Leuk die eigenwijze meiden! Hier heb ik er ook eentje thuis! Senna is ook eigenwijs trouwens, maar uit zich anders. Als hij iets niet wil of juist wel wil gebruikt hij vooral veel volume, intonatie en is hij brutaal. Dee, Evi ligt nu in Senna´s oude peuterbed en senna heeft sinds een paar weken een1-persoonsbed. Nelly, hoe heeft Annabel het feestje ervaren?
Ik heb weer veel kunnen bijlezen. @Salapio. Hoe is het nu met M. Heeft ze nog veel pijn na haar val of is het leed nu wel geleden? Wat leuk dat kindjes al ergens gaan spelen en naar feestjes gaan. Eliora had de vrijdag voor de meivakantie een vriendinnetje te spelen en dat was een succes. De vakantie zelf was redelijk rustig en we mochten de 1e verjaardag van Nathanja vieren. Ze was jarig op 4 mei, maar we hebben het op 6 mei echt gevierd met opa's en oma's en een oom en oudoom. Mijn broers en zus komen niet naar de verjaardagen van neefjes en nichtjes. (zo zijn wij ook niet opgevoed) Nathanja vond het erg leuk om in de belangstelling te staan. Ze krijgt nu ongeveer 5 tandjes achter elkaar door en ze trekt zich op tot staan. Het is best wel een ondeugend boefje, meer dan Eliora toen was. Ik zal nog een paar foto's plaatsen van de taarten die ik gemaakt heb. Helaas heb ik de foto's van ons dreumesje niet in de buurt.
Dee, ja tot nu toe doet Evi het geweldig in haar nieuwe bed. Maar zij is ook een veel betere slaper dan Senna als kleine jongen was. Pareltje, wauw wat een leuke/mooie taarten heb je gemaakt zeg! All, wij vertrekken straks naar Italie. Joehoe! Tot over een poosje!
Hoi meiden, Zijn jullie ook goed verwend op moederdag? Hier hebben de dametjes goed hun best gedaan. Annabel had op school een potje appelmoes gemaakt (in groepjes bij de juf thuis) met een tekening op een borduurlapje over het dekseltje. Ze had ook aan de rand een draad geborduurd. En een "versje" erbij, wat ze een paar weken geleden heel mooi bij papa had opgezegd, maar op de dag zelf niet meer "durfde". Scheetje. Evelien had op het KDV een simpel houten kistje gepimpt tot juwelendoosje. Ons bed zat dus lekker onder de ieniemienie kleine kraaltjes en glitters. Haha. En Marjolein had op het KDV een zon geverfd "mijn mama is het zonnetje in huis" met een magneetstrip op de achterkant. Papa is ook nog even in de weer geweest met de meiden en kwam met een mooie bos bloemen en een tekening aan die de dames samen gekleurd hadden. Och, zaterdag hadden we even een "oeps"-momentje... We gingen 's middags de twee jongsten uit bed halen, omdat we op verjaardag gingen. Manlief was met Evelien bezig, Annabel banjerde over de overloop rond en ik was even in de badkamer. Staat ineens Marjolein met een big smile in haar slaapzak op de overloop! Annabel had haar dus alvast uit haar ledikantje getild. Heel lief bedoeld, maar dat was toch even niet helemaal de bedoeling... "Ja, maar mama, dat kan ik al hoor." Ja, schatje... @olga: fijne vakantie! Liefs, Nelly
Dat is schrikken Nelly! Maar wel schattig ... en herkenbaar Oh wordt geroepen door T ... 'Mama ook spelen!'
Hier ook verwend met moederdag met mooie knutsels en lieve wensjes Hier ook druk met speelkindjes over de vloer. MOet soms gewoon even zeggen: 'vandaag niemand meenemen danielle" . Op woensdag heb ik kindjes van mijn vriendin er ook bij (dus 4 in totoaal) maar dan heb ik niet iedere woensdag zin in nog een kindje erbij maar goed....dan bedenkt danielle voor de donderdag iemand, haha. Roel heeft de waterpokken...er is hier echt een uitbraak (op KDV, school etc) alle kindjes in onze omgeving hebben het ook al (gehad). Roel komt er nog een beetje achteraan. Danielle heeft nog niets (gehad) ppff hoop bijna dat ze het krijgt dan hebben we het maar achter de rug. maar ze heeft nog geen enkele kinderziekte gehad. anyways tot op heden heeft roel nog nergens last van. manlief had vannacht nachtdienst en slaapt in een hotel...aankomende avond is hij pas terug. Dus hemelvaartsdag ben ik alleen met de kids. Even bedenken wat ik met ze ga doen. (ja vanochtend cakejes bakken). Het lijkt trouwens mooi weer te worden dus denk dat we naar de speeltuin gaan vanmiddag. Ow ja a.s maandag gaan we lekker met vrienden (zonder kids) drie dagen naar duitsland...heb zin in!! Kinderen gaan bij opa en oma slapen.
Het kan ook zijn dat Danielle wel al resistent is, maar geen duidelijke waterpokken heeft gehad. Hier ook bijna iedere dag wel 'mag ... bij mij spelen', maar M durft nog altijd maar nauwelijks bij andere kinderen te spelen
Hier helemaal geen speelafspraakjes eigenlijk. Maar H gaat dan ook vier dagen per week naar de BSO. En op woensdagmiddag is ze moehoehoe. Wil ze alleen maar op de bank hangen onder een dekentje... @Jufffie: zwaaaaai! Wat 'n prachtige foto's zag ik op FB langskomen. Beauties! @Moederdag: de meiden waren bij hun vader, maar hadden wel mooie knutsels achtergelaten. Heb er maar een hele fijne dag van gemaakt met vriendje Ik ga maandag voor mijn werk een week naar het buitenland. Mijn ouders komen voor de meiden zorgen. Valt wel een beetje ongelukkig samen met het opstarten van H weer op school. Ze heeft dan 3 weken vakantie gehad! Hopelijk verloopt het allemaal een beetje soepel.
Beate, spannend! Ik snap wel dat H op woe geen zin/puf heeft in speelafspraakjes. En genoeg vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen op de bso natuurlijk
Hoi meiden! Alles goed? Hier hebben de slaapweigerperikelen weer eens een dieptepunt bereikt. Na een hele lange periode van gezeur en gedoe was M eindelijk weer ok met gaan slapen. Dit heeft nog geen week geduurd en gisteren heeft ze het gepresteerd om een keer of 10 naar beneden te komen, iedere keer met veel gedoe (ik kan niet slapen, ik wil niet naar boven etc). Vanavond nog een schepje erbovenop: 'Ik ga niet naar bed, ik kom mee naar beneden'. Ik heb nu tegen haar gezegd dat ze op haar kamer moet blijven en pas naar beneden mag komen als ze naar bed wilt. Zucht. Liefst zouden we er gewoon naast blijven zitten tot ze slaapt. Maar helaas, dat experiment liep (ook al) op niets uit. Haar langer ophouden heeft ook weinig zin, dan slaapt ze pas tegen 22u en das echt te laat. Iemand tips?
Hallooooooo, ik ben er ook weer even... 'k Wilde even laten weten dat ons Evelientje vandaag een knalfeest heeft gehad. Wat heeft ze genoten van haar derde verjaardag! Dat gezichtje... Wat straalde ze! En zo heerlijk, alles buiten. Wat hebben de kids gespeeld. Was echt geweldig om te zien. En wat een weertje, super! 'k Moet alleen nog even de traktatie afmaken voor morgen op het KDV en dan zit het feesten er voorlopig weer eventjes op. Zo. Even teruglezen... Oja, eerst nog even. We hadden ons lustrumbuffet afgelopen vrijdag afgezegd. Schoonma kwam vorige week ineens met een *zwaar gecensureerd* excuus dat ze niet naar ons kwamen. 't Was de bedoeling om met onze ouders, getuigen (broertje + schoonzus) en ceremoniestel lekker bij te kletsen en de dvd te kijken, maar op deze manier hadden we er echt geen zin meer in. Sowieso hadden we al met een dubbel gevoel schoonzus uitgenodigd, maar goed ze was toen wel getuige van ons huwelijk. We hadden stiekem de hoop dat de relatie manliefs familie toch ooit nog met ieniemienie babystapjes zou verbeteren. Maar goed... We hebben er zelf in ieder geval een heerlijke dag van gemaakt. 's Ochtends hebben we met onze meiden bij de kasteelruine gepicknickt, waar toen onze trouwfoto's zijn gemaakt. Echt mooi om te zien hoe alles in die vijf jaar veranderd is. 's Avonds zijn manlief en ik wezen uit eten, de meiden bleven bij opa en oma logeren. 't Was echt een heerlijke dag. Nu echt even teruglezen. @DaphneenEstelle: zo, die Estelle is flink aan het knutselen geweest met moederdag! Liefff. @johana79: haha, creatieve Danielle met haar speelafspraakjes! Leuk dat ze zo al redeneert. Arme Roel met zijn waterpokken. Heeft hij er nog last van gehad? Hoe ging hemelvaartsdag, alleen met de kids? Oooh, heerlijk een paar dagen eruit. Lekker genoten? @Jufffie: hoi! Hoe gaat het met jullie? 'k Heb geen facebook... @Beate: wat lief dat je toch moederdagkadootjes gehad hebt. Hoe is je week weg van je werk gegaan? Hoe ging het met je meiden? @Salapio: bah, wat lastig dat M zo slecht wil gaan slapen... Geen idee wat je kan doen. Jullie hebben zo ongeveer alles al geprobeerd, geloof ik. Zou er misschien een waterader onder haar bed liggen? Mijn broertje scheen daar destijds erg last van te hebben, ook gecombineerd met bedplassen. Toen zijn bed op een andere plek in zijn slaapkamer stond, was het probleem over. Of misschien is M hoogsensitief? Dat ze de gebeurtenissen van overdag moeilijk kan bevatten en dat 's avonds verwerkt? Of misschien heeft ze moeite met haar plekje binnen het gezin nu S er ook bij is? Poeh, echt moeilijk. Soms zou het zo fijn zijn dat er een gebruiksaanwijzing bij zat... Oh, over speelafspraakjes. Morgen wil ik Annabel ook even niet laten spelen, want het is vandaag erg laat geworden voor ze in bed lag. En we moeten trouwens nog even een knutsel maken voor juffendag woensdag. Dat is door de verjaardagsvoorbereidingen e.d. niet echt gelukt. Op school vieren ze alle verjaardagen van de juffen/meesters op een dag. Groetjes, Nelly
@Nelly: gefeli met Evelien! 3 jaar alweer, time flies... Weekje weg met werk was heerlijk. Thuiskomen nog heerlijker. Lekker lang weekend geknuffeld met meiden en vriend. H is trouwens al aan het wisselen! Wist niet wat ik zag. Tand 1 zit los en haar nieuwe tand komt al door. S is hard bezig zindelijk te worden. Wat gaat het dan ineens hard.