december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Nelly, grappig, die cijfertjes van je meiden.
    Hoe was je 10minutengesprekje?

2. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @olga: wauw, toch al eerste stappen gezet naar een nieuwe woning. Daar komt stiekem toch veel bij kijken zeg. Heel veel succes en volg je hart!

@sanneke: gefeliciteerd met jullie tinnen bruiloft! Haha, wat een lekker oudbollige uitdrukking. Jammer dat het niet zo'n mooi weer was. Waren jullie vandaag lekker vrij?
    Super dat L vanavond niet zo aan het spoken was. Ik duim voor de nacht!

Hier ging het 10-minuten gesprek goed. De juf vertelde ons geen verrassende dingen en het klopte allemaal met ons gevoel. Erg fijn om op een lijn te zitten.
    Ik heb nu ook duidelijk hoe dat groep 0/1/2 hier werkt. De grens is een beetje vaag, want per 1 oktober zijn de kindjes instromers, maar de "herfstkindjes" (t/m december) zijn bespreekgevallen. De kindjes die in januari instromen, zitten sowieso in groep 0 en gaan in het nieuwe schooljaar naar groep 1.

Onze Annabel gaat komend schooljaar naar groep 2. Ze doet het hartstikke goed op school. De laatste twee citotoetsen (taal en rekenen) scoorde ze weer ver boven het gemiddelde.
    De juf wil haar ook mee laten draaien in het MIND-project, wat een initiatief is van het regionale scholensamenwerkingsverband. Ik quote even hun site: "Het doel is om passend onderwijs te bieden voor cognitief getalenteerde (onderpresterende) leerlingen van groep 1 tot en met groep 8."
    De kinderen krijgen dus extra uitdaging naast hun normale schoolwerkjes en worden hierin ook gemonitord.
    De juf zei dat ze niet spreken over hoogbegaafdheid, maar over excellente leerlingen.
    Maar als ik de site bekijk, word je doodgegooid met de term hoogbegaafdheid. 'k Krijg er een kronkel van in mijn maag, dus ik ben maar gestopt met lezen.

Het zal in het begin alleen wel even wennen zijn dat Annabel dan ook op vrijdagochtenden naar school moet en dat haar twee beste vriendjes (januari-kindjes) gewoon in groep 1 zitten.

We zien wel hoe het loopt. 't Is nog lang geen augustus.

Weltrusten!

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M's beste vriendje blijft ook in groep 1. Is ook fysiek echt een andere groep. Aan de andere kant speelt ze volgens de juf op school echt met iedereen, dus komt vast goed :). Bovendien zijn de meeste kinderen op deze leeftijd nog erg overspelig als het gaat om vriendschappen (hoewel ik toen al echt 1-2 beste vriendinnetjes had, waarvan ik er met 1 nog steeds contact heb - haar zoontje is 1 dag ouder dan S :D)

4. Goeiemorgen!!

@ Nelly, beetje late reactie, maar inderdaad Nienke moet gewoon naar school.
    dit geldt alleen voor groep 5 en 6, omdat deze klassen nog een aantal toetsen moest maken.
    groep 1 t/m 4 is vrij en donderdag en vrijdag hebben de meesters en juffen studiedagen en zijn alle groepen vrij.

De toetsen zijn een onderdeel van Cito. Nienke heeft maandag een taaltoets gemaakt en had 0 fouten *trots*
    Ze heeft zo'n ontzettende hekel aan school, en toch doet ze het boven gemiddeld.
    Ben heel benieuwd naar haar rapport. 25 juni krijgen ze het mee.
    En morgen het gesprekje met de juf van Nina..wordt vervolgd :D

Wat goed van annabel dat ze al naar groep 2 mag. alleen jammer dat haar *vriend/dinnetjes* in groep 1 blijven.
    Maar ze maken gelukkig zo snel contact op die leeftijd.

Als ik hier kijk naar de decemberkinderen die doorgaan naar groep 2. Annabel/ sam van britteke/ verbaas ik me.
    Bij ons op school zeiden dat het maar weinig voorkomt dat decemberkinderen doorstromen naar groep 2.
    ben benieuwd hoe het dit jaar zal zijn, er zitten 5 decemberkinderen bij Nina in het klasje

@ Olga, wat spannend allemaal die huizenjacht ;)

@ Sanneke gefeliciteerd met je 10 jarig jubileum!!
    en nu maar hopen dat L vanavond weer lekker gaat slapen!

5. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Goedemorgen iedereen, hier ben ik ook weer eens. Ik lees wel trouw mee, maar heb het vaak te druk om te reageren. Hier gaat alles goed. Lynn is nog steeds een pittige tante waar we ons handen soms best aan vol hebben. Semm is nu lekker aan het peuterpuberen, maar hij doet het erg goed. Tess is echt een klein meisje vergeleken met de andere 2. Ze is 74 cm en 9,5 kilo. Ze is zo'n makkelijk en tevreden meisje. Helaas zijn we met haar gezondheid erg aan het rommelen. Ze had met 10 maanden al buisjes, maar helaas blijft de oorontsteking erg terug komen. Ze was nu ook weer goed ziek! Gisteren weer bij de kno arts geweest en die heeft een kweek afgenomen. Dinsdag krijgen we daar de uitslag van.

Verder ben ik heel onverwachts zwanger van de 4e. We wilden het eigenlijk echt bij 3 laten, maar dit wondertje dacht er anders over. Ik ben 25 januari uitgerekend. Het is nog pril en we zullen zien of alles goed gaat verlopen.

6. Gefeliciteerd Sam met jullie 4e wondertje!!
    en wat akelig dat jullie zo met Tess aan het tobben zijn.
    Ik hoop dat de uitslag van de kweek geen rare dingen naar buiten brengt en dat er goede medicatie voor is

al met al een druk huishoudentje ;)

7. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier blijft Annabel in dezelfde klas, maar komt aan een andere tafel te zitten. Ze is er zelf heel nuchter onder, vindt het allemaal wel logisch.
    Ik ben benieuwd hoe het komend schooljaar zal gaan met die kleutervriendschappen.

@Salapio: wat typisch, ik heb zelf ook nog contact met mijn beste vriendinnetje van de kleuterklas en zij heeft een zoontje dat twee dagen ouder is dan Marjolein.
    Is het toevallig ook het eerste kindje van jouw vriendin?

@ninien: deze week een rare schoolweek dus. Lekker genieten van je meiden!
    Wauw, die Nienke doet het goed met haar toetsen! Trotse mama.
    Het viel me ook al op dat er hier toch al behoorlijk wat decemberkindjes doorstromen naar groep 2.
    Wat veel decemberkindjes in Nina's klas.

@Sam28: gefeliciteerd met je zwangerschap! Gaat alles goed? Grappig, om het jaar een kindje erbij.
    Hier kwakkelt Marjolein vanaf februari ook al met haar oortjes, continu loopoortjes. Na twee korte antibioticakuurtjes heeft ze een lange kuur (6 weken) gekregen van de KNO-arts. Ze is er nu twee weken klaar mee en het lijkt nu goed te gaan, al is ze nu ontzettend verkouden.
    Hopelijk komt er iets uit de kweek bij Tess.

Annabel is in haar groep trouwens het enige kindje van december en ook het enige "herfstkindje". Er zit gewoon een gat van 5 maanden tussen Annabel en het kindje wat voor haar jarig is. Dus Annabel is na de zomervakantie als eerste jarig in groep 2. Maar dan wordt ze pas 5, terwijl de rest van de klas al 6 wordt. Ze is toch wel jong hoor. Al zie je dat aan haar niet af.

Met mij gaat het wat minder. Gisteren een enorme terugval gehad.
    Ik heb totaal geen energie, trek me op het moment alles aan en reageer erg emotioneel. Die schoonfamilieperikelen en het gemis van ons ukje hakken er in. 't Blijft moeilijk. Ik wil graag een tattoo laten zetten op mijn enkel, maar ik kan maar geen ontwerp vinden wat voor mijn gevoel past. Ik wil graag drie open roosjes en een gesloten roosje, misschien met de letters van onze meiden erin verwerkt. *zucht*

En nu even zoeken waar vriendinnetje Y woont, want Annabel heeft weer afgesproken. Ze heeft nu ineens haar pijlen gericht op kindjes van groep 2. Hihi...

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, alweer 10 jaar getrouwd, gefeliciteerd! gezellig dat jullie met elkaar zijn wezen eten. En heeeerlijk dat L het vanavond goed deed bij het naar bed gaan. Als de nacht ook maar zo gaat!

Nelly, wel fijn voor Annabel dat ze toch gewoon bij haar vriendjes/innetjes in de klas blijft zitten. Dat maakt het wat minder beladen. En ze gaat dan gewoon mee op het niveau van groep 2. prima toch.
    Wat vervelend dat jij een terugval hebt en je zo rot voelt. Weet jan ook dat je het nog zo moeilijk hebt met de miskraam. Deelt hij het met je/is er begrip voor? En een tattoo hoeft toch niet hals over kop geplaatst te worden. Neem er je tijd voor. Je vindt vast iets waarvan je denkt 'dit is het'.

Ninien, knap dat nienke de taaltoets foutloos had gemaakt zeg!

Sam, hoe doet Lynn het op school? En Tess is inderdaad een klein ukje zeg...Loopt ze al? Gefeliciteerd met de 4e zwangerschap!

Salapio, leuk dat jij nog contact hebt met je schoolvriendinnetje van vroeger. mijn beste vriendin zat 2 klassen hoger dan ik (ze is 1,5 jaar ouder), maar woonde schuin tegenover mij. Mijn hele jeugd dus bij elkaar in de straat gewoond en nu nog steeds veel contact. Was vorig jaar ceremoniemeester op haar bruiloft en ze heeft ook 2 kindjes inmiddels. De vriendschap bestaat dus al zo'n 28/30 jaar. Bijzonder eigenlijk.

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Heb mezelf vanmorgen getrakteerd op een spijkerrokje, spijkerjasje en een jurkje in de mega uitverkoop bij Esprit! Altijd leuk!

10. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Olga, gaaf dat je al zo lang bevriend bent met iemand!

Hier vanavond weer 2 min brullen en daarna tot nu toe stil. Heel fijn.

straks ga ik naar het YMCA-kamp in Leusden. Groep 8 is daar en ik slaap er ook een nachtje. Heb dr veel zin in, is altijd zon 'heerlijk vakantiesfeertje middenin het bos.Morgenavond laat terug.

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, vroeger op de basisschool gingen wij ook naar leusden op kamp. Was inderdaad leuk! Veel plezier daar!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja :)

Dikke knuf verder voor jou!

13. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Olga lynn zit sinds half maart in groep 0 omdat groep 1/2 te zwaar voor har was. Het was ook een erg grote groep. Nu lekker groep 0 en ik heb een hele andere lynn terug gekregen. Er wordt niet zo veel van haar gevraagd en een lekker klein groepje van 11 kindjes. We zien wel wat er gaat gebeuren. Ik denk en hoop dat ze straks gewoon naar groep 1 gaat. Ze is nu wel echt aan vakantie toe.... Ze is bekaf!
    Tess loopt nog niet. Ze is met alles al laat geweest. Ze loopt nu een klein beetje langs de tafel.....

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben trouwens erg trots op M. Ik kwam haar ophalen voor de logopedie en haar juf vertelde tussen neus en lippen door dat ze een citotoets had gemaakt (omdat ze herfstkind is), ze had de officiele resultaten nog niet gehoord, maar wel dat ze het heel goed had gedaan :D

En ook de logo-juf was erg tevreden, ze gaat met sprongen
    vooruit!

Twee dikke veren voor M!

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    S doet het alleen als hij in TUF-modus is, vanochtend een lange ruk en lijkt dat nu weer te doen.

M was wel een onmogelijke en lichte slaper. Bij haar overdag nooit goed gekomen ... maar 's nachts wordt ze vrijwel nooit wakker van geluid oid. En ook niet van de nachtkus :)

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Herkenbaar die fantasie. Alleen is het hier Prinses M :D.

Wat bij M goed helpt met zich overgeven aan de slaap in van te voren samen bedenken waar ze over gaat dromen. Vrijwel altijd iets met prinsessen en koekjes bakken en springtouwen en mooie jurken. Gisteren wilde ze voor de 10e keer nog 1 kusje (zwakheid mijnerzijds ;)) en toen zei ze: 'ik droom over kuikentjes'. Hoe verzint ze het. De simpelheid van zo'n lieve droom vind ik zo vertederend. Who needs toverpaleizen als je kuikentjes hebt?!

Hier niet geknutseld voor vaderdag, M en T zijn uit logeren :D. Ik wilde wel wat doen hoor, maar de hele week al superdrukke dagen dus geen tijd voor gehad.

17. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Leuk dat het topic weer helemaal opleeft :) Goed ook om te lezen dat de meeste kindjes het supergoed doen op school. Met mijn meiden gaat 't goed. H heeft haar tweede tand er al uit. En S is zo goed als zindelijk.

Helaas gaat 't met mij wat minder. Afgelopen week ben ik nogal out of the blue via de mail gedumpt door mijn vriend omdat hij bij nader inzien toch bezwaar had tegen de kinderen. Had het niet verwacht van hem na 4 maanden vrij intensief daten en al helmaal niet de manier waarop. Heb het er toch wel moeilijk mee, zeker omdat we nog steeds wel erg gek zijn op elkaar. Ben voorlopig wel weer even genezen van de liefde. Daarnaast is ex ook niet zo fijn bezig. Mannen, grrrr.

Bijna vakantie. Even alle tijd om op te laden. Ga een paar dagen alleen weg ook. Heb het zo hard nodig. Na de vakantie ga ik naast mijn werk met een nieuwe opleiding beginnen. Erg veel zin in! Gaat dus allemaal best weer goedkomen hier.

@Sam: gefeli met jullie cadeua-zwangerschap. Heel bijzonder!!

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Kletsende kinderen: phoe praat me er niet van. Senna zijn mond staat werkelijk nooit stil. Hij heeft altijd wat te vertellen, vragen, op te merken of te bemoeien. Inderdaad heel gezellig, maar soms oh zo vermoeiend en soms ook zo totaal onnodig.

Dromen: senna heeft een poos bedacht dat hij iedere avond over lieveheersbeestjes ging dromen en dat jan en ik over olifanten moesten dromen. Nu wisselt hij steeds tussen dingen die hij gedaan heeft, die hij leuk vond, of dingen die nog moeten gaan gebeuren.

Toetsen: ik hoor jullie regelmatig over cito toetsen. Ik heb geen idee of en wanneer deze bij senna op school gedaan worden. ik heb er in ieder geval nog nooit iets over gehoord van de juf.
    Salapio, wel heel leuk dat M het compliment kreeg dat ze de toets zo goed gedaan had. En fijn dat het met de logo ook zo goed gaat.

Sam, hier is senna ook in een opstart klasje begonnen. In januari ongeveer 20 kindjes. In februari gingen er 10 naar groep 1/2 en in de afgelopen maanden is de klas weer aangevuld tot 20 kinderen. Senna gaat na de zomer dus door naar de combi groep 1/2. Fijn dat Lynn het in een kleiner klasje beter oppakte en beter in haar vel zit.

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Beate, jeetje meid wat een stomme actie van je (ex) vriend. Kan me voorstellen dat je er niet op gerekend had als het zo lekker liep tussen jullie. En dan ook je ex nog moeilijk aan het doen. Mannen in Beate´s leven: `doe toch eens normaal!` zou ik zeggen.
    En wauw zeg...ga je weer een opleiding doen! Jij zit ook niet stil wat dat betreft he! Ik vind het knap dat je dat doet ondanks dat je alleen bent met je 2 meiden. Het vraagt natuurlijk ook een hoop van, naast dat het ook leuk is en je jezelf blijft ontwikkelen. En je zou toch ook iets minder gaan werken om iets meer thuis te zijn. Gaat dat nog lukken dan?

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Olga, cito's gaan vanaf groep 1. Als je kindje volgend jaar groep 1 gaat doen, nemen ze hem pas in groep 1 af. Bij kinderen waarover twijfel bestaat nemen ze hem bij ons al eind groep 1 af en op sommige scholen doen ze dat standaard.

Beate, balen van de mannen in je leven. Knuf

Kletsen: valt hier wel mee. En ons slaapritueel: beneden boekje lezen en melk drinken. Pyjama aan. Boven tanden poetsen en ff wasje, gebedje zingen, kus, knuffel en neusieneusie. Monsters vangen (zwakheid, is meer een soort sprong in de rondte geworden met de armen in de lucht :) Haffoe zeggen en weggaan. Op de trap nog één keer Haffoe (love you) en dan is het klaar. Soms nog 1 x terug voor jan doedel

dee, grappig dat je spelletje goed viel :)

En lieve foto's

Deel Deze Pagina