mocht er niet aanzitten. Ook zag hij heel wit. Dus ik met Jan van fiets geruild zodat Sena achterop in het zitje kon om naar de eerste hulp te rijden. Daar heb ik van 12 tot 3 uur gezeten...

Wachten op arts, wachten op rontgen, weer wachten op arts, en toen nog laten gipsen. In zijn bovenarm is een bot zeer waarschijnlijk gescheurd. Na een week mag het gisps eraf en als de foto er dan goed uitziet en alles weer kan bewegen is het goed. Zoniet, dan moet hij nog 3 weken volledig in het gips. Nu is alleen de hele achterkant gegipst en zit er verder van dat hele harde dikke gaasverband omheen. Maar desalniettemin is zijn arm behoorlijk zwaar nu. Als de mitella afgaat hangt het opeens helemaal aan zijn bovenarm en dat is juist waar het pijn doet. Echt zo zielig om hem gisteren zoveel pijn te zien hebben. Kon zelf wel janken. Maar hij was wel heel dapper, mijn knappe jongen!

17. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, sterkte! Das schrikken zeg! Hopeliijk zien de foto's er over een week goed uit.
    Wij zitten nu in Mooi Zutendaal, zal straks nog ff een rondje lopen langs het chalet van je schoonouders:)

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, o ja dat is waar ook! Mijn schoonzusje, zwager en kids zaten er van het weekend (tot maandag) Misschien heb je ze wel gezien...Of zijn jullie vandaag pas gekomen?
    Veel plezier deze week.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Och arme Senna, dikke knuf!

20. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Er was een praktische reden en dat is dat de school (en bso) van danielle aan het zelfde plein zitten als het kdv van Roel.
    Daarnaast heeft onze gastouder zelf een kindje erbij gekregen en daardoor was roel alleen thuis met de baby. Op; zich niet erg maar hij heeft gewoon meer actie en liedjes enzo nodig...gelukkig hebben we daar een goede inschatting gemaakt. als ik zie hoe hij het nu doet :)

Wat ontzettend zielig een gipsspalk..kan me voorstellen dat je er zelf helemaal naar van word...arm mannetje:(

Deel Deze Pagina