Nelly, lastig van die hoofdpijn en duizeligheid. Ik bof trouwens maar dat ik maar 5 minuutjes hoef te lopen naar Senna´s school. Zo te horen fiets jij steeds een poosje door de regen. Ninien, geweldig die disco foto. Echt een modelletje! Het gilfestijn van Evi bij het slapen gaan, lijkt weer op zijn retour. Een week lang was het helemaal mis, maar inmiddels is ze zowel gisteren als vanavond na 5 minuutjes huilen toch lief gaan slapen. We hebben volgehouden met haar niet mee naar beneden te nemen en haar steeds terug te leggen. En we hebben de deurklink na een paar dagen omhoog gezet zodat ze niet steeds op de overloop voor Senna zijn kamer stond te gillen. Ik ben ook een paar keer op haar bed blijven zitten tot ze sliep en uiteindelijk merkte ik na een kleine week dat haar weerstand steeds minder werd en nu lijkt het dus weer goed te gaan. Er gaat iets niet goed met de harde schijf waar de vakantie foto´s op staan, dus dat moet toch nog even wachten. Eerst even vragen of jan het probleem op kan lossen van het weekend.
niet mee naar binnen mag? waar is dat voor? hier worden de kleuters altijd in de klas gebracht en zelfs in mijn klas (4/5) worden er nog kinderen binnengebracht. Maar misschien met montessorionderwijs te maken? Olga, ben blij dat ik lees dat gilslapen weer beter kan worden... hier een spook momenteel. ze wil echt niet meer slapen in dr eentje en ze gaat steeds staan. ZE heeft een superlange adem. vannacht van 2 tot half 5 in de weer geweest. ze was alleen stil als ik erbij was. toen ze sliep (dahct ik) en weer weggeslopen was, werd ze na 5 minuten weer huilend wakker. toen maar op een matrasje ernaast gaan liggen, maar wel superslopend zeg. Hopelijk is het van korte duur. Ze is momenteel ook superhard aan het obntwikkelen met praten en snappen. Ze kleurt ook opeens in. Dat kan N nog niet eens zo goed... maar men, wat vermoeiend (TUFFFFF)
Hoi meiden! Wij zijn net terug van het consultatiebureau. Evelien en Marjolein zijn allebei weer goedgekeurd. Marjolein is een stevige tante met haar 12 kilo en 83,4 cm en onze gespierde spijker Evelien komt maar niet aan de 15 kilo, ze woog 14,9 kilo en is precies 1 mtr lang. Dus gemiddeld klopt het, haha! Ze waren geslaagd voor de blokjestest (Marjolein torentje, Evelien treintje en vormpjes) en de ogentest (Evelien). Even teruglezen...
@Britteke: heeey, leuk weer wat van je te lezen! Ik weet niet wat er aan de hand is geweest, maar fijn dat jij/jullie weer op de goede weg zitten! Heel veel succes/sterkte! Wauw, wat zijn je boys veranderd! Maar nog steeds van die knapperds. En heerlijk, zo'n complimentje van de juf. Waarvoor had Sam een medaille gewonnen? Wat kijkt hij lekker trots. En die Roan, wat schattig met dat bloemetje. Maar 't is er echt eentje van "kom maar op". Tja, nummer 2 een draak. Hier ook zo'n felle tante, die haar zussen flink kan lopen klieren... Extra veel knuffelen / meer positieve aandacht lijkt hier wel te werken. @olga: Annabels school is op 5 minuten fietsen van thuis en zo'n 15/20 minuten vanaf mijn werk, dus dat valt eigenlijk ook wel mee. 't Is alleen vervelend als ik telkens in de regen de drie gezusters in en uit de bakfiets moet helpen. Fijn dat Evi weer goed gaat slapen. 't Is zo te lezen een heftig weekje geweest. Balen van de harde schijf. Hopelijk zijn je vakantiefoto's nog bewaard gebleven! @sanneke: pfff, die L weet het wel lang vol te houden. Hopelijk gaat het gauw over en is het inderdaad een sprong in haar ontwikkeling geweest. Knuffie! Zo. Nu gauw de lunchtafel klaar maken, want Marjolein zit er aardig doorheen. Onze gup heeft al twee nachten koorts en hoest verschrikkelijk. Groetjes!
Hier hoest Nienke de afgelopen dag en ook al zo. maar eigenwijs als ze is, wilde ze gisteren toch in het zwembad. Nina was iets wijzer, die bleef op het trapje @ Nelly De cijfertjes van het cb zagen er goed uit!! @Sanneke ik kan alleen maar zeggen, dat ik weet hoe slopend het is...hier was de oplossing samen op een kamer. maar ik kan me voorstellen dat je daar bij j/m niet snel voor kiest. Nina heeft een weekje vakantie, ivm kamp en studiedagen....heel gezellig alleen met haar
Nelly, mooie cijfertjes! En Evelien is ongeveer even lang en zwaar als M (1.03 cm en 14,8 geloof ik) Ninien, J/M kunnen denk ik prima op een kamer. Hier niet gedaan vanwege slecht slapen M en juist heel goed slapen T (maar lawaaig in slaap vallen). Nicht (bijna 9) en neef (5) slapen al dik twee jaar op één kamer en nu pas wil nicht niet meer, niet vanwege jongen, maar vanwege alleen willen. Neef wil nu met zn zusje op een kamer (2). Maar goed, zal van j/m tot j/m verschillen
M was bijna in extase toen ze erachter kwam dat juf C vanochtend op de groep stond. Die heeft 2 weken ingevallen en M was helemaal dol op haar. En toen de juf ook nog zei dat ze een mooie jurk en oooo wat een mooie nieuwe schoenen aanhad ... Ik denk we dit wel een verliefdheid kunnen noemen Laatst ook een smeltmoment in de speeltuin. Vriendinnetje L kwam aan (met een ander speelvriendinnetje). M was aan het springtouwen, rent naar L en vraagt of ze mee wil doen. Hand in hand kwamen ze naar me toe lopen. Cute!
En S is een haasje met zn slaapjes van 30-40 min. Best irritant eigenlijk (zit net 10 min) . Hij mag nu even mopperen.
Hihi, Marjolein is echt een kleine beer als ik haar vergelijk met onze andere twee op die leeftijd. Annabel was 87 cm en woog 11,6 kg en Evelien was 86 cm en woog 10,6 kg. Jaja, ik weet het je moet niet vergelijken! Hihi... Als ik trouwens zelf de gegevens invoer, volgt Marjolein gewoon haar lijntje en is ze echt niet te zwaar. Jah, ze is zeker wel steviger dan onze andere twee meiden, maar echt niet dik ofzo. 'k Snap niet zo goed waarom de wijk begon over "opletten met de voeding". Ze eet gewoon goed, ook groente e.d. en qua tussendoortjes krijgt ze voornamelijk gezonde snacks. Samen op een slaapkamer gaat hier ook gewoon goed. Al kunnen Annabel en Evelien allebei ontzettend druk zijn tijdens het avondritueel. Na het verhaaltje is Annabel vrij snel onder zeil en Evelien moet altijd nog even tijd rekken (eigen verhaaltje vertellen, nog een keer knuffelen, slokje water, sokken aan/uit, andere knuffel in bed e.d.). @Salapio: aaaah, wat een heerlijke reactie van M op juf C! Die kleuters kunnen zo heerlijk oprecht en uitbundig reageren! En zo schattig, hand in hand met een vriendinnetje. Is S daarstraks toch nog gaan slapen? Haha, hier een mama die nu een beetje kriebels krijgt voor het 10-minuten gesprekje morgenavond. Slaat echt nergens op. Hihi... 'k Ben gewoon benieuwd hoe Annabel het op school doet. Nu zit ze al een tijdje voor babyTV, dus da's niet echt een vooruitgang. Ach, ff relaxen van een drukke schooldag.
@Ninien: zo vlak voor de grote vakantie nog een weekje vakantie? Lekker genieten van je meisje! Moet Nienke dan wel gewoon naar school? @Salapio: ik moet iedere keer ook goed kijken als Evelien mee Annabel naar school gaat brengen. Qua lengte valt ze echt niet op tussen de kleuters. Maar ja, ze moet nog een jaar... Oh, reclame is al weer eventjes afgelopen...
Hai, Sanneke, oei die L is ook flink aan het spoken met slapen. Je wordt er soms helemaal moedeloos van he... En wordt N er dan niet wakker van? Hier mogen we ook gewoon de kleuters de klas in brengen en ik geloof inderdaad dat het bij groep 3 ook nog gebeurd. Het is niet de bedoeling dat we lang blijven hangen en de juf heeft ook echt geen tijd om steeds met iedereen een praatje te maken natuurlijk. Als de tweede bel gaat, moet de ouders weg (zijn). Ik vind het wel leuk om te zien hoe de kinderen op elkaar reageren/met elkaar om gaan en Senna laat nog wel eens zien wat hij gemaakt heeft. Nelly, grappig dat de jongste zo anders gebouwd is dan haar zussen. Ben benieuwd hoe je 10-minuten gesprekje vanavond is gegaan. Salapio, dat zijn overdag zeker korte slaapjes van S. Hoe doet hij de nachten inmiddels? Leuk hoe M reageerde op de inval juf.
Hier stiekem toch nog druk met die andere woning. Een paar financiële gesprekken later blijkt het allemaal gewoon goed mogelijk te zijn. Maarrrrr....het huis wat we op het oog hebben moet echt helemaal leeggehaald worden. Er moet echt zo veel aan gebeuren dat we de komende paar jaar wel bezig zullen zijn. Beneden verdieping moet gewoon helemaal klaar zijn voor het verhuizen. (behalve de tuin en de schuur met vliering; dat worden aparte projecten) Boven kan stap voor stap een kamer gedaan worden en de zolder en badkamer worden sowieso ook losse projecten. Nu is het zo dat jan (bijna) alles kan en het ook leuk vind, maar het is wel pittig. Aan de andere kant hebben we ook in ons huidige huis alles stap voor stap aangepakt en b.v. een slaapkamer is het grote werk niet. De vraag is dus voor hoeveel geld we het huis maximaal willen kopen en hoe zal het met de verkoop van onze woning gaan lopen? (we weten al mensen die op zich wel interesse hebben in een soort woning als de onze) Dit houdt ons nogal bezig zoals jullie begrijpen. Verder druk en zwaar op het werk (maar ook dat is ondertussen al zowat ´normaal´).
Olga, nog steeds huizenkriebels dus! succes ermee! En L is vanavond na 2 minuten huilen stil geworden Hopelijk heeft ze het nu door. Vandaag 10 jaar getrouwd!! We hebben met zn 4tjes pannenkoeken gegeten bij Hey Pannenkoek in Afoort