Johana, logische redenen om Roel naar het kdv te laten gaan. Fijn dat het het naar zijn zijn heeft en zich ontwikkeld door alle nieuwe impulsen! Dee, N. heeft de overstap dus heel makkelijk gemaakt naar het nieuwe kdv! Nu jij nog! Uiteraard is het al een heel goed begin om te weten dat N. het goed heeft gedaan vandaag. De bruids reportage klinkt als een heel geslaagde werkdag samen met hem. En wat een mooi compliment van hem.
Met Senna zijn arm gaat het goed. Hij heeft er nog maar weinig pijn van. Toch vandaag maar niet naar de bso laten gaan. Dat zag ik niet zo zitten tussen 40 van die drukke kinderen...
O ja, had ik al verteld dat ik maandag weer tante ben geworden? Ik heb er een neefje bij. Mijn zusje zou eigenlijk woensdag een KS krijgen, maar ze hebben het maandag al gehaald. Een mooi klein ventje, hoewel het voor mijn zusje wat pittiger was doordat de placenta weer vast bleef zitten. Ze moest daarom wel 8 hechtingen in de de baarmoeder en heeft veel bloed verloren. Ze kreeg een balonnetje geplaatst en moest aan de wee-opwekkers om de baarmoeder zo snel mogelijk te laten krimpen. Ze was er de eerste avond zou ontzettend beroerd van. Ik ben dinsdag ochtend even geweest en ga er zo nog even langs. Leuk voor Senna om er nu eindelijk een neefje bij te hebben. Hij heeft al 3 nichtjes namelijk.
Pfff weer een ochtendje ziekenhuis erop zitten.... Gipsspalk mocht eraf, maar dat vond Senna niet prettig. Hij hield zijn arm angstvallig in de gips-positie en ik vond bovenarm en elleboog nog erg dik. Toen weer foto´s laten maken, waarbij hij pijn had bij het neerleggen in verschillende posities. Ik denk ook vooral door de stijfheid en hij zei dat het zo ging prikken. (slaap arm ofzo) Toen weer wachten op de chirurg en helaas vertelde hij dat er toch nog voor 3 weken gips omheen moest. Het bot stond wel goed, maar was nog niet goed geheeld en dus veeeel te kwetsbaar. Hij gaf aan dat er beter in eerste instantie al volledig gips om had gemoeten. Lekker handig... Nu heeft Senna dus een blauwe gips arm. Wel gips wat nat mag worden, zodat hij wel met water kan spelen in Italie. Maar leuk is het niet om met een gips arm op vakantie te gaan.
Dee, hoe was E. haar partijtje van het weekend? En succes bij de dietiste. Inmiddels ben je er al geweest denk ik. Heb je er een goed gevoel bij? Fijn dat N. het naar haar zin heeft gehad bij het nieuwe kdv.
'k Kom ook weer een keertje aanwaaien. Even teruglezen... @DaphneenEstelle: leuk idee om weer een laag bruidstaart te bestellen voor een jubileum! Hier ook een muzikaal schudkontje. Zo schattig om Marjolein te zien swingen. Grappig dat die kleintjes zo'n verschillend karakter hebben he. Wat lief dat je een afscheidstaart had gemaakt voor het oude KDV. Fijn dat Nadine het zo goed naar haar zin heeft op het nieuwe KDV. Super dat de bruiloft fotoshoot zo goed was gegaan! En lekker genieten van het stiekeme complimentje! Whahahaaaah, heerlijk zo'n concert uit de oude doos. Ik heb geloof ik ook nog ergens een cd-tje van NKOTB! Hoe ging het bij de dietiste? En hoe ging Estelles eerste verjaardagspartijtje? Wat voor kadootje had ze gekocht? Wat is Nadine toch een heerlijke knuffelkont. @olga: spannend, een nieuwe woning... Getver, balen van die lekkage, maar gelukkig is die opgelost. Badder ze! Ach, arme Senna in het gips. Heel veel beterschap. Hopelijk geneest zijn arm snel. Toch ook wel stoer, blauw gips. En gefeliciteerd met de geboorte van je neefje! Is je zusje weer goed opgeknapt? @Salapio: hier geen ervaring met maagzuurremmers bij kleine kindjes... @sanneke: cute, zo'n oranje N op zijn fietsje! Leuke vakantie gehad?
En wij... 't Is een beeeeeeeeeeeetje druk hier. Annabel kan lezen... Naja, ze herkende laatst het woord "stop" op een apparaat toen we ergens koffie zaten te drinken. Mijn moeder viel bijna van haar stoel toen Annabel haar vroeg waarom daar stop stond. *lol* Ze is ook wel heel erg met letters bezig. Een paar weken eerder had ze al van duplo "stop" op de plaat gelegd. En afgelopen week spelde ze vol trots de naam van vriendje C (zes letters). Vandaag mocht ze eindelijk weer naar school. Pfff, daar was ze ook echt aan toe. Niks aan, twee weken vakantie als vriendjes op vakantie zijn. Maar afgelopen woensdag zijn we heerlijk een dagje naar Koningin Julianatoren geweest met de oudste twee. Wat hebben ze genoten! Marjolein bleef lekker bij oma (was toch oma-dag). Daarna nog lekker pannenkoeken wezen eten. Echt een supergeslaagd dagje, heerlijk weer en het was niet al te druk. Komende woensdag mag Annabel voor het eerst op kinderfeest. Ze kijkt er enorm naar uit. Ik vind het ook wel spannend. Geen idee wat voor bedrag er besteed wordt voor het kadootje en ik ben ook erg benieuwd hoeveel kindjes er uitgenodigd zijn en wat ze gaan doen. Gelukkig duurt het nog wel even voor Annabel aan de beurt is, want ik zou echt niet weten hoe ik een kudde 4/5/6-jarigen bezig zou kunnen houden. *proest* Eveliens verjaardag zit er ook weer aan te komen. Uitnodigingen zijn al weg, helaas nog geen reacties op gehad... Op onze uitnodiging voor ons 5-jarig jubileum trouwens ook nog niet. Maar ik ben er in ieder geval trots op! Pfff... Die oudste twee zijn de dag nog aan het verwerken ofzo. Jeetje, wat zijn ze nog druk. Zometeen maar weer even naar boven om het volumeknopje te zoeken. Hm... klinkt alsof ze uit hun kamer zijn... Tot zo!
Even showen... Uitnodiging voor Eveliens 3e verjaardag: Voorkant: Bekijk bijlage 243667 Binnenkant links: Bekijk bijlage 243668
Binnenkant rechts: Bekijk bijlage 243673 Het kaartje heb ik ook nog voorzien van een zwart-wit in elkaar gedraaid touwtje.
En dan ook nog even een plaatje van de uitnodiging voor ons lustrum. We hebben alleen onze ouders, getuigen en ceremoniestel uitgenodigd. Voorkant: Bekijk bijlage 243678 Binnenkant: Bekijk bijlage 243679 Wel even onze namen eruit gehaald... Dat doet de voorkant van het kaartje geen goed. Was juist een leuk stoer lettertype, beetje A-team-achtig. Op de foto die ik erin heb verwerkt staan onze ringen die op het bruidsboeket liggen. Helaas is de foto wat blauw-ig geworden tijdens het bewerken. Zag ik te laat...
Olga, arme Senna Nelly, leuke uitnodigingen , en ook leuk eerste verjaardag. Ik zou zo tussen de 5-10 euro uitgeven voor een cadeautje. Dee, goed advies van de dietiste. En idd, flink veel boterhammen op een dag. Dieet dat gaat over 1 cracker in de ochtend is dus echt een slecht dieet . Zei ze nog iets over sporten? En 14 meisjes??? Sjeemig ... hier toch echt de regel dat ze zoveel kindjes mag uitnodigen als dat ze oud wordt, eventueel afgerond naar een even aantal ... (dus toen ze 4 werd mocht ze 5 kindjes uitnodigen).
Grappig dat verschil tussen jongens en meisjes.... Senna is nog niet naar een feestje geweest en heeft ook nog geen feestje gevierd. Als hij 5 wordt mag hij zijn eerste echte kinderfeestje geven. Dee, fijn dat je goede adviezen hebt gekregen van de dieetiste. Leuke mamadag had je maandag zeg! Gezellig om de beurt met de meiden op stap geweest. Nelly, wat maak jij toch altijd leuke uitnodigingen (en taart-ontwerpen) voor de verjaardagen van de kinderen. Gezellig voor de oudste meiden dat ze een dagje met papa en mama op stap zijn geweest. Julianatoren ben ik vroeger wel eens geweest. Volgens mij kun je nu voor korting sparen met de C1000 spaarpunten. Wie weet wel leuk voor ons. Enne...toen jullie trouwden was je dus al zwanger van Annabel! Wat een leuk geheimpje hadden jullie toen.
De babykamer is verkocht en net opgehaald. Jan heeft na het eten snel het peuterbed voor Evi in elkaar gezet en nu moeten we op zoek naar een nieuwe kast. Al haar spullen liggen nu verspreid over onze kast en die van Senna... Evi vond het helemaal leuk en ligt er nog steeds in. ben benieuwd wanneer ze ontdekt dat ze er nu makkelijk zelf uit kan en onze avonden komt verstoren, ha ha.
Gisteren is M keihard gevallen met haar loopfiets. Ze wilde een stoepje op fietsen (wat ze pas net daarvoor durfde), maar ipv loodrecht ging ze evenwijdig aan de stoep erop en dus onderuit. Letterlijk op haar neus gevallen, dus nu een dikke neus en lip. Gelukkig wat aardige mensen op straat, dus een meneer heeft M's loopfiets meegenomen naar een huisarts iets verderop (ze bloedde heel erg en klaagde over pijn in achterhoofd) zodat ik 'alleen' de wagen met booschappen en S, T op loopplankje en M in mn armen had. Volgens de HA was er niets ernstigs (geen gebroken neus) en ze vond zelfs wakker maken snachts niet nodig (we zijn wel een keer extra gaan kijken, standaard doen we dat voordat wij naar bed gaan). Gelukkig had ik ook ijsjes in mijn boodschappentas, dus M en T mochten allebei een ijsje. Maar dan merk je wel dat je wat minder flexibel bent met drie kinderen én hoezeer een ongelukje in een klein hoekje zit. Ze viel namelijk rakelings langs zo'n betonnen paaltje! Brrrrrr ...
Salapio, oei wat een nare val heeft M gemaakt zeg. Lief dat die meneer je te hulp schoot, maar alsnog voor jou best even lastig met 3 kinderen... Heeft M er nu nog veel pijn van? Senna is vandaag voor het eerst bij zijn vriend H aan het spelen. Ik heb hem net weggebracht en ben even een kwartiertje blijven hangen. Maar Zowel Senna als H vonden dat ik maar weg moest gaan. Goed teken! Alleen wilde Evi liever ook blijven...maar helaas. Evi heeft prima geslapen in haar nieuwe bed vannacht. Ze is er niet eens uitgekomen!
@all: tenx voor de leuke reacties op mijn kaartjes! @DaphneenEstelle: we "vieren" ons lustrum met alleen onze ouders, getuigen (broertje en zusje) met aanhang en cermoniestel. Bij Evelien nodigen we wel iedereen uit, familie, vrienden en buurtjes. Tja, die gup wordt al echt 3 jaar! Volgend jaar mag ze ook al naar school... Twee weken meivakantie vond ik echt wel veel. De eerste week was moeilijk, want toen waren veel vriendjes op vakantie. Tja en de tweede week was zo voorbij met koninginnedag en het dagje pretpark. Haha, die Nadine, nu al zo'n party-animal! Nieuwsgierig ding. Lekker genieten hoor! Heerlijk, een op een met je meiden. Raar he, dat je afvalt door meer te eten. Ik kreeg eind vorig jaar met die cursus ook het "commentaar" dat ik te weinig at. Maar het werk wel! You go girl! @olga: yup, toen wij trouwden waren we bijna 9 weken zwanger van Annabel. Bij de laatste keer passen, bleek mijn bruidsjurk ietsje te strak te zijn ingenomen... *proest* Super dat Evi goed in haar nieuwe bedje heeft geslapen. Ik ben ook benieuwd wanneer ze doorheeft dat ze vrij ligt... Hihi, en ze wilde ook blijven spelen. Erg herkenbaar. Evelien probeert zich ook telkens tussen vriendje C en Annabel te wringen. En dat vindt Annabel "niet zo leuk". Stelletje... @Salapio: ach, arme M! 'k Krijg kippevel hoe je de valpartij omschrijft! Dat was echt improviseren zo met drie ukken. Echt knap dat het allemaal goed is gegaan. Naja, voor M niet dan. Heel veel beterschap! Koningin Julianatoren was echt een aanrader! Veel leuke attracties voor de kleintjes en veel speeltuintjes. En we hadden ook ontzettend geluk met het weer. Hier in het zuiden was het superslecht weer, hoorden we achteraf. In Apeldoorn was het stralend weer, we waren zelfs een beetje verbrand. Ik meende me alleen van vroegah te herinneren dat er een grote doolhof was, waar je doorheen kon lopen. Die kon je dan mooi van bovenaf de toren zien. Maar die heb ik nergens kunnen vinden. Hihi... Annabel is nu naar haar eerste kinderfeestje. Mama's werden meteen al weggejaagd, want het was een KINDERfeestje, haha. Er stonden veel leuke spelletjes klaar en ik telde een stuk of 8 bordjes. Straks wordt ze met een volle buik weer naar huis gebracht. Ik ben benieuwd! Gisteren hebben we een kadootje gekocht. Annabel had strijkkralen uitgezocht, zo'n doos van hondjes/poesjes. Daarbij heeft ze de naam van vriendinnetje E "gestrijkkraald". En nu ga ik lekker even boodschappen doen. Groetjes!
Dee, ik denk dat het normaal is hoor die buikpijn en het spannend vinden van nieuwe dingen. M heeft dat ook. Ik zeg, als ze over buikpijn klaagt, dan bijv: Vind je het spannend om ...? Meestal geeft ze aan van wel en dan zeg ik dat ik dat wel begrijp, maar dat het ook erg leuk is of ik vertel haar wat ze kan verwachten. Echt die zenuwen wegnemen kun je denk ik niet (helaas). En proberen zelf een koele kikker te zijn of zelf eerlijk zeggen dat je iets spannend vindt + uitleg. Soms is het bij haar ook gewoon dat ze moet poepen maar geen zin heeft
De conversatie gaat dan als volgt: 'Mama, ik heb buikpijn' 'Moet je misschien poepen' 'Nee joh mama!' (1 minuut later - met paniekstem) 'IK MOET POEPEN'